Usein kuulee puhuttavan EVO harrikasta, mitä se tarkalleen siis tarkoittaa? Onko ne niitä vanhempia pyöriä joissa kaasarit vai voiko EVO olla myös ruiskupeli?
Mikä ihmeen EVO?
2
2606
Vastaukset
- Motoristiman
tällänen soundi siitä lähtee!! :https://www.youtube.com/watch?v=LdDSa-jZoDI
- Ironhead
Evot ovat uusia, big twineissä -84 eteenpäin ja sportstereissä -86 eteenpäin. Alkupään evot olivat kaasarikoneita ja myöhemmät ruisku. Vanhempia harrikoita kutsutaan yleensä nimillä jotka ne ovat saaneet sylinterinkansien ulkonäöstä; panhead, knucklehead, shovelhead, sportster taas oli ironhead, evo taas on blockhead mutta itse en ole koskaan kuullut sitä nimeä käytettävän vaan "evo" tai "evolution"
Big V-twins[edit]
Electra Glide "Ultra Classic"
F-head, also known as JD, pocket valve and IOE (intake over exhaust), 1914–1929 (1,000 cc), and 1922–1929 (1,200 cc)
Flathead, 1930–1948 (1,200 cc) and 1935–1941 (1,300 cc).
Knucklehead, 1936–1947 61 cubic inch (1,000 cc), and 1941–1947 74 cubic inch (1,200 cc)
Panhead, 1948–1952 61 cubic inch (1,000 cc), and 1948–1965, 74 cubic inch (1,200 cc)
Shovelhead, 1966–1984, 74 cubic inch (1,200 cc) and 80 cubic inch (1,338 cc) since late 1978
Evolution (a.k.a. "Evo" and "Blockhead"), 1984–1998, 80 cubic inch (1,340 cc)
Twin Cam (a.k.a. "Fathead") 1999–present, in the following versions:
Twin Cam 88, 1999–2006, 88 cubic inch (1,450 cc)
Twin Cam 88B, counterbalanced version of the Twin Cam 88, 2000–2006, 88 cubic inch (1,450 cc)
Twin Cam 95, since 2000, 95 cubic inch (1,550 cc) (engines for early C.V.O. models)
Twin Cam 96, since 2007. As of 2012, only the Street Bob and Super Glide Custom Models still use the 96.96 cubic inch (1,584 cc)
Twin Cam 103, 2003–2006, 2009, 103 cubic inch (1,690 cc) (engines for C.V.O. models), Standard on 2011 Touring models: Ultra Limited, Road King Classic and Road Glide Ultra and optional on the Road Glide Custom and Street Glide. Standard on most 2012 models excluding Sportsters and 2 Dynas (Street Bob and Super Glide Custom). Standard on all 2014 dyna models.
Twin Cam 110, since 2007, 110 cubic inch (1,800 cc) (engines for C.V.O. models)
Small V-twins[edit]
Evolution Sportster
D Model, 1929–1931, 750 cc
R Model, 1932–1936, 750 cc
W Model, 1937–1952, 750 cc, solo (2 wheel, frame only)
G (Servi-Car) Model, 1932–1973, 750 cc
K Model, 1952–1953, 750 cc
KH Model, 1954–1956, 900 cc
Ironhead, 1957–1971, 883 cc; 1971–1985, 1,000 cc
Evolution, since 1986, 883 cc, 1,100 cc and 1,200 cc
Tiedät kai että googlella olisit löytänyt vastauksen kysymykseesi nopeammin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."
ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w18946Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu3893En koskaan
Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v49840Nainen, olet kaipaillut seuraani
Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan76737Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.224731- 46719
Emme näe enää koskaan
Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon34697Vornanen alkaa olla kusessa
Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt82692- 108684
- 35620