Silmänpohjakuvaus

huolestunut99

Hei

Kuinka kauan teillä on kestänyt saada tulokset julkisella puolella silmäpohjakuvauksista? Kaksi viikkoa, neljä viikkoa jne? Onko teille lääkäri soittanut, vai tuleeko jokin vaikeaselkoinen kirje kotiin? Olin juuri kuvauksissa, eikä mistään infottu oikein mitään. Ei kestosta, ei mistään. Jonkun verran kuitenkin hermostuttaa.

5

2883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 109

Itsekin olen käynyt silmäpohjakuvauksissa aina, kun kutsu on tullut. Aluksi oli vuoden välein. Sitten harvenivat kahteen-kolmeen vuoteen, kun ei ole ollut ongelmia. Tuloksen olen kuullut lääkäriltäni seuraavan käynnin yhteydessä. En sitten tiedä, olisiko yhteydenotto tullut aikaisemmin, jos jotakin hälyttävää olisi ollut. Tuntuma on kuitenkin, että lausunnut silmälääkäriltä vievät useamman viikon ennen kuin ovat hoitavalla lääkärillä. Joskus kuvia ottanut hoitaja on voinut jo kuvaustilanteessa antaa epävirallisen mielipiteensä kuvista, mutta muistuttanut kuitenkin, että silmälääkäri antaa lopullisen lausunnon ja että hän voi silti löytää jotakin.

Vaikea uskoa silti, ettei yhteyttä otettaisi, jos löytyy jotakin pikaisia toimenpiteitä vaativaa silmäpohjista. Kannattaisiko kysyä suoraan hoitopaikasta asiasta, esimerkiksi diabeteshoitajalta.

• Juuri_käynyt

Nykyinen käytäntö on sellainen että hoitaja tekee alkukarsinnan ja se jää lopulliseksi lausunnoksi jos mitään hälyyttävää ei näy.
      Tulokset voi katsoa myös kanta.fi palvelusta omista terveystiedoistaan. Ellei nettiyhteyttä ja pankkitunnuksia ole, tulokset voi kysellä terveyskeskuksesta yleensä n. kuukauden kuluttua.
      Kuvausväliä on harvennettu niillä diabeetikoilla joilla ei ole ollut mitään vikaa silmänpohjissa. Oireettomilla diabeetikoilla kuvausväli on 3 vuotta.

• Anonyymi

Silmänpohjakuvauksesta antaa lausunnon vain silmälääkäri,ei lähihoitaja joka kuvauksen tekee.Lausunnon tekemiseen menee 3-4 viikkoa

• Anonyymi

samana päivänä ilmestyi tulos Maisaan

• Anonyymi

Silmistä vielä jos täällä joku tietää. Onko proliferatiivinen retinopatia aina etenevä? Vaikka on hoidettu, mutta hoito ei ilmeisesti ole täysin onnistunut. Kokemuksia muilla diabeetikoilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe