Osastohoito, painajainen vai pelastus?

vaarallinen

Hakisin tällä nyt vähän kokemuksia ihmisiltä jotka ovat olleet osastohoidossa.
Itselläni todettiin jokin aika sitten kaksisuuntainen mielialahäiriö ja skitsofrenia on vielä diagnoosin alla. Vakavaa masennustakin löytyy vuosien takaa ja pahaa paniikkihäiriötä. Olen ravannut psykiatrialla hyvään tahtiin ja nyt koetaan että olen vaaraksi itselleni ja osastohoito voisi olla paikallaan. Myönnän että olen jokseenkin itsetuhoinen ja vaaraksi itselleni mutta tämä idea järkytti minut.
Olen kuullut kauhutarinoita osastosta mutta myös pelastustarinoita. Kumpia nyt uskoo? Uskallanko lähteä osastolle?

41

3973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkosuomaalainen
    • pandoranlippaalla

Älä mene, on oma paras neuvoni. Hae apua mielummin sellaisilta tahoilta, jotka ovat aidosti kiinnostuneet auttamaan juuri sinua, yksilöä. Sellaista voit saada esimerkiksi kolmannen sektorin paikoista. Mitä nopeammin opit eroon psykiatrisesta retoriikasta (kaksisuuntainen mielialahäiriö, psykiatrinen diagnoosi, skitsofrenia etc.) ja ymmärrät pahoinvointisi todelliset syyt, sitä parempi. Psykiatria ei tule ongelmiasi ratkaisemaan, ainoastaan siirtämään sinut pilleriresepteille, joiden syömisen noudattaminen on koko psykiatrisen "hoidon" päätarkoitus ja -tavoite. Ymmärrä myös, että laitoksessa menetät itsemääräämisoikeutesi, vapautesi että ison nipun ihmisoikeuksiasi. Sinua voidaan käsitellä lähes tulkoon miten henkilökunta näkee itse parhaaksi ja heidän parhaansa on usein kaukana omastasi. Sinä kontrolloit itseäsi. Sinulla on oikeus olla vaaraksi itsellesi, mutta ei oikeutta olla vaaraksi muille. Muista tämä. Mieti tarkasti kerrotko itsetuhoisista ajatuksistasi psykiatreille, sillä heillä ei ole pelkästään tapa vaan myös laillinen velvollisuus lukita sinut laitokseen ja pakkosyöttää aineita, joita et välttämättä itse halua ottaa.

• yksinäkemys

Osastonhoito on istumista ja televisionkatselua lääkepöllyssä. Tuskin siitä ainakaan traumatisoituu, jos ei ole oikeasti niin rauhaton, että vapautta joudutaan radikaalisti rajoittamaan.Jos sinulla on käsitys että osastonhoito on jotain "hoitoa", niin se ei ole totta: siellä sinuun on tarkoitus ajaa lääkkeitä sisää ja passivoida rauhaton mielesi. Osastonhoito on sitä varten, että lääkitystäsi tarkastetaan. Siis annosta nostetaan ostetaan tai lääkitystäsi vaihdetaan, ei koskaan lasketa. Psykiatri tarkistaa lääkityksesi aina kerran viikossa tai parissa. Voit sitten teeskennellä mistään mitään tietämättömälle psykiatrille että miltä tuntuu, ja sen perusteella sitten säädetään niitä sinun lääkeannoksiasi. Heillä on aikamoiset lääkekoktailit varastossa siellä, joten voit kokeilla ne kaikki läpi ja kuollut ennen kuin kaikki on kokeiltu. Jos tykkäät lääkekeskeisestä hoidosta ja uskot siihen, niin voit kokea sen hyvänä asiana. Itse sain mielikuvan ylipäätään psykiatriasta, että se on jonkinlainen byrokraattinen itseään ruokkiva uskonnollinen kultti, jossa potilaiden ainoa funktio on toimia ritualistisena kurioriseettina pönkittämässä psykiatrian asemaa ja oikeutusta yhteiskunnassa. Niiden "hoidoilla" ja diagnooseilla ei ole juurikaan mitään tekemistä ihmisten todellisten ongelmien kanssa. Päästyäni sairaalasta tunsin lähinnä syvää ylpeyttä siitä, että minua hoitavilla siunatuilla idiooteilla on työpaikka, eikä heidän perheensä joudu kärsimään puutteesta.Olen toki siinä mielessä nykyään terve, etten edes pahimmassa psykoosissa eksyisi psykiatriseen hoitoon, en osastonhoitoon enkä avohoitoon.

• Harjavallassa

Harjavallan sairaalassa ja TaYS:ssa hyväksikäytetään ihmisiä lääketeollisuuden uhreina, jolloin elinikä lyhenee radikaalisti.
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/13542267
        Porin palstalla on muitakin "rikollinen lääkäri"-sisältöisiä keskusteluja.

• sairastyttö

nyt on kyllä pakko sanoa että mulla on vaan hyviä kokemuksia sairaalasta. mulla on vakava psykoottinen masennus. Sairaalassa kyllä joka viikko tarkistettiin lääkitys, mutta omathoitajat keskusteli monta tuntia päivässä minun kans kahdestaan ja sain toiminta terapiaa ja vierailtiin kasvipuutarhassa valvotusti. siellä oli aikaa ja mahdollisuus miettiä kunnolla mikä on vikana ilman että tarvitsee huolehtia ruuan laitosta, siivoamisesta tai muista pakollisista. Sain paljon kohtauksia ja oli mukava kun ei pietetty ffriikkinä.

• N37

Miten muka on mahdollista, että omahoitaja keskustelisi monta tuntia päivässä yhden potilaan kanssa? Siihen menisi kokonainen työpäivä.

Joutuessani kauan sitten Kellokoskelle, minulle ei edes valittu heti omahoitajaa, vaikka olin osastolla ollut muutaman päivän. Yhden kerran ehdin jutella hoitajan kanssa, kun pääsin jo pois. Hassua.

Olen ollut myös Peijaksessa p 3 -osastolla, mikä on maanpäällinen helvetti. Minua pidettiin hankalana potilaana, jota rangaistiin monella tavalla. Esim. minut laitettiin helposti eristykseen. Kerran sinne raahattiin niin lujaa, että kylkeen tuli mustelma. Sain paljon pään aukomista hoitajilta, jotka olivat sokeita omalle toiminnalleen. He olivat monesti syypäinä konfliktitilanteisiin, mutta silti pitivät minua tai muita potilaita syyllisinä.

Yhtenä aamuna meuhkasin hoitajien kusipäisen käytöksen takia. En pystynyt enää pidättelemään pahaa oloa, mutta en kuitenkaan raivonnutkaan. Sitten kansliasta tuli Minna-niminen hoitaja, joka vihaisesti uhkaili minua sanoen: " joudut eristykseen, ellet ole hiljaa! SItä paitsi ketään ei kiinnosta noi sun jutut!" Tässä kutsumusammattilaisen korketasoista hoitoa parhaimmillaan!

Yksi ongelma on lääkkeet ja niiden sivuvaikutusten vähättely ja kieltäminen. Kun valitin levottomista jaloista yhdelle hoitajalle, hän vain tokaisi: " no siinähän on pitkä käytävä, jota kävellä!"

En todellakaan suosittele osastohoitoa, kuten psykiatrista hoitoa ylipäänsä. Vaikka hoitajat olisivat kivoja, se ei muuta mm. lääkkeiden ja sähköhoidon haitallisuutta. On masentavaa, miten niin iso joukko ihmisiä on hyväuskoisia psykiatrisen hoidon suhteen. No, ehkä kun tuhoa saadaan tarpeeksi aikaan vuosikymmenien kuluessa, saatetaan asiaan herätä ja todeta, että PSYKIATRIA ON HUIJAUSTA!

• sairastyttö

niin se vain oli. mulla oli kolme omaa hoitajaa ja yksi muu hoitaja koska en uskaltanut avautua kaikille. aina kun tarvitsin rauhottavan he tarjosivat jos voitaisiin keskustella eikä tarvitsisi lääkettä.

• 1ina1000000
        sairastyttö kirjoitti:

niin se vain oli. mulla oli kolme omaa hoitajaa ja yksi muu hoitaja koska en uskaltanut avautua kaikille. aina kun tarvitsin rauhottavan he tarjosivat jos voitaisiin keskustella eikä tarvitsisi lääkettä.

consider yourself lucky

• Cyanideeeee

• fuckthenation

blablalablabla...

PSYKIATRIA ON PERSEESTÄ.
      älkää ikinä kääntykö sen puoleen.
      varoitus!

• kaakon_viisaat

Jopa Etelä-Karjalan psykiatri on sitä mieltä, että kotihoito ja autonomia ovat parempia kuin laitoshoito:
        http://yle.fi/uutiset/psykiatrian_erikoislaakari_haluaa_eroon_laitoshoidosta_osasto_on_tiivistyma_elaman_ikavista_puolista/7960581
        Keroputaan malli saa kannatusta maan kaakkoisosassa!

• fuckthenation

"No, ehkä kun tuhoa saadaan tarpeeksi aikaan vuosikymmenien kuluessa, saatetaan asiaan herätä ja todeta, että PSYKIATRIA ON HUIJAUSTA!"

kusetusta onkin ja kaikkein pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua.
      vitun valkopaidat pitäisi saattaa jättikorvauksiin, telkien taa, avaimet mereen iäksi!

vittuun koko pakkohoito ja psykiatria suomesta!

• adskjaFEIJejklaf

Osastohoito on mielestäni painajaismaista. Tämä painajaismaisuus johtuu vain ja ainoastaan siitä, että sinut pakotetaan syömään siellä lääkkeitä, joista saatat saada hyvin pitkään jatkuvan vaurion elimistöösi.
      Maailman kaltoinkohtelevat ihmiset joutuvat joskus pakkohoitoon. Ja joutuvat systeemin "raiskaamaksi". Ihmisellä pitäisi aina olla itsemääräämisoikeus siihen mitä hänen kurkustaan laitetaan alas. Ihmisellä pitää olla oikeus kieltäytyä lääkkeistä. Lääkkeiden pakkosyöttäminen on verrannollinen "raiskaukseen".
      Vankiloissa ei pakoteta syömään lääkkeitä. Niin ei saisi myöskään tehdä psykiatrisessa hoidossa, jos potilas on tullut paikalle ilman vakituisia lääkityksiä.
      Hoito ei ole hoitoa ja inhimillistä, mikäli hoitotaho kaltoinkohtelee hoidettavaa pakottamalla syömään lääkkeitä.

• dfsuhsdfh

Niin kauan kun sinulle ei tyrkytetä kehoa vaurioittavia lääkityksiä tai aivosähköshokkeja, niin paikka on turvallinen.
        Tosin ihmisiä sielläkin vain työskentelee. Ei auttajan ammatti tee kenestäkään parempaa ihmistä. Kannattaa varoa mitä sanoo ja kenelle sanoo. Osa on aivan ihania ja osa mulkoilee sinua pahasti, koska heillä on jotain henk koht ongelmia päässään.

• reissuuja

Olin 4kk osastolla masennuksen ja itsetuhoisuuden takia, viihdyin tosi hyvin. Hoitajat ja lääkärit oli mukavia, muitten potilaitten kanssa tuli hyvin juttuun jos tarvetta.
      Eristykseen joutu tyyppejä jotka käyttäyty väkivaltasesti tai muuten uhkaavasti.
      Vielä vuosien jälkeen morjesta tuttuja potilastovereita ja hoitajia jos kadulla tuleevat vastaan.

• fuckthenation

psykiatria tulisi kieltää lailla.
      osastot tulisi purkaa.

touhu on ihmisoikeuksien vastaista.

• PakenePsykiatriaa

Masennuspotilailla (kiva nöyrä itkeskelevä reppana potilas) tuntuu olevan osastoilla kivaa, mutta jos ongelmanasi on jokin muu vaiva kuin masennus vältä psykiatriaa kuin ruttoa ja ebolaa. Lääkkeiden pakkosyöttäminen ja pakkopiikittäminen, eristäminen yms. on karmeaa.

• nsksdksd

Kyllä masentuneillekin pakkosyötetään lääkkeitä. Se on väärin! Hyvin väärin!

• Potutus

Niin syötetään eikä ainakaan minun psykiatri suostunut edes kertomaan mitään lääkkeistä mitä määräsi.Farmasiasta sitten luettiin tietoja lääkkeistä kunnes se kiellettiin.Ja minä olin psykoottinen masennus-diagnoosilla lataamossa ja voin sanoa että ei ollut ollenkaan kivaa!

• psychopharma_torture
        nsksdksd kirjoitti:

Kyllä masentuneillekin pakkosyötetään lääkkeitä. Se on väärin! Hyvin väärin!

Joo. Kyllä masentuneita kidutetaan kemikaaleilla noissa laitoksissa ihan siinä missä muitakin tolaltaan olevia tai ei-haluttuja ihmisiä.

• anarkistimies

Suomeen tarvittaisiin oikeasti vittu joku kapinoiva järjestö joka panisi turpiin tuolle valkopaitavallalle.

Ei niille tähän mennessä suomi poliisivaltio ole vielä halukas mitään tekemään.
      Edes rikosilmoitusta ei voi jättää omaisista jotka telkeävät sinut valheidensa perusteella
      vankilaan.
      Eihän pari pahaa hassua sanaa ketään sentään vankilaan pidä joutaa ja tuollaiseen eristykseen jne.

Suomen päättäjissä se vika on ja loput tekee vain "työtään".

• anarkistimies

Kaikki täälläkin esiintyvät kauhkopäät jotka kyselee typerinä" kannattaako mennä hoitoon" tai ihmettelee "miksi lääke sekoitti pääni" voisi pari kertaa pysähtyä ja miettiä näitä asioita oikeasti.
        kannattaa olla sekoilematta ja välttää kaikin pyrkimyksien näiden petturien valtaa.

Ja nimet vaan kylmästi esiin kusiaivotohtoreista ja vasikoista.

• urbanisaatio

Vehkala ja N. Seppälä ovat noita kusiaivotohtoreita. molemmat Harjavallassa. Porin palstalla on ollut kirjoituksia heidän toiminnastaan. He hyväksyvät vain urbaanit, eivät maaseutua, vaikka mm. puolueissa on eroa maalais- ja urbaaniajatteluissa:
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015042219557570_uu.shtml

• pokke

Osastolla ei saa mitään hoitoa. Itse olen ollut 3 krt ja mitään en ole hyötynyt. Kaikki lääkittiin niin hyvin että nuoretkin alle 20v. olivat taju kankaalla jo klo 20. hoitajat eivät keskustele, ainoastaan ruoka-aikana ilmaantuvat paikalle. muuten ovat lähes kokoajan kahvilla tai toimistossaan. ihmettelen mitä ihmettä voivat kirjata potilaasta kun eivät minun kanssanikaan koskaan jutelleet. ilmeisesti sitten vain siitä jaksaako syödä ja käydä tupakalla. Ilmeisesti pärstäkertoimen mukaan päätettiin jutellaanko edes. Ja tämä oulussa ja aikaa tästä hyvin vähän

• facade

Julkisuuskuva ja psykiatrinen propaganda johtavat kansaa harhaan. Psykiatrian tarkoitus ei ole auttaa yksilöä vaan yhteisöä/valtiota. Sen takia on riskialtista hakeutua psykiatrian vastaanotolle. He eivät työskentele vastaanotolle hakeutuvan henkilön parhaaksi vaan oikea asiakas, jota harva ihminen on vielä ymmärtänyt, on valtio. Psykiatrian tarkoitus on ollut läpi ihmiskunnan historian kontrolloida ei-haluttua käytöstä ja tarvittaessa hiljentää valitus erilaisin keinoin. Näin on ollut yli 150 vuotta. Historiamme aikana ihmisiä on kontrolloitu, hiljennetty tai suoraan rangaistu moninaisin erilaisin toiminpitein ja tekniikoin; lobotomoimalla, insuliinikoomaamalla, ja nykyään tehdään niin kutsuttuja sähköisiä ja kemiallisia 'lobotomioita'. Sähköistä lobotomiaa kutsutaan kansan ja psykiatrien keskuudessa "sähköhoidoksi" ja kemiallista versiota "lääkehoidoksi" tai "kemiallisen epätasapainon korjaamiseksi." Kannattaa perehtyä alan historiaan ja yhteiskunnalliseen tehtävään, jotta ette altista itseänne tietämättänne toimenpiteille, joihin ette halua ottaa osaa.

• anarkistimies
        facade kirjoitti:

Julkisuuskuva ja psykiatrinen propaganda johtavat kansaa harhaan. Psykiatrian tarkoitus ei ole auttaa yksilöä vaan yhteisöä/valtiota. Sen takia on riskialtista hakeutua psykiatrian vastaanotolle. He eivät työskentele vastaanotolle hakeutuvan henkilön parhaaksi vaan oikea asiakas, jota harva ihminen on vielä ymmärtänyt, on valtio. Psykiatrian tarkoitus on ollut läpi ihmiskunnan historian kontrolloida ei-haluttua käytöstä ja tarvittaessa hiljentää valitus erilaisin keinoin. Näin on ollut yli 150 vuotta. Historiamme aikana ihmisiä on kontrolloitu, hiljennetty tai suoraan rangaistu moninaisin erilaisin toiminpitein ja tekniikoin; lobotomoimalla, insuliinikoomaamalla, ja nykyään tehdään niin kutsuttuja sähköisiä ja kemiallisia 'lobotomioita'. Sähköistä lobotomiaa kutsutaan kansan ja psykiatrien keskuudessa "sähköhoidoksi" ja kemiallista versiota "lääkehoidoksi" tai "kemiallisen epätasapainon korjaamiseksi." Kannattaa perehtyä alan historiaan ja yhteiskunnalliseen tehtävään, jotta ette altista itseänne tietämättänne toimenpiteille, joihin ette halua ottaa osaa.

Puhut asiaa.

• raitamaijamaijaraita

Tiedän saman!
      kakskymppiset nuoret "pikkuhuorat" kirjoittelee papereihisi täyteen paskaa kun sinua muka kuuntelevat ja "ymmärtävät" ja pian kun tulee lääkärin kierto niin hutsu päästelee suustaan vittumainen virne päällä "sairaudentunnoton".

tässähän tämä psykiatrisen hoidon ydin taas näkyy!

• 1415

Osastohoidossa pitää olla varovainen mitä, ja miten, puhuu ja käyttäytyy. Kaikki kirjataan sairaudeksi. Olen koko ikäni syönyt päivässä vain yhden aterian. Esim. tollaisen kertominen, saatikka noin käyttäytyminen, on todella paha sairaus jos oot psyk.osastolla. Outoo et kolmeen vuoteen ei oo kertaakaan lähetetty töistä pois moisen psykoottisuuden vuoksi.
      Hoitajat kirjaavat joka ikisen tekosi oireeksi. Älä puhu ylimääräisiä. Jos sanot vain "paistaapa aurinko kauniisti" niin sellainen ihan oikeasti kirjataan papereihin että "potilaalla valoon liittyviä aistiharhoja". Hyötyä siitä "hoidosta" on vain jos haluat opetella näyttelemään outoa normiteatteria, joka on kaukana normaalista. Niin ja siinä vaiheessa kun todella haluat parin viikon jälkeen kotiin. Älä sano sitä. Osastolla halutaan pitää mahdollisimman kauan, ja nimenomaan se että "liian aikaisin" ilmoittaa halunsa lopettaa se kiduttava pelleily tekee sinusta sairaudentunnottoman, kiihkeän, psykoottisen. Ja silloin kakku venähtää 3-4kk. Yhdellä kk:lla selviää tosiaan niin et siinä parin kolmen viikon päästä ku on jo aivan rikki siitä kidutuksesta, ja pahaa oloa aiheuttavista neurolepteista, sanoo vain rauhallisesti että viihtyy hyvin ja vointi on tullut paremmaksi, täällä on siistiä, rauhallista, turvallista, todella mukava kun saa olla täällä kun kotona elämä olisi kaaosta....blaa blaa p...a selität. Tollasella jauhannalla pääset sieltä joskus poiskin. Jos oot normaali itses niin et pääse. Se vapaa-ehtoinen osastohoito saadaan kyllä kiristettyä pakolliseksi, huomaat sen, maanitellaan, vihjaillaan, uhkaillaan, venytellään tuki ja etuusjuttuja.

• kartellin-paljastaja

Moinen johtuu siitä, että potilaita käytetään pelinappulana psykiatrisen systeemin pyörittämisessä. On psykiatrian etu käntää kaikki hulluudeksi keinolla millä hyvänsä, koska pääsevät kuin koira veräjästä moisella toiminnalla. Ei potilaita = ei rahaa.

• facade

Tällaiset tapaukset eivät valitettavasti ole mitenkään harvinaisia yksittäistapauksia vaan kuuluvat jokaisen psykiatriaa ymmärtävän perustietämykseen. Psykiatrisia palveluita harkitessanne, caveat emptor.

• anarkistimies

Helvetin hyvää asiaa tuli.

• jakseleppa

Vapaaehtoisestikkin sitoutuu suljettuun hoitoon. Eli jos pakkohoidon kriteerit täyttyy ei vaatimalla pääse pois. Miten kukakin sen hoidon ottaa. Eihän se sairaala ole parantavan kiven päälle rakennettu. Muita ihmisiä toki on. Ei nyt ihan huippu tunnelmissa. Ruoka jne. hoituu talon puolesta. Mulle antoivat jonkin omankädenoikeudenjaon. Siihen siis kannattaa varautua, että henkilökunta sairaampaa kuin potilaat. Ehkä asia hieman kehittynyt kun juoppolääkärit alkaneet saamaan potkuja. Kumman väheksyttävästi suhtautuvat toisinaan vapaudenriistoon ja ruumillisen koskemattomuuden loukkaamiseen lääkkeillään. Tietenkin omat asiat sujuu paremmin kotioloissa ja aina jokin pikkupuuhastelu ja seura auttaa. Kunnon yöunet taas on terveyden ydin.

• jakseleppa

Asia mitä ei tunnusteta, mutta täysin totta. Jos kylppärissä hometta / kosteusvaurioita, niin vaikuttaa asiaan. Seinissä tai lattioissa punaista / limaista ainetta, niin yleispuhdistusaineella puhtaaksi ja suihkuverho pesukoneeseen.

• 1717

Osastohoidossa sitoutetaan ihminen jatkohoitoon. Manipuloidaan uskomaan hoidon ja jatkohoidon tarpeellisuuteen. Psyk.hoitoa ei tule kuitenkaan jatkaa ellei halua tai saa eläkettä. Hoidossa voi myös roikkua jos saa saikkua tai bentsoja. Tavalliselle työssäkäyvälle tai työttömälle hoito on haitaksi ja syytä lopettaa jos saikun tai hyvien pillereiden saantia kiristetään.

• jakseleppas

Tämä jatkohoidon vaatiminen sinäänsä kummastuttaa. Minulta he vaativat työtä taikka opiskelua. Tämä yhdistettynä vapaudenriistoon tai sen uhkaan on melko nopeasti katsottava pakollisen työn vaatimiseksi, joka on itsessään ihnisoikeusloukkaus.

• facade
        jakseleppas kirjoitti:

Tämä jatkohoidon vaatiminen sinäänsä kummastuttaa. Minulta he vaativat työtä taikka opiskelua. Tämä yhdistettynä vapaudenriistoon tai sen uhkaan on melko nopeasti katsottava pakollisen työn vaatimiseksi, joka on itsessään ihnisoikeusloukkaus.

Psyykkisesti pahoinvoivien hyväksikäyttäminen työmarkkinoilla on ollut jonkin verran keskustelussa, tosin ei vielä tietääkseni julkisessa sellaisessa. En osaa sanoa onko tällaista todella ja jos niin missä määrin. Henkilöiden uhkailu ja kiristäminen ovat taas ihan tunnettuja toimintatapoja psykiatriassa ja ilmiöitä psykiatrisessa järjestelmässämme.

• jakseleppas

Taisi olla kysymys siitä, että oli psyykkisesti hyvinvoiva ja kun ei siltikään käy työssä tai opiskele, niin jotain pitää tehdä. Argumentit joilla hoitoa ja lääkitystä annettiin oli jotain sivusuun heitettyjä lipsautuksia vuosien takaa. Tätä takautuvaa hoitoa todellakin ihmettelen. Eiköhä m1-lähete ja sitä seuraava hoito edellytä jotain akuuttia m1-tilannetta?t Sitten vakuutelevat, että syö vain lääkkeesi, niin koulutus sujuu. Eiköhän tuo sitten melko selvää, että jos pillereissä opiskellaan, niin ei sitä kovin vakuuttaviin tehtäviin missään pääse, että sitten on jo aivan sama vaikka viikkailisit hameita kaupan varastossa ja siihen ei tarvita kuin yksi nainen opettamaan työ. Niin johtuikohan tämä siitä, että kun oikeasti olin huolissani siitä entisestä kumppanista jolle soitin ja kysyin, että onko sulla nyt ihan oikeasti kaikki ok, niin vastaus oli, että avustajasi sanoi... ja sitten poliisit olikin ovella. Mielenkiintoisa kun se juttu ei vieläkään ole pulkassa. Minulla siis ainoastaan ja vain jonkin virkamiehen sallima ystävä, siis ihan tavallinen ystävä tai ei miitään. Olisiko syrjintä sopiva rikosnimike siihen?

Tähänkö ollaan tultu? Kerta toisensa jälkeen viedään, pidetään, lääkitään, mahdollisesti vapautetaan alunperin m1-lähetteellä. Syitä ja tekosyitä löytyy. Voi hyvin, voi huonostui, ollut paha, koulu sitä, koulu tätä, työ sitä, työ tätä, juo, ei juo, jne.... Sanonut sitä ja tätä ja nyt omankäden oikeudella vapaudenriisto ainakin näin paljon. Onko se niin vaikeaa todeta lääkärissä, että pelkään pahoin, että johtuu juomisesta ja että tuo tila vaatii usean kuukauden päihtetömyyttä, ehkä loppujenlopuksi täyttä raittiutta. Kaikki tieto mitä saa, joutuu jälkikäteen hakemaan netistä..

Niinhän se oikeusavustaja sanoi, että olen täällä kuin mamu-mies joka häviää aina. Eli siis.. no okei. sinne hameitahan olinkin menossa viikkaamaan.

• as5rya

Mikäli itse ihan vapaaehtoisesti otat hoitoa vastaan niin se on lähinnä oleskelua ja lääkkeiden syömistä. Voi se jollekkin traumaattista olla joka itse riuhuu ja sitten laitetaan väkisin kuriin. Kuitenkin on parempi hoitaa ongelma. Pois sieltä pääsee heti kun olet siinä kunnossa ettet ihan hulluja puhu.

• Noitakoulu

Se puhutko hulluja arvioidaan valtion agenttien eli psykiatrian henkilökunnan toimesta. Koska yleensä psykiatrian henkilökunta on se osapuoli, joka puhuu niin sanotusti hulluja, pääset pois, kun puhut yhtä hulluja. Esimerkiksi sinun tulee uskoa, että sinussa on sairaus, jota ei tieteellisesti ole olemassa ja, että hermostolamaajat korjaavat päässäsi olevat kuvitteelliset kemialliset epätasapainot. Kun hyväksyt tai ainakin näyttelet hyväksyneesi tämän lööperin saatat päästä pian ulos.

• kummaksuja

Hyvä pointti.

On se kumma juttu, että jotka hyväksyvät "hullujen puhumisen" syyksi kiduttaa ihmistä mielisairaalassa, vaikka samalla väittävät uskovansa sananvapauteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3664
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1991
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      226
      1323
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1210
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1073
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      109
      1055
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1010
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe