Savuton kunta

Ongelmasavu

Ylöjärvi oli kai ensimmäisten joukossa savuton kunta. (Käytännössä tämä siis tarkoittaa että täällä on tupakoitu ja tupakoidaan niin paljon, että ilma on sakeana savusta.) Mutta nyt kun Viljakkala, Kuru ja Ylöjärvi ovat yhdistyneet, onko kukaan muistanut laajentaa savuttomuutta myös näihin entisiin kuntiin?
Usein näiltä kunnan reuna-alueilta siirrytään keskusta-alueelle. Ilman muuta katsotaan tupakoinnin kuuluvan kaupunkilaisuuteen, vaikka se on tosi asiassa mennyt pois muodista jo vuosia sitten. Tupakointi, jos mikä leimaa ihmisen... Yksilön parasta ajatellen asennekasvatus huomioimaan muut taajama-alueella muun muassa tupakointikäytänteissä helpottaisi ainakin aikuiselämää kummasti.

Ps. Kiitos vaan keksitystä hienosta savuton kunta nimikkeestä. Aika utopistisen mielikuvan kuntaa tuntemattomissa ihmisissä nimike synnyttääkin. Hampaat irvessä on saanutkin selitellä, ettei itse polta eikä käytä alkoholia, ei myöskään muita huumeita, ei edes särkylääkkeitä, kun hakee töitä muista kunnista. Työhönottajat näet laskevat ettei saa omasta kunnasta töitä, kun on varmasti niin kauhea huumehörhö ja savuttaja.

2

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smartiiii

Mitä jos hommaisit itsellesi oikean elämän,elä ja anna muiden elää.Was.

• savuasavua

Niin ethän sinä aja autolla,mitähän sieltä pakoputkesta tulee.etkä lämmitä puilla,saatika öljyllä,pidä pihassa nuotiota,partikkeleita,partikkeleita.Sähkö
      lämmitys,kauheaa,ydinvoimala nytkähtää kun kodissa pattererit pamahtavat
      päälle.Muuta pieneen mökkiin metsään,öljyvalo,puukamina,vältä polttamasta
      liikaa puita kamiinassa,partikkelit,ne partikkelit,että sillälailla.Elikä hommaa
      itsellesi oikea elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2129
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2042
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1469
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1423
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      458
      1267
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      75
      1053
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      891
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      226
      794
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      355
      776
    Aihe