Koraani kopio raamatusta!

Totuusfoorumi

Olen aivan tavallinen maallikko suhteessa siihen mitä ajattelen eri uskontokunnista. Me kaikki olemme veljiä ja sisaria Jeesuksessa Kristuksessa. Minusta ei näin ollen saa rasistia tekemälläkään. Toiseksi olen työskennellyt elämäni aikana paljon eri uskontokuntiin kuuluvien ihmisten kanssa asuessani ja työskennellessäni Englannissa ja Lähi-Idässä. Mutta minua ihmetyttää ja olen syvästi suruissani tästä islamista.

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että islaminuskoiset pelkäävät sitä, että muu maailma saa tietää totuuden todellisesta islamin luonteesta ja juuri siksi he reagoivat niin kuin reagoivat.
Minä, näillä pienillä aivoillani, olen päässyt myös siihen lopputulokseen että allah on epäjumala sillä oma Jumalani on niin suuri ettei minun tarvitse ylireagoida Hänen takiaan. Hän on rakkauden Jumala joka vihaa kaikkea vääryyttä johon allahia ei voi rinnastaa.

Olen viimeaikoina syventynyt raamatunhistoriaan islamin osalta ja voin kertoa, että todelliset islamin kasvot ovat aivan toisenlaiset. Suuret joukot islaminuskoisia ovat kääntyneet kristinuskoon ymmärtäessään, että heille on valehdeltu. Imaamit ja heitäkin on montaa eri sorttia puhuvat mitä puhuvat.

Kristinuskoisetkin tappavat toisiaan mutta eivät Jumalan nimissä. Syyt ovat vallan toiset. Esim. Putinin tapaiset tyrannit ovat vallanhimoisia, aivopesevät ja tapattavat kansalaisiaan ideologiinsa vedoten. Ja sikäläinen papisto siunaa menettelyn.

Kaikista uskonnoista islam on ainoa, joka uhkaa kannattajiaan kuolemalla, jos he yrittävät hylätä sen. Se on alusta asti omistautunut joillekin ihmisen alhaisimmille haluille: valloittamiselle, seksille, ryöstämiselle ja ylpeydelle “ostaakseen” seuraajia. Historia osoittaa tämän. Kristinuskoa alkoivat levittää kristityt, jotka uskollisesti uhrasivat elämänsä vain siksi, että uskoivat Kristukseen. Islamia taas levitettiin väkivallalla, miekankärjellä, pelolla, uhkauksilla ja räikeillä houkutuksilla, jotka perustuvat ihmisen alhaisimpiin haluihin. Islam on harhaantunein uskonto.

Muslimeilla ei ole suurempaa vihollista kuin heidän omat kirjoituksensa erityisesti [perimätietokokoelmat] hadith ja sira sekä tekstilähteistä, erityisesti Koraanista, hadithista ja idzhmasta [muslimioppineiden kertomukset] jotka jatkuvasti hämmentävät muslimeja.

Muhammedin ja islamin allah ei ole Jumalamme. Hän ei ole Luoja. Ennen islamia allah oli epäjumala, jota kutsuttiin nimellä Eld, ja hänen vaimonsa nimi oli Elad, mikä merkitsee aurinkoa. Eld tarkoitti kuuta tai etenkin kuunsirppiä. Uskottiin, että kuunsirppi symboloi miestä. Aurinko on vaimo. Siksi nykyään useasta moskeijasta löytyy minareetin päältä kuunsirppi ja tähti. Tähti edusti hänen tytärtään. Näin on kirjoitettu muslimien kirjallisuudessa. Näihin kirjoihin on kirjoitettu todisteet, että näin on.

Oma raamattuni ei myöskään kehoita tappamaan vääräuskoista kun se taas on koraanin perusta. Kuinka monta vääräuskoista Mohammed itse tapatti? Tekeekö se hänestä Jeesuksen kaltaisen? Samaa islamilaista metodia käytti Turkki tappaen yli kaksi miljoonaa vääräuskoista Armenialaista. Ja sen naapurimaissa sama allahin nimeen tappaminen sen kuin vain jatkuu. Mutta kun he myös tappavat omiaan niin..... En tiedä, kaikki tuntuu niin uskomattomalta.

Islamin uskoisilla ei ole koraani- historiaa kuten meillä on raamatunhistoriamme. Mohammed joka oli luku- ja kirjoitustaidoton ei saanut apua kristityiltä eikä juutalaisiltakaan kirjoittaakseen koraaniansa. Raamattuamme olikin sitten helppo kopioida. Nimistöä pelkästään muutettiin tarkoitukseen vastaaviksi. Tämän todistaa jo pelkästään se, että koraania edeltäviä historiankirjoituksia ei ollut ennen vuotta 650 jKs.
Toinen historiallinen tosiasia on se, että ennen Muhamedia kaikki, kristityt, juutalaiset ja arabit (islamia ei ollut), elivät rauhaisasti keskenään. Mutta Muhamedin vihan kasvaessa kristittyjä ja juutalaisia kohtaan kaikki muuttui. "Vääräuskoiset" piti tuhottaman. Muhammed tahri kätensä veressä.

Jerusalem ei ennen Muhamedia ollut millään mittapuulla merkityksellinen kaupunki arabeille. Siitä nousi kumminkin Mohamedille pakkomielle nousta myös ylös jossakin, olla Jeesuksen veroinen tai jopa häntä suurempi.
Tästä ylösnousemuksesta ei ole todistusaineistoa, niinkuin raamattu todistaa, paitsi tietenkin kootut sepitetyt kertomukset. Juutalaisille taas Jerusalem on ollut olemassa lähes 4000 vuotta.

Sitten vielä yksi merkityksellinen tosiasia josta selviää allahin ja Jumalamme välinen ero ja suuruus jota ei islamilainen maailma näytä ymmärtävän. Se on arabien ympäröimä pieni Israel. Vaikka sitä on joukolla yritetty tuhota niin siinä se vain porskuttaa. Uhota kyllä osataan mutta se on vain sanahelinää. Kaikki Jumalamme ihmeteot tapahtuivat Israelin puolella kun taas allah petti kannattajansa. Näin tulee aina myös olemaan. Tämä on raamatussamme todistettu tapahtuvaksi eli koraani jää tältäkin osin omaan arvoonsa.

Kaikki tämä tietous on vapaasti saatavilla netistä.

33

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PyhäJärjestys

      8.-9.4.2015

      On vaikeata ottaa tutkimatta kantaa, miten suuret aivot nimimerkillä "Totuusfoorumi" on, mutta joka tapauksessa niiden tuotos yhdessä vaikuttavien henkien ja lihan kanssa on hyvin sekava ja eksyttävä, jota kukaan totuutta halajava älköön seuratko. Jo nimimerkki samoin kuin otsikko ovat totuudenvastaisia, tylymmin sanottuna valheellisia.

      Kun tutkiskelee nimimerkin "Totuusfoorumi" kirjoitusta "Koraani kopio raamatusta" on kuin seisoisi läpimädän talon edessä ja joutuisi miettimään, että mistäköhän aloittaisi tätä rähjää korjaamaan vai pitäisikö murskata se kokonaan ja sitten aloittaa uuden rakentaminen kokonaan alusta perustasta lähtien.

      Niin läpikotaisin mätä, tarkoitushakuisesti eksyttävä ja totuudenvastainen on tämä kirjoitus. Jos sitä yrittäisi korjata lause lauseelta, siihen saisi kulumaan suunnattomasti aikaa todisteineen. Siihen urakkaan en aio ryhtyä, vaan poimin sen kokonaisvaltaisen mädännäisyyden todisteeksi ja korjausmateriaaliksi vain pari merkittävää totuusrakennelmaa, asiakokonaisuutta sekä eräitä muita todistuksia.


      Mitä Israelia kyseinen kirjoittaja edustaa, kannattaa, rakentaa ja puolustaa, sitä oikeata Kristuksen Uuden Liiton Israelia, ainoata oikeata Kristuksen Uuden Liiton aikaista Israelia vai jotakin sitä korvaavaa, väärää, harhaan johtavaa?

      Kristuksen Israel - ainoa oikea Israel Kristuksen Uuden Liiton aikana

      Kristuksen Uuden Liiton aikana ainoa oikea Israel on Kristuksen Uuden Liiton Israel, Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan ja samalla Aabrahamin kuningaskunnan pää.

      "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jahushuassa (Jeesuksessa) hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
      Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
      että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
      mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jahushuassa (Jeesuksessa), olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
      Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
      kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
      ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
      Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
      sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
      Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
      apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jahushua (Jeesus),
      jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
      ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."
      (Ef.2:10-23)

      "Totisesti minä sanon teille: siinä uudelleen asettamisessa (uudestisyntymisessä), jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa..." (Matt.19:28)

      "... ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun kuningaskunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa." (Luuk.22:29-30)

      "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan kuningaskuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin." (Luuk.16:16)

      "Sentähden minä sanon teille: Jumalan kuningaskunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä." (Matt.21:43)

      "... Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa." (Ilm.3:21)

      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille kuningaskunnan." (Luuk.12:32)

        "...kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa kuningaskuntaan." (Kol.1:12-13)

        "... sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen iankaikkiseen kuningaskuntaan." (2.Piet.1:11)

        "... ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti!" Amen. (Ilm.1:6)

        "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle meidät kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä."
        (Ilm.5:9-10)

        "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"." (1.Piet.2:9-10)

        "Olkaa siten alamaiset kaikelle JHVH:sta lähtöisin olevalle alkuperäiselle ihmisen järjestykselle, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille (englanniksi governors, suomeksi kuvernöörit), jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä - niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
        Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta." (1.Piet.2:13-17)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edeliiseen)

        Kaikkivaltiaan ilmoituksia, profetioita Kristuksesta (Messiaasta), Kristuksen seurakuntaruumiista, apostolisesta seurakunnasta ja Kristuksen Uuden Liiton Israelista sekä näille Kaikkivaltiaan antamista auktoriteeteista, jotka myös näissä oikeissa ilmentymissä myös täyttyvät:

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen kuningaskunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja oikeamielisyydellä nyt ja iankaikkisesti. JHVH:n Sebaotin kiivaus on sen tekevä." (Jes.9:5-6)

        "Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        Ja hänen päällänsä lepää JHVH:n Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja JHVH:n pelon henki.
        Hän halajaa JHVH:n pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa väärintekijät (jumalattomat) huultensa henkäyksellä.
        Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
        Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä JHVH:n tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
        Sinä päivänä kansat (pakanat) etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
        Ja sinä päivänä JHVH vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
        Hän nostaa viirin (pakana)kansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
        Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.
        Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen." (Jes.11:1-13)

        "JHVH:n temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä." (Sak.6:13)

        "Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan mielisuosion Daavidia rakentaakseni (annan lujat Daavidin armot).
        Katso, hänet minä asetin (ihmis)yhteisöille (kansoille) todistajaksi, hallitsijaksi/päälliköksi (ruhtinaaksi) ja käskijäksi/määrääjäksi/(vastaamaan järjestyksestä) (ihmis)yhteisöille (kansoille).
        Katso, sinä olet kutsuva kansoja (pakanoita), joita sinä et tunne, ja kansat (pakanat), jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi JHVH:n, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä Hän kirkastaa sinut. " (Jes.55:3-5)

        "...Sillä sortajalle tulee loppu, hävitys lakkaa, ja polkija on maasta poissa;
        ja valtaistuin vahvistetaan laupeudella, ja sillä istuu vakaasti Daavidin majassa tuomari, joka harrastaa oikeutta ja vanhurskautta ahkeroitsee."
        (Jes.16:4-5)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Katso, päivät tulevat, sanoo JHVH, jolloin minä herätän Daavidille oikeamielisen (vanhurskaan) vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja oikeamielisyyden (vanhurskauden) maassa.
        Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'JHVH on meidän vanhurskautemme'." (Jer.23:5-6)

        "Katso, päivät tulevat, sanoo JHVH, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta.
        Niinä päivinä ja siihen aikaan minä kasvatan Daavidille vanhurskauden vesan, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
        Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'JHVH, meidän vanhurskautemme'.
        Sillä näin sanoo JHVH: Aina on mies Daavidin suvusta istuva Israelin heimon valtaistuimella.
        Ja aina on mies leeviläisten pappien suvusta oleva minun edessäni uhraamassa polttouhria ja sytyttämässä ruokauhria ja toimittamassa teurasuhria joka päivä."
        Ja Jeremialle tuli tämä JHVH:n sana:
        "Näin sanoo JHVH: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
        niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
        Niinkuin taivaan joukkoa ei voida lukea eikä meren hiekkaa mitata, niin monilukuisiksi minä teen palvelijani Daavidin jälkeläiset ja leeviläiset, jotka minua palvelevat."
        Ja Jeremialle tuli tämä JHVH:n sana:
        "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka JHVH valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
        Näin sanoo JHVH: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
        niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita (hebreaksi m-s-l) Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä." (Jer.33:14-26)

        "Sillä se kansa tai kuningaskunta, joka ei sinua (Uuden Liiton Jerusalem, Juuda ja Israel) palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin." (Jes.60:12)

        "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja JHVH Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen kuningaskunnallansa ei pidä loppua oleman." (Luuk.1:32-33)

        "Koska hän (Daavid) nyt oli profeetta ja tiesi, että
        Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut hänen kupeittensa hedelmästä, (sitä koskien,) että Kristuksen (Messiaan) ruumis (liha) ylösnousee/nousee ylös istuutuakseen/asettuakseen hänen (Daavidin) valtaistuimelle,
        hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta sitä koskien, että hänen henkensä ei jää/ hänen henkeänsä ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa (lihansa) näe rappeutumista (hajoamista).
        Tämän Jahushuan (Jeesuksen) on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu (ylennetty) ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'JHVH sanoi minun Herralleni (Adonai): Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        (Apt.2:30-36)

        "Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki (pakana)kansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo JHVH, joka tämän tekee." (Aam.9:11-12)

        "Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi kansojen (pakanain) puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
        Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
        Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät JHVH:a, ynnä kaikki kansat (pakanat), jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo JHVH, joka tämän tekee, mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'." (Apt.15:14-18)

        "Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä kuningaskunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut kuningaskunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,..." (Dan.2:44)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen lakiansa (opetustansa).
        Näin sanoo Jumala, JHVH, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
        ”Minä, JHVH olen oikeamielisyydessä (vanhurskaudessa) kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut ihmisryhmille liitoksi, kansoille (pakanoille) valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta." (Jes.42:1-7)

        "Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. JHVH on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut.
        Hän teki minun suuni terävän miekan kaltaiseksi, kätki minut kätensä varjoon; hän teki minut hiotuksi nuoleksi, talletti minut viineensä.
        Ja Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel, jossa minä osoitan kirkkauteni".
        Mutta minä sanoin: "Hukkaan minä olen itseäni vaivannut, kuluttanut voimani turhaan ja tyhjään; kuitenkin on JHVH:n huminun oikeuteni omassa, minun palkkani on Jumalan tykönä".
        Ja nyt sanoo JHVH, joka on minut palvelijakseen valmistanut hamasta äitini kohdusta, palauttamaan Jaakobin hänen tykönsä, niin että Israel koottaisiin hänen omaksensa - ja minä olen kallis JHVH:n silmissä, minun Jumalani on tullut minun voimakseni -
        Hän sanoo: ”Liian vähäistä on sinulle, joka olet Minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet;
        Minä panen sinut kansojen (pakanain) valkeudeksi, että Minulta tulisi pelastus maan ääriin saakka.”
        Näin sanoo JHVH, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle; kuninkaat näkevät sen ja kumartuvat maahan JHVH:n tähden, joka on sinut valinnut.
        Näin sanoo JHVH: ”Otollisella ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut;
        Minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat, sanomaan vangituille: ”Käykää ulos!” ja pimeässä oleville: ”Tulkaa esiin!”
        Teiden varsilta he löytävät laitumen, kaikki kalliokukkulat ovat heidän laidunpaikkoina.
        Ei heidän tule nälkä eikä jano, ei hietikon helle eikä aurinko satu heihin, sillä heidän armahtajansa johdattaa heitä ja vie heidät vesilähteille."
        (Jes.49:1-10)

        "Adonai (Herra) JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille irtipääsemistä (kirvoitusta),
        julistamaan JHVH:n otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän – antamaan heille – juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva ”vanhurskauden tammet”, ”JHVH:n istutus”, Hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.” (Jes.61:1-2-3)

        ”JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; Hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen ja saarnaamaan JHVH:n otollista vuotta." (Luuk.4:18)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Ja hän (Maria) on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jahushua (JAH on Vapahtaja, JAH vapahtaa), sillä Hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.” (Matt.1:21)

        ”Kiitetty olkoon JHVH, Israelin Jumala, sillä Hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta
        - niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta -
        pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat
        tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,
        sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
        suodakseen meidän vapahdettuina vihollistemme kädestä pelkäämättä palvella Häntä
        pyhyydessä ja oikeamielisyydessä (vanhurskaudessa) Hänen edessään kaikkina elinpäivinämme.”
        (Luuk.1:68-75)

        Kun nyt Herra Jahushua (Jeesus) oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. (Mark.16:19)

        ... kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa "ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,..." (Ef.1:20-22)

        "... on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän." (Hebr.1:2-4)

        "Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?" (Hebr.1:13)

        "... uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." (Hebr.10:12-14)

        "... hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." (1.Piet.3:22)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
        Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle meidät kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä".
        Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaakymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
        ja he sanoivat suurella äänellä:
        "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan kykeneväisyyden (voiman) ja yltäkylläisyyden (rikkauden) ja viisauden ja lujuuden/väkevyyden ja arvollisuuden (kunnian) ja ylhäisyyden/majesteettisuuden (kirkkauden) ja siumauksen (ylistyksen)".
        Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle siunaus (ylistys) ja arvollisuus (kunnia) ja ylhäisyys/majesteettisuus (kirkkaus) ja valta aina ja iankaikkisesti!"
        Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
        (Ilm.5:5-14)

        "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jahushuan (Jeesuksen) nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jahushua (Jeesus) Kristus (Messias) on Herra." (Fil.2:9-11)

        "...häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa kuningaskuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa." (Kol.1:13-20)

        "Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja; asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi." (Hebr.2:7-8)

        "...tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden..." (2.Piet.1:16-17)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Ja Jahushua (Jeesus) tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta (auktoriteetti) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:18-20)

        "Siten sen vuoksi jokainen teistä, joka ei sano hyvästejä/ erottaudu / vetäydy pois / kieltäydy kaikesta muiden etummaisuuksien/päällikkyyksien alaisuudesta, ei kykene olemaan/ omaa voimaa olla minun opetuslapseni." (Luuk.14:33)

        "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa." (Matt.11:27)

        "Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)

        "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut." (Joh.17:1-2)

        "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (Matt.16:23 & Mark.8:33)

        Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).' "(Matt.4:10)


        "Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa." (Luuk.10:19-20)

        Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille auktoriteetin ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta. (Matt.10:1)

        Niin hän asetti kaksitoista olemaan kanssansa ja lähettääksensä heidät saarnaamaan, ja heillä oli oleva auktoriteetti ajaa ulos riivaajia. (Mark.3:14-15)

        Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja auktoriteetin kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja. Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan kuningaskuntaa ja parantamaan sairaita. (Luuk.9:1-2)

        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,..."(Mark.16:17)

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,.." (Kol.2:9-10)

        "Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun." (Kol.2:15)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Totisesti minä sanon teille: siinä uudelleen asettamisessa (uudestisyntymisessä), jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa..." (Matt.19:28)

        "... ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun kuningaskunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa." (Luuk.22:29-30)

        "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan kuningaskuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin." (Luuk.16:16)

        "Sentähden minä sanon teille: Jumalan kuningaskunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä." (Matt.21:43)

        "... Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa." (Ilm.3:21)

        "Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille kuningaskunnan." (Luuk.12:32)

        "...kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa kuningaskuntaan." (Kol.1:12-13)

        "... sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen iankaikkiseen kuningaskuntaan." (2.Piet.1:11)

        "... ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti!" Amen. (Ilm.1:6)

        "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle meidät kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä."
        (Ilm.5:9-10)

        "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"." (1.Piet.2:9-10)

        "Olkaa siten alamaiset kaikelle JHVH:sta lähtöisin olevalle alkuperäiselle ihmisen järjestykselle, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille (englanniksi governors, suomeksi kuvernöörit), jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä - niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
        Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta." (1.Piet.2:13-17)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen kuningaskunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka rikkovat (Jumalan) lakia (tekevät laittomuutta), ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Silloin oikeamieliset loistavat Isänsä kuningaskunnassa niinkuin aurinko." (Matt.13:41-43)

        "... sitten tulee loppu, kun hän antaa kuningaskunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle." (1.Kor.15:24-25)

        "Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa." (1.Kor.15:27-28)

        "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, JHVH Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä. " (Apt.3:21-24)

        "Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
        Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
        He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." (Ilm.17:12-14)

        "Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
        syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".
        Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
        Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
        (Ilm.19:11-21)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kristus on Kaikkivaltiaan oikea tie, totuus, elämä, yltäkylläisyys ja valkeus:

        ”Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani.” (Joh.14:6)

        ”Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.” (Joh.10:10)

        ”Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.” (Joh.8:12)

        "Ja kansat tulevat vaeltamaan sen (uuden Jerusalemin) valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa." (Ilm.21:24)

        Ja Jumala sanoi: "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte." (Koraani 3:54)

        "Kun Jeesus tuli selvin todistuksin, hän sanoi: » Olen tullut luoksenne ja tuonut teille viisauden selvittääkseni teille osan siitä, mistä olette eri mieltä. Pitäkää siis huoli velvollisuudestanne Jumalaa kohtaan ja totelkaa minua.
        Totisesti on Jumala minun ja teidän Herranne; palvelkaa sentähden Häntä. Tämä on oikea tie."
        (Koraani 43:63-64)

        "Sitten lähetimme sanansaattajia seuraamaan heidän jälkiään, ja myöhemmin Me lähetimme Jeesuksen, Marian pojan, ja Me annoimme hänelle evankeliumin. Me istutimme myös rakkauden ja armeliaisuuden niiden sydämiin, jotka seuraavat häntä."
        (Koraani 57:27)


        Eikä kukaan selviä joutumatta tilinteolle väärästä valinnastaan:

        "Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni." (Luuk.19:27)

        "Ja joka tähän kiveen (Kristukseen) kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa." (Matt.21:44 & Luuk.20:18)

        "Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa." (2.Kor.5:10)


        Ja vain yhtä Kaikkivaltiasta voi palvella yhden ainoa Kristuksen kautta tulematta hajottajaksi:

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. (Matt.7:13)

        Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. (Matt.6:24) & (Luuk.16:13)

        Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. (Matt. 12:30 & Luuk. 11:23)

        "... Hän sillä eksyttää monta ja opastaa monta, mutta muut eivät eksy eivätkä joudu kadotukseen kuin jumalattomat,
        jotka rikkovat liiton Jumalan kanssa, sen jälkeen kuin se on vahvistettu, erottavat, mitä Jumala on määrännyt yhdistettäväksi, ja aiheuttavat pahaa maan päällä, he ovat niitä, jotka joutuvat onnettomuuteen. (Koraani 2:26-27)

        "Mutta niitä, jotka rikkovat sopimuksensa Jumalan kanssa, ensin siihen sitouduttuaan, ja erottavat, minkä Jumala on määrännyt yhdistettäväksi, ja tekevät pahaa maan päällä, heitä kohtaa kirous ja heille on varattu tuskien koti." (Koraani 13:25)


        Mitä Kaikkivaltiaan Luojan Uuden Liiton aikaista Kristusta (Messiasta) ja Israelia samoin kuin tämän Uuden Liiton aikaisen Israelin kansalaisia kyseinen kirjoittaja siis edustaa, kannattaa ja puolustaa, niitäkö, joista Raamatun ja Koraanin saman Luojan Pyhät Ilmoitukset ja Kirjoitukset todistavat vai joitakin muita?


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Koraanin ja samalla Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin ilmoittama oikea Islam on kaikille kansoille ja heimoille niiden elämän ja vaelluksen perustaksi ja ohjaukseksi tarkoitettu, täydelliseksi saatettu, Kristuksen Opetuslapseutta edustava kokonaisvaltainen elämänjärjestelmä, Aabrahamin usko, oppi ja elämänvaellus Kristuksen Uuden Liiton aikana, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta.

        Arabiankielisessä maailmassa käytetään aika yleisesti Jumalasta nimeä "ALLAH", vaikka tarkasti ottaen se on peitenimi Jumalan oikealle erisnimelle ALJAH eli Kaikkivaltias, Korkein JAH. Ja Muhammad on Hänen profeettansa, joka Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen kautta tuonut esille Hänen täydelliseksi saattamansa elämänjärjestelmän, Islamin, joka on samalla oikein toteutettuna Kristuksen Opetuslapseutta Kristuksen Uudessa Liitossa.

        3:18 Oikea elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din, deen) ALJAHun (Jumalan) edessä on Islaam. Ne, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, eivät kiistelleet aikaisemmin kuin vasta sen jälkeen, kun heidän osakseen oli tullut tieto; silloin he alkoivat kiistellä keskenään kadehtien toisiaan. Kuka ikinä kieltää ALJAHun (Jumalan) tunnusmerkit, kokee, miten nopea ALJAH (Jumala) on vaatiessaan tilille.
        3: 19 ja jos he kiistelevät kanssasi, niin sano: »Minä olen kokonaan alistunut ALJAHun (Jumalan) tahtoon, samoin nekin, jotka seuraavat minua». ja sano niille, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, ja tietämättömille :»Alistutteko ALJAHun (Jumalan) tahtoon (liityttekö Islaamiin)?» ja jos he alistuvat, ovat he oikealla tiellä, mutta jos he kääntävät selkänsä, on sinun velvollisuutesi ainoastaan ALJAHun (Jumalan) ilmoituksen julistaminen; ALJAH (Jumala) näkee palvelijansa.

        3: 78 Ei voi ihminen, jolle ALJAH (Jumala) on antanut Pyhän kirjan, viisauden ja profeetantehtävän, sanoa ihmisille: »Olkaa minun palvelijoitani samalla tavalla, kuin olette ALJAHun (Jumalan) palvelijoita». Ei, vaan (hän sanoo:) »Olkaa ALJAHun (Jumalan) palvelijoita, koska tunnette Pyhän kirjan ja tutkitte sitä.»
        3: 79 Eikä hän käske teitä ottamaan enkeleitä tai profeettoja herroiksenne. Kehoittaisiko hän teitä väärään uskoon, senjälkeen kuin olette tulleet ALJAHun (Jumalan) tahdon alaisiksi (muslimeiksi)?
        3: 80 Aikoinaan, kun ALJAH (Jumala) teki liiton profeettojen kanssa, Hän sanoi: »Katso, näin paljon annan teille Pyhiä kirjoituksia ja viisautta, ja sitten tulee lähettiläs ja vahvistaa todeksi sen, mikä teillä jo on; teidän on totisesti uskottava häneen ja autettava häntä». Hän sanoi vielä: »Tunnustatteko ja otatteko vastaan liittoni tällä ehdolla?»
        He vastasivat: »Me tunnustamme sen».
        Silloin Hän sanoi: »Olkaa siis tämän todistajat. Minä myöskin olen todistajana teidän rinnallanne.»
        3: 81 Senvuoksi ketkä ikinä tämän jälkeen luopuvat, he ovat jumalattomia.
        3: 82 Jotakin muuta ALJAHun (Jumalan) elämänjärjestelmääkö (uskontoako, arab. din, deen) he vielä etsisivät, vaikka kaikki taivaassa ja maan päällä ovat Hänelle alamaisia tahtoen tai tahtomattaan, ja Hänen luokseen on heidän palattava?


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        2:135. Sanovatpa he: »Kääntykää juutalaisiksi tai kristityiksi, niin tulette oikealle tielle.» Vastatkaa: »Ei, me seuraamme Aabrahamin oppia, koska hän oli oikeauskoinen (haniifi) eikä kuulunut monijumalaisiin.»
        2:136. Sanokaa: »Me uskomme ALJAHuun (Jumalaan) ja siihen, mikä on ilmoitettu meille ja mikä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille ja Israelin sukukunnille,
        2:137. siihen, mitä Mooses ja Jeesus ovat (ALJAHulta (Jumalalta) ilmoitettavaksi) saaneet ja mitä profeetat ovat saaneet julistettavaksi Herraltansa. Emme tee mitään erotusta yhdenkään heidän välillään, olemme antautuneet Hänelle alamaisiksi.»
        Jos he sitten uskovat samoin kuin te, niin he ovat oikealla tiellä, mutta jos he kääntyvät pois, niin he ovat luopioita. ALJAH (Jumala) on oleva riittävä suojasi heitä vastaan, sillä Hän on kuuleva ja tietävä.
        2:138. Me olemme ALJAHun (Jumalan) merkitsemiä (kastamia), ja keneltä on parempi saada tuntomerkkinsä kuin ALJAHulta (Jumalalta)? Me olemme Hänen palvelijoitaan.
        2:139. Sano (Pyhät kirjoitukset omaaville): »Kiistelittekö kanssamme ALJAHusta (Jumalasta), kun hän on sekä meidän Herramme että teidän Herranne? Meillä on omat tekomme ja teillä on omat tekonne, ja me turvaudumme
        Häneen vilpittömästi.»
        2:140. Vai sanotteko: »Aabraham, Ismael, Iisak ja jaakob ja Israelin sukukunnat olivat totisesti joko juutalaisia tai kristittyjä?» Sano: »Kumpi tietää paremmin, te vai ALJAH (Jumala)? Ja kuka on väärämielisempi kuin se, joka salaa todistuksen, jonka on saanut ALJAHulta (Jumalalta)? Eikä ALJAH (Jumala) ole välinpitämätön siitä, mitä te teette.»

        3: 83 Sano: »Me uskomme ALJAHuun (Jumalaan), siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet».
        3: 84 Mutta jos joku pitää elämänjärjestelmänään (uskontonaan, arab. din, deen) jotakin muuta kuin Islaamia , niin ALJAH (Jumala) ei sitä koskaan hyväksy, ja kuoleman jälkeen hän on joutuva kadotettujen joukkoon.
        3: 85 Kuinka ALJAH (Jumala) ohjaisi ihmisiä, jotka ovat tulleet uskottomiksi, senjälkeen kuin he olivat uskossa ja tunnustivat Muhammedin oikeaksi profeetaksi ja (Jumalan kaikkivallan) selvät todistukset heille näytettiin? ALJAH (Jumala) ei ohjaa jumalattomia ihmisiä.
        3: 86 Näiden palkaksi tulee ALJAHun (Jumalan), enkelien ja ihmisten kirous.
        3: 87 Sen alaisiksi he jäävät ikuisesti, heidän rangaistustaan ei lievennetä eikä heihin kiinnitetä (sen enempää) huomiota.
        3: 88 (Tästä kohtalosta vapautuvat vain ne), jotka myöhemmin katuvat ja tekevät parannuksen, sillä ALJAH (Jumala) on sääliväinen ja laupias.
        3: 89 Mutta jotka oltuaan uskossa ovat tulleet uskottomiksi ja sitten yhä yltyvät uskottomuudessaan, niiden kääntymystä ei totisesti hyväksytä; he jäävät eksyneiksi.
        3: 90 Niistä, jotka ovat olleet uskottomia ja kuolevat epäuskossaan, ei yhdenkään sielun lunnaiksi hyväksytä edes koko maailman täyttä kultaa, heitä odottaa tuskallinen rangaistus, eivätkä he löydä ketään puoltajaa.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        4:163. Me olemme totisesti antanut sinulle ilmestykset, samoinkuin annoimme Nooalle ja profeetoille hänen jälkeensä; samoin Me olemme antanut ilmestyksiä Aabrahamille, Ismaelille, lisakille, Jaakobille, Israelin sukukunnille, Jeesukselle, Jobille, Joonalle, Aaronille ja Salomolle; Daavidille olemme antanut Psalttarin.
        4:164. Toisista ALJAHun (Jumalan) lähettiläistä Me olemme sinulle maininnut, toisista emme ole sinulle maininnut: Mooseksen kanssa ALJAH (Jumala) puhui itse henkilökohtaisesti.
        4:165. Oli profeettoja, jotka toivat ihmisille ilosanoman ja (toisia, jotka) varoittivat, jottei ihmisillä heidän lähettämisensä jälkeen olisi mitään veruketta ALJAHua (Jumalaa) vastaan; ALJAH (Jumala) on, näet, mahtava ja viisas.
        4:166. ALJAH (Jumala) itse todistaa sen, minkä Hän on sinulle ilmoittanut; Hän on ilmoittanut sen viisaudessaan. Samoin enkelit todistavat sen, ja ALJAH (Jumala) riittää todistajaksi.
        4:167. Ne, jotka ovat uskottomia ja estelevät (muitakin) ALJAHun (Jumalan) tieltä, ovat totisesti menneet pitkälle harhaan.
        4:168. Niille, jotka ovat uskottomia ja tekevät vääryyttä, ei ALJAH (Jumala) totisesti anna anteeksi eikä ohjaa heitä muulle tielle
        4:169. kuin sille, joka päättyy Helvettiin, jossa he iäti pysyvät: ja tämä on helppoa ALJAHulle (Jumalalle).

        6: 125 Ketä ALJAH (Jumala) tahtoo johdattaa, hänen rintansa avaa Hän Islaamille, ja kenen hän antaa eksyä, hänen rintansa Hän tekee niin ahtaaksi ja ahdistetuksi, kuin hänen täytyisi kiivetä taivaaseen. Siten saattaa ALJAH (Jumala) häpeään ne, jotka eivät usko.
        6: 126 Ja tämä on Herrasi oikea tie (Koraani ja Islaamin elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din, deen)); nyt olemme selittänyt tunnusmerkkimme ihmisille, jotka ottavat niistä vaarin.
        6: 127 Heidän ovat rauhan asunnot heidän Herransa luona, ja Hän on heidän suojelijansa palkinnoksi heidän teoistaan.

        9:32. Mielellään he puhaltaisivat sammuksiin ALJAHun (Jumalan) valon, mutta ALJAH (Jumala) ei hellitä ennenkuin on saattanut valonsa täydelliseksi, vaikka uskottomat närkästyisivätkin.
        9:33 Juuri Hän on lähettänyt sanansa julistajan ja tämän mukana johdatuksensa sekä totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen) asettaakseen sen jok'ainoan muun elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen) yli, vaikka se jumalattomia närkästyttää.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        33:34. Ja pitäkää mielessänne ALJAHun (Jumalan) ilmoitukset ja viisaus, jota teille on kodeissanne julkiluettu; ALJAH (Jumala) on totisesti tarkkanäköinen, kaikkitietävä.
        33:35 ALJAH (Jumala) on valmistanut anteeksiannon ja runsaan palkan kaikille (Islaamiin) alistuville miehille ja naisille, uskoville miehille ja naisille, kuuliaisille miehille ja naisille, totuudellisille miehille ja naisille, kärsiville miehille ja naisille, sävyisille miehille ja naisille, almuja antaville miehille ja naisille, paastoaville miehille ja naisille, siveille miehille ja naisille, miehille ja naisille, jotka alinomaa ALJAH (Jumala)a muistavat.
        33:36. Ei ole oikeauskoisella miehellä eikä naisella valinnan varaa sellaisessa asiassa, jonka ALJAH (Jumala) ja hänen sananjulistajansa ovat jo ratkaisseet ; kuka ikinä on tottelematon ALJAHulle (Jumalalle) ja Hänen sananjulistajalleen, hän ilmeisesti kulkee harhaan.

        39: 22 Luuletteko, että se, jonka sydämen ALJAH (Jumala) on avannut Islaamille, niin että hän on tullut Herransa valon levittäjäksi, on kovasydämisten kaltainen. Mutta voi niitä, joiden sydämet ovat paatuneet eivätkä ALJAHua (Jumalaa) muistele; he ovat ilmeisessä harhassa.
        39: 23 ALJAH (Jumala) on ilmoittanut parhaan sanomansa, Kirjan, jonka eri osat toisiinsa sopeutuvat ja josta väliin luetaan sellaista, mikä panee jumalaapelkääväisten ihon väreilemään ja sitten heidän sydämensä heltyen ALJAHua (Jumalaa) mietiskelemään; sellainen on ALJAHun (Jumalan) johdatus, Hän ohjaa sillä ketä suvaitsee, ja kenet ALJAH (Jumala) jättää harhaan, sille ei löydy opasta.

        48:28 Hän lähetti sananjulistajansa, mukanaan ohjeet ja totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen) saattamaan tämän voittoon kaikkien muiden elämänjärjestelmien (uskontojen, arab. din, deen) rinnalla; niin, ALJAH (Jumala) on pätevä todistaja.

        61: 6 Ja kun Jeesus, Marian poika, sanoi: »Israelin lapset, totisesti olen sananjulistaja, jonka ALJAH (Jumala) on lähettänyt teille vahvistamaan Toorasta sen, mikä annettiin ennen minua, ja ilmoittamaan ilosanoman sananjulistajasta, joka on tuleva minun jälkeeni ja jonka nimi on oleva Ahmad.» Mutta kun Ahmad tuli heidän luokseen selvin todistein, he sanoivat: »Tämä on ilmeistä noituutta.»
        61: 7 Kuka on jumalattomampi kuin se, joka keksii valheen ALJAHua (Jumalaa) vastaan juuri silloin, kun häntä kutsutaan islaamiin? ALJAH (Jumala) ei kaitse väärintekijöitä.
        61: 8 He tahtovat suullaan puhaltaa sammuksiin ALJAHun (Jumalan) kynttilän, mutta ALJAH (Jumala) tekee valonsa täydelliseksi, vaikka uskottomat ovat sitä vastaan.
        61: 9 Hän on lähettänyt sananjulistajansa tuomaan opastuksen ja totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din, deen), jotta Hän saattaisi sen voittoon kaikkien muiden elämänjärjestelmien (uskontojen, arab. din, deen) rinnalla, vaikka monijumalaiset ovatkin sitä vastaan.
        61: 10 Te uskovaiset, osoitanko teille tien, jolla voitte pelastua tuskallisesta kurituksesta?
        61: 11 Uskokaa ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen sananjulistajaansa ja asettakaa voimanne, rikkautenne ja henkenne ALJAHun (Jumalan) asian palvelukseen; näin on teille parasta, jospa sen ymmärtäisitte.
        61: 12 Hän antaa teille syntinne anteeksi ja sallii teidän astua puutarhoihin, joiden kautta joet virtaavat, ja ihaniin asuntoihin autuuden puutarhoissa; tämä on ylin autuus.
        61: 13 Ja vielä toinen asia, joka on teille mieluinen, teitä odottaa: apu ALJAHulta (Jumalalta) ja lähellä oleva voitto. Julista ilosanoma uskovaisille!
        61: 14 Te uskovaiset, tukekaa ALJAHun (Jumalan) asiaa, niinkuin Jeesus, Marian poika, sanoi opetuslapsilleen: »Ketkä tahtovat olla auttajiani (arab. ansar, nasir) ALJAHun (Jumalan) asiassa?» Opetuslapset vastasivat: »Me olemme ALJAHun (Jumalan) auttajia (arab. ansar, nasir).» Ja osa Israelin lapsista uskoi, mutta osa ei uskonut; silloin Me autoimme uskovia heidän vihollisiaan vastaan, niin että he pääsivät voitolle.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Oikea, Koraanin ja profeetta Muhammadin Islam vs. väärä Islam:

        49:14. Erämaan asukkaat sanovat: »Me uskomme»; sano: »Te ette usko, vaan sanotte: 'Alistumme', mutta usko ei ole vielä voittanut sydämiänne. Kuitenkin, jos te tottelette ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen sananjulistajaansa, Hän ei ota teoistanne mitään pois. Totisesti on ALJAH (Jumala) anteeksiantava ja laupias.»
        49:15. Uskovaisia ovat vain ne, jotka uskovat ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen sananjulistajaansa eivätkä epäile, vaan panevat alttiiksi omaisuutensa ja henkensä ponnistellessaan ALJAHun (Jumalan) tiellä; nämä ovat vanhurskaita.
        49:16. Sano: »Tekö saatatte ALJAHun (Jumalan) tietoon uskontonne, vaikka Jumala tietää kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä? ALJAH (Jumala) on kaikkitietävä.»
        49:17 He luulevat saattavansa sinut kiitollisuuden velkaan kääntymällä muslimeiksi. Sano: »Älkää sitoko minua velvoituksiin islaamillanne. Ei, pikemmin olette te velkaa ALJAHulle (Jumalalle) siitä, että Hän ohjaa teidät uskoon, jos rakastatte totuutta.»
        49:18. ALJAH (Jumala) tuntee totisesti näkymättömät asiat taivaassa ja maan päällä; ALJAH (Jumala) näkee, mitä te teette.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Merkittävä osa ns. terroriteoista on false flageja

        Asioista edes jotenkin perillä olevilla on hyvin tiedossa, että varsin monet, etenkin tarkoitushakuisesti julkisuutta hakevat ja julkisuudessa "mainostetut" terroriteot ovat ns. false flageja, joilla yritetään leimata tarkoitushakuisesti haluttu kohde syylliseksi tekoihin, joita tämä ei ole tehnyt. Yksittäisten kansalaisten sijasta näiden vaativien operaatioiden takana on ammattimaisempia tahoja kuten tiedustelupalveluja, aseistautuneiden viranomaisten yksiköitä, palkkasoturiorganisaatioita jne, joilla on ja/tai joille on järjestetty riittävästi lupia, resursseja ja taitoja näiden operaatioiden toteuttamiseen.

        * False Flag
        Summary of False Flag Operations and False Flag Terrorism

        * False Flag Operations
        http://www.truthmove.org/content/false-flag-operations/

        * 10 false flags operations that shaped our world
        http://www.thirdworldtraveler.com/Terrorism/10_False_Flag_Operations.html

        * Examples of False Flag Terrorism and Western Intelligence Terror Operations
        http://www.blissful-wisdom.com/examples-of-false-flag-terrorism-and-western-intelligence-terror-operations.html

        * History of American False Flag Operations
        http://www.911review.com/articles/anon/false_flag_perations.html

        * Ex-Mossad Agent: Israel Uses ‘False Flag’ in Most Operations to Avoid Suspicion in Arab States
        http://www.globalresearch.ca/ex-mossad-agent-israel-uses-false-flag-in-most-operations-to-avoid-suspicion-in-arab-states/17853

        * Intelligence Officer: Every Single Terrorist Attack In U.S Was a False Flag Attack … Or Egged On By the Government
        http://www.infowars.com/intelligence-officer-every-single-terrorist-attack-in-u-s-was-a-false-flag-attack-or-egged-on-by-the-government/
        by Washington's Blog | March 15, 2015
        - Robert David Steele – a 20-year Marine Corps infantry and intelligence officer, the second-ranking civilian in U.S. Marine Corps Intelligence, and former CIA clandestine services case officer
        - Most terrorists are false flag terrorists or are created by our own security services.


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Tilastoissa voi toki olla niissäkin paikkansapitämättömyyksiä ja epätarkkuuksia, mutta nämä muutamat tilastot kertovat kyllä riittävän vakuuttavasti asioiden todellisen luonteen eli tässä tapauksessa sen, mikä on kenties se rauhanomaisin uskomusjärjestelmä.
        Koraanin ja profeetta Muhammadin edustama Islam on varmasti aivan kärjessä rauhanomaisuudessa, edustaahan se oikein toteutettuna Kristuksen Opetuslapseutta Kristuksen Uudessa Liitossa.
        Toisaalta monet ns. kristittyjen valtakunnat kumppaneineen ovat halunneet leikkiä myös islamilaista imperiumia käyttäen petoksellisesti, valtaa ja omaisuuksia ahnehtien ja siten kärsimystä aiheuttaen, hyväkseen sen oikeutusta saattaa Jumalan järjestys voimaan esivallan miekan voimalla.

        * List of wars by death toll
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll

        * List of genocides by death toll
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_genocides_by_death_toll

        * Death Tolls for the Multicides of the Twentieth Century
        http://necrometrics.com/warstatx.htm

        Kuinka monta islaminuskoisten aikaansaamaa sotaa ja joukkomurhaa löydätte näistä tilastoista? Etsikääpä. Mutta mitkä ovat kärjessä? Aivan niin. Porttokristillisyys eri muodoissa sekä Jumalan ja Kristuksen kieltävät yhteiskuntajärjestelmät ja hallinnot kuten kommunistiset yhteiskunnat hallintoineen.

        Mutta onhan tällä oikealla Kaikkivaltiaan säätämällä elämänjärjestelmällä, Aabrahamin uskolla eli Islamilla toki oikeus puolustautua myös voimaa ja aseita käyttäen vainoajiaan sekä samalla Kaikkivaltiaan Luojan ja Kristuksen sekä Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan ja Kaikkivaltiaan apostolisen eli lähettiläiden seurakunnan vainoajia vastaan.
        Vai olisiko se oikeudenmukaista, että saatanaa ja riivaajia palvelevat uskottomat väärintekijät ja luopiot saisivat heidät tuhota ja/tai varastaa heidän Jumalalta saamansa auktoriteettinsa ja omaisuutensa seuraamuksitta? Ilmoittaahan se Uusi Testamenttikin, että sillä oikealla, Jumalaa ja Kristusta palvelevalla esivallalla on oikeus kantaa miekkaa ja sen alaisten tulee tätä pelätä tai vastata seurauksista.

        Ja profeetta Muhammad totisesti edustaa sitä oikeata esivaltaa kumppaneineen alaisikseen kansojen ja heimojen keskuudessa.

        Muutoin Koraanin ja profeetta Muhammadin Islam on erittäin rauhanomainen, sitähän myös nimi Islam tarkoittaa. Näin myös historia osoittaa. Kristus opetuslapsineen samoin kuin profeetta Muhammad seuraajineen tervehtivät toisiaan ja muita sen tervehdyksen ansaitsevia lausumalla "Rauhaa".

        Islaminuskoiset näyttävät olleen usein juuri niitä kärsijöitä muun muassa epäpyhien, vallan- ja omaisuudenahneuden motiivien saattelemien eri aikakausien "ristiretkissä" heitä vastaan, viimeisimpinä tuhoamishankkeina Irakin ja Afganistanin veriset miehitykset keksityin, valheellisin tekosyin.


        Kun Yhdysvallat liittolaisineen hyökkäsi Irakiin vuonna 2003 tekaistujen massatuhoasesyytösten varjolla, maan miehitys johti suunnattomaan inhimilliseen kärsimykseen, jossa lasketaan kuolleen yhtensä vähintään satoja tuhansia lapsia, nuoria, aikuisia, naisia ja miehiä, sekä vakavaan luonnon turmelemiseen ja tuhoamiseen muista tuhoista puhumattakaan.
        Yhdysvallat liittolaisineen syyllistyi kiistämättömien todistusten perusteella paitsi surmatöihin ja vapauden riistoihin myös sadistisiin julmuuksiin ja häpäisyihin irakilaisia kohtaan. Kuva- ja muuta todistusmateriaalia noilta ajoilta on kertynyt runsaasti ja sitä löytyy helposti netistä hauilla samoin tunnustuksia osallisuuksista näihin hirvittävyyksiin.
        Keitä olivat pääosin nämä surmaamisiin, julmuuksiin ja häpäisyihin syyllistyneet Yhdysvaltain ja sen liittolaisten joukot? Kristittyjä, ns. juutalaisia, islaminuskoisia vai keitä?

        * USA:n hallinto joutunee julkaisemaan häpäisykuva-arkistonsa
        http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305925226283
        Ulkomaat
        6.2.2015 10:12
        - Yhdysvaltalaissotilaat Charles Graner (takana) ja Lynndie England poseerasivat alastomien irakilaisvankien kanssa Abu Ghraibin vankilassa 2000-luvun alussa.
        - Jo kymmenen vuotta jatkunut oikeusvääntö saavutti keskiviikkona virstanpylvään, kun amerikkalaistuomari Alvin Hellerstein määräsi New Yorkissa, että Yhdysvaltojen puolustusminiteriön on julkaistava hallussaan olevat noin 2 100 valokuvaa, joissa amerikkalaissotilaat nöyryyttävät irakilais- ja afganistanilaisvankeja, kertoo The Newsweek.
        - Kuvien uskotaan olevan pahempia kuin Abu Ghraib -vankilan väärinkäytöksistä julkaistut valokuvat


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Lieneekö missään Kaikkivaltiaan Pyhissä Ilmoituksissa ja Kirjoituksissa koskaan parjattu Aabrahamin uskoa, oppia ja elämänvaellusta, joka on kaikkien kansojen ja heimojen edustajille asetettu niin Raamatun kuin Koraanin Pyhissä Ilmoituksissa ja Kirjoituksissa sekä näiden ulkopuolellakin esikuvaksi, jota seurata, jos haluaa pelastua?

        Sen sijaan Kaikkivaltias todistaa mitä voimallisimmin sitä hirvittävää, turmelevaa ja tuhoavaa uskonnollisen ja maallisen sekoituksen järjestelmää, jota uskonnollinen portto-Babylon on pyrkinyt johtamaan läpi ihmiskunnan historian eri muodoissaan ja josta pelastusta kaipaavien on käsketty lähtemään ulos.
        Kristuksen Uuden Liiton aikana tuon portto-Babylonin löydämme nimenomaan porttokristillisyydestä, etenkin läntisestä ja siihen liittyneestä muusta Jumalan Sanaa ja Lakia rikkovasta uskonnollisuudesta. Tuosta maallisen ja uskonnollisen sekoituksen järjestelmästä, sen pahuudesta ja turmelevaisuudesta sekä sille säädetystä kohtalosta todistavat esimerkiksi Raamatussa Jes.13- ja Jes.14-luku, Jer.50- ja Jer.51-luku ja Ilm.18-luku.

        Kirkolliskokousten ja yleisten uskontunnustusten muodostama uskonto, kristinusko ei ole Kristuksen Opetuslapseutta, vaan sekoituksen oppia, juuuri tuota portto-Babylonin uskontoa (kts. Ilm.18-luku), joka joko sallii aktiivisesti tai passiivisesti (vastarintaan nousematta) tahallaan jopa mitä törkeimmän Jumalan ja Kristuksen pilkkaamisen sekä jatkuvan Kaikkivaltiaan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen samoin kuin Kristuksen Uuden Liiton ja Kristuksen Opetuslapseuden rikkomisen eli synnin tekemisen keskuudessaan.
        Lista on pitkä ja paha:
        * Luodun asettaminen Kaikkivaltiaan Luojan - yhden ainoan Jumalan - rinnalle ja yläpuolelle
        * Yhden ainoan Jumalan korvaaminen kolmella, erillisellä Jumalalla
        * Kymmenen käskyn yksittäisten käskyjen ja kokonaisuuden hylkääminen ja rikkominen
        * Oikean sapatin perjantaista lauantaihin hylkääminen ja korvaaminen väärällä, sunnuntailla
        * Kaikkivaltiaan tapaamishetkien eli juhla-aikojen hylkääminen, muuttaminen ja korvaaminen ihmisjuhlilla
        * Kristuksen Uuden Liiton ja siihen kuuluvien muiden liittojen ja sopimusten hylkääminen ja korvaaminen Kaikkivaltiaan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen vastaisilla, ihmisten liitoilla ja sopimuksilla
        * Kristuksen Kaikkivaltiaalta saamansa ehdottoman määräyksen ”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." hylkääminen ja sen käytännön toteutuksesta kieltäytyminen.
        * Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan ja Kristuksen apostolisen seurakunnan kuninkaallisen ja papillisen järjestyksen niiden alaisine kansojen ja heimojen järjestyksineen hylkääminen ja korvaaminen Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen vastaisilla yhteiskuntajärjestelmillä ja hallinnoilla kuten poliittisilla yhteiskuntajärjestelmillä, demo(ni)kratioilla
        * Kristuksen Uuden Liiton Israelin hylkääminen ja korvaaminen väärällä, Kristuksen Uuden Liiton ja Kristuksen Opetuslapseuden ulkopuolisella yhteiskuntajärjestelmällä ja hallinnolla
        * Kaikkivaltiaan Luojan, Kristuksen ja hänen seurakuntaruumiinsa, Kristuksen apostolisen seurakunnan, Ekklesian sekä Kaikkivaltiaan profeettojen, lähettiläiden auktoriteetin hylkääminen ja kieltäminen sekä korvaaminen Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen vastaisilla ihmisten ja ihmisyhteisöjen sekä korollisen rahan auktoriteeteilla
        * Kaikkivaltiaan säätämän oikean esivallan, leeviläisen miekan esivallan ja heimojen järjestyksenpitäjien hylkääminen ja korvaaminen Jumalan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen vastaisella, väärällä esivallalla
        * Kaikkivaltiaan Pyhän Sanan, Lain ja Järjestyksen mukaisten oppien, käsitysten hylkääminen ja korvaaminen niitä rikkovilla ihmisten käsityksillä


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Lista:

        * Naisen asettaminen päättämään yhteiskunnallisista/yhteisön asioista sekä asettaminen määräilemään miestä, miehen pääksi
        * Aviovaimojen päästäminen, suorastaan pakottaminen kodin ulkopuoliseen työhön ja muun kuin oman aviomiehen pään alaisuuteen
        * Lasten "kaappaaminen" kodeistaan, isän ja äidin ohjauksesta ja opetuksesta Jumalan Sanan, Lain ja Järjestyksen vastaisen yhteiskuntajärjestelmän koulutukseen, "aivopesuun", jossa heitä ohjataan ja opetetaan elämään ja toimimaan alituisesti Kaikkivaltiaan Pyhää Sanaa, Lakia ja Järjestystä samoin kuin Kristuksen Opetuslapseutta ja Kristuksen Uutta Liittoa rikkoen
        * Korollisen rahan ja korollisen rahan talouden aikaansaaminen ja edistäminen, mikä tuhoaa järjestelmällisesti perheitä, sukuja, heimoja, syö ja kaappaa heidän perintöomaisuuksiaan sekä turmelee ja tuhoaa Kaikkivaltiaan luomakuntaa
        * Heimojen perintöomaisuuksien sekoittaminen ja kaappaaminen
        * Elämän ennenaikainen päättäminen ja/tai terveyden heikentäminen väärillä, julkisesti hyväksytyillä elintavoilla, luomakuntaa turmelemalla ja tuhoamalla, keinotekoisilla sodilla, aborteilla, eutanasialla, väärillä hoidoilla, lääkkeillä (myrkyillä), rokotteilla
        * Alastomuuden ja sukupuolisen siveettömyyden ja luonnottomuuden salliminen ja tekeminen "lailliseksi" Kaikkivaltiaan Pyhää Sanaa, Lakia ja Järjestystä samoin kuin Kristuksen Opetuslapseutta ja Kristuksen Uutta Liittoa rikkoen
        * Jumalan kieltämän ravinnon kuten sianlihan nauttimisen salliminen
        * jne


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        Kristuksen Opetuslapseuden keskeisiä lähtökohtia, periaatteita ja velvoitteita Kristuksen Uudessa Liitossa

        "Olen luonut henkiolennot ja ihmiset vain palvelemaan Itseäni." (Koraani, 51:56)

        ”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava taikka toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva (hylkivä). Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt.6:24)

        Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saa tana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).'" (Matt.4:10)


        ”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28:18-20)

        Ja Jumala sanoi:
        "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
        Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa."
        "Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. Jumala ei rakasta väärintekijöitä."
        (Koraani, 3:54-56)

        "Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)


        Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Mark.16:15-16)

        Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat." (Luuk.24:46-48)


        "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". (Joh.31-32)

        "Siten sen vuoksi jokainen teistä, joka ei luovu / erottaudu / irtisanoudu / sano hyvästejä / vetäydy pois / kieltäydy kaikesta muiden etummaisuuksien/päällikkyyksien alamaisuudesta, ei kykene olemaan/ omaa voimaa olla minun opetuslapseni." (Luuk.14:33)


        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi,
        Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi." (Joh.3:16-17)

        "Hän lähettää selvät merkit palvelijalleen, jotta tämä voisi johtaa teitä pimeydestä valoon; sillä totisesti ALJAH (Jumala) rakastaa teitä ja on teille armollinen." (Koraani 57:9)


        ”Minä olen tie totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani.” (Joh.14:6)

        ”Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.” (Joh.10:10)

        ”Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.” (Joh.8:12)

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen." (Joh.17:3)

        "Pitäkää siis velvollisuudestanne ALJAHia (Jumalaa) kohtaan ja totelkaa minua. Totisesti on ALJAH (Jumala) minun ja teidän Herranne; palvelkaa sentähden Häntä. Tämä on oikea tie." (Koraani 43:63-64)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        ”Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?”
        Niin Hän (Kristus) sanoi hänelle: ”Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?”
        ”Hän (lainoppinut) vastasi ja sanoi: ”Rakasta JHVH:a, sinun Jumalaasi kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.” Hän (Kristus) sanoi heille: ”Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää.”
        (Luuk.10:25-28) & (Matt.22:36-40) & (Mark.12:28-33)

        ”Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.” (Matt.7:12)


        "Älkää luulko, että Minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en Minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        Sillä totisesti Minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten kuningaskunnassa kutsuttaman, mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten kuningaskunnassa." (Matt.5:17-19)

        "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." (Luuk.16:17)

        "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa."
        (Matt.24:35 & Mark.13:31&Luuk.21:33)

        "Autuaat ne, jotka noudattavat hänen käskyjänsä / pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella (Uuden Jerusalemin) ovat koirat ja lääkitsijät/myrkyttäjät (velhot) ja huorintekijät ja murhaajat ja väärien käsitysten palvelijat (epäjumalanpalvelijat) ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm.22:14-15)

        Sano: "Me uskomme Jumalaan, siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet". (Koraani 3:83 & 2:136-137)

        "Ja Me lähetimme profeettain jälkeen Jeesuksen, Marian pojan, vahvistaen sen, mikä ennen Häntä oli sanottu Toorassa; Hänelle Me annoimme evankeliumin, joka sisälsi johdatuksen ja valkeuden sekä varmensi sen, mikä edellä oli sanottu Toorassa, - ollen myös johdatukseksi ja kehoitukseksi niille, jotka karttavat pahaa."
        (Koraani 5:46)


        "Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä." (4.Ms.15:28-30)

        "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." (Hebr.10:26-31)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät." (Matt.7:13)

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te (Jumalan) lain rikkojat (laittomuuden tekijät)'." (Matt.7:21-23)

        ”Ja siitä me tiedämme Hänet tuntevamme, että pidämme Hänen käskynsä.
        Joka sanoo: ”Minä tunnen Hänet”, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
        Mutta joka pitää Hänen Sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me Hänessä olemme.”
        (1.Joh.2:3-5)

        ”Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme Hänen käskyjänsä.
        Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä. Ja Hänen käskynsä eivät ole raskaat; sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman.” (1.Joh.5:2-3)

        ”Joka sanoo Hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin Hän vaelsi.” (1.Joh.2:6)

        "Ja joka tähän kiveen (Kristukseen) kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa." (Matt.21:44 & Luuk.20:18)

        "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15.3)


        Ja katso, enkelit sanoivat: »Maria, ALJAH (Jumala) ilmoittaa sinulle hyvän sanoman, että hänen Sanansa tulee sinulle. Hänen nimensä on oleva Messias, Jeesus, Marian poika, hän on kuuluisa tässä ja tulevassa elämässä, yksi niistä, jotka korotetaan ALJAHin (Jumalan) läheisyyteen."
        (Koraani 3:44)

        "Messias, Jeesus, Marian poika, on yksinomaan Jumalan profeetta ja Hänen Marialle lähettämänsä Sana sekä Hänestä (hänen päällensä) tullut Henki;..." (Koraani 4:171)


        "Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen." (Joh.10:14-16)

        "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
        Minä ja Isä olemme yhtä." (Joh.10:27-30)


        "Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita. Minä olen antava sinulle taivasten kuningaskunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa." (Matt.16:18-19 & Matt.18:18)

        "... ja jotta teistä tulisi seurakunta, joka kutsuu ihmisiä hyvyyteen, säätää heille oikeat elämäntavat ja estää heitä pahuudesta; sellaiset ihmiset tulevat menestymään." (Koraani 3:103)

        "Te olette paras seurakunta, mikä on muodostunut ihmisten keskuuteen. Te määräätte ihmisille oikeat elämäntavat, estätte heitä pahuudesta ja uskotte ALJAHiin (Jumalaan)." (Koraani 3:109)

        "Teidän (lähettiläiden) seurakuntanne on ainoa uskovaisten seurakunta, ja Minä olen teidän Herranne, siksi palvelkaa Minua,..." (Koraani 23:52)


      • PyhäJärjestys

        (jatkoa edelliseen)

        "Luota ainoaan Elävään, joka ei milloinkaan kuole, ja julista Hänen Kunniaansa Häntä ylistäen."
        (Koraani 25:58)


        "ALJAH pitää huolen niistä, jotka julistavat Hänen käskyjään, pelkäävät
        Häntä, mutta eivät pelkää ketään muita kuin ALJAHua.
        Muhammed ei ole kenenkään miehenne isä, vaan hän on ALJAHun
        sananjulistaja ja profeettojen sinetti. ALJAH on kaikkitietävä.
        Te, jotka uskotte, muistakaa ALJAHua, muistelkaa Häntä alinomaa
        ja ylistäkää Häntä aamuin illoin!
        Hän lähettää teille siunauksensa, ja samoin tekevät Hänen enkelinsä, jotta
        Hän voisi ohjata teidät pimeydestä valoon; Hän on laupias uskovaisille.
        Sinä päivänä, jolloin he kohtaavat Hänet, he tervehtivät häntä sanalla:
        »Rauha!» ja Hän on valmistanut heille ihanan palkinnon.
        Profeetta, Me olemme totisesti lähettänyt sinut todistajaksi, hyvän
        sanoman tuojaksi ja varoittajaksi
        kutsumaan ALJAHun luo Hänen luvallaan ja olemaan palavana soihtuna.
        Sinun on julistettava uskovaisille hyvää sanomaa, että heitä odottaa suuri
        armo ALJAHun luona.
        Älä sopeudu uskottomien ja tekopyhien kanssa, jätä huomiotta heidän
        väärämielisyytensä, luota yksin ALJAHuun, jonka voima riittää suojelemaan
        sinua." (Koraani 33:39-40)


        Irtisanoudumme ehdottomasti kaikesta muiden kapinoinnista, vihollisuudesta, sotimisesta ja pilkasta Kaikkivaltiasta Luojaa ja Hänen Sanaansa, Kristusta (Messiasta) sekä Kaikkivaltiaan muita lähettiläitä samoin kuin Hänen Pyhää Tahtoansa, Sanaansa, Lakiansa ja Järjestystänsä vastaan emmekä itsekään halua sellaista milloinkaan harjoittaa!


        Kaikkivaltiaan Luojan, Hänen Pyhän Henkensä eli Totuuden Henkensä auktoriteetin
        ja Hänen Pyhän Sanansa, Kristuksen (Messiaan) auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan apostolisen (lähettiläiden) seurakunnan Kristuksessa (Messiaassa), Kristuksen (Messiaan) seurakuntaruumiin, Ekklesian auktoriteetin ja
        Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan auktoriteetin,
        samoin kuin Kristuksen Opetuslapseuden auktoriteetin
        ja Kristuksen Uuden Liiton auktoriteetin
        ja tämän kaiken sinettinä, ilmentymänä Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin auktoriteetin
        ja näiden kaikkien auktoriteettien alamaisuuden tunnustaen
        sekä näitä kaikkia auktoriteetteja Kaikkivaltiaan Luojan ja Hänen Sanansa, Kristuksen (Messiaan) palvelijana ja opetuslapsena hengessä ja ruumiissa edustaen ja toteuttaen Kristuksen (Messiaan) Uudessa Liitossa,

        samoin kuin Kaikkivaltiaan Pyhää Sanaa, Lakia ja sen Kymmentä Käskyä oikeine sapatteineen perjantaista lauantaihin uskollisesti noudattamaan pyrkien,

        Kristuksen (Messiaan) nimessä ja voitossa ilmoittaen


        Kaikkivaltiaan Luojan JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) ja Kristuksen (Messiaan) palvelija lapsineen ja perheineen

        Kristuksen (Messiaan) Opetuslapseus Kaikkivaltiaan Luojan Uudessa Liitossa Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        Venäjän (Russian) Tsaarikunta eli Keisarikunta ja sen Suomenmaan Suuriruhtinaanmaa eli Suuriruhtinaskunta
        (Jaakobin 12 sukukunnan sekä Ismaelin ja muun Aabrahamin 12 sukukunnan järjestys)
        &
        Kristuksen (Messiaan) maanpäällinen, Kuningas Daavidin kuningaskunta,
        Aabrahamin Kuningaskunta, Islamilainen Kalifaatti ja Kristuksen (Messiaan) Uuden Liiton Israel ja koko Aabraham
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan (apostolinen) seurakunta, Ekklesia Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan Pyhän Lain (Toora), Profeettojen ilmoitusten, Psalmien ja Evankeliumin mukainen ja Koraanin vahvistama Islamin ja Aabrahamin Pyhä Elämänjärjestys, Elämänvaellus, Usko


        ALLAH on ALJAH (ALYAH), KAIKKIVALTIAS, KORKEIN, JUMALA YAH

        HalleluJAH! (HalleluYAH!)

        ALJAHu AKBAR!


        Ps. Ruhtinaskunta = Emiraatti


      • eipahalle

        Koraani kopio Raamatusta näin olen itse myös ajatellut. Jos se on kopioitu niin ei paha suunta sillä on vain yksi Herra joka on Aabrahamin,Iisakin ja Jaakopin Jumala.
        Riitaa ei kannata järjestää riittää että pitää oman käsityksen Jeesukseen sillä Hän on tie totuus ja elämä. Uskomme myös Pyhään-Henkeen joka ohjaa ken uskoo ja kellä se on ohjaamassa siten kuljemme ohjattuina oikealla tiellä. Olisiko näin nähtävä?


    • Anonyymi

      Hei olen kristitty. Ja en jaksanut lukea ihan kokonaan tekstiäsi mutta :

      Koraani on lähetetty todistamaan aikaisempia tapahtumia, kuten evankeliumia ja sitä ennen olevaa kirjaa, olisiko ollut Toora.

      Kun tutkii kirjoja huomaa että niissä on sama lähettäjä, eri lähettiläs. Uudessa testamentissa Jumala tuli Jumalan Poikana, ja koraanissa Isä(Jumala) lähetti Muhammedin sanelemaan sanaa.

    • Anonyymi

      Luotan täysin KAIKKEUTEEN ilman kirjoja
      KAIKEUS on kaiken synnytävä kaiken luoja ja ylläpitäjä

      Elikkä olemus ON ilman lähtökohtia ja loppua

      • Anonyymi

        Linnunrata on vain KAIKKEYDEN esilletuloa ja vaihtoehot tunnepohjille samaten on rajaton
        - nykyinen tekniikakin jo tunnustaa miten piirulleen kaikki menee
        - entisaikoina henkisin yhteyksin nähtiin KAIKKEUDEN ihme ja olemus

        JOKA ON LAUSEESA MINÄ OLEN


    • Anonyymi

      > Koraani kopio raamatusta!... ….Oma raamattuni ei myöskään kehoita tappamaan vääräuskoista kun se taas on koraanin perusta.

      Hiukan ristiriitaista. Itse uskon Raamatun ilmoituksen, mutta Koraanissa on ainakin yksi hyvä kohta, tämä:

      "…The Messiah, Jesus, the son of Mary, was but a messenger of Allah… …believe in Allah and His messengers…"
      Surat An-Nisā' 4:171
      http://quran.com/4/171

      • Anonyymi

        TÄLLÄ YLIVALTAPERIAATEN MAILMAA KIERTÄVÄT VALTAANSA

        Oi Kirjan ihmiset! Älä mene äärimmäisyyksiin uskosi suhteen; älkää puhuko Allahista muuta kuin totuuden.1 Messias, Jeesus, Marian poika, ei ollut muuta kuin Allahin lähettiläs ja Hänen Sanansa täyttymys Marian ja Hänen käskyllään luodun hengen kautta.2 Usko siis Allah ja Hänen lähettiläänsä älkääkä sanoko: "Kolminaisuus". Lopeta! – oman edun vuoksi. Allah on vain yksi Jumala. Kunnia olkoon Hänelle! Hän on paljon enemmän kuin saada poika! Hänelle kuuluu kaikki, mitä on taivaassa ja mitä on maan päällä. Ja Allah riittää asioiden hoitajaksi.

        Oi Raamatun ihmiset, älkää sitoutuko liioittelemaan uskonnossanne1 älkääkä sanoko Allahista muuta kuin totuutta. Messias, Jeesus, Marian poika, oli vain Allahin sanansaattaja ja Hänen sanansa, jonka Hän osoitti Marialle, ja sielu [luettu käskystä] Häneltä. Joten usko Allahiin ja Hänen lähettiläisiinsä. Äläkä sano: "Kolme"; luopua - se on sinulle parempi. Totisesti, Allah on vain yksi Jumala. Hän on korkeampi kuin hänellä on poika. Hänelle kuuluu kaikki, mitä on taivaassa ja mitä on maan päällä. Ja Allah riittää asioiden hoitamiseksi.


    • Anonyymi

      NÄITEN PYRKIMYKSIIN MEITIN PITÄÄ TEHÄ TÄYS KÄÄNÖS

      Netistä löytyy hyvää selvitystä näiten kaiken valtausaikeista
      LADAA NETTIÄ nimenomaan näitten tarkoitusperiä etsien

    • Anonyymi

      Rukouksia pyhäinpäivälle
      Elämän ja armon Jumala,
      Sinä, joka annat auringon valosi säteillä sinnekin,
      minkä luulin olevan pimeyden kätköissä,
      Sinua minä rukoilen.

      Ylösnousemuksen lempeässä valossa
      kiitän edesmenneistä omaisista ja rakkaista.
      Niistä, jotka ovat jättäneet minuun jälkensä
      ja joita kannan mielessäni.

      Kiitos yhteydestä, joka kantaa yli kuoleman,
      ja toivosta, jonka varassa elämme.
      Anna valosi tehdä näkyväksi kaikki se hyvä,
      mikä minua ympäröi.
      Täytä ilolla.

      Aamen.

      Jumala,
      Anna valosi riisua pelkoni ja murheeni.
      Vaateta minut toivolla ja kiitollisuudella.
      Anna minulle sydän, joka iloitsee siitä, mitä olen saanut.
      Kaikki mitä olen saanut, on lahjaa.
      Kaikki mitä olen saanut, on armoasi.

      Kiitän Sinua kaikista rakkaistani, jotka eivät ole enää täällä.
      Kiitos kaikista hetkistä ja päivistä, jolloin saimme kokea yhdessä iloa ja rakkautta.
      Kannan heitä mielessäni ja sydämessäni, nyt ja niin kauan kuin elän.
      Odotan jälleennäkemistä Sinun antamassasi toivossa.

      Jumala, rukoilen sinua,
      anna minulle viisautta kiittää siitä, mitä olen saanut, antamalla sen eteenpäin.
      Varjele minua käpertymästä itseni ympärille.
      Anna valosi viedä minut Sinun ja läheisteni luokse.

      Aamen

      ( Varjele minua käpertymästä itseni ympärille. )
      - neitseen metästäjät, voihan lutunat sentään ja kuniallisesti vielä

    • Anonyymi

      Hätä keinot keksii - piikkilankakaan ei pidättele

      06.11.2021 11:47
      Matkustajan epäillään lavastaneen sairastumisensa, noin 20 matkustajaa pakeni hätä­laskun tehneestä lento­koneesta Mallorcalla:
      https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008386356.html

      Hävitys on totaalista tähän vielä päälleh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5634
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2496
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      59
      1725
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe