Olenko valmis ostamaan ponin?

Mietiskeliä

Oon 148cm ja painan 36kg. Oon 12v. Älkää valittako iästä koska ponin voi ostaa vaikka 2v:nä. Oon harrastanut noin 6,5vuotta ja osaan ruokkia hevosta, harjata(tietty), ratsastaa, tehdä erilaisia tallitöitä, ensiapu juttuja ja muuta. Oon hypännyt 70cm esteitä ratana ja oon noin He B tasonen. Mun valmentaja sanoi että voisin hommata ponin ja se saattaisi olla myös hyödyllistä. Tällä hetkellä vuokraan ponia ja mulla on 2 hoito shettistä. Meillä on rahaa ponin ylläpitoon ja kustannuksiin. Ponin tallipaikka olisi jo tiedossa. Äitikin osaa ratsastaa, mutta paremmin maastakäsittely ja muut hommat ovat sillä hallussa.
Minkä kokoinen poni olisi hyvä? Oonko valmis ostamaan?Oon äidin kanssa miettinyt että mikä poni/hevonen ois hyvä, mutta ei vielä tiedetä mikä ois ihan paras. Menisi mulla este ja yleis käyttöön.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poni--

      Noin nuorihan ei voi itse ostaa ponia. Ei voi 2-vuotiaskaan.
      Ponin ostaminen on kallis juttu, eikä noin nuorella siihen ole varaa. Eikä noin nuori yleensä pysty kaikkia ponin omistukseen liittyviä asioita hallitsemaan, eikä edes kuvittelemaan mitä kaikkea siihen liittyy.

      Vanhemmathan niistä rahoista kumminkin päättää, joten vanhempien tulee myös olla mukana ponin omistuksessa.


      Jos äitisi on hevosihmisiä, ei sinun taidoilla ole väliä. Äitisi kuitenkin loppupelissä ponin tulee omistamaan ja sen asioista päättämään. Äitisi voi myös auttaa sinua ponia hoitamaaan.

      Ehdottomasti jos ratsastuksessa haluaa kehittyä, on oma poni hyvä vaihtoehto. Kunhan muistaa, että on tärkeää käydä opetuksesa, jotta kehittyy itse ja samalla saa tukea ponin omistukseen.



      Ensimmäisen ponin kanssa itse asettaisin seuraavat vaatimukset:
      - ikää yli 7v.
      - korkeutta riittävästi: vaikka nyt olet vielä sopiva pienellekin ponille, saatat kasvaa hyvinkin nopeasti. Itse ottasiin vähintään 140cm ponin, mieluummin lähemmäs maksimikorkuinen poni (eli läää148cm)
      - koulutustaso vähintään HeA, mieluiten sellainen poni jolla on ainakin jotain tuloksia HeB-radalta kisoista vähintään 60% tuloksilla, mielellään toki enemmän
      - jos esteitä haluat kenties kisatakin, katsoisin että ponilla hypätty ainakin jotain kisoissa, ihan vähintään 80cm, mutta jos tavoitteet esim. kansallisissa niin vähintään 110cm
      - tietysti terve
      - luonteelta asiallinen ja järkevä

      Tämmöinen maksaa siitä 5000e ylöspäin.
      -

    • Mietiskeliä

      Tarkoitin että ponin voi ostaa vaikka 2v:lle mutta aikuisen on siitä huolehdittava

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe