Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuka muistaa Salama-Rockin

Firenze03

Moi

Lappeenrannan jäähallissa oli Salama-Rock nimellä ollut rock-festivaali
joskus 70-luvulla. Tai paremminkin yhden illan konsertti jossa oli useita
uuden aallon bändejä.
Koko juttua puuhasi yksi hemmo (aika originaali tyyppi jonka nimi ei tule mieleen) Tyyppi olla jollain tapaa nuorisotoimen hommissa.
Jos nää datat soittaa jollain kelloa, niin ole hyvä ja kerro muistosi ko. keikasta.

30

1610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Firenze03

      Piti olla että: tyyppi taisi olla nuorisotoimen hommissa...

    • jatzz

      rokkin räminä on perseestä se on tarkoitettu ääliöille joilla ei ole sävelkorvaa ja jotka ei tunne musiikkia...

    • Rockjäbä

      Hei haloo!!! Siis onx tää joku vitsi. Tai siis pakko olla tsoukki. Jos joskus muinaisella 70-luvulla on tapahtumassa ollutkin niin miten voi muistaa kun ajattelee että johan siellä olleilla on nyt ikää yli viiskymmentä! Näyttäkää mulle joku yli viiskymppinen mummo tai pappa kuka muistaa noin vanhoja juttuja. Ja ihan väärä foorumi tollasii kysellä netissä. Vanhainkodin oville voisit mennä koputtelee ja kyselee.

      • 112233445566

        Kuules tissiposki sinä se olet väärässä ketjussa.


    • rockyndroll

      Muistan tyypin. Ei ole näkynyt vuosiin...
      Varmaan muutti muualle.

      • HevitJaValssitSekasi

        Monrepossa soitti humppaa ja valssia muutama viikko sitten, vanhemman puoleisia ukkoja.


      • naistenhaku1
        HevitJaValssitSekasi kirjoitti:

        Monrepossa soitti humppaa ja valssia muutama viikko sitten, vanhemman puoleisia ukkoja.

        Käytkö usein montussa tanssimassa?


      • Nassesetä

        Oli muuten -80 luvun puolella. Ohvanaisen Hannu (Putte) Sitä puuhas. Siellä oli Punk ja Rockabilly bändit soittamassa


      • Anonyymi
        Nassesetä kirjoitti:

        Oli muuten -80 luvun puolella. Ohvanaisen Hannu (Putte) Sitä puuhas. Siellä oli Punk ja Rockabilly bändit soittamassa

        Tunnetko kyseisen tyypin?


      • Anonyymi
        Nassesetä kirjoitti:

        Oli muuten -80 luvun puolella. Ohvanaisen Hannu (Putte) Sitä puuhas. Siellä oli Punk ja Rockabilly bändit soittamassa

        ohvanainen imatralta. oli päässy 82 sundancesummer festareille valkealaan järkkäriks. kamu nous sliippareitten keikalla lavalle, ni puteta oikea kunnon potku, ni kamraatti lens laajakaarisessa kaaressa takasi yleisön joukkoon. näin ohimennen 86 h helsngin rautatieasemal. lieköhä heebo enää hengis.


    • Salamatarramimmi

      Hei, muistetaanpa hyvinkin, vaan ei kaikille kerrota...Kysymys, onko kellään kuvia tilaisuudesta?

      • vanhapieru

        On peräti VHS tallenne vielä talessa.


      • Rokrokrokrok

        Olin soittamassa tilaisuudessa.
        Rockabillyn riemujuhlaa;Blue Dusters, the Slippers ja Captain John Leepye and his Rock-A-Billy Army olivat elämän keväässä.


      • Anonyymi
        vanhapieru kirjoitti:

        On peräti VHS tallenne vielä talessa.

        Moi moi! Löysin tällaisen vanhan viesti ketjun, olin soittamassa tuossa tilaisuudessa ja kiinnostaa tuo tallenne... Ps. Sleepparit olivat kyrsiintyneitä jo ennen keikkaa kun halusivat kahdesta pukuhuoneesta toisen pelkästään omaan käyttöönsä.. Riitaa tuli..


    • Anonyymi

      Joo muistan kyllä ja olin paikalla. Olin yläasteella silloin. Vuosi oli laskujeni mukaan ehkä 1981. Esiintymislava oli siinä lätkäkaukalon kaupunginpuoleisessa päässä ja yleisöä kiellettiin menemästä lavan ääreen. Ilmeisesti pelättiin, että paino rikkoo jotenkin niitä jään jäädytysviritelmiä tms. Yleisön piti siis pysyä katsomoalueilla. Sleepy Sleepers suivaantui tästä nuivasta meiningistä (kai) ja näyttivät lavalla paljasta persettä ja poistuivat.

      • Anonyymi

        Juuri näin; Sliipparit häipyivät kesken keikan kun jäähallin järkkärit katkaisivat sähköt kun porukka rynni jäälle!


    • Anonyymi

      Olin paikalla, olikohan se vuonna 1981 tai 1983. Sikäli kun minä muistan Sleeppareilta jäi palkkio saamatta, koska he jättivät settinsä kesken. Muiden bändien kanssa homma meni ihan niinkuin oli sovittukin.

      Konsertti jäi kai kaiken kaikkiaan tappiolle, vaikka porukkaa oli halli täynnä, koska nokkelat nuoret murtautuivat jossakin vaiheessa huoltoportin kautta sisään ja sieltä tuli pummilla sisään satoja ihmisiä...

      • Anonyymi

        1981 tai 1982.


      • Anonyymi

        Itse olin perustamassa Salama yhdistystä ja näinhän siinä kävi että tämä Putte, joka perusti yhdistyksen taisi puhaltaa kaikki rahat, niin yhdistykseltä kuin salama rockista. Itse muiden kanssa oltiin pakussa "piilossa" kun bändit vaativat palkkioitaan. Ei ollut meillä tietoa että rahat ja mies häipynyt.


    • Anonyymi

      Minä muistan hämärästi olin aika kännissä hauskaa oli ainakin

    • Anonyymi

      Moikka! Hei miks tää tuli mieleen sulle kysyä? Et muistaako joku sen tyypin.

      • Anonyymi

        Tottakai muistan.
        Hampaat oli löyty kurkkuun kun näin viimeksi.


    • Anonyymi

      Moi

      Muistan keikan. Siellä oll myös Ismon Sight-bändi.

      • Anonyymi

        Alangon Sight-bändi oli kyllä aikoinaan Lappeenrannan jäähallissa, mutta eri tapahtumassa eli rockin SM-kisoissa jo joskus 70-luvun lopulla. Salamarockin aikoihin Ismolla oli jo Hassisen kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alangon Sight-bändi oli kyllä aikoinaan Lappeenrannan jäähallissa, mutta eri tapahtumassa eli rockin SM-kisoissa jo joskus 70-luvun lopulla. Salamarockin aikoihin Ismolla oli jo Hassisen kone.

        Oikeessa olet, olin itsekin molemmissa tapahtumissa.
        Nyt muistin väärin missä Sightin näin.
        Kiitos oikaisusta.


    • Anonyymi

      Moi.

      Mie en muista.

    • Anonyymi

      Oli myös Raja-Rock. Nuorisotoimen kautta ja järjestettiin Nuijamaalla, vanhankanavan kupeessa:)

    • Anonyymi

      Olin järkkärinä salamarockissa, tarkoitat varmaan puttea, asuu nykyään viime tietojen mukaan Helsingissä.

      • Anonyymi

        Kertokaas Hannulle terveisiä jos satutte tapaamaan!
        Nim.merkki tivolikesä


    • Anonyymi

      Kauanko se kesti? Nimestä päätellen ei montaakaan sekuntia.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe