on/off vai jatkuva tissuttelu?

vähentäjä

Vähän meinaa tuon alkoholin kanssa läträäminen itseä huolettaa, vielä tässä vaiheessa lähipiiri ei tiedä (mitä nyt pari luottokaveria joille olen uskaltanut kertoa). Alkoholia menee semmoiset ehkä 40-50 annosta viikossa. Juoma voi olla olutta, väkeviä, kotiviiniä - mitä vain, muttei vielä Lasolia tässä vaiheessa.

Absolutistiksi minusta ei ole, alkoholistiksi en halua tulla.

Kumpaa luulette vähemmän haitalliseksi tyyliksi: sixpack joka ilta, vai 2-4 kertaa viikossa pää täyteen ja muut illat tipattomalla? Ja kumpi on helpompi toteuttaa? Itse alan kallistua on/off-tyylin puolelle, mutta kyselenpä kokemuksia muiltakin.

9

1206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

On/off. Maksa saa talloin myos lepopaivia, eika muukaan kroppa ole paivittaisessa rasituksessa.

Aivot ehka karsivat on/offista enemman, mutta kokonaisuutena tama on suositeltavampi tyyli. Jokapaivainen six pack saa kylla pitkalla tahtaimella herkasti kirroosin tms aikaan.

• Sologdin

lähipiirisi ja vähän etäisemmätkin piirit saavat asian tietoonsa pikemmin ennen kuin myöhemmin. Jäljet joita ei voi peittää alkavat näkyä aika pian.

Asiaan: perseet olalle-tyyli todellakin jättää maksalle ja muille elimille hieman enemmän aikaa toipua kuin jatkuva hönöttely. Siinä on kuitenkin riskejä joita ei voi olla huomioimatta: tapaturman vaara on suurempi, morkkis on isompi erityisesti jos filmi katkeaa. Myös alkoholimyrkytys saattaa tulla rajun kännäyksen oheistuotteena.

Asia II: kenestä tahansa on absolutistiksi, kyllä niin voi elää; minä tiedän! Alkoholisti olet jo. Mieti vakavasti kannattaako elää Kuningas Alkoholin alamaisena.

• 6 Shooter

Eikö kohtuukäytön rajaksi määritellä miehelle just joku 4-5 annosta per vuorokausi?

Six-päk per ilta menee siten just hiukan yli...liekö siis vaarallinen määrä?

• ne.

sixpäkin sisältö isoon saaviin. naukkaile puolenlitran tuopilla niin lukuhan on 4 annosta. saat mielenrauhan.. (tämä on huono vitsi) :)

• Terveysintoilija

Miten ois sikspäkki sen 2-4 kertaa viikossa ja kunnon känni harvemmin, esim. pari kertaa kuussa? Loput päivät saa kyllä helposti täytettyä muilla, terveellisemmillä ja halvemmillakin harrastuksilla!

• AAA

>>Absolutistiksi minusta ei ole, alkoholistiksi en halua tulla.>>

Kahdeksan viimeistä juomavuottani pohdiskelin tuon saman asian kanssa. Se oli yhtä helvettiä.
      Kun tajusin, ettei kukaan voi minua parantaa, pakotin itseni AA-kerhoon. Alku oli vaikeaa. Mitä muuta se olisi voinut olla 25 vuoden ryyppäämisen jälkeen.
      Tällöin minulle selvisi, että olen alkoholisti, joka kuolee kohta, ellei lopeta juomista kokonaan.

Jos haluat ruhtinaallisesti kusettaa itseäsi, usko vaan ettet ole alkoholisti.

• ..........

Etenkin voimakas laskuhumala tekee ruumiille hallaa, varsinkin jos ikää on jo alkanut kertymään ja taustalla on vuosien alkohistoria. Laskuhumala kuluttaa niin paljon, että on parempi juoda usein muuta ei paljon, kuin se että vetää perskännit tietyin väliajoin. Ja perskänneillä tarkoitan että on esim juomisputki.
      Sikspäkki päivässä on kyllä liikaa. Yritä aloittaa niin, että olet ilman nyt muutaman viikon kokonaan, ja sitten kun seuraavan kerran juot, aseta itsellesi rajat. Esim. tänään juon 8 kaljaa, en yhtään enempää. Internetistä löytyy useita sivustoja joista löytyy ohjeita. esim tukiasema.net. On tavattoman hyvä että olet tiedostanut alkavan ongelman. Hyvät lähtökohdat.

• Anonyymi

Järkevänä miehenä otan ainoastaan neljä valkkaria tai punapäätä vuoropäivin. Näin vastakkaiset ainesosat kumoavat toisensa ja rapulaa ei tällä kaavalla vain tule!

• Myönnä se itsellesi!

---

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe