Te pitempiaikaiset propralin käyttäjät

omaminämutkalla

Tulin nyt purkamaan juttuja joita olen miettinyt pitempään. Kuulisin mielelläni kokemuksia teiltä, jotka olette käyttäneet propralia säännöllisesti ja pidempään.. Olen itse käyttänyt niitä nyt 2-3 vuotta, niinkuin monella muullakin, ne todella pelastivat elämäni silloin. Olen kuitenkin alkanut miettimään nyt vaihtoehtoa tälle syystä että olen fyysisessä työssä, saan luultavasti hapen puutteesta lääkkeen takia johtuvaa päänsärkyä ja toinen isompikin asia, että tajusin tässä vasta oltuani kokonaiset 2vk käyttämättä lääkettä, miten paljon lääke vaikuttaa seksielämään (vaikka syön vain 10mg kerrallaan!yleensä joka päivä). Huomasin että lääke vaikutti orgasmeihin jollain tasolla vielä viikonkin päästä! Eikö teillä muilla ole ollut MITÄÄN tällaista ongelmaa?! Täydellinen lääke muuten, tälle ei varmaan ole toista vaihtoehtoa joka ei pilais seksielämää mutta vaikuttais muuten samalla tavalla..?

Toinen asia, haluaisin kuulla miten teillä on alkanut sujumaan elämä lääkkeen pitemmällä käytöllä sosiaalisen fobian kanssa? Onko mennyt parempaan suuntaan? Itsellä ei oikeastaan ole parantunut; en todellakaan pärjäisi ilman lääkettä. Panikoin asioita samalla tavalla, ne vain eivät näy samalla tavalla kuin ennen..olen enemmänkin paniikissa tietyissä tilanteissa, mitä ennen "olin häpeissäni" niinkuin sosiaalisessa fobiassa yleensä on se tunne. Yksi asia on myös kääntynyt päälaelleen jostain kumman syystä, tuntemattomat ihmiset eivät ahdista minua enää ollenkaan, kun taas pelkään saavani ahdistuskohtauksen ihan tuttujen kavereiden kanssa/ihmisten kanssa joiden kanssa joudun olemaan jatkossa tekemisissä. En enää pysty olemaan ilman lääkettä kavereiden kanssa, mutta kaupungille voin kyllä mennä jos tiedän ettei tuttuja tule vastaan. Jotenkin minua vaivaa sellainen epävarmuuden pelko itsestä, en oikein itsekään ymmärrä.
Lukiko tätä kukaan, ja ymmärsikö kukaan yhtään mitään....olisi kiva jos joku jakaisi omia kokemuksiaan

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä.ja.huono

      Lääke on kyllä hyvä mutta siitä saattaa tulla helposti kävelykeppi eli siihen tukeutuu liikaa ja myöhemmin et uskalla olla ilman ja alat jännittämään entistä enemmän jo sen takia kun tiedät että et ole ottanut lääkettä.

    • aloittaja--

      Joo nimenomaan näin on todellakin mulla käynyt..

    • TimMadden

      Melkoinen tarina, kiitos tarkasta mielenkiintoisesta kuvauksesta. Olen itse ihan vapaa noista jutuista ja fobioista, minun fobiani ovat aika maalaisjärjellä korjattavissa, -elämäntavoilla.
      Haluaisin kuule sun kiinnittävän erityistä huomiota säännölliseen elämäntapaan johon kuuluu liikunta ja soul food, paljon raakaa vihreää salaattia, makean sijaan omena tai pähkinät. Ihan helkkarin tuttua kaavaa, mutta toimii kuule kuin haave!
      Toivoisin voivani antaa sulle taian jolla elämäsi helpottuisi, minulla on läheisiä jotka kamppailevat ihan samanlaisissa asioissa. Täyspäisiä, lahjakkaita, terveitä ihmisiä joiden sisällä tapahtuu jotakin myllerrystä joka vie liikaa energiaa.
      On ihan selvää että sulla on joitain kaukaa lapsuudessa haltuun otettuja liian suuria pelkoja jotka silloin kun sulla toimi vain tunne, eikä vielä järki, tulivat sielunelämääsi sellaisenaan. Näitä asioita kun rohkeasti kaivelee ihan hypnoosiin saakka hyvän terapeutin kanssa niín on hyvä mahdollisuus että pääset itkemään turhat mööt pois.
      Itse olen hoitanut omia kuprujani ja ajan kanssa olen pystynyt puhdistamaan järjen ja rukouksen avulla pelot sellaisinaan ja saamaan ne paikalleen pelkiksi muistoiksi, joilla ei ole enää valtaa mielenrauhaani.
      Ota rohkeasti yhteyttä julkisen terveydenhuollon kautta terapeuttiin, juttelette mtm kerran viikossa. Julkiset lääkärit ovat 'aitoja', haluavat ammatikseen parantaa eivätkä tee hätäratkaisuja ja keksi lääkkeitä mössäämään muutenkin isoa kuormaa.
      Rauhaa sulle, mies vähäsen mutkalla!

    • 5v.käyttänytjokapäivä

      Itselle taas lääke aiheuttaa väsymystä ja kanssa päänsärkyä joskus. Mutta en jaksa välittää noista sivuoireista, koska se jännitystila sata kertaa pahempaa kuin nuo yhteensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2195
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1559
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1485
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      1284
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1189
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      914
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      880
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      805
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      284
      785
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      715
    Aihe