Raha polttaa sormet

tuhlarii

MInne laitan ylimääräistä rahaa? Niin että säilyy, huom!

Tykkään hyvästä elämästä.....ja sitä olen viettänyt :/

Verkkosäästötilillä raha pysyy erilllään mutta aivan helppo siirtää vaikka kännykällä käyttötilille! Siinä ei mene kuin 10 sekuntia.....

Joku juttu että ois vähän vaikeampaa.


Kuis noi määräaikaiset..? Ideoita?

14

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdgf

      Nordax tai TF-bank säästötilit

      Niillä ei ole nettipankkia, vaan rahat nostaaksesi joudut täyttämään lomakkeen ja lähettämään sen etanapostissa pankille. Korkokin parempi kuin tavallisten pankkien määräaikaistileillä.

    • tuhlarii

      Onkos toi Dansken määräik. talletus sellainen että ei voi nostaa?

      Ei tässä korko nyt ole pääasia.

      Vois laittaa 5 tonnia kokeeksi vuodeksi, sehän on minimi.

    • tuhlarii

      Joo no 5 tonttuu laitoin puoleks vuodeks. Tää on hieno juttu!

      • tuhlari22

        Mulla sama ongelma kun sulla! Mitä sakkoja tulee jos nyt haluaisikin nostaa rahat pois?


    • Rapsun_ripsun

      Osakkeita. Niistä kestää rahan saanti kaksi päivää.

      • gadff

        Eivät vaan täytä aloittajan ehtoa "Niin että säilyy, huom!"

        Lisäksi, mitä ilmeisemmin ehtona oli myös "oman pankin tili", ja ratkaisunkin löysi ihan oma-aloitteisesti, joten case closed.


      • Rapsun_ripsun
        gadff kirjoitti:

        Eivät vaan täytä aloittajan ehtoa "Niin että säilyy, huom!"

        Lisäksi, mitä ilmeisemmin ehtona oli myös "oman pankin tili", ja ratkaisunkin löysi ihan oma-aloitteisesti, joten case closed.

        Minä kyllä ymmärsin, että aloittajan tavoitteena oli lähinnä suojata rahansa omalta itseltään. Eli tehdä niiden käyttämisestä sen verran vaikeaa, ettei se onnistu ihan hetken mielijohteesta.

        Ja mitä säilymiseen noin muuten tulee, käypä kysymässä Antti Herliniltä tai Nallelta, ovatko heidän miljardinsa osakkeina vai pankkitilillä.


      • äöikl

        "Ja mitä säilymiseen noin muuten tulee, käypä kysymässä Antti Herliniltä tai Nallelta, ovatko heidän miljardinsa osakkeina vai pankkitilillä."

        Arvaapa paljonko Antin tai Nallen omaisuuden arvo heiluu yhtenä päivänä, euroissa mitattuna? Tai paljonko omaisuuden arvo tipahtaa pienessä pörssinotkahduksessa, jossa jopa Koneen kurssi laskee 40 %?

        Aloittaja ei nyt tainnut olla pörssisijoittaja-tyyppiä, kun naapuripankinkin palvelut oli liian vaikeita...


      • Rapsun_ripsun
        äöikl kirjoitti:

        "Ja mitä säilymiseen noin muuten tulee, käypä kysymässä Antti Herliniltä tai Nallelta, ovatko heidän miljardinsa osakkeina vai pankkitilillä."

        Arvaapa paljonko Antin tai Nallen omaisuuden arvo heiluu yhtenä päivänä, euroissa mitattuna? Tai paljonko omaisuuden arvo tipahtaa pienessä pörssinotkahduksessa, jossa jopa Koneen kurssi laskee 40 %?

        Aloittaja ei nyt tainnut olla pörssisijoittaja-tyyppiä, kun naapuripankinkin palvelut oli liian vaikeita...

        Tai paljonko omaisuuden arvo nousee pienessä pörssinousussa kuten tämän vuoden ensimmäisten kolmen kuukauden aikana (noin 20 %). Niitä pelättyjä laskujakin Herlinit ovat kokeneet monta sadan vuoden aikana, mutta suunta on niistä huolimatta ylöspäin. Paljonkohan olisi suvun alkupääomasta tallella nyt, jos se olisi laitettu 1920-luvulla pankkitilille?

        Järjetön tappion pelko pitää suomalaiset köyhinä, ei suinkaan ylimitoitettu riskinotto.


      • bdgrcdf
        Rapsun_ripsun kirjoitti:

        Tai paljonko omaisuuden arvo nousee pienessä pörssinousussa kuten tämän vuoden ensimmäisten kolmen kuukauden aikana (noin 20 %). Niitä pelättyjä laskujakin Herlinit ovat kokeneet monta sadan vuoden aikana, mutta suunta on niistä huolimatta ylöspäin. Paljonkohan olisi suvun alkupääomasta tallella nyt, jos se olisi laitettu 1920-luvulla pankkitilille?

        Järjetön tappion pelko pitää suomalaiset köyhinä, ei suinkaan ylimitoitettu riskinotto.

        Jos ei tiedä mitä tekee sijoittamisessa, on osakkeiden ostaminen varmin keino tuhota omaisuutensa. Nimittäin on myös suuri määrä osakkeita, jotka eivät enää ikinä tule nousemaan romahduksesta. Näin oli viime teknokuplassakin, ainutkaan teknokuplassa ollut osake ei noussut enää. Ei ainutkaan.

        Lisäksi, on typerää verrata henkilöitä, joilla on ollut miljoonia jo alun perin miljoonia niihin, joilla on sijoittaa vain muutama tonni. Ensinnäkin, suuria summia sijoittaessa kulujen osuus on suhteellisen minimaalinen. Pieniä summia sijoittaessa kulujen osuus niin suureksi, että sijoittaminen tiettyihin kohteisiin on kannattamatonta. Esimerkiksi muutaman satasen laittaminen yksittäiseen osakkeeseen on typerää, koska kulut vievät helposti niin paljon, että 3-4% kurssinousussa/osingoissa osake tuottaa silti tappiota.

        Toisena on se, että miljonääriä vain harmittaa, jos parin miljoonan sijoitus puolittuu. Sen sijaan köyhemmälle muutaman tonnin menetys on täydellinen katastrofi. On teoreettisesti täysin mahdotonta enää sen jälkeen rikastua. Onhan Nallekin todistettavasti tehnyt kymmeniä epäonnistuneita sijoituksia, joista osasta on tullut miljoonien tappioita. Köyhällä ei ole vastaavaa mahdollisuutta sijoittaa satoihin eri kohteisiin samaan aikaan jo pelkästään kulujen takia.


    • HillotKäyttöönHeti

      Miksi ihmeessä rahoja pitäisi pantata?

      Eikä riitä että rahat riittää palkkapäivään? Se että jättää elämättä jonkun keinotekoisen ajatuksen takia on ihan kipeetä.

      • Työtön_rahaton

        Entäs jos palkkapäivää ei enää tulekaan joka kuukausi? Vaan irtisanomisilmoitus ja lopputili.


    • maalaisijoittaja

      Sijoita pieniin asuntoihin niin vuokratulon tuotto on yli 5 prosenttia ja asunnon mahdollinen arvonnousu päälle ostin 90 luvun lamanaikaan helsingistä kaksion nyt hinta kolminkertaistunut ja velan on maksaneet vuokralaiset .Nyt ei helsingistä kannastaa ostaa sijoitusmielessä on liian kalliita asunnot

    • Asuntokaupoille

      Mä laitoin 2v sitten erääntyvän määräaikaistalletuksen 100000€ indeksirahastoon ja äsken nostin rahat 200000€ miinus verot, ihan kohtuullinen tuotto.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe