kasvain kurkussa

surussa ja tuskassa

Viime viikolla minulle tehtiin kurkun tähystys ja äämnihuulistani löydettiin kasvain. Voiko bulimia aiheuttaa jotain sellaista? Ääneni oli ollut pitkää tosi käheä kunnes viime aikoina olen menettänyt äänen kokonaan. Tarkoitan siis että se kyllä tulee aina takaisin kun lepää eikä puhu ollenkaan, muuten ei tule kurkusta kyllä pihaustakaan.

Olen elänyt enemmän tai vähemmän bulimista elämää ainakin kuusi vuotta. Välillä on ollut ihan hyviä kausia ja välillä pelkkää ahmimistakin. Muutenkaan elämäntapani eivät kyllä ole olleet maailman parhaat... Tupakoin ja vilkasta on joskus yöelämäkin. Viime ajat kyse on oikeastaan ollut vaan sairaalloisesta ahimisesta joskus, koska nykyisessä asunnossani jaan vessan toisen tytön kanssa ja häpeän takia oksentaminen on onneksi unohtunut. Kylläkin ääni menee mielestäni oksentamisen jälkeen käheäksi.

Mietin tässä vain... Ensinnäkin, että onkohan se lääkäri voinut nähdä sisuksissani jotain muutoksia kaikesta siitä oksentamisesta johtuen ja tietenkin nyt pelkään, että olen bulimialla aiheuttanut sen kasvaimen synnyn...:( Itkettää vaan kun ajattelee...

Odotan että pääsen lisätutkimuksiin ja saadaan tieto, että onko kasvain hyvä vai paha. Miten tätä voi jaksaa? :´(

2

3039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poison Ivy

Olen todella pahoillani puolestasi. En voi valitettavasti auttaa sinua, sillä en tieä, voiko jatkuva oksentaminen aiheuttaa kasvaimien syntyä...Toisaalta, kasvaimissahan on kyve jonkinlaisista solumuutoksista ja ajatus siitä, että bulimia voisi niitä aiheuttaa, tuntuu kummalliselta...
      Kirjoituksesi kyllä laittoi minutkin miettimään, enpä ole aikaisemmi9n bulimiaani tuolta kannalta ajatellut.
      Voimia sulle, koita jaksaa!

• Hoitsu

Eli tupakointi, epäsäännöllinen "liiallinen" elämä, bulimiakin kuten mainitsit. Tottakai kaikki vaikuttaa kaikkeen, aika harvoin nyt äänihuulista löytynyttä kasvainta edes voidaan osoittaa tulleen mistään yhdestä ja ainoasta syystä. Suurin syy nyt on melkein tupakka mutta kuitenkin taidat olla sen verran nuori että aika epätodennäköistä, ainakaan että yksinään olisi mitään tehnyt.

Ja tietenkin bulimialla voi olla ollut syntyyn oma osavaikutuksena mutta yhtälailla kuin tupakka niin tuskinpa sitäkään voidaan nimetä yhdeksi ainoaksi syypääksi. Aika harvinaista on että se äänihuuliin purisi siinä määrin että se solumuutosta sinne alkaisi tehdä...Mutta jokainen ihminen on oma kokonaisuutensa ja meissä on paljon sellaista mitä ei voi tietää etukäteen.

Kovasti nuori jos olet niin melkein on saanut olla siellä jotain herkkyttä jo aiemmin jonka nyt sitten esim. mainitut ulkoiset häiriöt ovat laukaisseet. Eli että millään yhdellä ja ainoalla tekijällä todellakaan ei ole yksin syytä tähän.

Siihen nyt kyllä sitten kannattaa henkisesti varautua että lääkäri voi sanoa ainakin tupakasta ja bulimian osavaikutukseta kasvaimen syntyyn aika suoriakin sanoja. Eli älä järkyty. Ainahan tietenkin syy jossakin etenkin nuoremmalla ihmisellä on joka tällaisen laukaisee. Vähän sellaisessa paikassa sinulla että tietenkin itsekin ymmärrät että ulkoiset ärsykkeet sinne hiukkasen purevat. Niiden valossa lääkäri tietenkin asiaa ajattelee kun syitä mietitään.

Mutta tosiaan aika mahdoton on etenkin tämänlaisissa kasvaimissa yhtä ja ainoaa syytä nimetä, mikäli nyt ei sitten tutkimuksissa löydetä esim. selvää muutakin aluetta äänihuulten ympärillä joihin voitaisiin ajatella bulimian olevan syy. Odottavan aika on pitkä ja sinulla nyt on aika rankat ajat edessä. Pääasia että kuitenkin nyt löytyi ja asiaa voidaan hoitaa. Itseänsä on turha alkaa syyllistää. Elämä menee miten menee, tupakoinnin voi lopettaa tuosta vain mutta bulimia on sairaus siinä kuin muutkin. Sitä ei kannata miettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe