Vitara: pieni auto, iso hinta

grishnakki

Vitaran perävaunupaino 400 kg on pikkuautoluokassakin pienimmästä päästä, eikä tilatkaan ole isot, mutta hinnassa on monta tonnia ylimääräistä.

44

3199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitara_on_paras

      Väärin, tilat ovat kokoluokassaan isot, hinta muutaman tonnin alakanttiin ja jarruttomon perävaunun vetokyky riittävä.
      Toisaalta, miksi ihmeessä murehdit tuollaisia asioita, kun hinnassa on sinulle 23 tuhatta liikaa. Käytä kaikki ylimääräinen aika vaikkapa työn hakuun:=)

      • jarruttoman

        mikä on tuo jarruttomon?


      • jarruttoman_mies

        Se on iso alkukirjain.


    • vitura

      Olet oikeassa Vitaran hinnassa on 23 tuhatta liikaa heheeheeheeheeheeheehehheehehehehh

      • vitura

        Niin, siis minulle liikaa.


    • harkinnassa

      Kävin autonäyttelyssä ottamassa tyypit, ja totesin, ettei hinnassa kyllä ole kauheesti moittimista. Autossa on vakiona All-grip neliveto, runsaasti varusteita, muun muassa adaptiivinen vakionopeudensäädin, mokkanahka/alcantra penkit, peruutuskamera, navi, start/stop ja varashälytin.

      Niin, ja sisätilat ovat aivan oikean auton kokoluokkaa. Eikä ota pää kattoon kiinni.

    • kykykö

      Mikä on jarruttoman painon vetokyky.

      • suzukisti

        Eipä tuhon noin 23:thn hintaan ole lähimainkaan vastaavaa saatavilla.


    • grishnakki

      Kävi juuri koeajamassa uuden vitaran ja kysäisin myyjältä, että laskisi välirahan, kun vanha toyotani menisi vaihtoon, sekä minulle sopivan rahoituksen pitkällä maksuajalla. Tuli asiallinen väliraha pyyntö, eli 23090e, mutta rahoitusyhtiöstä näytettiin punaista, vedoten työttömyyteeni ja aiempiin maksuhäiriöihini. Nooh, en pitänyt vitaran takalasin pyyhkijästä ja takajarruvalojen värisävystä, eli en siksi olisi vitaras sitten halunutkaan.

      • GV_kuski

        Täh, siis jätkä on työtön ja maksuhäiriöinen ja kysyy rahoitusta hankkiakseen uuden auton???? Ei juma..., mikä järjen jättiläinen.
        Tää nykyajan rupusakki on kertakaikkiaan taliaivoista ja vähäälyistä. Työnteko ei kiinnosta, mutta uutta autoa pitäisi saada ja pisimmällä maksuajalla, huh.


      • Urpooo

        Urpo


      • työtönautonomistaja
        GV_kuski kirjoitti:

        Täh, siis jätkä on työtön ja maksuhäiriöinen ja kysyy rahoitusta hankkiakseen uuden auton???? Ei juma..., mikä järjen jättiläinen.
        Tää nykyajan rupusakki on kertakaikkiaan taliaivoista ja vähäälyistä. Työnteko ei kiinnosta, mutta uutta autoa pitäisi saada ja pisimmällä maksuajalla, huh.

        Unkari on loistava autojenvalmistusmaa.


      • sukulaiskansaa
        työtönautonomistaja kirjoitti:

        Unkari on loistava autojenvalmistusmaa.

        Unkari on ihan hyvä autojenvalmistusmaa. Suzukin lisäksi siellä tehdään mm. Audin malleja, Opelia, ja Mercedes on myös laittamassa autotehdasta sinne.


    • muovia

      Onko Vitarassakin vetelä muovinen alustarakenne kuten Crossissa.

      • terrawagoni

        Hyvältä kuulosti Vitara koeajossa.Miinuksena oli ,ettei navigaattori älynnyt suomen sanaa ja takalasi meni helposti likaiseksi.
        Toyota vaihtuu Vitaraan jos myyjän kanssa päästään yhteisymmärrykseen välirahasta.Kahden tonnin ero jäi vielä tarjousten välille.


    • Massaa

      Mikä siinä on jarruttoman perävaunun suurin massa? Pitääkö toi 400kg. tosiaan paikkansa?

      • maahantuoja

        Kyllä pitää, muovinen alustarakenne ei kestä tuon suurempaa perävaunun massaa.


      • maahantuoja_mies

        Ai perävaunullakin on massa. Massahan on etelä afrikkalainen valkoihoinen hallitsija. Aika suuriahan ne massat ainakin vuosisadan alussa oli.
        Toi muovinen alusrakenne on vain kaikkein tehokkaimmissa urheiluautoissa ollut jo vuosia, kuten Ferrari ja Audi R8.

        "helpoytiko, äynlahjoillaan, keran"


      • kera......va

        Sinä se et ainakaan älynlahjoillasi voi kehuskella.......


      • Willi.Ams
        maahantuoja_mies kirjoitti:

        Ai perävaunullakin on massa. Massahan on etelä afrikkalainen valkoihoinen hallitsija. Aika suuriahan ne massat ainakin vuosisadan alussa oli.
        Toi muovinen alusrakenne on vain kaikkein tehokkaimmissa urheiluautoissa ollut jo vuosia, kuten Ferrari ja Audi R8.

        "helpoytiko, äynlahjoillaan, keran"

        Ei kun Massahan on se formulakuski. Syntyisin Brasiliasta. Pituus 166cm, paino 59 kiloa.


      • munaroplari

        Eipä, kun massa on aine, jolla suojataan auton pohja, mikäli se on pellilevua, eikä ferrarin ja audin tapaan muavilevua.


      • Anonyymi
        maahantuoja kirjoitti:

        Kyllä pitää, muovinen alustarakenne ei kestä tuon suurempaa perävaunun massaa.

        Jarrullisen perävaunun massa 1200kg


    • So.Simple

      Auto on kevyt (omamassa 1160kg, kokonaismassa 1730kg) , siitä johtuu, että painavaa jarrutonta perävunua ei voi vetää. Raskas kärry voisi työntää vetoautoa edeltään kun jarrutusteho ei riitä.

      • massa

        Aivan mahtava päättelykyky, melkoinen neronleimaus hienoa mahtavaa upeeta näinhän sen täytyy olla.


      • Bottas
        massa kirjoitti:

        Aivan mahtava päättelykyky, melkoinen neronleimaus hienoa mahtavaa upeeta näinhän sen täytyy olla.

        Useimmat juuttuvat siihen, että a) pienitehoinen moottori ei jaksa vetää kärryä tai b) auton runko ei kestä painavan kärryn vetämistä.
        Mutta hyvä kun sinäkin tajusit sen. Vaikka en kyllä odottanut sinulta noin terävää älyä.


      • Anonyymi
        Bottas kirjoitti:

        Useimmat juuttuvat siihen, että a) pienitehoinen moottori ei jaksa vetää kärryä tai b) auton runko ei kestä painavan kärryn vetämistä.
        Mutta hyvä kun sinäkin tajusit sen. Vaikka en kyllä odottanut sinulta noin terävää älyä.

        Kyllähän 400 kiloa on yhtä tyhjän kanssa. Laitat kärryn perään, sellaisen 260-300 pitkän ja 130 leveän, niin mitäs voit laillisesti laittaa kuormaa. Reilu 100 kg eli neljä laastisäkkiä. Puutavaraa et voi juurikaan kuljettaa , 5-7 kakkosnelosta, niin ollaan yli 400 kilon lukemissa.
        Ja ihan oikeasti Vitaran ostajista enemmistö tarvitsee kärryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän 400 kiloa on yhtä tyhjän kanssa. Laitat kärryn perään, sellaisen 260-300 pitkän ja 130 leveän, niin mitäs voit laillisesti laittaa kuormaa. Reilu 100 kg eli neljä laastisäkkiä. Puutavaraa et voi juurikaan kuljettaa , 5-7 kakkosnelosta, niin ollaan yli 400 kilon lukemissa.
        Ja ihan oikeasti Vitaran ostajista enemmistö tarvitsee kärryä.

        http://www.vaunus.fi/product/2/vaunus-1530

        Kotimainen 298cm pitkä normikärri. Painoa 170kg eli 230kg saa vielä lastata. Riitää normaalille tallaajalle enemmän kuin hyvin. Metsurit tuokoot puut metsästä traktorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.vaunus.fi/product/2/vaunus-1530

        Kotimainen 298cm pitkä normikärri. Painoa 170kg eli 230kg saa vielä lastata. Riitää normaalille tallaajalle enemmän kuin hyvin. Metsurit tuokoot puut metsästä traktorilla.

        Kyllä. Juuri näin. Mulla oli 3 metriä pitkä kärry ja painoin n200 kg. Kyllä siinä multasäkit kulkee.
        Jos jotain aletaan rakenteleen, kuljetuksen voi pyytää liikkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Juuri näin. Mulla oli 3 metriä pitkä kärry ja painoin n200 kg. Kyllä siinä multasäkit kulkee.
        Jos jotain aletaan rakenteleen, kuljetuksen voi pyytää liikkeestä.

        Höpöhöpö, jämäkkä kärry painaa 250-280 kg, siihen lastia 120-150kg. Kenelle riittää?
        Meikäläisen kannalta neliveto-Vitara olisi muuten ok, kun neliveto oikeasti tarvitsee, mutta vetoamassa jättää auton kauppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän 400 kiloa on yhtä tyhjän kanssa. Laitat kärryn perään, sellaisen 260-300 pitkän ja 130 leveän, niin mitäs voit laillisesti laittaa kuormaa. Reilu 100 kg eli neljä laastisäkkiä. Puutavaraa et voi juurikaan kuljettaa , 5-7 kakkosnelosta, niin ollaan yli 400 kilon lukemissa.
        Ja ihan oikeasti Vitaran ostajista enemmistö tarvitsee kärryä.

        Hankkii jarrullisen kärryn ja turvallista matkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkii jarrullisen kärryn ja turvallista matkaa

        "Hankkii jarrullisen kärryn ja turvallista matkaa"

        Asia on just näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jämäkkä kärry painaa 250-280 kg, siihen lastia 120-150kg. Kenelle riittää?
        Meikäläisen kannalta neliveto-Vitara olisi muuten ok, kun neliveto oikeasti tarvitsee, mutta vetoamassa jättää auton kauppaan.

        "jämäkkä kärry painaa 250-280 kg,"

        Pistäppä linkki siihen 3m pitkään ja 250-280 kg painavaan kärriin...

        Onkos se jokin kyläsepän omavalmiste vai miksi se painaa noin älyttömästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, jämäkkä kärry painaa 250-280 kg, siihen lastia 120-150kg. Kenelle riittää?
        Meikäläisen kannalta neliveto-Vitara olisi muuten ok, kun neliveto oikeasti tarvitsee, mutta vetoamassa jättää auton kauppaan.

        miul jäi kaupaaan vitara ku ei jaksa vetää rekan perävaunua oisin kuskannu ruuat äääshmarketista kotio ja mökille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jämäkkä kärry painaa 250-280 kg,"

        Pistäppä linkki siihen 3m pitkään ja 250-280 kg painavaan kärriin...

        Onkos se jokin kyläsepän omavalmiste vai miksi se painaa noin älyttömästi?

        Kyllä ne jämäkät kolmen metrin lavalla olevat kärryt painavat tuollaiset 250 kg tai jopa enemmänkin.
        Toki jarrullinen kärry voi olla ratkaisu, mutta omat haitat on siinäkin.


    • Anonyymi

      Neljäs vuosi menossa Vitaralla ja olen tosi tyytyväinen. Vetokyky venetrailerilla ja vaikeissa rampeissa ja maastossa on tosi hyvä 1.6ATM koneella. Tehoa ei ole paljon mutta oleellista onkin se mikä on momentti vetäville pyörille.

      Vitara nousee jyrkistäkin rampeista aivan leikiten, kokemus on aivan uskomaton kun on aikaisempina vuosina taistellut eri autoilla samoissa paikoissa renkaat savuten.

      400 kg perävaunurajoitus ilman jarruja ja 1200 kg jarrullisena ovat aivan tyypilliset tämän kokoluokan autoille, ei siinä ole mitään epätavallista.

      Jos kaipaa isoa suuritehoista mörssäriä niin onhan niitä. Niistä vaan joutuu pulittamaan paljon, paljon enemmän, kulut ovat suuret koska kulutuskin on kaksinkertainen, samoin vakuutusmaksut ja autovero. Suurella autolla tulee vastaan sekin ongelma ettei kaikista parkkihalleista löydy tilaa, ei mahdu ruutuun ja sen kääntely on tuskallisen kömpeöä suuren kaarresäteen takia. Pikkumaasturi on ylivertainen. Lisäksi, jos menee kalliin auton kanssa huonoille metsäteille niin monella alkavat kylmät väreet kulkea kun oksat raapivat kylkiä ja pakoputki kolisee kiviin ja väliin paukahtelee tasauspyörästö ja katalysaattori. Voi tulla todella kallis metsäkeikka.

      • Anonyymi

        "Vitara nousee jyrkistäkin rampeista aivan leikiten, kokemus on aivan uskomaton kun on aikaisempina vuosina taistellut eri autoilla samoissa paikoissa renkaat savuten."

        -Tämän saman voin toistaa, leivättömässä pöydässä, käsi biblian päällä.

        Piste.


    • Anonyymi

      Jep. Vitara jäi ostamatta tuon 400kg vetopainon vuoksi, muuten olisi vastannut tarpeisiin. Ja tämä on ihan tosi juttu.

      • Anonyymi

        " Vitara jäi ostamatta tuon 400kg vetopainon vuoksi"

        Oletkos koskaan kuullut sellaisesta vempeleestä kuin jarrullinen peräkärry?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Vitara jäi ostamatta tuon 400kg vetopainon vuoksi"

        Oletkos koskaan kuullut sellaisesta vempeleestä kuin jarrullinen peräkärry?

        Joutuu soutuveneeseenkin ostaan jarrullisen trailerin :D ihme riisikippo


    • Anonyymi

      hassua, aikoinaan siirsin ladalla kuormaauton perävaunua pihassa, se oli yli 400kg

    • Anonyymi

      180kg kärrin paino ja siihen n. 350kg ,ei mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Jarrullisen kärrin joutuu katsastamaan joka toinen vuosi.

      • Anonyymi

        Jarrullisillä kärryillä kuljetetaan betonielementtejä, autoja ja moottorikelkkoja.
        Et varmaan halua jarrullisen pyörän esim. lukkiutuvan parin tonnin kuorman kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      440
      3788
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3016
    3. Kerro nyt jotain

      Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      130
      1903
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

      Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      121
      1657
    5. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

      Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1407
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

      kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      161
      1339
    8. Mitä ajattelet kun

      Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      75
      1245
    9. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1244
    10. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      18
      1165
    Aihe