Minulla on ollut muutamia autoja pari uutenakin ostettua. Niin. Mistä johtuu että näissä kaikissa autoissa on sama erikoinen juttu.
Nimittäin. Vaikka autoissa on öljynsuodatin patruuna johon pitäisi jäädä moottoriöljyssä olevat epäpuhtaudet kuten metallijäämät. Moottori kun käy niin laakereista irtoaa kulumisen seurauksena hienoa metallijauhetta.
Miksei tuo metallijauhe mene öljynsuodattimeen vaan jää öljypohjalle. Kun sitten vaihdat uusia öljyjä niin laskuastian pohjalta ne jauheet sitten löytyvät.
Kaikissa autoissa on sama juttu ?
Mistä tämä johtuu ?
Mistä johtuu ?
7
1009
Vastaukset
- mahtavaaUpeetaaaa
Onhan nopeasti koneet kuluneet jos öljynvaihdoissa tulee pihalle metallijauhetta, no ehkä aasaialaisissa ensimmäisessä hiontaöljynvaihdossa.
- neffopa
Isoimmat metallihiukkaset ei mene imusiivilästä läpi öljypumppuun ja sieltä suodattimeen vaan ne jää öljypohjaan ja ne poistuu öljyn mukana öljynvaihdon yhteydessä.
- Painovoima_
Metalli painuu pohjalle ja eihän öljypumpun imuputki ihan pohjassa ole eli sinne jäävät.
- remontin_tekijä
Totta on. Öljypumpun imuputki ei saakaan mennä öljypohjaan asti. Usein siinä imuputken päässä on sellainen karkea verkkosuodatin. Öljynsuodattimen tarkoitus ei olekaan erottaa kaikkia hiukkasia, vaan karkeimmat jäävät sinne öljypohjaan (toimii öljysäiliöinä).
Samoin toimii polttoainejärjestelmäkin. Siinä on ilma- ja polttoainesuodattimia.
Kaasutinteknologian aikaan oli erillinen polttoainesuodatin polttoainetankin ja kaasuttimen välissä ja tämän lisäksi kaasuttimissa oli usein pieniä erillisiä hienosuodattimia kaasuttimen kanavissa. On näet sen verran puhdistettu kaasuttimia ja joihinkin kaasutinmalleihin on vaihdettu näitä "pikkusuodattimia". - Vanha.pieru2
Missäs kaasuttimissa näitä mainitsemiasi pikkusuodattimia on ollut?
Minä aikanaan muutamia tuhansia kaasuttimia putsasin huolloissa enkä ensimmäistäkään nähnyt.
Ettei nyt sinulla vain olisi se teinipojan lippalakki väärin päin päässä? Taas kerran? - tosi_vanha_pieru
Vanha.pieru2 kirjoitti:
Missäs kaasuttimissa näitä mainitsemiasi pikkusuodattimia on ollut?
Minä aikanaan muutamia tuhansia kaasuttimia putsasin huolloissa enkä ensimmäistäkään nähnyt.
Ettei nyt sinulla vain olisi se teinipojan lippalakki väärin päin päässä? Taas kerran?Kyllä minä olen huoltanut kaasuttimia joiden polttoainekanavissa on ollut sellaisia pieniä verkkosuodattimia. Sitä vaan joutuu purkamaan koko kaasuttimen osiinsa.
Kaasutinhuolto ei aina ole kaasuttimen kansitiivisteen vaihtoa.
Joissakin kaasuttimissa ensimmäinen verkkosuodatin on heti siinä polttoaineputken ja kaasuttimen liitoskohdassa. Ei tämä satua ole.
- pohjalta
Siis..puhtaampi öljy menee kiertoon moottorissa mutta likainen jossa on metallihiukkasia ja irrallisia metallinpaloja pysyy pohjalla kunnes öljyt vaihdetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 264051
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1323987- 553458
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans203435- 793407
Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe633270- 292955
- 812856
- 542745
- 202474