Viisumi Kambodzhaan?

Teemu

Hei
Kysyisin tietäviltä, että mikä on käytäntö Kambodzhaan saapuessa viisumin kanssa? Onko syytä hankkia etukäteen vai saako sen rajalta (lentokentältä)? Kuinka kallis? Onko muita huomioitavia seikkoja maahantulossa?

Kiitos!

24

4486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Ootko lentämässä suoraan Kambodzhaan? Jos et, kannattaa hankkia viisumi etukäteen, esim. thaimaasta... Nopeiten sen saa bangkokista, sillä muuten hakemus, passi ja kuva lähetetään sinne ja sitten takaisin, joten sitä joutuu oottaan jonkun aikaa. Ja rajalla ei oo mitään kovin ihmeellisiä kaupunkeja...... Rajalla viisumi maksaa myös enemmän, en muista tarkkaa hintaa. Suurinpiirtein 30 $ tai jotain.....

      • Teuvo

        Hello

        Lennetään Helsingistä Bangkokiin, sieltä Hanoihin, siitä sitten Vietnamia alapäin edelleen Saigoniin (HCMC) ja sieltä sitten Siem Reap:iin ja Angkoriin. Edelleen Bangkokiin ja sieltä "poiketaan" sitten Australiaan ym...
        Onko Bangkokin lentokentällä toimipistettä josta viisumiasian voi hoitaa?


      • Marlena
        Teuvo kirjoitti:

        Hello

        Lennetään Helsingistä Bangkokiin, sieltä Hanoihin, siitä sitten Vietnamia alapäin edelleen Saigoniin (HCMC) ja sieltä sitten Siem Reap:iin ja Angkoriin. Edelleen Bangkokiin ja sieltä "poiketaan" sitten Australiaan ym...
        Onko Bangkokin lentokentällä toimipistettä josta viisumiasian voi hoitaa?

        Kyllä kaikki viisumi asiat voit hoitaa kätevästi Bangokin lentokentällä, mutta suosittelen silti että jos sinulla on mahdollisuus näin etukäteen Suomesta käsin hoitaa joitain viisumi asioita niin neuvoisin tekemään sen, helpottaa asioita aina.


      • kivirta
        Teuvo kirjoitti:

        Hello

        Lennetään Helsingistä Bangkokiin, sieltä Hanoihin, siitä sitten Vietnamia alapäin edelleen Saigoniin (HCMC) ja sieltä sitten Siem Reap:iin ja Angkoriin. Edelleen Bangkokiin ja sieltä "poiketaan" sitten Australiaan ym...
        Onko Bangkokin lentokentällä toimipistettä josta viisumiasian voi hoitaa?

        Me teimme tänä kesänä lähes saman reitin: HKI-BKK-Hanoi. Sieltä busseilla ja junilla; Huè, Hoi An, Doc Let, Nha TRang, HCMC, Phnom Penh, Siem Reap.

        Kamputsean viisumin saa rajalta noin tunnissa ja hinta on 25 USD. Muista passikuva. Tämä koskee siis rajanylitystä maata pitkin. Lentokentistä en tiedä, paitsi että Vietnamin viisumia et saa kentältä kovinkaan nopeasti. Siihen saattaa mennä pari-kolme päivää. Helposti.

        ANgkor on aivan mahtava!!!!


      • hankinta
        Teuvo kirjoitti:

        Hello

        Lennetään Helsingistä Bangkokiin, sieltä Hanoihin, siitä sitten Vietnamia alapäin edelleen Saigoniin (HCMC) ja sieltä sitten Siem Reap:iin ja Angkoriin. Edelleen Bangkokiin ja sieltä "poiketaan" sitten Australiaan ym...
        Onko Bangkokin lentokentällä toimipistettä josta viisumiasian voi hoitaa?

        Saat viisumin tosiaan rajalta. Mutta myös HCMC:ssä voit hoitaa asian näppärästi. Menet konsulaattiin aamupäivällä ennen klo 11 ja haet passin takaisin tasan klo 16 tai sen jälkeen. Maksaa muistaakseni 20$, passikuva ja viisumikaavake passi tarvitaan. Konsulaatti sijaitsee "kävelymatkan" päässä keskustasta, jokunen kilometri.

        Itse hoidin tuon homman kesällä. Ja sama reitti, poislukien Austraalia.


    • Marlena

      Minä neuvoisin hoitamaan viisumi asian etukäteen, Kambodza ei vielä oikein toimi niinkuin useat sen ympärillä olevat maat kuten Thaimaa. Papereita saa Suomesta tilaamalla ne Kambodzan suurlähetystöstä kotiin ja täyttämällä ne etukäteen kuvien ja passinumeroiden kera jotta kaikki sujuu Kambodzan päässä helposti, 4 viikon turisti viisumi maksaa 20 US dollaria, jonka maksat kun saavut maahan ja toiset 20 dollaria kun poistut maasta. Muista täyttää vielä oma tulli lappunen, niin ja ota jo nyt selville jos asut Hotellissa sen osoite jne koska joudut täyttämään että missä osoitteessa asut matkasi ajan. Asuin itse Kambodzassa kaksi vuotta sitten ja eräillä ystävilläni kesti jopa 3 viikkoa viisumin odottelu Thaimaassa. Byrokratia on Kambodzassa vielä hieman..nooh miten sen nyt sanoisi kesken eräinen, asiat eivät suju niinkuin niitten pitäisi. Mutta maa on niin kaunis ja pullollaan seikkailuja:)

      • Teuvo

        Hei

        Marlena ja kivirta - kiitos!

        Onko näin että lähin Kambodzhan lähetystö sijaitsee Pariisissa?
        Löysin hieman lisää tietoa viisumeista seuraavasta linkistä: http://www.visit-mekong.com/cambodia/fastfaqs/visas.htm - jos kiinnostaa. Sieltä löytyi mukavasti myös muuta infoa.

        kivirta - kauanko vietit aikaa kyseisellä kierroksella? Meillä on varattu siihen vain 13 päivää, joten hieman kiirettä pitää...

        Marlena - missä päin asuit Kambodzhassa?

        Teuvo a.k.a. Teemu


      • kivirta
        Teuvo kirjoitti:

        Hei

        Marlena ja kivirta - kiitos!

        Onko näin että lähin Kambodzhan lähetystö sijaitsee Pariisissa?
        Löysin hieman lisää tietoa viisumeista seuraavasta linkistä: http://www.visit-mekong.com/cambodia/fastfaqs/visas.htm - jos kiinnostaa. Sieltä löytyi mukavasti myös muuta infoa.

        kivirta - kauanko vietit aikaa kyseisellä kierroksella? Meillä on varattu siihen vain 13 päivää, joten hieman kiirettä pitää...

        Marlena - missä päin asuit Kambodzhassa?

        Teuvo a.k.a. Teemu

        Me oltiin reissussa 4 viikkoa, josta Kamputseassa 6 päivää. Ykköskohteemme oli Angkor Thomin alue(jossa sijaitsee siis Angkor Wat temppeli).

        Jos on noin kiire, niin älkää skipatko Hoi Ania missään nimessä. Aivan loistava pikku kaupunki ja oikein upea uimaranta.

        Missä ajattelitte käydä Namissa?


      • Marlena
        Teuvo kirjoitti:

        Hei

        Marlena ja kivirta - kiitos!

        Onko näin että lähin Kambodzhan lähetystö sijaitsee Pariisissa?
        Löysin hieman lisää tietoa viisumeista seuraavasta linkistä: http://www.visit-mekong.com/cambodia/fastfaqs/visas.htm - jos kiinnostaa. Sieltä löytyi mukavasti myös muuta infoa.

        kivirta - kauanko vietit aikaa kyseisellä kierroksella? Meillä on varattu siihen vain 13 päivää, joten hieman kiirettä pitää...

        Marlena - missä päin asuit Kambodzhassa?

        Teuvo a.k.a. Teemu

        Asuin pääkaupungissa Phonm Phenmhissä. Loistavaa aikaa, suosittelen lämpimästi Kambodzaan menoa. Jos itselläsi on aikaa kannattaa käydä tsekkaa sellainen rantakaupunki etelämmässä kun Sihaunukville. Ei tietoakaan turisteista. Phonm phenmhistä menee sinne suoraan bussi. Jos tulee jotain kysyttävää niin, niin mä vastaan mielelläni:)


      • Teuvo
        kivirta kirjoitti:

        Me oltiin reissussa 4 viikkoa, josta Kamputseassa 6 päivää. Ykköskohteemme oli Angkor Thomin alue(jossa sijaitsee siis Angkor Wat temppeli).

        Jos on noin kiire, niin älkää skipatko Hoi Ania missään nimessä. Aivan loistava pikku kaupunki ja oikein upea uimaranta.

        Missä ajattelitte käydä Namissa?

        Hello

        Alustava suunnitelma Vietnamiin:
        -lento BKK-Hanoi
        -1-2 päivää Hanoissa
        -siirtyminen Huen seudulle (juna tai lento). Eräs ystävämme on YK:n hommissa alueella.
        -käydään myös Hoi An:issa
        -siirtyminen HCMC (juna/lento)
        -2-3 päivää HCMC
        -siirtyminen lentäen HCMC-Siem Reap

        Ystävällisin terveisin
        Teuvo


      • kirjoitus
        Marlena kirjoitti:

        Asuin pääkaupungissa Phonm Phenmhissä. Loistavaa aikaa, suosittelen lämpimästi Kambodzaan menoa. Jos itselläsi on aikaa kannattaa käydä tsekkaa sellainen rantakaupunki etelämmässä kun Sihaunukville. Ei tietoakaan turisteista. Phonm phenmhistä menee sinne suoraan bussi. Jos tulee jotain kysyttävää niin, niin mä vastaan mielelläni:)

        Pääkaupunki on Phnom Penh ja rantakaupunki on Sihanoukville(kuninkaan nimen mukaan).
        Oletko tosiaan asunut siellä? Luulisi että olisi edes kaupunkien nimet oppinut...


      • kivirta
        Teuvo kirjoitti:

        Hello

        Alustava suunnitelma Vietnamiin:
        -lento BKK-Hanoi
        -1-2 päivää Hanoissa
        -siirtyminen Huen seudulle (juna tai lento). Eräs ystävämme on YK:n hommissa alueella.
        -käydään myös Hoi An:issa
        -siirtyminen HCMC (juna/lento)
        -2-3 päivää HCMC
        -siirtyminen lentäen HCMC-Siem Reap

        Ystävällisin terveisin
        Teuvo

        Pari päivää Hanoissa riittää nippa nappa. Kannattaa pysytellä vanhassa kaupungissa ja kierrellä eri kujia ja tehdä ostoksia.
        Hoan Kiem järven rannalla on aika hieno ravintola jossa soittaa traditionaalista musiikkia kuusi henkionen bändi. Aika intiimi fiilis! Paikka on hintava(paikalliseen hintatasoon verrattuna, siis), ruoka on kohtalaista ja vaatii pöytävarauksen yleensä.

        Me mentiin Huèhen yö-junalla. Oikein mukava tapa matkustaa. Parasta mitä Huèssa voi tehdä, on lähteä "mopo-safarille". Siinä ajellaan pienessä ryhmässä(4-6) ympäri Huèta nähtävyyksiä katsomassa sekä myös Huèn ulkopuolella(esim. Bunker Hill, pari Wattia, Japanese Bridge,...). On aika siistiä ajaa mopolla riisipeltoa halkovalla hiekkatiellä joen rannalla. Eräs kahvila järjestää niitä ja hinta on 6 USD ja reissu kestää noin 6 tuntia. Aivan ehdoton kokemus!

        Hoi Anissa on ehkäpä Vietnamin parhaat valikoimat tuliaisia. Paljon antiikkia, räätäleitä ja jos jonkinlaisia kauppoja. Myös biitsi on yksi parhaita Namissa,

        HCMC on mukavin aaasian metropoli missä olen käynyt. Ruoka on siellä paljon parempaa kuin pohjoisessa(enemmän vaikutteita Thaimaasta ja Intiasta) ja hinnat halvempia.

        Siem Reapiin palaan luultavasti ensi vuonna. Oli sen verta mukava pikku kaupunki/kylä.


      • Marlena
        kirjoitus kirjoitti:

        Pääkaupunki on Phnom Penh ja rantakaupunki on Sihanoukville(kuninkaan nimen mukaan).
        Oletko tosiaan asunut siellä? Luulisi että olisi edes kaupunkien nimet oppinut...

        Ei oo totta, pistää oikein naurattamaan te jotka asutte Suomessa, miten te voitte olla noin katkeria että RuotsinSuomalainen tekee muutaman kirjoitusvirheen, yksi M kirjain liikaa ja yksi U puuttui. Sä pelastit mun viikonlopun naurettavuudellasi:)


      • hahah
        Marlena kirjoitti:

        Ei oo totta, pistää oikein naurattamaan te jotka asutte Suomessa, miten te voitte olla noin katkeria että RuotsinSuomalainen tekee muutaman kirjoitusvirheen, yksi M kirjain liikaa ja yksi U puuttui. Sä pelastit mun viikonlopun naurettavuudellasi:)

        Joo ,kylä näillä palstoilla noi pilkunnussijat ovat koomisia :-). Monelle tuntuu olevan elämäntehtävänä etsiä kirjoitusvirheitä.


      • Marlena
        hahah kirjoitti:

        Joo ,kylä näillä palstoilla noi pilkunnussijat ovat koomisia :-). Monelle tuntuu olevan elämäntehtävänä etsiä kirjoitusvirheitä.

        Kuule mä olen 100% samaa mieltä sun kanssa! Ihme meininkiä tollanen. Mukavaa Joulun odotusta:)


    • cambodia

      Homma hoitu nopeeesti ainakin Siem Reapin kentällä. Yks foto ja kaavakkeita voit printata netistä. Täytä kaavake jo etukäteen ja lentokentällä maksat 25$. Jonotus kesti n.20min? Tämä siis viikko sitten.

      • melkein matkalla

        Laitatko linkin mistä kaavakkeita voi printata! Ensi viikolla lähden kohti Bangkokia ja sieltä jatkan Kamputseaan ja sen jälkeen Vietnamiin. Osaako joku neuvoa mistä saisi halvimmat lentoliput Bangkokista Siem Reapiin? Bangkok Airwaysin nettisivuilla pelkkä menolento maksoi 114 €.


      • kalliita
        melkein matkalla kirjoitti:

        Laitatko linkin mistä kaavakkeita voi printata! Ensi viikolla lähden kohti Bangkokia ja sieltä jatkan Kamputseaan ja sen jälkeen Vietnamiin. Osaako joku neuvoa mistä saisi halvimmat lentoliput Bangkokista Siem Reapiin? Bangkok Airwaysin nettisivuilla pelkkä menolento maksoi 114 €.

        Bangkokista ei lennä muita kuin Bangkok airways ja liput ovat kalliita. Saattaa olla tosiaan tuota hintaluokkaa. Kokeile löytää viisumikaavake Kambothzan suurlähetystön sivuilta, en tiedä löytyykö. Toisaalta viisumin saa vaivatta myös rajalta, ei tarvitse odottaa kuin jonkin aikaa niin passissa on viisumi leimattuna.


    • kivirta

      saa ainakin maa-rajoilla helposti. Aikaa menee noin 1-1½, tarviit pari passikuvaa ja 25 USD pätäkkää. Sekä hieman papereiden täyttämistä. Uskoisin että lentokentällä sen saa jopa helpommin. Itse olen mennyt vain maitse Vietnamista.
      Ei muuta huomioitavaa kuin että tuolla päin ei kannata hirveästi leikkiä laskea saaatika vitsailla tullimiesten kustannuksella. Saattaa käsittely aika hidatua kovasti...;-)

      • melkein matkalla

        Onko sinulla Kimmo tai kenellä tahansa käsitystä / tietoa saako Thaimaan - Kamputsean rajalta helposti jatkokyydin esim. bussi Siem Reapiin? Minulla olisi nyt kyyti Bangkokista Kamputsean rajalle, kaverin kaveri Bangkokista järkkäsi, ainut että unohti meilissä laittaa mille paikkakunnalle. Kimmo, sinulle isot kiitokset, tänne kirjoittamistasi jutuista on ollut ainakin minulle paljon hyötyä reissuni kulkua etukäteen miettiessä!


      • kivirta
        melkein matkalla kirjoitti:

        Onko sinulla Kimmo tai kenellä tahansa käsitystä / tietoa saako Thaimaan - Kamputsean rajalta helposti jatkokyydin esim. bussi Siem Reapiin? Minulla olisi nyt kyyti Bangkokista Kamputsean rajalle, kaverin kaveri Bangkokista järkkäsi, ainut että unohti meilissä laittaa mille paikkakunnalle. Kimmo, sinulle isot kiitokset, tänne kirjoittamistasi jutuista on ollut ainakin minulle paljon hyötyä reissuni kulkua etukäteen miettiessä!

        Itse olen siis mennyt Vietnamista Kambodzhaan ja takaisin. Thaimaa-Kambodzha raja ei siis ole tuttu. Itse kyllä ottaisin Bangkokista asti kyydin aina Siem Reapiin asti: se olisi varminta. Rajalta saat varmasti järkättyä esim. mopokyydin minne ikinä haluat, mutta bussikyydistä en tiedä.
        Jos otat mopotaksin, älä maksa yli 10 USD päivästä. 10 USD pitäisi riittää vuokraksi kuskin kera. Auto taxeja en nähnyt kuin Phnom Penhissa.
        Siem Reapista saat majoituista hintaan 2-200USD, joten skaala on laaja.
        Pidä hauskaa!


      • melkein matkalla
        kivirta kirjoitti:

        Itse olen siis mennyt Vietnamista Kambodzhaan ja takaisin. Thaimaa-Kambodzha raja ei siis ole tuttu. Itse kyllä ottaisin Bangkokista asti kyydin aina Siem Reapiin asti: se olisi varminta. Rajalta saat varmasti järkättyä esim. mopokyydin minne ikinä haluat, mutta bussikyydistä en tiedä.
        Jos otat mopotaksin, älä maksa yli 10 USD päivästä. 10 USD pitäisi riittää vuokraksi kuskin kera. Auto taxeja en nähnyt kuin Phnom Penhissa.
        Siem Reapista saat majoituista hintaan 2-200USD, joten skaala on laaja.
        Pidä hauskaa!

        Ihan varmasti pidän hauskaa ja tulen takaisin varmasti monta kokemusta rikkaampana!


    • Katriina

      Yhteenvetona nyt näistä eri keskusteluista kysyisin vielä, että kannattaisko tehdä siis niin, että hommaan Vietnamin viisumin Bangkokista ja Kamputsean viisumin vasta rajalta? Todennäköisesti otan bussin Bangkokista rajalle ja jatkan siitä sitten taksilla tai mitä sieltä nyt ikinä löytyykään Siem Reapeniin. Jos lähden Bangkokista iltabussilla, niin olen keskellä yötä rajalla. Onko se ihan ok eli löytyykö jatkoyhteys myös tuollaiseen aikaan?

      • noin

        Joo, Vietnamin viisumi Bangkokista tai Suomesta.....aiankin bangkokista sen saa helpolla, siellä on niitä matkatoimistoja niin saatanasti.

        Ja Kamputsean viisumin saa helpolla rajalla..maksaa 20$ 25$kun poistut maasta (ainakin jos lentokonella poistuu).

        Ja kannatta ottaa bussi suoraan Siem Reapiin....bussiliput siellä puoli-ilmaisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe