Täällä skodistit ovat jaksaneet vaahdota Skoda Octavia Räsän suorituskyvystä softattuna. Uuden 2015 Skoda Ocu rs bensa dsg suorituskyky on samaa luokkaa softattuna kuin 2015 Seat Leon Cupra Dsg 280hv mallin suorituskyky.
Autoissa on paljon samaa muutenkin. Etupyörät surraavat holtittomasti ja nämä mallit ovat suunnattu ns. puolikkaille automiehille. Molemmissa on dsg-vaihteisto ja softattu Skoda Ocu RS:llä on sama teho/paino-suhde kuin Seat Leon Cupralla.
Mercedeksen vm. 2001 C32 AMG kuitenkin pieksee tämän VAG kaksikon. Seat Leon Cupra jää auttamatta jo lähdössä taakse katselemaan laadukkaan, arvostetumman ja vanhemman länsiauton takavaloja. Lisäksi myös käytetty C32 V6 kompressori koneella maksaa reilusti alle puolet tai kolmasosan uuden naurettavan VAG-päristimen hinnasta. Takavetoisen AMG:n ajo-ominaisuudet myös iästä huolimatta huikeat verrattuna Skodaan.
Etupyörät lähes sulaa ja ratti vispaa, sellaista se on noilla RS-Skodilla ja Cupra-Seateilla ajo.
280hv Seat Leon Cupra DSG 280 hv (paino/teho = 5,4 kg/hv) vs MB C32 AMG 354 hv (paino/teho = 4,9 kg/hv)
http://www.zeperfs.com/duel220-5321.htm
Huomatkaa kuinka jo 0-40 km/h kiihdytyksessä Cupra "aka. softattu Skoda Ocu Räsä" jäänyt lähes sekunnin takavetoiselle Mersulle. Tämä on se etuvetoisella repivälle se karu totuus. Vaihtuu se Skoda elvistely ja suuret luulot nöyräksi takavalojen katseluksi tosipaikassa.
E430 Mersuni pärjää hyvin vakio Räsää vastaan. Lähössä toki voittaa Räsän. Ohituskiihtyvyys sitten samaa luokkaa.
Seat Leon Cupra (eli softattu RS) kyykytetään
26
251
Vastaukset
- mersumies_100
Anteeksi. Olen mielisairas. En omista oikeasti mersua.
- mersuton_1.2L
Älä masennu turhaan, vaikka suomessa paljon mersuja näkyykin, ei niitä oikeasti kulkevia malleja ole täällä härmässä kuin kourallinen
- Jajäät
mersuton_1.2L kirjoitti:
Älä masennu turhaan, vaikka suomessa paljon mersuja näkyykin, ei niitä oikeasti kulkevia malleja ole täällä härmässä kuin kourallinen
Skodalla ja Seatilla on hyvä kyykytellä uusia ja miksei vanhempiakin mersuja, oli sitten turboa tai V8:ia, niin lopputulos on:
Jajäät. - Lollolll
Jajäät kirjoitti:
Skodalla ja Seatilla on hyvä kyykytellä uusia ja miksei vanhempiakin mersuja, oli sitten turboa tai V8:ia, niin lopputulos on:
Jajäät.Haha, hyvä ruo "jajäät"
- Jääkmän
Rikkaat omistavat mersuja ja niillä on varaa korjata niitä.
- MuaAha
Seatti onkin asiapeli, sillä on hyvä kyykytellä jahreswageneita.
Entä Miksi uusi ja hintava Mercedeksen C250 bluetech ei pärjää halpis Octavialle tai Leonille? Edes C300 hybrid ei pärjää sanottavasti ja Seat jättää senkin. Miksi näin?
Paikkamaalaile sitä 97 e-mersuasi ja haaveile AMG-malleista. Voit joku päivä saada sellaisen kun Helmut on sen ensin polkenut saksalaisille kelpaamattomaksi. E420 '97 malli ei muuten ole viiden tonnin arvoinen, saksassa pyyntihinnat tonnin pintaan. Paikanpäältä lähtee tasasummalla tai alle. Kyseiset autot eivät kelpaa kenellekkään erityisesti lahoamisen/ruosteongelmien takia (tuo korimallihan on kuin Vito), mutta myös muut ylläpidolliset pulmat kuten alustan osat ja lisäksi vanhanaikainen iso kone josta joutuu pulittamaan raippaveroa.
Kovasti on kaveri tullut nöyryytetyksi, kun tänne pitää jatkuvasti suoltaa uusia avauksia ja kommentteja.- SeKyykyttääItseään
Kuten Jullinjuntti sanoisi: "Ei tuollainen tervettä ole". Mersumiehellä on Johtotähti pahasti hukassa.
- van.der.gyygh
VW groupin tehokkaimmatkin mallit kyykytetään helposti länsiauto Mercedes mallistosta löytyvillä autoilla. Sekös skeidaajia v*tuttaa.
- Jajäät
Totta, kun laittaa sen 20 t€ enemmän tiskiin. Sepä se vasta M-B kuskia kyrsii kun yli 50t€ autolla (esim. C250 Bluetech) jää halpis-Skodalle
- CMersuOnMopo
Jajäät kirjoitti:
Totta, kun laittaa sen 20 t€ enemmän tiskiin. Sepä se vasta M-B kuskia kyrsii kun yli 50t€ autolla (esim. C250 Bluetech) jää halpis-Skodalle
Naapuri osti juuri E250 Bluetech neliveto farmarin. Kyllä minua nyt kyrsii, kun 1.2 TSI ei sille pärjää...
- Mua-ahaahaha
CMersuOnMopo kirjoitti:
Naapuri osti juuri E250 Bluetech neliveto farmarin. Kyllä minua nyt kyrsii, kun 1.2 TSI ei sille pärjää...
Itse kyykyttelin useampaan otteeseen juurikin tällaista E250 Bluetechia. Kyllä siinä puna nousi ohjaamoon, kun joutui nöyrtymään RS:lle. Kokeiltiin vielä mutkatiellä jolloin mersu joutui antautumaan täydellisesti, lähes menettäessään hallinnan.
Sieltä se mielenosoituksellisesti vielä vilautteli pitkiä valoja usean sadan metrin päästä. Liekö harmittanut, kallis peli (70000€) joka ei kulje edes perheauton vertaa. Ylläolevalle autottomalle mersu ja skodamiehen naapurille tiedoksi, täähän taitaa olla käytännössä mopompi kuin C-mallit :D
- valvojax
MB on perssuristin
Stuttgartin lelutehtaalta ulostetaan muka automaailman mittapuuta, mutta todellisuudessa kyseessä on ylihintainen ja alilaatuinen romuläjä jonka ongelmat alkaa kun kosla on ajettu liikkeestä ulos. Voimansiirto, polttoaineensyöttö ja ruosteongelmat varhaisessa vaiheessa - meeebee
Kyllä se Skodisteja ja erästä reppana Subaru-Kallea harmittaa kun Mersut menee vasemmalta ja oikealta ohi virittämättömänä loppuun rassatuista ja lastutetuista skeidoista.
- ulisevathuojuvat
Skeidojen kyykytys pitäisi julistaa viralliseksi kansallishuviksi. Muutenkin kun Skodille nauretaan aina kun niitä nähdään. Lapsillakin suu kääntyy hymyyn kun näkevät skeidan, vanhempien on tosin pitänyt kertoa, ettei rumaa politrukin hymyä keulassa tarvitse pelätä, ja kyseessä on vain surkea, ohutpeltinen, vikaantuva, öljynkäryinen, vettä vuotava, vanhahtavamuotoinen itäauto.
- Jajäät
Kyykyttelin taas aamusta liikennevalolähdössä Mersua. Mersun perä niiaili ja moottori ulvoi, kun päästin sen rinnalle. Sitten kaasu pohjaan ja sinne jäi V8 mersu ruostepaikkoineenihmettelemään mihin se läks. No RS:n teho puhuu, teho puhuu.
Mersulla suurimmat menohalut lienee jääneet autobahnille. Mene ja tiedä, itse en kyllä moista autovanhusta viitsisi enää noin loppuuun asti huudattaa, mutta kukin tyylillään. Korjaisi nyt ensin ne takaluukusta, kaarien ja ovien reunoista selvästi näkyvät ruostepaikat ammattimaisesti.
Seuraavissa valoissa odottelin niin takaa tuli toinen mersu mersu - aika tuoreen näköinen, lentävää lähtöä tavoitteli ja onnistuikin. Sen verran sai etumatkaa että näin takana lukevan C250 ja jokin Bluetech. Mersun takarengas pompotti omituisesti, vähän kuin olisi ajanut hiekkatiellä ns. nimismiehen kiharoihin huonoilla iskunvaimentajilla.
En antanut sen häiritä enempää, joten survaisin oikeanpuolimmaisen pedaalin pohjaan ja annoin RS:n hoitaa loput. Ohihan siitä mentiin heittämällä, tassut tiukasti tiessä. Näytti kumpikin Mercedes asettuvan omalle paikalleen, eli taakseni kiltisti.
Erinomainen päivän aloitus tuplakyykytyksellä! Onkohan kummallakaan kotona odottamassa slaavikyykky (=mersumiehen raivokohtaus kotona kyykähtäessään Skodalle)
Jajäät!- skodakyykyttelijä
tietää jo nyt, että nämä sun pikku mikkihiiren käsillä kirjoittamat fantasiasi ovat valetta. Skodaa kiva kyykytellä ja skodisti itsekin kyykyttää: Nöyryyttää itsensä ja kyykyttää koko oman idän sukuisen perheensä.
- Anonyymi
Paras ohitukseni Octavia RS:llä on ollut 5 henkilöautoa ja yksi rekka. Kukaan henkilöauto kuskeista ei tohtinut lähteä ohi, vaikka edessä oli kolmen kilometrin suora, eikä ollut vastaantulijoita. Kaikki kuskit taisivat olla niin seniilejä, että ohitukseen ei keneltäkään rohkeus riittänyt.
- mersumies_100
On aivan selvää, kuten mittaustuloksistakin huomataan, että takavetoinen lähtee liikkeelel tehokkaammin ja kiihtyy nopeammin. Lähes sama teho/paino-suhde autoissa ja VAGin "esitys" jopa 14 vuotta uudempi. Silti Mersu AMG-optimoidulla, mutta silti vanhanaikaisemmalla automaatilla (huom: 2001) kyykyttelee Seat Leon Cupran. VAG tuotteessa etuna vielä nopeahko DSG-vaihteisto, mutta sekään ei auto, kun pitoa ei ole eturenkailla. Mersu irtoaa tehokkaasti ja takavalot näkyvät Seat-kuskille.
- olllibolli
TOTTAHAN SKOODA OKTAAVI RÄSÄ LASTUTETTUNA JÄÄ VANHEMMALLE 2001 C32 MERSULLE KUN NOIN PAHASTI NÖYRYYTETÄÄN SEAT CUPRAAKIN.
TAITAA SKODA KUSKILA IHAN TAJU LÄHTEÄ JA ITKU TULLA HUUTAEN KUN NIIN MASSIIVINEN KYYYKYTYS - Hihihihihii
Mersu jää vaikka paalua tuplat tiskissä
- mersumies__100
Kohtuullisen hyvän C32 AMG:n saa Saksassa 7000-9000 eurolla. Erittäin hyvä löytyy n. 10000-12000 eurolla.
Skoditi nöyrtyy ja muuten tuollainen AMG tarjoaa ylivertaisia ajoelämyksiä, tyyliä mutta myös mukavuutta. W211 E55 AMG:tä olen kokeillut useampaan otteeseen ja myös kerran pääsin Vehon Mercedes-maahantuonnin upouuden SLK 55 AMG:n rattiin erään kontaktihenkilön kautta.
Muistutan, että minä kyykytän kaikki tehdasuudet Skodat myös vuosimallin 1997 E430 Mersullani. Okei, Seat Leon Cupralle en ihan pärjää, mutta vm. 2001 C32 AMG jättää sen katselemaan todella tylysti takavaloja.
Tässä esimerkki:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-c-32-amg-avantgarde-guter-zustand-uhldingen/205363120.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=26&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1 - mersumies__100
Toisaalta ihan perus 2002 vuoden CLK 500 Mese riittää jättämään helposti kiihdytyksessä Cupran ja varsinkin Räsä Octaavin kattelemaan takavaloja
http://www.zeperfs.com/duel2439-5321.htm - möömee
olen aina pitäny skodia / seatteja noloina autoina. Ovat sellasia vajakkien tehotomia rouskuttimia
- mersumies.100
Eipä ole skodisti päässyt ikinä tehokkaan premiumin rattiin kuten Porschen tai AMG-Mersun
Voi voi voi voi.... Ja Räsä on sitten teidän mielestä se maanteiden kovin auto, sehän on vain rumaksi veistetty pärinäluukku..- marttipelto
niiden uusien Amg rattiin ei pääse kuin rikkaat, muutta myönän että onhan joku Seat Cupra ompi liian räikeä
- Anonyymi
Vähän vanha topikki mutta löyty haettu vastaus, oisko ketää jolla kokemusta 290 hv Cuprasta manuaalilla?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14289410/seat-leon-cupra-dsg-st-tykki
lainaus aloituksesta:
""0-50 km/h oli 3,1 sekuntia ja 0-100 km/h 6,5 sekuntia (valmistaja lupaa etuvetoiselle ylioptimistisia 5,9 sek 0-100 km/h aikoja).
Kävin jus koeajaa yhden tollasen Cupran eikä auto tosiaan tehny mitää vaikutusta, oma Opel Corsa OPC 207 hv 0-100 km/h 6.8 s. Edes väännössä ei huomannu mitään ihmeellistä eroa, oisko ollu ahdot kateissa vai onko oikeesti noin lussu. Olen testannut Cupraa myös 280 hv ja 265 hv versioina sekä DSG että manuaali vaihteisena, ne tuntu silloin ihan oikeesti äkäsiltä, mutta tää ei kyllä ollu mistään kotosin, alle 50 tkm ajettu, oisko kone jo lopussa? Suuttimet tukossa tai jotain??? Ei varmaan olis edes sutinu jo olis kokeillu...ne 2014 mallit hyökkäs oikeen huolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952