Vähän meinaa tuon alkoholin kanssa läträäminen itseä huolettaa, vielä tässä vaiheessa lähipiiri ei tiedä (mitä nyt pari luottokaveria joille olen uskaltanut kertoa). Alkoholia menee semmoiset ehkä 40-50 annosta viikossa. Juoma voi olla olutta, väkeviä, kotiviiniä - mitä vain, muttei vielä Lasolia tässä vaiheessa.
Absolutistiksi minusta ei ole, alkoholistiksi en halua tulla.
Kumpaa luulette vähemmän haitalliseksi tyyliksi: sixpack joka ilta, vai 2-4 kertaa viikossa pää täyteen ja muut illat tipattomalla? Ja kumpi on helpompi toteuttaa? Itse alan kallistua on/off-tyylin puolelle, mutta kyselenpä kokemuksia muiltakin.
on/off vai jatkuva tissuttelu?
9
1176
Vastaukset
- kokemusta
On/off. Maksa saa talloin myos lepopaivia, eika muukaan kroppa ole paivittaisessa rasituksessa.
Aivot ehka karsivat on/offista enemman, mutta kokonaisuutena tama on suositeltavampi tyyli. Jokapaivainen six pack saa kylla pitkalla tahtaimella herkasti kirroosin tms aikaan. - Sologdin
lähipiirisi ja vähän etäisemmätkin piirit saavat asian tietoonsa pikemmin ennen kuin myöhemmin. Jäljet joita ei voi peittää alkavat näkyä aika pian.
Asiaan: perseet olalle-tyyli todellakin jättää maksalle ja muille elimille hieman enemmän aikaa toipua kuin jatkuva hönöttely. Siinä on kuitenkin riskejä joita ei voi olla huomioimatta: tapaturman vaara on suurempi, morkkis on isompi erityisesti jos filmi katkeaa. Myös alkoholimyrkytys saattaa tulla rajun kännäyksen oheistuotteena.
Asia II: kenestä tahansa on absolutistiksi, kyllä niin voi elää; minä tiedän! Alkoholisti olet jo. Mieti vakavasti kannattaako elää Kuningas Alkoholin alamaisena. - 6 Shooter
Eikö kohtuukäytön rajaksi määritellä miehelle just joku 4-5 annosta per vuorokausi?
Six-päk per ilta menee siten just hiukan yli...liekö siis vaarallinen määrä?- ne.
sixpäkin sisältö isoon saaviin. naukkaile puolenlitran tuopilla niin lukuhan on 4 annosta. saat mielenrauhan.. (tämä on huono vitsi) :)
- Terveysintoilija
Miten ois sikspäkki sen 2-4 kertaa viikossa ja kunnon känni harvemmin, esim. pari kertaa kuussa? Loput päivät saa kyllä helposti täytettyä muilla, terveellisemmillä ja halvemmillakin harrastuksilla!
- AAA
>>Absolutistiksi minusta ei ole, alkoholistiksi en halua tulla.>>
Kahdeksan viimeistä juomavuottani pohdiskelin tuon saman asian kanssa. Se oli yhtä helvettiä.
Kun tajusin, ettei kukaan voi minua parantaa, pakotin itseni AA-kerhoon. Alku oli vaikeaa. Mitä muuta se olisi voinut olla 25 vuoden ryyppäämisen jälkeen.
Tällöin minulle selvisi, että olen alkoholisti, joka kuolee kohta, ellei lopeta juomista kokonaan.
Jos haluat ruhtinaallisesti kusettaa itseäsi, usko vaan ettet ole alkoholisti. - ..........
Etenkin voimakas laskuhumala tekee ruumiille hallaa, varsinkin jos ikää on jo alkanut kertymään ja taustalla on vuosien alkohistoria. Laskuhumala kuluttaa niin paljon, että on parempi juoda usein muuta ei paljon, kuin se että vetää perskännit tietyin väliajoin. Ja perskänneillä tarkoitan että on esim juomisputki.
Sikspäkki päivässä on kyllä liikaa. Yritä aloittaa niin, että olet ilman nyt muutaman viikon kokonaan, ja sitten kun seuraavan kerran juot, aseta itsellesi rajat. Esim. tänään juon 8 kaljaa, en yhtään enempää. Internetistä löytyy useita sivustoja joista löytyy ohjeita. esim tukiasema.net. On tavattoman hyvä että olet tiedostanut alkavan ongelman. Hyvät lähtökohdat.- Anonyymi
Järkevänä miehenä otan ainoastaan neljä valkkaria tai punapäätä vuoropäivin. Näin vastakkaiset ainesosat kumoavat toisensa ja rapulaa ei tällä kaavalla vain tule!
- Myönnä se itsellesi!
---
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150