Paljon sakotettavia

Poliisi joutui kirjoittamaan sakkoja ennätysmäärän, että aika ei riittänyt kaikille edes huomautusta antaa. Ja kyseessä oli ylinopeussakko. Eikö tämä ole selvääkin selvempi merkki, että rajoitukset ovat liian alhaiset??? Autoilijat kokee nopeuden turhan alhaiseksi. Nopeusrajoitukset on asetettu, kun autot oli pikku Fiatteja ja kupla volkkareita ym. Nyt on autot aivan muuta, että rajoitukset tulisi päivittää vastaamaan nykyautoja.

31

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläkylläkyllä

      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,
      Kyllä, kyllä, kyllä, Kyllä, kyllä, kyllä,

    • kakekaasuttaja

      Paskaaivot kyttää pusikoissa, että perseaukinainen valtio saa tuohta kasaan, saadaan pitää virkamulkkuja kovilla liksoilla sontaa jauhamassa!

      • Unohdetunkansanpuolesta

        Tässä puhuu kansan syvä ääni.


    • mielisairaat.hoitooooon

      Tuo on selvääkin selvempi merkki siitä, että liikenteessä on mieletön määrä vähä-älyisiä vajakkeja. Vielä selvemmän merkin mielisairaista ihmisistä näkee ja varsinkin kuulee stadissa.

      • kitkapellet.hoitoon

        Painu sinäkin vajukki R unkkaamaan sinne kitkarenkaan viereen ja rojauta mällit venttiilitapin päälle


      • mielisairaat.hoitooooon

        Sekoitat minut johonkin toiseen. Kesärenkaat on vaihdettu kuukausi sitten.


    • analogiaa

      Suomessa tapellaan kännissä niin paljon, ettei lievimpiä tapauksia tutkita ollenkaan. Tämä on selvempää selvempi (heh) merkki siitä, että pahoinpitely tulee sallia, jos tekijä on kännissä.

    • ettäonko

      Ja palstapellen mantra jatkuu, alhaiset nopeusrajoitukset ja nykyautot, eli onko tosiaan rajoitukset liian alhaiset palstapellen nyky Plasto-Volvolle.

      • niinmitä

        jos kansa tahtoo niin kansan pitää saada
        poistetaan nopeusrajoitukset ja jos sairaalat täyttyy liikenneonnettomuuden uhreista niin jätetään kaikista vaikeimmin loukkaantuneet hoitamatta.....nehä vie enite aikaa nii muutamassa vuodessa nopeus asettunee oikeaan kohtaan vai onko nyky ihminen sellanen että se tarvii aina sääntöjä ja rajoituksia jotta se osaisi elää


      • Kjell.B.Pippelström
        niinmitä kirjoitti:

        jos kansa tahtoo niin kansan pitää saada
        poistetaan nopeusrajoitukset ja jos sairaalat täyttyy liikenneonnettomuuden uhreista niin jätetään kaikista vaikeimmin loukkaantuneet hoitamatta.....nehä vie enite aikaa nii muutamassa vuodessa nopeus asettunee oikeaan kohtaan vai onko nyky ihminen sellanen että se tarvii aina sääntöjä ja rajoituksia jotta se osaisi elää

        Jos haluu saada on pakko antaa...


    • joskus_melkein

      Vaikka palstapelle "autoilija" arto todellinen palstapelle ja saman mantran jahaja onkin, niin kyllä totuuden nimissä on monessa paikassa rajoitukset enemmän kuin lievästi ylimitoitettuja.

    • Autobaanaaa

      "Atoilijat kokee nopeuden turhan alhaiseksi. Nopeusrajoitukset on asetettu, kun autot oli pikku Fiatteja ja kupla volkkareita ym. Nyt on autot aivan muuta, että rajoitukset tulisi päivittää vastaamaan nykyautoja."
      Samaa mieltä. Saksan mallin mukaan voitaisiin poistaa joiltain moottoritieosuuksilta kokonaan nopeusrajoitukset. (esim. hki-turku, hki- hml, ja hki-lahti-heinola ). Nykyautoilla tuo 120km/h tuntuu kävelyvauhdilta..

      • mielisairaat.hoitooooon

        Jos se tuntuu kävelyvauhdilta, niin osta vaikka 60-luvun pikku fiiu, kupla, mosse tai muu vastaava. Ja ainahan voi mennä lentokoneella, jos vauhtia haluaa.


      • Aikoinaan oli listattuna hölmöjä lakeja eri maista, Suomi pääsi mukaan listalle, ei kilometriäkään julkista tietä, jolla ei olisi nopeusrajoitusta


      • on_se_tyhmä_on_se
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Aikoinaan oli listattuna hölmöjä lakeja eri maista, Suomi pääsi mukaan listalle, ei kilometriäkään julkista tietä, jolla ei olisi nopeusrajoitusta

        Sinun järkesi ei riitä edes ymmärtämään miksei jokaisella metsätiellä ja kärrypolulla ole erikseen liikennemerkkiä osoittamassa suurinta sallittua nopeutta joten älä ressukka vaivaa päätäsi tässä ketjussa esitetyllä aiheella. Siihen älykkyytesi on vieläkin rajoittuneempi.


      • on_se_tyhmä_on_se kirjoitti:

        Sinun järkesi ei riitä edes ymmärtämään miksei jokaisella metsätiellä ja kärrypolulla ole erikseen liikennemerkkiä osoittamassa suurinta sallittua nopeutta joten älä ressukka vaivaa päätäsi tässä ketjussa esitetyllä aiheella. Siihen älykkyytesi on vieläkin rajoittuneempi.

        Nyt on puhe siitä että suomessa on sellainen hölmö maailmallakin tunnettu laki että ei ole yhtään pätkää julkista tietä jolla EI olisi nopeusrajoitusta, ei kilomtriäkään...


      • tyhmä_tyhmempi_87k
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Nyt on puhe siitä että suomessa on sellainen hölmö maailmallakin tunnettu laki että ei ole yhtään pätkää julkista tietä jolla EI olisi nopeusrajoitusta, ei kilomtriäkään...

        Miksi pitäisi olla tie jolla ei ole nopeusrajoitusta??? Mikä helvetin merkitys sillä olisi tai mitä hyötyä siitä olisi?? Samalla tieosuudella sitten eläkeläiset köröttelisivät kuten tähänkin saakka ja toiset taas ajaisivat mitä romunsa kulkevat. Nopeuserot nousisivat kovimmillaan yli 200 km/h-tasolle. Ihan pirun turvallista olisi ajaa sillä tiellä. Eikö? Yhä edelleen sinun ei pidä päätäsi vaivata näillä asioilla koska ymmärryksesi ei edelleenkään riitä hahmottamaan liikennettä hiekkalaatikkoleikkejä korkeamalle tasolle.


      • tyhmä_tyhmempi_87k kirjoitti:

        Miksi pitäisi olla tie jolla ei ole nopeusrajoitusta??? Mikä helvetin merkitys sillä olisi tai mitä hyötyä siitä olisi?? Samalla tieosuudella sitten eläkeläiset köröttelisivät kuten tähänkin saakka ja toiset taas ajaisivat mitä romunsa kulkevat. Nopeuserot nousisivat kovimmillaan yli 200 km/h-tasolle. Ihan pirun turvallista olisi ajaa sillä tiellä. Eikö? Yhä edelleen sinun ei pidä päätäsi vaivata näillä asioilla koska ymmärryksesi ei edelleenkään riitä hahmottamaan liikennettä hiekkalaatikkoleikkejä korkeamalle tasolle.

        Se on vaan jotenkin huvittavaa että ei ole kilometriäkään tuollaista tieä... Etkö kykene keskustelemaan kuin aikuiset ilman nimittelyä ja haukkumista, ehkä jopa rekisteröityneenä?


      • tyhmä_tyhmempi_87k
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Se on vaan jotenkin huvittavaa että ei ole kilometriäkään tuollaista tieä... Etkö kykene keskustelemaan kuin aikuiset ilman nimittelyä ja haukkumista, ehkä jopa rekisteröityneenä?

        Mikset sinä pysty vastaamaan suoriin kysymyksiin? Aina kun sinulle esittää kysymyksiä alat selittämään jostain nimimerkin rekisteröimisestä. Millä tavalla tavalla kysymys muuttuu jos sen esittää reksteröityneenä? Kerro vielä mitä huvittavaa siinä on jos maassa ei ole nopeusrajoittamattomia teitä? Ja kerro vielä vaikka kaksi maata Saksan lisäksi joissa on nopeusrajoittamattomia tieosuuksia? Ja kerro sekin vielä että montako maata sellaisia on yhteensä?


      • too_dangerously

        Vain Saksassa ja Man-saarilla on pieni osa tiestöstä ilman nopeusrajoitusta. Puolassa kokeiltiin jonkin aikaa 160km/h rajoitusta moottoriteillä mutta lopetettiin 2007 ympäristö-ja turvallisuussyistä.


      • tyhmä_tyhmempi_87k kirjoitti:

        Mikset sinä pysty vastaamaan suoriin kysymyksiin? Aina kun sinulle esittää kysymyksiä alat selittämään jostain nimimerkin rekisteröimisestä. Millä tavalla tavalla kysymys muuttuu jos sen esittää reksteröityneenä? Kerro vielä mitä huvittavaa siinä on jos maassa ei ole nopeusrajoittamattomia teitä? Ja kerro vielä vaikka kaksi maata Saksan lisäksi joissa on nopeusrajoittamattomia tieosuuksia? Ja kerro sekin vielä että montako maata sellaisia on yhteensä?

        Kukaan ei vaadi rekisteröitymistä, vaan sitä että keskustelisit kiroilematta, haukkumatta, nimittelemättä yms. kuten kaikki muutkin tekee


      • pankkiautomaatti kirjoitti:

        Kukaan ei vaadi rekisteröitymistä, vaan sitä että keskustelisit kiroilematta, haukkumatta, nimittelemättä yms. kuten kaikki muutkin tekee

        Nyt olen rekisteröitynyt ja esitän muutaman kysymyksen kauniisti ja asiallisesti.
        A. Mitä hyötyä olisi nopeusrajoittamattomasta tieosuudesta?
        B. Luettele viisi maata joissa on rajoittamattomia tieosuuksia?
        C. Mitä huvittavaa on siinä jos jokaisella tienpätkällä on nopeusrajoitus?
        D. Miten turvallinen olisi tie jossa osa autoista ajaisi kahdeksaakymppiä tai jopa alle ja osa ajaisi 250 km/h ja moottoripyörät jopa 300km/h?

        Yritä nyt kerrankin vastata suoriin kysymyksiin ilman että kirjoitat mitään asian vierestä. Pystytkö siihen?


      • saatanatappaapitäs
        tyhmä_tyhmempi_87k kirjoitti:

        Nyt olen rekisteröitynyt ja esitän muutaman kysymyksen kauniisti ja asiallisesti.
        A. Mitä hyötyä olisi nopeusrajoittamattomasta tieosuudesta?
        B. Luettele viisi maata joissa on rajoittamattomia tieosuuksia?
        C. Mitä huvittavaa on siinä jos jokaisella tienpätkällä on nopeusrajoitus?
        D. Miten turvallinen olisi tie jossa osa autoista ajaisi kahdeksaakymppiä tai jopa alle ja osa ajaisi 250 km/h ja moottoripyörät jopa 300km/h?

        Yritä nyt kerrankin vastata suoriin kysymyksiin ilman että kirjoitat mitään asian vierestä. Pystytkö siihen?

        Kerroppas sinä mulkku, miksi nopeusrajoitus pitäisi asettaa niiden saatanan sormiperseessä ajelevien eläkeläisten ja muiden 87k mukaan, painukoon vittuun muitten jaloista pyörimästä jos ei osaa ajaa, ja vastaa saatanan kusipää kiertelemättä jos pystyt.


      • kyrvälle_tiedoksi
        saatanatappaapitäs kirjoitti:

        Kerroppas sinä mulkku, miksi nopeusrajoitus pitäisi asettaa niiden saatanan sormiperseessä ajelevien eläkeläisten ja muiden 87k mukaan, painukoon vittuun muitten jaloista pyörimästä jos ei osaa ajaa, ja vastaa saatanan kusipää kiertelemättä jos pystyt.

        Nopeusrajoitukset ovat olemassa kaltaistesi kyrpien liikenteenvaarantajien takia joiden oma äly ei riitä ymmärtämään että nopeuksien noustessa kasvaa riskit, törmäysenergiat, jarrutusmatkat, loukkaantumisen ja kuolemanvaara. Kun jo näilläkään nopeuksilla emme kykene ajamaan ilman onnettomuuksia miten se tapahtuisi suuremmilla nopeuksilla? Kun kaltaisesi omista ajotaidoistaan liikaa luulevat saisivat ihan luvan kanssa suhata romuillaan miten haluaa ja millaisilla nopeuksilla haluaa olisi jälki karmaisevaa. Netistä löytyy tietoa, jos osaat hakea, ajasta ennen kuin nopeusrajoituksia Suomeen saatiin onnettomuuksien ja kuolonuhrien määrästä. Ja liikennemäärät olivat vain murto-osa nykyisestä. Jo kirjoitustyyli jolla osallistuit keskusteluun osittaa ettet ole mikään järjenjättiläinen. Pelottavaa että kaltaisellasi älyllä varustettuja mulkkuja on liikenteessä muiden joukossa.


      • Viisas_viisaampi_70
        tyhmä_tyhmempi_87k kirjoitti:

        Nyt olen rekisteröitynyt ja esitän muutaman kysymyksen kauniisti ja asiallisesti.
        A. Mitä hyötyä olisi nopeusrajoittamattomasta tieosuudesta?
        B. Luettele viisi maata joissa on rajoittamattomia tieosuuksia?
        C. Mitä huvittavaa on siinä jos jokaisella tienpätkällä on nopeusrajoitus?
        D. Miten turvallinen olisi tie jossa osa autoista ajaisi kahdeksaakymppiä tai jopa alle ja osa ajaisi 250 km/h ja moottoripyörät jopa 300km/h?

        Yritä nyt kerrankin vastata suoriin kysymyksiin ilman että kirjoitat mitään asian vierestä. Pystytkö siihen?

        A: esim.. Työmatkat suojuisivat joutuisammin. Turhat säännöt saavat ihmiset agressiivisiksi liikenteessä. Saksassakin on autobahnoilla nopeussuositus 130km/h. Mutta sakkoja ei saa vaikka ajaa esim. 160km/h. Suomessa lähtee samasta nopeudesta kortti, ja sakot ovat tuntuvat. ja sakoilla rahoitetaan lähinnä poliisin toimintaa.

        B: Maailmassa ei ole kuin muutama järkevästi liikenteensä suunnitellut maa mm. saksa, ja mansaaret.

        C: Ei mitään huvittavaa. Suurin osa suomen teistä on niin huonokuntoisia, että nopeusrajoituksia on hyvä olla. Uusimmat moottoritiet ovat kuitenkin melko hyväkuntoisia joten niiihin voisi laittaa muuttuvat nopeusrajoitukset esim ruuhka-aikoina, ja talvisin. Kesäaikana arkisin ja öisin voisi nopeudet olla vapaita..

        D: Moottoriteillä, jossa on väh. kaksi kaistaa molempiin suuntiin. Toinen kaista hitaille, ja toinen nopeille..


      • saatanatappaapitäs
        kyrvälle_tiedoksi kirjoitti:

        Nopeusrajoitukset ovat olemassa kaltaistesi kyrpien liikenteenvaarantajien takia joiden oma äly ei riitä ymmärtämään että nopeuksien noustessa kasvaa riskit, törmäysenergiat, jarrutusmatkat, loukkaantumisen ja kuolemanvaara. Kun jo näilläkään nopeuksilla emme kykene ajamaan ilman onnettomuuksia miten se tapahtuisi suuremmilla nopeuksilla? Kun kaltaisesi omista ajotaidoistaan liikaa luulevat saisivat ihan luvan kanssa suhata romuillaan miten haluaa ja millaisilla nopeuksilla haluaa olisi jälki karmaisevaa. Netistä löytyy tietoa, jos osaat hakea, ajasta ennen kuin nopeusrajoituksia Suomeen saatiin onnettomuuksien ja kuolonuhrien määrästä. Ja liikennemäärät olivat vain murto-osa nykyisestä. Jo kirjoitustyyli jolla osallistuit keskusteluun osittaa ettet ole mikään järjenjättiläinen. Pelottavaa että kaltaisellasi älyllä varustettuja mulkkuja on liikenteessä muiden joukossa.

        Olen rikkaampi, kaikilla elämän osaalueilla taitavampi(etenkin autonratissa) komeampi..jne, kuin sinä, onneton paskahousu, mielestäni minulla pitäisi olla oikeus deaktivoida kaltaisesi hyödyttömät ja yhteiskuntaa haittaavat turhat paskiaiset.


      • hah_hah_hohohhooo
        tyhmä_tyhmempi_87k kirjoitti:

        Nyt olen rekisteröitynyt ja esitän muutaman kysymyksen kauniisti ja asiallisesti.
        A. Mitä hyötyä olisi nopeusrajoittamattomasta tieosuudesta?
        B. Luettele viisi maata joissa on rajoittamattomia tieosuuksia?
        C. Mitä huvittavaa on siinä jos jokaisella tienpätkällä on nopeusrajoitus?
        D. Miten turvallinen olisi tie jossa osa autoista ajaisi kahdeksaakymppiä tai jopa alle ja osa ajaisi 250 km/h ja moottoripyörät jopa 300km/h?

        Yritä nyt kerrankin vastata suoriin kysymyksiin ilman että kirjoitat mitään asian vierestä. Pystytkö siihen?

        Nimimerkkisi kertoo kaiken älykkyydestäsi..


    • Sinä se jaksat yhä jauhaa samasta asiasta.. Taidat olla itsekin niitä, jotka eivät muutoinkaan piittaa nopeusrajoituksista.
      Aiemmin kirjoitettua: Niin kauan kuin asenteet ovat mitä mitä ovat, eli pääosin aivot narikkaan jättäneitä taparikkureita, niin rajoituksia ei ole syytä nostaa. Ja vaikka sitten niitä nostettaisiinkin, niin taas jossakin vaiheessa olet päivittelemässä kuinka nopeurajotukset ovat riittämättömät nykyajan ajoneuvoille. Se mitä mainitsit, että jarrutusmatkat ovat puolittuneet siitä 70 -luvulta, niin rohkenen epäillä ja siksi sanonkin, että päinvastaisesti jarrutusmatkat ovat pidentyneet A: ABS järjestelmän eli lukkiutumattoman jarrujärjestelmän myötä ja B: ajoneuvojen omamassat ovat nousseet merkittävästi siitä, mitä ne olivat tuolloin 70- luvulla. Lyhyesti: Jo 70 -luvulla jarrutusmatkat olivat lyhyempiä kuin nykyajoneivoilla viittaamalla ylla mainittuihin kohtiin.
      Eli mielestäni nykyajan ajoneuvot tulisi kierrättää SER -romuna älyttömän elektroniikkamäärän takia, joka on jo mennyt järjettömyyksiin.

    • veio

      Aina on niitä joiden mielestä rajoitus on liian alhainen, mikään ei riittäisi. Kuski ei usein näe syitä rajoitukseen, vaan tajuaa vain sen miten kovaa jossain pysyisi ajamaan.

      Eikö ole silti parempi, että raha valtiolle otetaan rikollisilta kuin AJONEUVOVERONA. Se on täyttä ryöstöä, muka saastevero jota maksetaan auton mukaan eikä saastuttamisen. ???

    • 112213213213

      Aloittaja osoittaa tyypillistä vajaavaista älykkyyttä. Vaikka autot olisivat nykyään "parempia" kuin vielä 30 vuotta sitten niin kuljettajien ajotaito ei ole parantunut yhtään, ennemminkin vain huonontunut.

      Joka päivä joutuu lukemaan, että ylinopeutta ajava autoilija on ajanut metsään.

    • Et-vain-osaa

      Et siis osaa. Kädetön ei kykene ajamaan rajoitusten mukaista vauhtia. Jätä se ajaminen heille jotka osaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe