Mikä mättää windowsin päivityksissä

onneton_tubutin

Ubuntuun tuli päivityksissä Firefox 37, mutta windowsiin ei! Onko microsoft taas jotenkin sotkenut päivityksiä?

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tubuttustubut

      Windowsissa on ollut aina nopeammin uudempi firefox kuin Ubuntussa jossa on aina vanha pitkäversio.
      Ubuntuun ei ilman sudottelua saa edes uusinta asennettua firefoxin sivuilta.

      • windows_ongelma

        Ihan automaattisesti oli päivittynyt uusin Firefox Ubuntuun, en edes olisi huomannut mutta pyysi käynnistämään selaimen uudestaan. Yritin sitten windowsiinkin päivittää mutta ei suostunut päivittymään. Mitenhän sen saisi asentumaan???


      • Windowsissa ei ole ikinä ollut Firefoxia. Windowsin selain ollut aina Internet Explorer ja kohta se korvautuu Spartanilla.


      • vajakin_tietoa
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsissa ei ole ikinä ollut Firefoxia. Windowsin selain ollut aina Internet Explorer ja kohta se korvautuu Spartanilla.

        M-Kar "asiantuntijana" ei tiedä sitä, että Windowsissa voi käyttää muitakin kuin Microsoftin selaimia.
        Tietotekniikka vajakkina minä käytän Firefoxia ja Operaa Windowsissani.


      • elmeeri
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsissa ei ole ikinä ollut Firefoxia. Windowsin selain ollut aina Internet Explorer ja kohta se korvautuu Spartanilla.

        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/2015-04-01/Spartan-selain-testattiin---arvio-rumaa-luettavaa-3218303.html

        "Benchmark-testeissä Spartan ei pärjännyt kovinkaan kummoisesti. Joillakin osa-alueilla se ei edes voittanut IE11:ta. Firefox 36 ja Chrome 41 olivat kaukana edellä.
        On toki pidettävä mielessä, että Spartan on vielä kehitteillä, ja vasta lopullisen version myötä sen kyvyistä saadaan realistinen kuva."


      • vajakin_tietoa kirjoitti:

        M-Kar "asiantuntijana" ei tiedä sitä, että Windowsissa voi käyttää muitakin kuin Microsoftin selaimia.
        Tietotekniikka vajakkina minä käytän Firefoxia ja Operaa Windowsissani.

        Toki voi mutta ne ei kuulu Windowsiin eikä Microsoftin asiakaspalvelu ei niistä vastaa.

        Sen lisäksi et nähtävästi tiedä, että Windowsista puuttuu toiminto jossa muut ohjelmistovalmistajat voisi integroida päivityslähteensä Windowsiin, eli Windows ei myöskään osaa päivittää Firefoxia. Windows päivittää kyllä Microsoftin ohjelmia ja Windowsin ohjelmakaupasta ladattuja ohjelmia.


      • onneton_tubutin

        Ei tarvinut sudotella, vaan ubuntuun tuli ff37 normaalien ohjelmistopäivityksien yhteydessä.


      • HDMK
        M-Kar kirjoitti:

        Windowsissa ei ole ikinä ollut Firefoxia. Windowsin selain ollut aina Internet Explorer ja kohta se korvautuu Spartanilla.

        No joo, MS luopuu exploerista. Mitenkähän kymppi? Pitää luopua kuten vistasta. MS alamäki on pitkällä. Pakkomyynti on tähän asti pelastanut.


    • ei_päivity

      Ei päivity windowsiin, mikä microsoftilla mättää?

      • kallekelmi

        Päivitys onnistuu kyllä Windowsiinkin.

        Apua ( teille ) aloittelijoile palstalta löytyy ohjeet.


    • Firefox ei kuulu Windowsiin.

    • Mistä alkaen Microsoft on alkanut päivittää Firefoxia????

      Jos haluaa käyttää tuollaisia käyttöjärjestelmään kuulumattomia ylimääräisiä bugiselaimia niin niiden päivittämisestä joutuu huolehtimaan ihan itse, Microsoft ei ota noihin mitään kantaa.

      • Mitä nyt Firefox bugittaa vähemmän kuin Internet Explorer. Toivottavasti Spartan tuo helpotusta tuohon Microsoftin selaimen bugittamiseen.

        Ongelma toki on se, että Windowsista puuttuu toiminto, että siihen voisi ohjelmistovalmistajat integroida päivityslähteitä. Tämä on merkittävä syy Windows ympäristöjen työlääseen ylläpitoon kun myös siihen miksi Windowsin käyttö monella jumitta ja takkuaa kun tyyliin joka ohjelmalla on oma taustapalvelu huolehtimassa päivityksistä ja jumittamassa järjestelmää.


      • vanhanaikainen

        "päivittämisestä joutuu huolehtimaan ihan itse, Microsoft ei ota noihin mitään kantaa."

        Fiksummissa järjestelmissä kaikki asennutut ohjelmat päivitetään keskitetysti. Helpottuu kummasti, kun käyttäjän harteille ei jätetä niitä hommia mistä käyttöjärjestelmän kuuluu huolehtia.


    • onneton_tubutin

      Ei vieläkään päivittynyt!

    • väärää_rutinaa

      Windows päivittää vain niitä ohjelmia joiden lähde on Microsoft.
      Firefox on Mozilla säätiön tuote eli Mozilla päivittää sitä, ei Microsoft. Mozilla päivittää omia ohjelmiaan oassa aikataulussa.
      Hankkikaa edes perustiedot tietotekniikasta niin ei tartte rutista turhasta.

      • vanhanaikainen

        Minun käyttöjärjestelmä päivittää kyllä ihan kaikki asennetut ohjelmat. Olisihan se nyt hankalaa yksittäin kaikkia asennettua ohjelmia alkaa itse käyttäjän päivittää. Sehän on käyttöjärjestelmän tehtävä huolehtia, että pysyy ajantasalla.


      • erot_on
        vanhanaikainen kirjoitti:

        Minun käyttöjärjestelmä päivittää kyllä ihan kaikki asennetut ohjelmat. Olisihan se nyt hankalaa yksittäin kaikkia asennettua ohjelmia alkaa itse käyttäjän päivittää. Sehän on käyttöjärjestelmän tehtävä huolehtia, että pysyy ajantasalla.

        Windowsissa ei ole yhtenäistä paketinhallintaa. Linuxdistroissa tilanne on toinen, niissä on "yhtenäinen pakettivarasto" josta ohjelmat päivittyvät.
        Näiden käyttöjärjestelmien arkkitehtuuri on erilainen eli ne päivittyvät eri tavalla.


    • nerddren

      Windowsin Firefox päivittää itse itsensä, jos sallin päivityksen tapahtuvan. Linux-koneillakin valitsen itse, mitä koneellani saa päivittää. En halua palautella bugisia ohjelmia entisiin toimiviin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe