Savuton kunta

Ongelmasavu

Ylöjärvi oli kai ensimmäisten joukossa savuton kunta. (Käytännössä tämä siis tarkoittaa että täällä on tupakoitu ja tupakoidaan niin paljon, että ilma on sakeana savusta.) Mutta nyt kun Viljakkala, Kuru ja Ylöjärvi ovat yhdistyneet, onko kukaan muistanut laajentaa savuttomuutta myös näihin entisiin kuntiin?
Usein näiltä kunnan reuna-alueilta siirrytään keskusta-alueelle. Ilman muuta katsotaan tupakoinnin kuuluvan kaupunkilaisuuteen, vaikka se on tosi asiassa mennyt pois muodista jo vuosia sitten. Tupakointi, jos mikä leimaa ihmisen... Yksilön parasta ajatellen asennekasvatus huomioimaan muut taajama-alueella muun muassa tupakointikäytänteissä helpottaisi ainakin aikuiselämää kummasti.

Ps. Kiitos vaan keksitystä hienosta savuton kunta nimikkeestä. Aika utopistisen mielikuvan kuntaa tuntemattomissa ihmisissä nimike synnyttääkin. Hampaat irvessä on saanutkin selitellä, ettei itse polta eikä käytä alkoholia, ei myöskään muita huumeita, ei edes särkylääkkeitä, kun hakee töitä muista kunnista. Työhönottajat näet laskevat ettei saa omasta kunnasta töitä, kun on varmasti niin kauhea huumehörhö ja savuttaja.

2

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Smartiiii

Mitä jos hommaisit itsellesi oikean elämän,elä ja anna muiden elää.Was.

• savuasavua

Niin ethän sinä aja autolla,mitähän sieltä pakoputkesta tulee.etkä lämmitä puilla,saatika öljyllä,pidä pihassa nuotiota,partikkeleita,partikkeleita.Sähkö
      lämmitys,kauheaa,ydinvoimala nytkähtää kun kodissa pattererit pamahtavat
      päälle.Muuta pieneen mökkiin metsään,öljyvalo,puukamina,vältä polttamasta
      liikaa puita kamiinassa,partikkelit,ne partikkelit,että sillälailla.Elikä hommaa
      itsellesi oikea elämä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1449
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      67
      1235
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1213
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      219
      1204
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1049
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1009
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      936
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      798
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      78
      791
    Aihe