Itkuherkkyys

VilmaVollottaja

Hävettävää, kun jokainen pienikin juttu saa itkun partaalle. Pala kurkussa, vedet valuu silmistä, ääni värisee, silmät punoittaa. Osaako kukaan itkuherkkä olla oma itsensä ihan täysillä vai pitääkö teidänkin yrittää pidätellä kyyneleitä?

4

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToinenVollottaja

Minäkin olen kauhea vollottaja.Joskus hävettää olla tällainen. En minä kotona itke niin paljon, mutta jännittävissä ja pelottavissa tilanteissa itken helposti, ahdistuksissani ja esim. töissä, jos joku huomauttaa jostakin pienestäkin. Yleensä pidättelen, mutta joskus vaan ei voi mitään.

• itkettää

ite ennen vollotin tosi herkästi. jos vaikka piti mennä valittamaan närästystä hoitajalle niin alko jo itku, ilman mitään syytä :D mutta nyt on hieman hellittäny. joskus tottakai tulee herkästi vieläkin :/

• mukamas.kova

Olen jere, mukamas jämäkkä, myös tunteettomaksi jotkut joissakin asioissa ovat sanoneet. Mut ans kattoo kun hautajaisissa pitää olla. Siitä mitään tule.
        Poraan kuin pikkutyttö, jolta juuri paras tikkari on otettu pois. Ne jäähyväisanat vaikeimpia.
        Varmaan sama jos vaikka mafiapäällikköä haudattais, pokkahan ei vaan pidä. Piti kerran. Haudattiin miestä, jolla oli miessuhteita.
        Provosoin sitä juhlallisuutta ja korusanoja. Haudalla lausuin kuin muina miehinä; siinähän menet pyhiesi yhteyteen.

• pilliitku

Mä oon ihan samanlainen, alan itkeä ihan älyttömistä asioista vaikka todellisuudessa en olisi edes surullinen/pettynyt tai mitään!! En jaksa enää.. Todella noloa kun 20v ihminen joutuu pidättelemään itkua jatkuvasti ihan pikkuasioiden vuoksi.

Viimeksi tänään, kun mietimme poikaystävän kanssa vappusuunnitelmia ja meillä oli kaksi vaihtoehtoa. Sitten poikaystävä sanoi että hän on aika väsynyt joten ei varmaan jaksa sitä toista vaihtoehtoa, ja minulle oli oikeasti ihan sama että mitä tekisimme, mutta minua alkoi itkettää!! Poikaystävä tietysti tulkitsi sen, että minua harmitti vaikka oikeasti ei. Ellei sitten alitajunnassa jotenkin harmita vai onko se mahdollista? Ja ei tosiaan ollut eka kerta kun hänen nähtensä itken. Huono puoli asiassa on se, että itken niin usein pikkuasiosta että jossain vaiheessa hän ei varmaan ota enää edes tosissaan vaikka olisi oikea suru. Kerran äitinikin kanssa keskustellessani jostain äiti totesi "milloinpa sinä et itkisi". Niinpä.

Onkohan tähän mitään hoitoa tai apua miten voisi estää itkua? Itken melkeinpä joka päivä, yleensä itsekseni jos vaikka luen lehdestä surullisen uutisen tai katson telkusta ohjelmaa jossa on yksikin pienen pieni koskettava hetki (=kukaan muu ei sille itkisi). Käytännössä missä vaan ja minkä vain syyn vuoksi voin alkaa itkeä :/ Eniten tietysti häiritsee julkisilla paikoilla itkut ja erityisesti koulussa, lääkärissä ym.. Koettu on nimittäin.

Minulla saattaa olla masennusta, voikohan se olla osasyynä tähän? Lisäksi olen pienestä pitäen ollut herkkä, mutta silloin en kuitenkaan itkenyt. Ihan käsittämätöntä että itken aikuisena enemmän kuin pikkutyttönä. Itken myös helposti nauraessani, ehkä ongelma on vaan joku yliaktiivinen kyyneltentuotanto tai jtn?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 502
      7513
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2630
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1897
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1758
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1357
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1173
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1145
    Aihe