Lihavuus ja ulkonäkö

Ihannepainoinen

Tulipa taas mieleen tämä vanha keskustelun aihe voiko lihava olla kaunis. No ei voi. Kun kaikki mittasuhteet vääristyy, niin missä kohtaa silloin on kaunis? Jo pienikin ylipaino vaikuttaa ulkonäköön negatiivisesti. Se on lihavien itsepetosta kuvitella, että ei paino vaikuta ulkonäköön. Turha syyttää kaiken maailman geeniperimää, kyllä se pn kiinni siitä, mitä suuhunsa laittaa. Näin yksinkertaisesti voi varmistaa, että miellyttää toisia ihmisiä.

Vaikka en usko, että älykkyydellä ja lihavuudella on mitään tekemistä keskenään, ei lihavuus tee kuitenkaan kenestäkään älykkään oloista. Sekin vain on tosi, että meitä arvostellaan ulkonäön perusteella myös muista ominaisuuksista.

Muistutan taas, että ottakaa itseänne niskasta kiinni ja tehkää asialle jotain, niin tulette paremmin toimeen itsenne ja muiden kanssa. Emmehän ole täällä yksin! Vain te itse voitte tehdä asialle jotain.

17

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummallinenmaailma

      Ei taas...
      Pystykö nyt varmasti puhumaan kaikkien suulla kun sanot, ettei ylipainoinen voi olla kaunis? Tottakai ylipaino vaikuttaa ulkonäköön, mutta on jokaisen itse päätettävissä onko se vaikutus negatiivista vai positiivista.
      Vai että miellyttää toista ihmistä. Kaikista onnellisimpia ihmisiä ovat he, jotka tekevät asioita itsensä vuoksi, ei miellyttääkseen muita. Kun jokaisella on eri vaatimukset, elämä käy aika raskaaksi jos jatkuvasti muovaa itseään muiden ihmisten mieltymysten mukaan. Myös se, että arvostelet ihmisiä ulkonäön mukaan on enemmän sinun ongelmasi, kaikki ei nimittäin sitä tee.

    • Esthetics

      Riippuu mistä roikkuu. Mielestäni jotkut hieman tai reilustikin ylipainoiset naiset voivat olla oikein hyvännäköisiä. mikäli heillä on sellainen vartalotyyppi joka kerää rasvaa enimmäkseen lantiolle, reisiin ja rintavarustukseen. Tulee sellainen rehevän naisellisuuden vaikutelma. Pallomahanaiset ovat sitten asia erikseen, heitä ei voi kyllä useimmiten kauniiksi kehua.

      Miesten ulkonäöstä olen sinänsä jäävi sanomaan, kun en ole homo, mutta kyllä monet pyylevät ja lihavatkin miehet ovat ihan komeita ja lupsakan näköisiä. Rajansa tietysti kaikella; groteski ylilihavuus tyyliin BMI 40 ei ole kellään kaunista, vaan lähinnä irvokasta. Ja tottahan se on, että sopiva hoikkuus sukupuolesta riippumatta on suurimmalle osalle esteettisesti paras. Siinäkin tosin on huomattava, että ei se niinkään painosta ole kiinni, vaan kehonkoostumuksesta.

      • yhnmko

        Samaa mieltä, riippuu siitä mihin se rasva on kertynyt. Kaikki turpea tai roikkuva löllyvä läski on rumaa vaikka naama olisikin siedettävä. Suhteettoman leveä lantio tai suuri takamus ei myöskään ole kaunista mitenkään


    • Näinmenee

      Hoikkuus on paras yleisesti. Koska taas sporttivartalo sopivilla lihaksilla vaatii vuosien työn. Se sporttivartalo ei todella synny tyhjästä ja usein urheilussa pärjäävät tai ne jotka ovat tehneet itselleen terveellisen sporttivartalon ovat myös mieleltään virkeitä ja kovia tekemään töitä myös työelämässä. Urheilija on paras työntekijä, tietää ettei mikään tule ilmasiks vaan joka asian eteen saa tehä töitä jos siis tulosta haluaa.

    • höphöphöph

      Tuliko parempi olo?

      • tosijuttujoo

        Kiitos kysymästä, kyllä tuli :) Arvelinkin, että pidät viestistä.
        Hauskaa viikkoa sinulle.


    • Onnellisuus

      Onnellinen ja itsensä hyväksyvä ihminen on kaunis, riippumatta koosta tai mistään muusta..=)

      • 1820

        monikohan tuohon uskoo oikeesti.?


      • premppanen

        Hahaaa :D Tuota hokee ittelleen sellaset, jotka tietävät että on painon kans ongelmia


      • elämänilo2233
        1820 kirjoitti:

        monikohan tuohon uskoo oikeesti.?

        Mun mielestä negatiiviset ihmiset on rumia, oli ne sitten hoikkia tai ylipainoisia. Se negatiivisuus näkyy naamasta, suupielet roikkuu eikä silmissä ole iloa. Tällaisten negatiivisten energiasyöppöjen seuraa välttelen niin pitkälle kuin mahdollista. Onnellisella ja tasapainoisella ihmisellä ilo näkyy silmissä asti, eikä sellaisen ihmisen seurassa edes tarvitse rumuutta tai kauneutta, hoikkuutta tai ylipainoa miettiä. Se onnellisuus ja ilo tarttuu, maailma kirkastuu itselläkin, sellaisen ihmisen seura tekee omasta hetkestäkin aina paremman.
        Oikeastaan on aika ikävä, ettette ole koskaan kohdanneet tällaista ihmistä.


      • hoit_su

        Tuossahan ne tärkeimmät tulikin. Hyvää kevättä sinulle ja elämäniloa☺


      • Ei-niin-komea

        Onpas ruusunpunainen kuva maailmasta. Ei se nyt ihan noinkaan nimittäin mene. Jos ihminen on tankkilaivan kokoinen, ei hän voi olla kaunis (tai ainakaan seksuaalisesti kiihottava) kuin jonkun lihavuusfetisistin mielestä. Vaikka olisi kuinka onnellinen ja kiva. Pieni ylipaino, sanotaan max 10 kiloa, onkin sitten toinen tarina.

        Tässä sekoitetaan kauneus ja se, että jonkun seurassa on miellyttävä olla. Omaa kokemusta minulla tästä on sen verran, että oikeasti lihavat naiset eivät sytytä lainkaan (olen siis mies), enkä todellakaan pidä heitä kauniina, mutta kaveripohjalta heidän seuransa voi olla hyvinkin miellyttävää ja hauskaa, riippuen luonteesta. Nyt saa haukkua pinnalliseksi sovinistiksi, mutta kun ei nappaa niin ei vaan nappaa. Sille ei mitään mahda, jos toisen ulkomuoto ei vain miellytä.

        Samoin itse olen 15 kiloa ylipainoinen ja tätä lukuunottamatta ihan onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Seurassani viihdytään, myös naiset, mutta minkäänlaista romanttista tai sukupuolista mielenkiintoa minua kohtaan ei kyllä osoiteta. Asiat olivat tässä suhteessa toisin kun olin vielä hoikka poika; silloinkaan vienti ei tosin ollut mitenkään huikeaa, mutta kyllä välillä sai selvää signaalia naisilta, että kiinnostusta olisi. Nyt ei juuri lainkaan. Joko olen sokeutunut tässä välissä, tai sitten ulkomuodon turpoaminen on syynä. Luonne ei ole muuttunut miksikään, pikemminkin vain jalostunut.

        Eli kyllä painolla irrallaan muista tekijöistä on selkeä yhteys siihen, miten kauniina/komeana ihmistä keskimäärin pidetään. Muun väittäminen on toiveajattelua.


      • elämänilo2233
        Ei-niin-komea kirjoitti:

        Onpas ruusunpunainen kuva maailmasta. Ei se nyt ihan noinkaan nimittäin mene. Jos ihminen on tankkilaivan kokoinen, ei hän voi olla kaunis (tai ainakaan seksuaalisesti kiihottava) kuin jonkun lihavuusfetisistin mielestä. Vaikka olisi kuinka onnellinen ja kiva. Pieni ylipaino, sanotaan max 10 kiloa, onkin sitten toinen tarina.

        Tässä sekoitetaan kauneus ja se, että jonkun seurassa on miellyttävä olla. Omaa kokemusta minulla tästä on sen verran, että oikeasti lihavat naiset eivät sytytä lainkaan (olen siis mies), enkä todellakaan pidä heitä kauniina, mutta kaveripohjalta heidän seuransa voi olla hyvinkin miellyttävää ja hauskaa, riippuen luonteesta. Nyt saa haukkua pinnalliseksi sovinistiksi, mutta kun ei nappaa niin ei vaan nappaa. Sille ei mitään mahda, jos toisen ulkomuoto ei vain miellytä.

        Samoin itse olen 15 kiloa ylipainoinen ja tätä lukuunottamatta ihan onnellinen ja tyytyväinen elämääni. Seurassani viihdytään, myös naiset, mutta minkäänlaista romanttista tai sukupuolista mielenkiintoa minua kohtaan ei kyllä osoiteta. Asiat olivat tässä suhteessa toisin kun olin vielä hoikka poika; silloinkaan vienti ei tosin ollut mitenkään huikeaa, mutta kyllä välillä sai selvää signaalia naisilta, että kiinnostusta olisi. Nyt ei juuri lainkaan. Joko olen sokeutunut tässä välissä, tai sitten ulkomuodon turpoaminen on syynä. Luonne ei ole muuttunut miksikään, pikemminkin vain jalostunut.

        Eli kyllä painolla irrallaan muista tekijöistä on selkeä yhteys siihen, miten kauniina/komeana ihmistä keskimäärin pidetään. Muun väittäminen on toiveajattelua.

        Okei, tietenkin jos kauneuden synonyymi on olla seksuaalisesti kiihottava, olet varmaan oikeassa. Mutta ainakin omassa elämässäni on ihmisillä muutakin virkaa kuin olla seksuaalisten halujen kohde ja tunnen paljon kauniita/komeita ihmisiä joita en halua. Iloisuus ja onnellisuus kuitenkin kaunistaa, negatiivisuus, ja etenkin tyhmyys ainakin omasta mielestäni rumentaa.


      • Ei-niin-komea
        elämänilo2233 kirjoitti:

        Okei, tietenkin jos kauneuden synonyymi on olla seksuaalisesti kiihottava, olet varmaan oikeassa. Mutta ainakin omassa elämässäni on ihmisillä muutakin virkaa kuin olla seksuaalisten halujen kohde ja tunnen paljon kauniita/komeita ihmisiä joita en halua. Iloisuus ja onnellisuus kuitenkin kaunistaa, negatiivisuus, ja etenkin tyhmyys ainakin omasta mielestäni rumentaa.

        Otit sitten vain sen yhden aspektin viestistäni. Huomaa, että minähän erotin nuo kaksi toisistaan. Ja kai nyt jokaisen normaalin ihmisen elämässä muilla ihmisillä on muitakin rooleja kuin olla seksihimojen kohde. Keskityin tosin itsekin liikaa tuohon romantiikka/seksi-puoleen.

        Eli otetaanpa uudestaan: Ulkoinen, fyysinen kauneus on esteettinen käsite. Minä puhuin siitä, koska sisäinen kauneus on täysin siitä irrallinen asia eikä liity painoon yhtään mitenkään. Ulkoiseen, esteettiseen kauneuteen kuuluu yhtenä perusedellytyksenä edes jonkinlainen sopusuhtaisuus ja harmonia.

        Jos ihminen on hirvittävän lihava, hän ei todellakaan ole sopusuhtainen tai harmoninen ulkoisesti. Ja kuten jo sanoin, toisille pieni, huom PIENI ylipaino sopii. Kun liikakiloja on tyyliin 40, niin ulkonäkö on lähes kaikilla jo lähinnä irvokas. Nyt ihan oikeasti. Kenen mielestä esimerkiksi valmiiksi pullean vatsan päällä/alla roikkuva "esiliina" löysää nahkaa ja rasvaa on kaunis (älkääkä vetäkö vinku-Intian kulttuureja tähän, puhun nyt läntisestä kauneuskäsitteestä)? Tai kolmoisleuka? Hoikissakin on toki rumia, se on selvä, mutta tässä puhutaan nimenomaan painon ja ulkonäön yhteydestä.

        Ihmisen luonne on aivan toinen asia, eikä mitenkään aukottomasti korreloi painon/ulkonäön/minkä tahansa ulkoisen tekijän kanssa. Olen itse tuntenut rumia ihmisiä, jotka ovat olleet täysiä tyhjä- ja/tai kusipäitä ja toisia, jotka ovat olleet tosi hyviä tyyppejä. Samoin kauniita/komeita tyhjä- ja kusipäitä ja toisaalta kauniita/komeita hyviä tyyppejä.

        En valikoi kavereitani ulkonäön perusteella, joten sekä "kauniit ja rohkeat" että rumat idiootit ovat karsiutuneet tuttavapiiristä melkoisen nopeasti. Seurustelukumppani on sitten toinen asia, sillä jos ulkonäkö ei yhtään nappaa, niin ei tule mitään. Ja ronski lihavuus, kuten yllä sanoin, ei ole ulkoisesti kaunista. Näin se meillä miehillä vain on.

        Toki siinä asiassa luonteellakin on merkitystä, sehän nyt on päivänselvä asia. Enkä ainakaan minä vaadi mitään miss Universumia, mutta suuri lihavuus on liian iso turn-off. Hyväksyn tietystikin sen, että oma lihavuuteni on samanlainen este monille naisille. Tosimaailmassa kun pelkkä sisäinen kauneus ei riitä, jos on kuin riihen seinästä repäisty. Niin se vaan on ja tulee olemaan, ellemme kaikki sokeudu.

        Toivottavasti tämä selvensi asiaa.


      • elämänilo2233
        Ei-niin-komea kirjoitti:

        Otit sitten vain sen yhden aspektin viestistäni. Huomaa, että minähän erotin nuo kaksi toisistaan. Ja kai nyt jokaisen normaalin ihmisen elämässä muilla ihmisillä on muitakin rooleja kuin olla seksihimojen kohde. Keskityin tosin itsekin liikaa tuohon romantiikka/seksi-puoleen.

        Eli otetaanpa uudestaan: Ulkoinen, fyysinen kauneus on esteettinen käsite. Minä puhuin siitä, koska sisäinen kauneus on täysin siitä irrallinen asia eikä liity painoon yhtään mitenkään. Ulkoiseen, esteettiseen kauneuteen kuuluu yhtenä perusedellytyksenä edes jonkinlainen sopusuhtaisuus ja harmonia.

        Jos ihminen on hirvittävän lihava, hän ei todellakaan ole sopusuhtainen tai harmoninen ulkoisesti. Ja kuten jo sanoin, toisille pieni, huom PIENI ylipaino sopii. Kun liikakiloja on tyyliin 40, niin ulkonäkö on lähes kaikilla jo lähinnä irvokas. Nyt ihan oikeasti. Kenen mielestä esimerkiksi valmiiksi pullean vatsan päällä/alla roikkuva "esiliina" löysää nahkaa ja rasvaa on kaunis (älkääkä vetäkö vinku-Intian kulttuureja tähän, puhun nyt läntisestä kauneuskäsitteestä)? Tai kolmoisleuka? Hoikissakin on toki rumia, se on selvä, mutta tässä puhutaan nimenomaan painon ja ulkonäön yhteydestä.

        Ihmisen luonne on aivan toinen asia, eikä mitenkään aukottomasti korreloi painon/ulkonäön/minkä tahansa ulkoisen tekijän kanssa. Olen itse tuntenut rumia ihmisiä, jotka ovat olleet täysiä tyhjä- ja/tai kusipäitä ja toisia, jotka ovat olleet tosi hyviä tyyppejä. Samoin kauniita/komeita tyhjä- ja kusipäitä ja toisaalta kauniita/komeita hyviä tyyppejä.

        En valikoi kavereitani ulkonäön perusteella, joten sekä "kauniit ja rohkeat" että rumat idiootit ovat karsiutuneet tuttavapiiristä melkoisen nopeasti. Seurustelukumppani on sitten toinen asia, sillä jos ulkonäkö ei yhtään nappaa, niin ei tule mitään. Ja ronski lihavuus, kuten yllä sanoin, ei ole ulkoisesti kaunista. Näin se meillä miehillä vain on.

        Toki siinä asiassa luonteellakin on merkitystä, sehän nyt on päivänselvä asia. Enkä ainakaan minä vaadi mitään miss Universumia, mutta suuri lihavuus on liian iso turn-off. Hyväksyn tietystikin sen, että oma lihavuuteni on samanlainen este monille naisille. Tosimaailmassa kun pelkkä sisäinen kauneus ei riitä, jos on kuin riihen seinästä repäisty. Niin se vaan on ja tulee olemaan, ellemme kaikki sokeudu.

        Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

        Kyllä mä ymmärsin sun pointin. Mutta en ole samaa mieltä kanssasi siitä, että ns. sisäinen kauneus olisi ulkoisesta kauneudesta täysin irrallinen käsite. Näen kauneuden eri tavalla, olkoon se sitten ruusunpunaisten lasien läpi, tai naiivia.


      • Ei-niin-komea
        elämänilo2233 kirjoitti:

        Kyllä mä ymmärsin sun pointin. Mutta en ole samaa mieltä kanssasi siitä, että ns. sisäinen kauneus olisi ulkoisesta kauneudesta täysin irrallinen käsite. Näen kauneuden eri tavalla, olkoon se sitten ruusunpunaisten lasien läpi, tai naiivia.

        Niin no, meillä on sitten vähän eri kauneuskäsite. Minusta kun ulkoinen kauneus riippuu esim. kasvoluiden ja vartalon sopusuhtaisuudesta ja harmoniasta, eli siksi on puhtaasti fyysinen juttu. Tämä ei tietenkään tarkoita, että kaikkien tulisi olla kreikkalaisten patsaiden näköisiä. Monenlaiset vartalo- ja kasvotyypit voivat olla ulkoisesti kauniita, kunhan tosiaan mikään osa ei ole groteski mittasuhteiltaan, oli se sitten maha tai vaikka nenä, tai esimerkiksi ei ole jotain törkeän näköistä ihottumaa tms.

        Sen verran olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että luonne vaikuttaa ulkonäköön esimerkiksi ilmeiden ja tyypillisten ruumiinasentojen kautta. Ja kyllähän se niin on, että hymyilevä läski tai muuten ruma on pitkällä aikavälillä mukavampi katsella ja kuunnella kuin hapannaamainen tai katkeruuden naamaltaankin kitkeröittämä supermalli. Samoin tietysti hyvän itsetunnon tuoma ryhti tekee ihmisestä suhteessa paremman näköisen kuin muuten vastaava, mutta kyyryssä kulkeva pelokas ihminen jne. Tätähän varmaan tarkoitit?


    • 5431

      Lihavuus on naispuolisella kauneinta ja Jumalan tahto, kuten King James Version Raamatun jakeet, esim. Proverbs 28:25 osoittavat. Naiselta jos löytyy vatsa- ja selkämakkarat, kaksoisleuka ja rasvarengas sen alla, paksut käsivarret ja ranteet, pullean pehmeät kämmenselät ja sormet, paksut reidet ja pulleat sääret... Niin ihanaa. Laihuus on rumaa ja inhottavaa naisilla. Jumala rankaisee näivetystaudilla lihavuuteen kuten Sananlaskuissa sanotaan. Laihat ja alle 150kg laihduttajat Hän tuomitsee. Jumala haluaa lihavien tyttöjen ja naisten käyttävän tiukkoja vaatteita mutta laihojen ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      283
      2968
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1330
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1011
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe