Vitara: pieni auto, iso hinta

grishnakki

Vitaran perävaunupaino 400 kg on pikkuautoluokassakin pienimmästä päästä, eikä tilatkaan ole isot, mutta hinnassa on monta tonnia ylimääräistä.

43

2482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitara_on_paras

      Väärin, tilat ovat kokoluokassaan isot, hinta muutaman tonnin alakanttiin ja jarruttomon perävaunun vetokyky riittävä.
      Toisaalta, miksi ihmeessä murehdit tuollaisia asioita, kun hinnassa on sinulle 23 tuhatta liikaa. Käytä kaikki ylimääräinen aika vaikkapa työn hakuun:=)

      • jarruttoman

        mikä on tuo jarruttomon?


      • jarruttoman_mies

        Se on iso alkukirjain.


    • vitura

      Olet oikeassa Vitaran hinnassa on 23 tuhatta liikaa heheeheeheeheeheeheehehheehehehehh

      • vitura

        Niin, siis minulle liikaa.


    • harkinnassa

      Kävin autonäyttelyssä ottamassa tyypit, ja totesin, ettei hinnassa kyllä ole kauheesti moittimista. Autossa on vakiona All-grip neliveto, runsaasti varusteita, muun muassa adaptiivinen vakionopeudensäädin, mokkanahka/alcantra penkit, peruutuskamera, navi, start/stop ja varashälytin.

      Niin, ja sisätilat ovat aivan oikean auton kokoluokkaa. Eikä ota pää kattoon kiinni.

    • kykykö

      Mikä on jarruttoman painon vetokyky.

      • suzukisti

        Eipä tuhon noin 23:thn hintaan ole lähimainkaan vastaavaa saatavilla.


    • grishnakki

      Kävi juuri koeajamassa uuden vitaran ja kysäisin myyjältä, että laskisi välirahan, kun vanha toyotani menisi vaihtoon, sekä minulle sopivan rahoituksen pitkällä maksuajalla. Tuli asiallinen väliraha pyyntö, eli 23090e, mutta rahoitusyhtiöstä näytettiin punaista, vedoten työttömyyteeni ja aiempiin maksuhäiriöihini. Nooh, en pitänyt vitaran takalasin pyyhkijästä ja takajarruvalojen värisävystä, eli en siksi olisi vitaras sitten halunutkaan.

      • GV_kuski

        Täh, siis jätkä on työtön ja maksuhäiriöinen ja kysyy rahoitusta hankkiakseen uuden auton???? Ei juma..., mikä järjen jättiläinen.
        Tää nykyajan rupusakki on kertakaikkiaan taliaivoista ja vähäälyistä. Työnteko ei kiinnosta, mutta uutta autoa pitäisi saada ja pisimmällä maksuajalla, huh.


      • Urpooo

        Urpo


      • työtönautonomistaja
        GV_kuski kirjoitti:

        Täh, siis jätkä on työtön ja maksuhäiriöinen ja kysyy rahoitusta hankkiakseen uuden auton???? Ei juma..., mikä järjen jättiläinen.
        Tää nykyajan rupusakki on kertakaikkiaan taliaivoista ja vähäälyistä. Työnteko ei kiinnosta, mutta uutta autoa pitäisi saada ja pisimmällä maksuajalla, huh.

        Unkari on loistava autojenvalmistusmaa.


      • sukulaiskansaa
        työtönautonomistaja kirjoitti:

        Unkari on loistava autojenvalmistusmaa.

        Unkari on ihan hyvä autojenvalmistusmaa. Suzukin lisäksi siellä tehdään mm. Audin malleja, Opelia, ja Mercedes on myös laittamassa autotehdasta sinne.


    • muovia

      Onko Vitarassakin vetelä muovinen alustarakenne kuten Crossissa.

      • terrawagoni

        Hyvältä kuulosti Vitara koeajossa.Miinuksena oli ,ettei navigaattori älynnyt suomen sanaa ja takalasi meni helposti likaiseksi.
        Toyota vaihtuu Vitaraan jos myyjän kanssa päästään yhteisymmärrykseen välirahasta.Kahden tonnin ero jäi vielä tarjousten välille.


    • Massaa

      Mikä siinä on jarruttoman perävaunun suurin massa? Pitääkö toi 400kg. tosiaan paikkansa?

      • maahantuoja

        Kyllä pitää, muovinen alustarakenne ei kestä tuon suurempaa perävaunun massaa.


      • maahantuoja_mies

        Ai perävaunullakin on massa. Massahan on etelä afrikkalainen valkoihoinen hallitsija. Aika suuriahan ne massat ainakin vuosisadan alussa oli.
        Toi muovinen alusrakenne on vain kaikkein tehokkaimmissa urheiluautoissa ollut jo vuosia, kuten Ferrari ja Audi R8.

        "helpoytiko, äynlahjoillaan, keran"


      • kera......va

        Sinä se et ainakaan älynlahjoillasi voi kehuskella.......


      • Willi.Ams
        maahantuoja_mies kirjoitti:

        Ai perävaunullakin on massa. Massahan on etelä afrikkalainen valkoihoinen hallitsija. Aika suuriahan ne massat ainakin vuosisadan alussa oli.
        Toi muovinen alusrakenne on vain kaikkein tehokkaimmissa urheiluautoissa ollut jo vuosia, kuten Ferrari ja Audi R8.

        "helpoytiko, äynlahjoillaan, keran"

        Ei kun Massahan on se formulakuski. Syntyisin Brasiliasta. Pituus 166cm, paino 59 kiloa.


      • munaroplari

        Eipä, kun massa on aine, jolla suojataan auton pohja, mikäli se on pellilevua, eikä ferrarin ja audin tapaan muavilevua.


      • Anonyymi
        maahantuoja kirjoitti:

        Kyllä pitää, muovinen alustarakenne ei kestä tuon suurempaa perävaunun massaa.

        Jarrullisen perävaunun massa 1200kg


    • So.Simple

      Auto on kevyt (omamassa 1160kg, kokonaismassa 1730kg) , siitä johtuu, että painavaa jarrutonta perävunua ei voi vetää. Raskas kärry voisi työntää vetoautoa edeltään kun jarrutusteho ei riitä.

      • massa

        Aivan mahtava päättelykyky, melkoinen neronleimaus hienoa mahtavaa upeeta näinhän sen täytyy olla.


      • Bottas
        massa kirjoitti:

        Aivan mahtava päättelykyky, melkoinen neronleimaus hienoa mahtavaa upeeta näinhän sen täytyy olla.

        Useimmat juuttuvat siihen, että a) pienitehoinen moottori ei jaksa vetää kärryä tai b) auton runko ei kestä painavan kärryn vetämistä.
        Mutta hyvä kun sinäkin tajusit sen. Vaikka en kyllä odottanut sinulta noin terävää älyä.


      • Anonyymi
        Bottas kirjoitti:

        Useimmat juuttuvat siihen, että a) pienitehoinen moottori ei jaksa vetää kärryä tai b) auton runko ei kestä painavan kärryn vetämistä.
        Mutta hyvä kun sinäkin tajusit sen. Vaikka en kyllä odottanut sinulta noin terävää älyä.

        Kyllähän 400 kiloa on yhtä tyhjän kanssa. Laitat kärryn perään, sellaisen 260-300 pitkän ja 130 leveän, niin mitäs voit laillisesti laittaa kuormaa. Reilu 100 kg eli neljä laastisäkkiä. Puutavaraa et voi juurikaan kuljettaa , 5-7 kakkosnelosta, niin ollaan yli 400 kilon lukemissa.
        Ja ihan oikeasti Vitaran ostajista enemmistö tarvitsee kärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän 400 kiloa on yhtä tyhjän kanssa. Laitat kärryn perään, sellaisen 260-300 pitkän ja 130 leveän, niin mitäs voit laillisesti laittaa kuormaa. Reilu 100 kg eli neljä laastisäkkiä. Puutavaraa et voi juurikaan kuljettaa , 5-7 kakkosnelosta, niin ollaan yli 400 kilon lukemissa.
        Ja ihan oikeasti Vitaran ostajista enemmistö tarvitsee kärryä.

        http://www.vaunus.fi/product/2/vaunus-1530

        Kotimainen 298cm pitkä normikärri. Painoa 170kg eli 230kg saa vielä lastata. Riitää normaalille tallaajalle enemmän kuin hyvin. Metsurit tuokoot puut metsästä traktorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.vaunus.fi/product/2/vaunus-1530

        Kotimainen 298cm pitkä normikärri. Painoa 170kg eli 230kg saa vielä lastata. Riitää normaalille tallaajalle enemmän kuin hyvin. Metsurit tuokoot puut metsästä traktorilla.

        Kyllä. Juuri näin. Mulla oli 3 metriä pitkä kärry ja painoin n200 kg. Kyllä siinä multasäkit kulkee.
        Jos jotain aletaan rakenteleen, kuljetuksen voi pyytää liikkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Juuri näin. Mulla oli 3 metriä pitkä kärry ja painoin n200 kg. Kyllä siinä multasäkit kulkee.
        Jos jotain aletaan rakenteleen, kuljetuksen voi pyytää liikkeestä.

        Höpöhöpö, jämäkkä kärry painaa 250-280 kg, siihen lastia 120-150kg. Kenelle riittää?
        Meikäläisen kannalta neliveto-Vitara olisi muuten ok, kun neliveto oikeasti tarvitsee, mutta vetoamassa jättää auton kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän 400 kiloa on yhtä tyhjän kanssa. Laitat kärryn perään, sellaisen 260-300 pitkän ja 130 leveän, niin mitäs voit laillisesti laittaa kuormaa. Reilu 100 kg eli neljä laastisäkkiä. Puutavaraa et voi juurikaan kuljettaa , 5-7 kakkosnelosta, niin ollaan yli 400 kilon lukemissa.
        Ja ihan oikeasti Vitaran ostajista enemmistö tarvitsee kärryä.

        Hankkii jarrullisen kärryn ja turvallista matkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkii jarrullisen kärryn ja turvallista matkaa

        "Hankkii jarrullisen kärryn ja turvallista matkaa"

        Asia on just näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jämäkkä kärry painaa 250-280 kg, siihen lastia 120-150kg. Kenelle riittää?
        Meikäläisen kannalta neliveto-Vitara olisi muuten ok, kun neliveto oikeasti tarvitsee, mutta vetoamassa jättää auton kauppaan.

        "jämäkkä kärry painaa 250-280 kg,"

        Pistäppä linkki siihen 3m pitkään ja 250-280 kg painavaan kärriin...

        Onkos se jokin kyläsepän omavalmiste vai miksi se painaa noin älyttömästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jämäkkä kärry painaa 250-280 kg, siihen lastia 120-150kg. Kenelle riittää?
        Meikäläisen kannalta neliveto-Vitara olisi muuten ok, kun neliveto oikeasti tarvitsee, mutta vetoamassa jättää auton kauppaan.

        miul jäi kaupaaan vitara ku ei jaksa vetää rekan perävaunua oisin kuskannu ruuat äääshmarketista kotio ja mökille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jämäkkä kärry painaa 250-280 kg,"

        Pistäppä linkki siihen 3m pitkään ja 250-280 kg painavaan kärriin...

        Onkos se jokin kyläsepän omavalmiste vai miksi se painaa noin älyttömästi?

        Kyllä ne jämäkät kolmen metrin lavalla olevat kärryt painavat tuollaiset 250 kg tai jopa enemmänkin.
        Toki jarrullinen kärry voi olla ratkaisu, mutta omat haitat on siinäkin.


    • Anonyymi

      Neljäs vuosi menossa Vitaralla ja olen tosi tyytyväinen. Vetokyky venetrailerilla ja vaikeissa rampeissa ja maastossa on tosi hyvä 1.6ATM koneella. Tehoa ei ole paljon mutta oleellista onkin se mikä on momentti vetäville pyörille.

      Vitara nousee jyrkistäkin rampeista aivan leikiten, kokemus on aivan uskomaton kun on aikaisempina vuosina taistellut eri autoilla samoissa paikoissa renkaat savuten.

      400 kg perävaunurajoitus ilman jarruja ja 1200 kg jarrullisena ovat aivan tyypilliset tämän kokoluokan autoille, ei siinä ole mitään epätavallista.

      Jos kaipaa isoa suuritehoista mörssäriä niin onhan niitä. Niistä vaan joutuu pulittamaan paljon, paljon enemmän, kulut ovat suuret koska kulutuskin on kaksinkertainen, samoin vakuutusmaksut ja autovero. Suurella autolla tulee vastaan sekin ongelma ettei kaikista parkkihalleista löydy tilaa, ei mahdu ruutuun ja sen kääntely on tuskallisen kömpeöä suuren kaarresäteen takia. Pikkumaasturi on ylivertainen. Lisäksi, jos menee kalliin auton kanssa huonoille metsäteille niin monella alkavat kylmät väreet kulkea kun oksat raapivat kylkiä ja pakoputki kolisee kiviin ja väliin paukahtelee tasauspyörästö ja katalysaattori. Voi tulla todella kallis metsäkeikka.

      • Anonyymi

        "Vitara nousee jyrkistäkin rampeista aivan leikiten, kokemus on aivan uskomaton kun on aikaisempina vuosina taistellut eri autoilla samoissa paikoissa renkaat savuten."

        -Tämän saman voin toistaa, leivättömässä pöydässä, käsi biblian päällä.

        Piste.


    • Anonyymi

      Jep. Vitara jäi ostamatta tuon 400kg vetopainon vuoksi, muuten olisi vastannut tarpeisiin. Ja tämä on ihan tosi juttu.

      • Anonyymi

        " Vitara jäi ostamatta tuon 400kg vetopainon vuoksi"

        Oletkos koskaan kuullut sellaisesta vempeleestä kuin jarrullinen peräkärry?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vitara jäi ostamatta tuon 400kg vetopainon vuoksi"

        Oletkos koskaan kuullut sellaisesta vempeleestä kuin jarrullinen peräkärry?

        Joutuu soutuveneeseenkin ostaan jarrullisen trailerin :D ihme riisikippo


    • Anonyymi

      hassua, aikoinaan siirsin ladalla kuormaauton perävaunua pihassa, se oli yli 400kg

    • Anonyymi

      180kg kärrin paino ja siihen n. 350kg ,ei mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Jarrullisen kärrin joutuu katsastamaan joka toinen vuosi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe