Vanhoista siionin lauluista

SL-53

Onkohan lukioiden joukossa ketään, joka olisi nauhoittanut käytöstä poistettuja seuralauluja? Netistä löytyy puheita 50 ja 60-luvulta, mutta ei lauluja. Haluaisin kuulla kun menneet kristityt veisaavat seuroissa sellaisia lauluja, jotka sitten "puhdistuksen" aikana julistettiin hengellisesti sekavaksi, lihalliseksi, keveäksi, yleishengelliseksi. Jos löytyy live-nauhoituksia, niin tallentakaa youtubeen!

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtdd

Muistan kun mummoni kanssa laulettiin: "Tule Jeesus ja siunaa lastas..."

• VL-matkalaulaja

Siionin matkalaulut sisältävät useita vanhoja Siionin lauluja. Käy Rauhan sanan seuroissa laulamassa niitä. Rauhan sana on säilyttänyt paremmin lestadiolaista lauluperinnettä. Viimeisin uudistuskin on mielestäni onnistunut; ei pyritty täydellisesti oikeaan kielioppiin, vaan säilytetty kaikki perinteiset kielikuvat.

• Kertaaja

"Vanhoista siionin lauluista" kiinnostuneet voitte ottaa yhteyttä vaikka Ry:llä kulkeviin vanhemmalla iällä oleviin ihmisiin, joilla voi olla äänitteitä ja vanhoja kirjojakin, jos ovat uskaltaneet niitä säilyttää.

Jos tunnet Ry:ltä hoitokokousten aikoina erotettuja/erkaantuneita, voisit mennä myös heiltä kysymään äänitteitä. Ellei niitä löydy, voisitte vaikka yhdessä laulaa näitä lauluja ja pistää ne talteen.

Silloin kun uutta kirjaa tuolloin suunniteltiin, siihen ei saanutkaan kuka tahansa sanoa mielipidettään. Täällä jo aiemmin kertomani mukaan minäkin sain tuomion siitä, kun olin silloiselle ystävälleni pahoitellut joidenkin vanhojen ja rakkaiden siioninlaulujen poistamisia. Se oli kuulemma erään vieläkin SRK:n vaikuttajan mielestä ollut väärän hengen merkki...

• Anonyymi
      UUSI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3849
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3225
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2827
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2520
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2470
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2398
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2387
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2334
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2326
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2090
    Aihe