Onkohan lukioiden joukossa ketään, joka olisi nauhoittanut käytöstä poistettuja seuralauluja? Netistä löytyy puheita 50 ja 60-luvulta, mutta ei lauluja. Haluaisin kuulla kun menneet kristityt veisaavat seuroissa sellaisia lauluja, jotka sitten "puhdistuksen" aikana julistettiin hengellisesti sekavaksi, lihalliseksi, keveäksi, yleishengelliseksi. Jos löytyy live-nauhoituksia, niin tallentakaa youtubeen!
Vanhoista siionin lauluista
4
<50
Vastaukset
- rtdd
Muistan kun mummoni kanssa laulettiin: "Tule Jeesus ja siunaa lastas..."
- VL-matkalaulaja
Siionin matkalaulut sisältävät useita vanhoja Siionin lauluja. Käy Rauhan sanan seuroissa laulamassa niitä. Rauhan sana on säilyttänyt paremmin lestadiolaista lauluperinnettä. Viimeisin uudistuskin on mielestäni onnistunut; ei pyritty täydellisesti oikeaan kielioppiin, vaan säilytetty kaikki perinteiset kielikuvat.
- Kertaaja
"Vanhoista siionin lauluista" kiinnostuneet voitte ottaa yhteyttä vaikka Ry:llä kulkeviin vanhemmalla iällä oleviin ihmisiin, joilla voi olla äänitteitä ja vanhoja kirjojakin, jos ovat uskaltaneet niitä säilyttää.
Jos tunnet Ry:ltä hoitokokousten aikoina erotettuja/erkaantuneita, voisit mennä myös heiltä kysymään äänitteitä. Ellei niitä löydy, voisitte vaikka yhdessä laulaa näitä lauluja ja pistää ne talteen.
Silloin kun uutta kirjaa tuolloin suunniteltiin, siihen ei saanutkaan kuka tahansa sanoa mielipidettään. Täällä jo aiemmin kertomani mukaan minäkin sain tuomion siitä, kun olin silloiselle ystävälleni pahoitellut joidenkin vanhojen ja rakkaiden siioninlaulujen poistamisia. Se oli kuulemma erään vieläkin SRK:n vaikuttajan mielestä ollut väärän hengen merkki... - AnonyymiUUSI
Muistan, kun tätä laulettiin ennen hoitokokouksia:
https://www.youtube.com/watch?v=zYwejVMqxRI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002827- 1362520
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612398
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172387Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212334Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090