Hei. Minulla oli viime kesänä opiskelija-asunnossani alivuokralainen. Häneltä perimäni vuokra oli kutakuinkin sama kuin vuokranantajalle maksamani, eli voittoa ei tullut kuin euro tai pari. Olen ymmärtänyt, että alivuokratulot on kuitenkin ilmoitettava. Miten tarkkaan ottaen pitää toimia? Voinko käyttää osakehuoneiston vuokra -lomaketta, vaikka en omista huoneistoa vaan asun siinä itse vuokralla?
Asunnon alivuokrauksesta saatujen tulojen ilmoitus
alivuokraaja
1
183
Vastaukset
Hei nimimerkki alivuokraaja ja kiitos kysymyksestäsi !
Merkitse alivuokralaisen Sinulle maksama vuokra vuokratuloksi veroilmoitus verkossa –palvelussa, tästä linkistä pääset kirjautumaan palveluun http://www.vero.fi/veroilmoitus
Ja merkitse muut kulut –kohtaan päävuokralaisena maksamasi vuokra.
Mikäli jätät veroilmoituksesi paperilla, täytä lomake 7H.
Voit vielä lisätiedoissa mainita, että kyseessä on alivuokralaiselta saatu vuokratulo.
Terveisin Katja Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066832- 954271
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista463516Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483402- 503309
- 1793304
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242819- 622280
- 412250
- 131714