Savuton kunta

Ongelmasavu

Ylöjärvi oli kai ensimmäisten joukossa savuton kunta. (Käytännössä tämä siis tarkoittaa että täällä on tupakoitu ja tupakoidaan niin paljon, että ilma on sakeana savusta.) Mutta nyt kun Viljakkala, Kuru ja Ylöjärvi ovat yhdistyneet, onko kukaan muistanut laajentaa savuttomuutta myös näihin entisiin kuntiin?
Usein näiltä kunnan reuna-alueilta siirrytään keskusta-alueelle. Ilman muuta katsotaan tupakoinnin kuuluvan kaupunkilaisuuteen, vaikka se on tosi asiassa mennyt pois muodista jo vuosia sitten. Tupakointi, jos mikä leimaa ihmisen... Yksilön parasta ajatellen asennekasvatus huomioimaan muut taajama-alueella muun muassa tupakointikäytänteissä helpottaisi ainakin aikuiselämää kummasti.

Ps. Kiitos vaan keksitystä hienosta savuton kunta nimikkeestä. Aika utopistisen mielikuvan kuntaa tuntemattomissa ihmisissä nimike synnyttääkin. Hampaat irvessä on saanutkin selitellä, ettei itse polta eikä käytä alkoholia, ei myöskään muita huumeita, ei edes särkylääkkeitä, kun hakee töitä muista kunnista. Työhönottajat näet laskevat ettei saa omasta kunnasta töitä, kun on varmasti niin kauhea huumehörhö ja savuttaja.

2

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smartiiii

Mitä jos hommaisit itsellesi oikean elämän,elä ja anna muiden elää.Was.

• savuasavua

Niin ethän sinä aja autolla,mitähän sieltä pakoputkesta tulee.etkä lämmitä puilla,saatika öljyllä,pidä pihassa nuotiota,partikkeleita,partikkeleita.Sähkö
      lämmitys,kauheaa,ydinvoimala nytkähtää kun kodissa pattererit pamahtavat
      päälle.Muuta pieneen mökkiin metsään,öljyvalo,puukamina,vältä polttamasta
      liikaa puita kamiinassa,partikkelit,ne partikkelit,että sillälailla.Elikä hommaa
      itsellesi oikea elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      74
      1014
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      868
    3. 62
      863
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      45
      834
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      48
      771
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      684
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      639
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      570
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38