Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jatkanko suhdetta vai en?

Neemi678

Olemme poikaystäväni kanssa seurustelleet noin 8 kk. Nyt, silloin kun hän ei ole paikalla, olen ahdistunut ja alan epäilemään omien tunteiden vahvuutta. En halua jättää häntä, koska välitän kovasti ja näen meillä sujuvan yhteisen tulevaisuuden. Hänen kanssaan ollessani en epäile vaan olo on hyvä. Olemme puhuneet näistä negatiivisista tunteitani. Hänelle on ok jatkaa seurustelua vaikka epäilisinkin. Mutta miten saan ajatukseni käännettyä pois negatiivisista positiivisin, niin että saisin jatkuvan ahdistuksen pois?

4

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SetäToivo

      Yksin ollessa ei välttämättä ole se puoliso aina mielessä ja siten niitä lämpimiä tunteita häneen. Yksinollessa tulee omaa itseään kannattelevat terveellä tavalla itsekkäät tunteet joita tarvitaan, että ihminen kykee keskittymään omaan elämään. Eli uskon että kannat syyllisyyttä siitä, kun puolisoa koskevat tunteet siirtyvät taka-alalle yksinollessasi=tunteet viilenee. Ihan normaalia se on.

    • kokenut2462

      Onko teillä ollut vaikeita aikoja lähiaikoina? 8kk ei ole paljon, mutta ei vähänkään siinä ajassa alkaa oppia tuntemaan toista todella hyvin. Ahdistus on normaalia, mutta kannattaisiko ottaa asia puheeksi ja keskustella asiat kunnolla läpi? Oletko jo jättänyt hänet? Jos näet yhteisentulevaisuuden ja teillä sujuu kaikki asiat hyvin niin miksi hukkaat sen? Ehdotan että keskustelet asiasta rauhassa ja kunnolla, poikaystäväsi varmasti kuuntelee sinua kun esität asiat oikein.
      Itse en heittäisi toimivaa suhdetta mäkeen vaan yrittäisin täysillä jos rakkautta ja tunteita toiseen löytyy. Ennen eroa ehdottaisin vielä esimerkiksi pientä taukoa, jossa pääsisit tuntemaan itseäsi ja jos huomaat kaipaavasi poikaystäväsi tekoja ja olemassa oloa kannattaa siitä keskustella hänen kanssaan.
      Kiinnostaisi tietää mitä meinaat asialle!

    • MokasinPahasti

      Älä tee hätäisiä päätöksiä jos sulla on hyvä hänen seurassaan.

      Aikanaan podin aivan vastaavia tunteita yhteen naiseen useamman kuukauden ja lopulta päätin suhteen. Olen katunut sitä aivan älyttömästi. Yhä 1,5v myöhemmin mulla on ajoittain todella iso ikävä häntä. Hänen kanssaan oli hyvä, yksin ollessani olin ahdistunut ja halusin suhteesta pois.

      Itse päättelin juuri silloin, että kyseessä on se etteivät tunteeni riitä. Tosiasiassa se olikin piilevää sitoutumiskammoa, en vaan tunnistanut sitä sellaiseksi. Taisin vain kapinoida sitä ajatusta vastaan, että mun pitäisi tässä ja nyt oikeasti alkaa tosissaan panostamaan suhteeseen. Olin vastikään eronnut ja mulla oli ehkä vielä tarve katsoa mitä muuta maailmalla on tarjolla. En ole päässyt lähellekään vastaavaa tunnelatausta kenenkään kanssa. Jälkikäteen tajusin, että se oli rakkautta.

      Satutin häntä liikaa, eikä pysty minuun enää luottamaan, edes arvostamaan. Vaalin muistoa niistä hetkistä sydämessäni, vaikken niitä enää koskaan takaisin saa. Tärkeä hän on, vaikken hänelle enää mitään merkitsekään.

    • Naisasialiitto

      Jätä se SIKA heti, ansaitset parempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe