Minkä takia olemme olemassa ja mikä sen tarkoitus ?
Elämän tarkoitus
18
<50
Vastaukset
Löytäxeen Jumala ja pelastua.
- gyjbk
Oliko alkuräjähdyksellä tarkoitus ei ollu, mutta sieltä olemme tulleet vaikkei sillä ole merkitystä ei ole, onko evoluutiolla merkitystä ei ole.
Kuitenkin olemme täällä, joskus universumin katoaa, oliko tällä kaikella merkitystä niin sietää miettiä. - jovm
Jossain virressä, koulun aamuhartauksissa viime vuosituhannella vielä lauloimme, että "mä taimi olen sun tarhassas ja varten taivasta luotu". Ei sitä enää lauleta, onko lie enää aamuhartauksiakaan? Eikä enää tiedetä sitten sitäkään miksi täällä ollaan ja minne olemme menossa. Kerrataan siis Raamatusta oppimaamme:
Jumala loi ihmisen itseään varten, ei elämään omalle itselleen vaan Jumalalle pyhyydessä. Se on ihmisen elämän tarkoitus. Autuas (onnellinen) on se ihminen, joka löytää elämälleen tarkoituksen Jumalan yhteydessä. Raamatun alkulehdiltä asti Jumala on puhunut ihmisille ja ilmoittanut tahtonsa. Jumala ilmestyi Aabrahamille ja sanoi: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton". [1.Moos. 17:1]. Siinä on elämän tarkoitus maan päällä ja se on mahdollista Jumalan Pojan, Jeesuksen sovitustyön tähden.- jovm
savonarola kirjoitti:
Niin mietitään millainen on ihminen jolle ei nuhdetta sateilee ???
En ymmärtänyt vastaustasi. Mitä minun tulisi miettiä? Oletko ulkomaalainen? Voimme kirjoittaa englanniksikin, jos englanniksi on helpompaa ilmaista ajatuksia?
- jepjepnro111
Tee luontos täytä paikkas.
Tiedän, että moni nyt heti ajattelee, että "ai sarjamurhaajan pitäisi vaikka vain tappaa", mutta se nyt ei ihan mene niin, vaan tarkoittaa siis sitä, että kylmästä jätkästä tulee esimerkiksi hyvä kirurgi, tai vaikka patologi. - olenolemassa
Kun ajatellaan elämää puhtaasti elämänä ei uskonnon tai ateistin näkökulmasta, niin on sillä on sillä merkitystä olemassa olon takia.
- elämäOnTässäP
Jos on elämä, on myös "mahdollisuus" elää se iankaikkisesti.
Jos ei ole syntynyt, ei olisi elämää.
Elämää on sitten hyvää ja huonoa, sekä oikein huonoa.
Sen se ihmisen sitten valinnoillaan rakentaa tähän aikaan ja "luo oman paratiisinsa" , niin itselle, kuin lähimmäiselle.
Syö joko elämänpuusta = Kristus ja Sana = omaelämä.
Tai
Hyvän ja pahantiedonpuusta = tämä maailma ja aika, omajumalisuus, sekä hedelmä.
Sen jakavat sitten kanssaihmiset porukassa, kukin tahollaan ja maailma makaa sennäköisesti. = vaikkapa riistosta ja ihmiskaupastakäsin. noin esimerkiksi. Hyvä kysymys. Itse olen muotoillut sen hiukan toisin:
Mikä juttu tämä oikein on
http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=77&t=199
Seuraa keltaisia nuolia niin saat läpileikkauksen siitä,
mikä on Raamatun vastaus kysymykseen.- pessimisti
Eämän tarkoitus on elämä.Kuoleman tarkoitus on kuolema jne.
Zeniläisittäin.Miksi pitää rakennella utopioita,jotka eivät kestä?
Toisaalta Arthur Schopenhauerin oivallaus irrationaalisesta tahdosta näin
vanhempana näyttäisi saavan subjektiivistä evidenssiä,kun katselee ilmiötä
nimeltä elämä(laajemmassa mielessä).Koko olemassa olo/oleva on tämän metafyysisen tahdon ilmentymää loppujen lopuksi.
Kestä,kärsi ja kuole.
Ylvästelisikö ihminen,jonka siittäminen on jo rikos,rangaistus elämä,kohtalo kuolema. - karmavuori
Elämän tarkoitus on kehittyminen henkisesti eteenpäin. Se ei tietenkään tapahdu yhdessä elämässä vaan vaatii satoja tuhansia inkarnaatioita, joillakin ehkä vähempi. Lopulta pääsemme pakosta jälleensyntyä. Esim Budha ja Jeesus olivat sellaisia joiden ei ollut enää pakko inkarnoitua maan päälle mutta he halusivat tulla auttamaan ihmiskuntaa vapaaehtoisesti. Myös Rock, Rauha ja Rakkaus on yksi elämän tarkoitus. Ainakin nuo kaksi viimeistä.
- karmavuori
no pudotetaan tuota inkarnaatioiden määrää hieman "tuhansiksi"
- Meingott
Elämän tarkoitus on tuottaa lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä.
Olemassaolon tarkoitus on ihmisen jumalallistuminen, eli pääseminen osalliseksi jumalallisesta luonnosta ja elämästä.- tyhjäpanttinako
Entäs ne 75% jotka eivät pysty samaistumaan uskoon ?
- karmavuori
kaikki ihmiset eivät pysty lisääntymään vaikka haluaisivat. Mikä heidän elämän tarkoitus on?
Ei oikeaa vastausta ole. Kristitty sanoo elämän tarkoituksen löytyvän Jeesuksesta, muslimi Allahista jne.
- lueraamattua
Olemme olemassa, koska Jumala on meidät luonut. Ja Jumala antaa mahdollisuuden pelastua iänkaikkiseen elämään. Tästä kaikesta kerrotaan Raamatussa, kannattaa lukea Raamattua, niin löytää tosi elämän.
Room.8
18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834443Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243198Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392874Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162655Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172519Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432417- 132304
Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142045Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717