Onko muilla tälläistä yht äkkiä alkaa kova päänsärky ja usein pahoinvointi ja kun syön jotain makeaa tai juon tuoremehua n 2dl lähtee päänsärky. Olen d 2. Lääke on lantus 16 ky iltaisin.
kova päänsärky
5
1608
Vastaukset
- Mittaatko
Oletko mitannut tuolloin mikä on verensokerisi?
"Korjaustapasi" viittaisi hypoglykemiaan verensokerin laskettua liian alas. Hiilihydraattitankkauksella saadaan verensokeri nostetua ja oireet häviää. Pistätköhän insuliinia liikaa. Mikä on muu lääkityksesi?
Minulla on tullut hypoja harvoin, mutta silloin tulee "pönttö" olo ja hikeäkin pukkaa.- alkuperäinen
Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastaiksesta.muuta lääkitystä ei ole tällä hetkellä kuin tuo Lantus 16 ky. Kyllä minullakin on kova hiki ennen kuin otan sen tuoremehun hiki kyllä häipyy. Täytyy tunnustaa, että en ole mitannut sokeria tämän hiki-ja päänsäryn aikana . Syystä etten uskalla, kun pelkään sen olevan tosi korkea. Eilen oli lounaasta tunnin päästä jopa 8.metforemia oli oli 1500mg, mutta se jätettiinpois. D-hoitaja käski pudottamaan sen ilta-Lantuksen kahdella yksiköllä. Tein eilen illalla niin ja ei tullut painajaisia, eikä herättyä kovaan hikeen. Olen kyllä laihtunut jkv viimeisen kahdenkuukauden aikana sairastelun vuoksi.
- Mittaatko
alkuperäinen kirjoitti:
Kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastaiksesta.muuta lääkitystä ei ole tällä hetkellä kuin tuo Lantus 16 ky. Kyllä minullakin on kova hiki ennen kuin otan sen tuoremehun hiki kyllä häipyy. Täytyy tunnustaa, että en ole mitannut sokeria tämän hiki-ja päänsäryn aikana . Syystä etten uskalla, kun pelkään sen olevan tosi korkea. Eilen oli lounaasta tunnin päästä jopa 8.metforemia oli oli 1500mg, mutta se jätettiinpois. D-hoitaja käski pudottamaan sen ilta-Lantuksen kahdella yksiköllä. Tein eilen illalla niin ja ei tullut painajaisia, eikä herättyä kovaan hikeen. Olen kyllä laihtunut jkv viimeisen kahdenkuukauden aikana sairastelun vuoksi.
Mitä pelkäämistä siinä mittaamisessa on, vaikka arvo olisi korkeakin? Sitä vartenhan sinulla on mittari, käytä sitä niin hoitajakin saa todenmukaista tietoa. Tässä tapauksessa arvo ei varmaan ole korkea vaan matala ja sitä hoitajakin on epäillyt kun käski vähentämään Lantusta. Kerroit tuossa lisää oireita ja nuo päänsärky, hikoilu ja painajaiset osoittavat selvästi hypoglykemiaa ja verensokerisi on ollut liian alhaalla.
Nuo oireesi tulee siis siitä että liiallisen insuliinin takia verensokeri on mennyt liian alas (hypoglykemia) ja olet korjannut sen syömällä hiilihydraattia (glukoosia).
Aika kevyellä lääkityksellä olet ja olet ollut aiemminkin kun metformiinia on ollut keskimääräinen annos. 16 yksikköä Lantusta on sekin aika pieni annos, mutta ilmeisesti sinulle sekin on liikaa. Aiemmin käyttämäsi Metforem ei pystynyt laskemaan verensokereita liian alas, mutta Lantus pystyy siihen jos sitä saa liikaa. Mittaa nyt ehdottomasti seuraavalla kerralla kun oireita tulee. Muistin tänään nämä viestisi kun itselläni lounas venähti 2-3 h pitkäksi ja päänsärky iski. muita hypo-oireita ei kuitenkaan tullut vielä.
Olen juuri menossa terveyskeskukseen vuosikäynnille ja olen tehnyt laajempia mittauksia lääkäriä varten. Minulla voi hyvinkin olla aterian jälkeen verensokeri 7-8 arvossa. Kuitenkin ns. pitkäsokeri on normaaliarvoissa eikä diabeteslääkäri ole pitänyt noita hetkellisiä aterianjälkeisiä korkeita arvoja pahana.
Vain tunti ateriasta tehty mittaus antaa väärän tuloksen (liian korkean), mittaus pitää tehdä 2 h aterian jälkeen. - alkuperäinen
Pitänee alkaa mittailemaan useammin ja ottamaan yöksi joku välipala. Sain taas viimeyönä sellaise inhottavan olon tärisin koko ihminen ja otin helmälihaisen mehun ja odottelin hetken se meni ohi. Mitata en jaksanut. Olin hiestä märkä. Tänään olen pitänyt huolen syömisestä kahden ja puolen tunnin välein.mahalaukkuni täyttyy kovin nopeasti esim 2 dl piimää saa mahani täyttymään. Samoin iso tomaatti. Lounaanikin jää aika pieneksi.ei tullut tänään päänsärkyä eikä muitakaan oireita. Nyt yöksi join kupin teetä ja palan kauraleipää sen kanssa. Toivottavasti yö menee hyvin.
- Mittaatko
alkuperäinen kirjoitti:
Pitänee alkaa mittailemaan useammin ja ottamaan yöksi joku välipala. Sain taas viimeyönä sellaise inhottavan olon tärisin koko ihminen ja otin helmälihaisen mehun ja odottelin hetken se meni ohi. Mitata en jaksanut. Olin hiestä märkä. Tänään olen pitänyt huolen syömisestä kahden ja puolen tunnin välein.mahalaukkuni täyttyy kovin nopeasti esim 2 dl piimää saa mahani täyttymään. Samoin iso tomaatti. Lounaanikin jää aika pieneksi.ei tullut tänään päänsärkyä eikä muitakaan oireita. Nyt yöksi join kupin teetä ja palan kauraleipää sen kanssa. Toivottavasti yö menee hyvin.
Liikaa pistettyä insuliinia ei korjata syömällä hiilihydraatia vaan vähennetään insuliiniannosta.
Kyllä pitää senverran "jaksaa" että mittaa verensokerin kun tulee hypo-oireita. Ethän voi mitenkään tietää onko verensokerisi alhainen vain tuleeko oireet muualta, ellet mittaa oireiden aikana.
Tarvitset nuo mittausarvot jotta voit ottaa yhteyttä hoitajaan ja sopia insuliinin vähentämisestä. Sokkona ei voi alkaa muuttelemaan annosta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882