Heips, olen 15v tyttö. Äidilläni on keliakia. Minulla alkoi olla oireena väsymys, ummetus ja ripuri vuoron perään, vatsan turvotus ja ihmeelliset näpyt ihossa ja päänahan kutiaminen. Soitin sairaalaan koska ajattelin että minulla voisi olla kilpirauhasen vajaatoiminta. No otettiin verikokeet ja samalla sitten verikokeet myös keliakiasta. Tulokset näytti että minulla olisi keliakia ja kilpirauhasissa ei ollut mitään. sain lähetteen tähystykseen mutta en uskaltanut mennä sinne. Aloitin sitten gluteenittoman ruokavalion ja olin siinä noin kuukauden kunnes retkahdin ja söin leipää jossa oli vehnää. Oireet alkoivat tulla uudestaan ja aloitin sitten tänään uudestaan gluteenittoman ruokavalion. Jos oireet häviävät jatkan tätä enkä retkahda enää. Mutta tähystykseen en ole menossa... Osaisiko kukaan sanoa miten kauvan menee että ohutsuoli korjautuu? Montako viikkoa kuukautta? Ja tiedän tein typerästi mutta en vaan uskalla mennä siihen tähystykseen... Tarvitsisin pikaista apua!
Osaisiko joku auttaa?
2
143
Vastaukset
- eivoisanoa
Se on täysin yksilöllistä kauanko suolinukan korjaantumisen menee, ei kukaan voi sanoa mitään aikamäärettä. Ilman diagnoosia on vaikea pitää niin tiukkaa ruokavaliota, joten kehoitan menemään tähystykseen. Sitä varten sun pitää kylläkin syödä reilusti gluteenia jotta tulos on oikea.
- Patsa
Mene vaan hyvä tyttö siihen tähystykseen, turhaan pelkäät sitä. Kurkunpääsi puudutetaan pikaisella suihkeella ennen toimenpidettä. Kun maltat tähystyksen ajan olla yökkäämättä on se aivan simppelijuttu. Jos alat yökätä se kyllä tuntuu ilkeältä, mutta ei sekään aiheuta sietämätöntä olotilaa tai kipua. Olen itse käynyt toimenpiteessä kolme kertaa, enkä kyllä sitä osaa millään tavalla pelätä. Ennen toimenpidettä ssinun tulee käyttää kluteenipitoista ruokavaliota.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2046498Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin
Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p2684417"Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?
Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?1423575Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1103393Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m573382Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia
ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi492866Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon
Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon2442462Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %
Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.752427- 252356
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?
Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk1011941