Kun pelaaminen menee sairaaksi

Hurahtanut

Olen juuri täyttänyt 18 ja hävinnyt lähes 2500 euroa RAY:n pelikoneisiin kolmessa viikossa. Pelasin kaikki sukulaisilta saadut rahat, autoon tarkoitetut rahat ja myin läppärini jotta pääsin pelaamaan. Olen riippuvainen. Eilen laskin kaikki pankkikortilla hävityt rahat ja summaksi tuli tuo 2477 euroa. Asun vanhempieni kanssa ja opiskelen lukiossa, enkä saa rahaa mistään muualta kuin vanhemmiltani kerran kuussa. Tyttöystäväni ei tykkää ollenkaan kun pelaan enkä uskalla kertoa vanhemmilleni. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, olen täysin seonnut. Nyt ei enään tee mieli pelata, kun tajusin hävittyjen rahojen todellisen arvon mutta hävittyjä rahoja en saa enää takaisin. Aion lopettaa pelaamisen ja tiedän pystyväni siihen. Toivottavasti muut nuoret ottaisivat tästä opikseen...

1

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, Hurahtanut.

      Kurjaa, että olet menettänyt noin paljon rahaa. Hienoa, että olet tässä vaiheessa päättänyt haluta lopettaa pelaamisen, huomaatuasi olevasi riippuvainen! Pysy päätöksessäsi. Kannustaisin sinua ottamaan rohkeasti yhteyttä Peluuriin (löydät numeron helposti), sinne voi soittaa arkisin klo 12 - 18, ilmaiseksi. Siellä on asiantuntijoita, joiden kanssa kannattaa keskustella avoimesti - saat vinkkejä ja tukea. Sitä nimittäin yleensä tarvitaan pelaamisen lopettamiseen, tukea. On ymmärrettävää, ettei tyttöystäväsi tykkää pelaamisestasi. Sekä se, ettet meinaa uskaltaa kertoa vanhemmillesi. Kannattaisi kuitenkin kertoa heille, he voivat myös auttaa sinua, he kuitenkin tahtovat sinun parastasi, joka on olla pelaamatta. Pelaaminen on täällä liian helppoa, kun koneita on jokapuolella ympärillämme. Peliongelmaisia on paljon ja heistä liian monen elämä menee aivan pilalle. Huolehdi sinä nyt itsestäsi ja siitä, pysyt irti peleistä :)

      Tsemppiä sinulle,
      Pirkko-pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe