Kemiönsaari?

Uusioasukas

Moi

Olen muuttamassa Stadista Kemiönsaareen. Aion ostaa sieltä jostain, Taalintehtaalta ehkä, pienen kaksion ylimmästä kerroksesta merinäköalalla ja autotalli lisänä.

Miten ruotsinkieliset suhtautuvat suomenkieliseen uudisasukkaaseen?

Onko siellä Afrikan mamuja? Jos on, en muuta. Niiden takia olen just muuttamassa pois Stadista.

Onko siellä kypsään ikään ehtineelle miehelle naisia tarjolla?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

32

3632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nostan

      Ylös

    • nm1

      Ok.

    • Tervemenoa

      Näkökulman vaihtaminen on aina hyvä. Stadissa et tykkää mamuista, Kemiönsaaressa olet itse sellainen :D

    • Uusioasukas

      Sillä erotuksella, että maksan itse elämiseni ja asumiseni, osaan lukea ja kirjoittaa, ammattitaitoinen, viidellä eri kielellä toimeen tuleva (myös pakkoruotsi), enkä ole muslimi. Tässä on se ero.

    • tervetuloa

      on siellä yks Taru_Anneli.

    • moy

      Moi

    • Uusioasukas

      Moi

      Jos kellä on ideoita muutosta Kemiönsaareen, meilillä saarelainen miukumauku outlook piste com löytää.

    • Uusioasukas

      Komento takaisin. Salon sanomat kertovat huomenna, että Kemiönsaareen Taalintehtaalle on tulossa 20 syyrialaista.
      No, vienpä sitten veroeuroni jonnekin muualle, josta ostan asunnon. Siinä meni kaunis paikka pilalle.

    • nm44

      Jaa.

      • Anonyymi

        Voi voi on ihmisellä kyll helppo elämä kun vain Maahan muuntajat häiritsee


    • 2015v

      Kemiö

    • hmmmmmppp

      Omaa palstaa ei ole

    • tosinkin

      Tästäkin huomaa Yleistä Varsinais-Suomesta-palstalla viestit

    • kemisö

      Kimito

    • onkin

      Kemi pohjoisessa Suomessa

    • Björkbodalainen

      Kyllä siellä asuu paljon suomenkielisiä, olet tervetullut Kemiöön, taalintehtaalla on varsinkin kesäisin aivan ihanaa, paljon veneilijöitä ja turistuja. Mutta ei mamuja, en ole rasisti, mutta missä he asuvat, se tietää yleensä vaikeuksia, koska eivät sopeudu suomalaiseen yhteiskuntaan, mutta poikkeuksiakin on.

      Tervetuloa sieltä stadista suomen kauneimpaan saaristoon!

    • moih

      Niin

    • Uusioasukas

      Moi björkbodalainen

      Kiitos kutsusta. Laita meiliä ylläolevaan osoitteeseen, pohditaan.
      Syyrialaiset ovat alinta kastia arabeista, ja nyt niitä raahataan Taalintehtaalle eläteiksi valtion laskuun. Kuka siitä hyötyy, vain kunnan päättävät tahot? Ainakin se karkottaa alkuasukkaat pois. Tosin kolmen vuoden kuluttua syyrialaiset ovat jo Lähi-itäkeskuksessa (Vuosaari, Meri-Rastila, jne) norkoilemassa.

    • kalpalinnaan

      Rastila Janakkalaa Kanta-Hämeessä

    • onnnnnn

      Meri-Rastila Vuosaarea

    • eikemiooseniin

      Kemiö Kemiö

    • Uusioasukas

      Mihin päin Taalintehdasta syyrialaiset aiotaa asuttaa? Mäen päälle korkeisiin taloihin, vai muualle?

    • onkin

      Taalintehdas

    • ccffg

      ...

    • plushhh

      =10

    • enoikeen

      mitä

    • KekkonenU

      Älä sinne muuta siellä ammutaan koiratkin metsään jos ppäsevät karkuun. Ties mitä ne siellä ammuskelee nuo maatiaisjunttipäät.

    • ärsyyntynytihminen

      Älä muuta aivan kaheleita ihmisiä. Morsiamet ovat rumia ja menetti neitsyytensä 13-vuotiaana.

    • Anonyymi

      Moikka. Täällä myös muuttoa pohtiva, uudelleen suomalaisten joukkoon, jossa jo kerran sain elää turvallista elämää.
      Tuliko syyrialaisia sinne Taalintehtaalle? ja muuttivatko jo pois.
      Usein ajan Taalintehtaan kautta käydessäni Kasnäsin kylplässä , ja unelmoin muuttamisesta sinne täältä pääkaupunkiseudulta, vaihtoehtoisesti jonnekin muualle Turun saaristoon.
      Oletko "uusioasukas" löytänyt paikkasi Taalintehtaalta tai muualta. Olisi kiva kuulla miten olet viihtynyt.
      Nimi. perässä tullaa.

      • Anonyymi

        sillä ei ole merkitystä osaatko ruotsia olet jokatapauksessa ulkopuolinen heille.sitä paitsi ei ne ruotsia puhu.


    • Anonyymi

      Vanha ketju jo mutta pistänpä silti kirjoitusta kehiin.
      Eli on kyllä ihan mukavaa seutua kaikinpuolin, olin itse siellä töissä joskus aikanaan pidemmän aikaa.
      Luonto ja seutu ylipäätään on kaunista, siellä on rauhallista ja ihmiset mukavia. He ainakin, joiden kanssa olin tekemisissä ja heitä nyt riitti. Ja muutenkin uudet tuttavat ottivat lämpimästi porukkaan mukaan. Ja ne ruotsinkielisetkin olivat aina ystävällisiä.
      Vielä kun vertaa esimerkiksi Paraisten väkeen niin sitä isommalla syyllä voin kehua Kemiönsaaren ruotsinkielisiä.
      Paraisten "rantaruotsalaiset" ovat kyllä niin...Fy fan, ei voi muuta sanoa. Ovat niin umpimielisiä ja sisäänpäin kääntyviä sekä negatiivisia suomenkielisiä kohtaan. Siellä asuin 4,5 vuotta, joten tiedän senkin seudun.

    • Anonyymi

      Melko vanha aloitus, onkohan siellä edes nykyään kahta viinakauppaakaan, jotka olivat vuorotellen auki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe