Turva mökille

Mökkityttö

Hei!
Minkälaista turvaa yksinäiset naisihmiset ovat hankkineet mökeilleen? Täällä löytyy jo isohko koira varoittamaan tunkeilijoista, mutta mikä on laillista?

Puhelin totta kai aina käden ulottuvilla. Mites pesäpallomaila ovensuussa, veitsi yöpöydällä?

16

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos pelottaa olla mökillä, niin ei pidä olla siellä! Muita umpiääliömäisiä kysymyksiä??

• Konsteja

Äänestä puoluetta, joka häätää ulkomaalaiset rikolliset poies Suomesta. Emmä nyt oikein muuta keksi kun kaikki mökkivarkaat olleet rajojen ulkopuolelta tulleita.
      Palovarotin on hyvä-jos joku tuppaa lähelle, paina napista soimaan.
      Laita tv tai radio täysille.
      Auto pihassa karkottaa tehokkaasti-osta vaikka romuauto pihalle...

• pelkopahinuhka

Tuota samaa ehdottaisin, lisäksi kun kättäpisempää hankit sinun pitää opetella niitä myös käyttämään tarvittaessa, kesäisin myös muutama vankikarkuri karkaa ne ei säikähdä sitten mitään eli opettele itsepuolustusta (vileerausveitsi hyvä pienellä ihmisellä puolustaa itseään).

• elnett

Suosittelen perinaisellista asetta;hiuslakkapulloa, sillä kun suhauttaa, saa ainakin hyvän etumatkan. Ihan laillinen se ei taida olla sekään. Itsensä puolustaminen vaikuttaa olevan Suomessa varsin kriminalisoitua.

• lakijaoikeus

Itsensä puolustaminen on varmin tapa päästä vankilaan tai ainakin maksamaan suuria korvauksia kiltille raiskaalalle ja murhamiehelle, niillä parhaat valtion maksamat asianajajat puolellaan (pitää odottaa kun poliisit tulee 2-3 tunnin päästä auttamaa).
        Puolustakaa itseänne siitäkin huolimatta vaikka ette lainlaatian mukaan olekkaan mallikansalaisia.

• JatimaticHalonen

Jatimatic yöpöydälle. Toimii!

• ZEC12

Pippurisumutetta pari pulloa. Terassilla isot miesten kumisaappaat.
        Tuo palovaroitinkikka oli hyvä, täytyy muistaa.

Yleensä tuossa yksinolon pelkäämisessä on se ongelma, että jos joku on tullakseen mökkiin, niin silloin se tulee ja sillä ei ole kaikki ihan kohdallaan. "Normaali" hiippailija välttää tosiaan paikkoja, joissa valot päällä, auto pihassa jne.

• 9595

Minulla on pieni koira joka ilmoittaa tulijoista. En tosin tarvitsisi sitäkään.

• kaikenlaista

Mitä ihmeen turvaa ja miksi sinne mökille tulisi semmoista saada?

• Pelkäämätön-pirjo

öH...Tota noin. Mä olen yksinäinen nainen ja mäkkeilen aina yksin, myös pimeällä syksyisin ja talvisin. Mitä mun pitäisi siellä pelätä?? Raiskaavia rusakoita vai ampuvia oravia?? Ihan totta... Jos täytyy varautua suomalaiseen rauhalliseen mökkeilyyn pesäpallomailoilla ja pippurisumutteilla, niin silloin on liikaa katsottu rikossarjoja :D

• 208

Jos tulee vaikka pakkanen ja panee..

• CRC

No, ei niillä peloilla ole mitään tekemistä järjen kanssa. Se on vain se tunne, kun herää yöllä klo 02.30 ja alkaa kuunnella ympäröiviä ääniä. Jos vielä tuulee ja vesi loiskuu rantakiviin, tulee tunne, että joku pääsee hiippailemaan lähelle ilman, että itse sitä huomaa. Siksi koira olisikin hyvä juttu, vaan kun ei ole mahdollisuutta hankkia.

Muuten tästä ketjusta tuli mieleen ajatus, että onkohan tuolla aloittajallakaan ihan puhtaat jauhot pussissa. Ettei vain tekisi tiedusteluja omia öisiä retkiään varten...... Minäkö, epäluuloinen...... no en tietenkään ;-)

• sarjakilleri666

http://rc.planeetta.com/acatalog/info_KWC_1.html

Osta linkin CO2 tyyppinen ase, ja siihen tarvikkeet. Jos tulee uhkaavaa käyttäytymistä jonkun taholta, niin tällaisella kyllä talttuu, muutama laukaus vartaloon riittää. Kannattaa harjoitella muutama lippaallinen tauluun.

• pali333

kyllä yksinäiset naiset tykkää jos mökille tulee joku jolla vekkeet seisoo, mutta pimeällä ei kannata mennä koputtelemaan.

• Netanemäntä

Joskus koirastakin on vain haittaa tuota turvallisuutta ajatellen: ne kun kuulevat "olemattomia", tuijottavat metsänreunaan pimeässä tai murisevat omiaan iltahämärissä... sitä äkkiä menee paniikkiin, kun kuvittelee siellä olevan jotain. Joskus on, joskus ei, mutta koira ilmoittaa esim. risitaeläimen hajusta, äänestä, tuulen kolkutuksista, hiiren pikku varpaiden vipellyksestä... ja joskus ei yhtään mistään. Yritä siinä sitten olla ihan lunkisti vaan, kun 40-kiloinen sakemannikin murisee häntä koipien välissä tai karvat pystyssä pimeyteen =).

• j0nttu

Suurin vaara suomalaisella mökillä on oma puoliso ja hukkuminen. Joten jos sinulla ei ole ensimmäistä ja jätät humalassa uimiset ja soutelut väliin, niin sinua ei käytännössä uhkaa mökillä mikään. Niin ja ole varovainen polttopuita tehdessä, kirves voi lipsahtaa. Varkaat eivät tule asutulle mökille, koska aina löytyy tyhjillään olevia. Pidä siis autoa pihassa tai ainakin tavaroita sen verran levällään, että paikka näyttää asutulta. Juttele naapureille ja pitäkää yhdessä silmällä toistenne tontteja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      572
      2244
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      408
      1826
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1650
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1428
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1216
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1134
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      120
      1129
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      898
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      878
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe