Hei, olen 16-vuotias tyttö, ja minusta tuntuu, että tämä esiintymisjännitys on mulle jo vähän turhankin iso ongelma.
Aina kun joudun jollain lailla esiintymään (esim. lukemaan ääneen koulussa, soittamaan huilua oppilaskonsertissa tai ihan vaan puhumaan jollekin tuntemattomalle), tuntuu että kuolen siihen paikkaan. Kädet hikoaa, suu kuivuu, tärisen niin että mikään ei meinaa pysyä käsissä, oksettaa, silmissä sumenee, en ymmärrä jos jokuu sanoo minulle jotain, enkä enää hahmota ympäristöä kunnolla.
Pari kertaa huilukonsertin jälkeen olen vain juossut suoraan vessaan ja oksentanut, enkä muistanut itse esiintymisestä enää juuri mitään. Koulussa on hirveän vaikeaa viitata tunnilla, koska pelkään että vastaan väärin, minulla ei ole ääntä tai jotain vastaavaa :(
Tämä ongelma vaivaa minua, ja siitä on haittaa päivittäin :( Auttakaa joku, että pääsen tästä vaivasta eroon!
Eroon esiintymisjännityksestä?
1
84
Vastaukset
- Iloaesiintymiseen
Olen muusikko ja minulla oli sinun ikäisenä samanlaista.
Itkin joka ainoan soiton jälkeen.
Sitten vaan jatkoin, esiinnyin ja itkin jälkeenpäin jne.
Olen kuitenkin elättänyt itseni muusikkona, vuosien myötä ei ole enää ongelmia mennä lavalle. Kertoilen juttuja ja jos menee pieleen, niin jatkan vain. Kyllä se siitä!
Voithan lainata kirjastosta jonkun kirjan, missä neuvotaan miten tehdä.
Esim:
Päivi Arjas:
Iloa esiintymiseen
muusikon psyykkinen valmennus
Elä lopeta missään nimessä soittoasi! Hienoa että soitat!
Mitä tulee noihin väärinvastaamisiin, niin minä olin joka lukukauden alussa se, joka vastasi ensimmäisenä väärin. Siis viittasin joka ainoaan kysymykseen ja vastasin väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155