Mikkeli, HP ja Nikodemus

näino

Olitko teuta kuulolla? HP luetti saarnan "Nikosta", ja puhui myös hänen uskostaan. Hän vertasi Nikoa erääseen omavanhurskaaseen mieheen, joka sai kuitenkin kuolinvuoteellaan armon katua ja uskoa syntinsä anteeksi. Hän pyysi HP:ta puhumaan hautajaisissaan ja ottamaan tekstin työmiehistä, joita palkattiin pitkin päivää töihin ja käski kertomaan että tämä oli saanut kutsun yhdennellätoista hetkellä, mutta oli saanut täyden palkan.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      Kyllä ,kuulin , nuo sanat ,mutten kuullut sanaakaan nikosta , pidän HP: hän on
      Jeesuksen palvelija , olin 15 min saunassa ,kun tuli tilattua sanuna väärään aikaan
      kuitenkin kuulin tekstit ,niissä ei ollut sanaakaan nikosta , tai Joosefista .

      Muuten oli kyllä' jos sellallanen saarna joka minun kin on myönnettävä HYVÄ:
      Hänellä oli pieniä lipsuja joista en ole mikään sanomaan ,aavistat ehkä,
      tarkoitus periatteen , Olen kuullut että IS on l:rannan tiukkis en tiedä P_joella
      IS saarnaan kuulin ,enkä voi sillä huonoksi nimentä..

      • teuta

        Aivan oikein ,Se mie joka oli sairasvutellaan , sanoi HP: näin , Olen ainakin yhden kerran aikaisemmin kuullut tämä, Sitten se vertaus viinitarhan hoitajasta , on sama kuin vertaus Taivaasta ,Koaska Isäntä oli taivaan isä joka lupasi jokaiselle työ miehelle saman päivä palkan tulipa se tarehaan työhön mihinaikaan tahamsa,jos mietimme sitä viimeistä päivää

        Todellisuudessa ,on ollut muitakin päiviä (kuten meillä ja ne on kukin Denarin arvoisia ).
        mutta jos ei niitä nyt lasketa , vaan aamusta iltään tätä päivää ,todella joku tulee 5 vaille
        sen päivän loppua ,ja saa saman palkan kuin muutkin , Kun viinitarhan isöntä kävi aamulla
        torilla kysymässä työ miehiä , Hän jätti tiedon että kaikki halukkaat on tervetulleita, Siksi
        siellä alkoi pientä nurinaa kun joku tulija sai saman palkan ,kuin hän joka oli aamusta asti tehnyt pitkin päivää. , jos sitä laskeskelisi pikin päivä tehnut = 120= 5 min. ja
        se vähin oli tullut 5 ,vaille siis aamusta tullut on tehnut ,119 kertaa sen 5 min. kunnes
        sitten tekevät sen viimeisen .5 min yhdessä ja tämä tienaa sillä 5 minuutilla PALKAN
        joka on sama kuin sillä toisella =120 kertainen. ..
        .
        Ruumiillinen tarkoitus on se että koska ihminen on kateellinen pa ska ei hän voi sulattaa
        tälläistä ajatusta , se havaitaan hyvin Kuuliapalvelussa . ,ja siellä kirjoitetuissa teksteissä
        Sitten se ajatus ,että taivaseen menee kaikki jotka on kutsuttu ..voisiko sitä vielä joku
        kä'ydä' niuhoomaan , eikö niin että kutsuttu ,on kutsuttu ,mutta EI HÄNELLÄ OLE
        MITÄÄN OIKEUTTA ,KOETTA TUOMITA TOISIA. Siis tarkoitan nyt kanssa menijää.
        Jeeus sanoi kenellekään ei ole mahdollisuus tullä hänen avukseen , sillä Ihminen
        on aina paha ,alusta asti ..


      • Armoitettu

        "Olen kuullut että IS on l:rannan tiukkis ."
        IS on tervehenkinen Kristukseen turvaava mies. Ei omavanhurskauden opin saarnaaja vaan Kristuksen evankeliumin saarnaaja. Tunnen miehen.


      • teuta
        Armoitettu kirjoitti:

        "Olen kuullut että IS on l:rannan tiukkis ."
        IS on tervehenkinen Kristukseen turvaava mies. Ei omavanhurskauden opin saarnaaja vaan Kristuksen evankeliumin saarnaaja. Tunnen miehen.

        Niin minäkin nyt , . mutta kun tässä keväämällä tiedustelin paikalliselta as.
        sain sellaisen vastauksen kunkirjoitin alkuun ,sitten hän tulikin SS,kanssa
        meille lähetys mieheksi ja kuulin koko saarnan pari pikku kohtaa oli sellaista
        jota olisi ollut kiva keskustella , mutta ne ei kumpikaan ole mikään elinehto ,
        siipä kävin tervehtimässä ja Tervetuloa toivotin sekä mainitsin että kiitos.
        .
        Hänpa laittoi heti kiitoksen Jumalalle . minusta hän oli aamulla kirkossa ,vaimonsa kansssa oli 2 lasta montako heillä on , häneen vaimonsa on ulkomaalta (oliko Norjasta) näin kummatkin nyt ensikerran . Tykästyin ,,

        SS;kanssa olimme aikanaan jo alle Rippikoulu ikäisestä ystäviä paljon toisissamme
        käyneenä tulimme tutuiksi , minulla oli isä mennyt EH: vaimon sikon kanssa naimisiin
        noin 1960 tuomiösunnuntainporstuassa ,siis viimeisenä lauantaina ,sitä kirkollisvuotta.
        no monet oli melskeet ennen kuin 1964 jouluksi tulin hesaan koska isän perhe oli sillä jo
        monta vuotta ,ja mailla selvästi oli "Leeviläisyys pukkaamassa " minullekin H-lahti
        tarjosi paikkaa ,mutta minä,ja Kauko ei haluttu ,Kauko oli SM, poika ,ja AMoli isän sisko
        siis kaukon äiti, Kaikki oli 6-7 kk päästä pässinlihaa. jonka ,ohitin siellä Hesassa ..

        jos ei kiinnosta ,OK. jos niin jatketaan myöhemmin.


      • nöino

        Harmi, että sinulta jäi saarnan alku kuulematta. Ei HP saarnan vanhetessakaan antanut lupaa sille työlle mitä sinä teet täällä. Oma viisautesi ja Jumalan työhönsä asettamien miesten haukkumin eivät kuulu Kristuksen seuraajille.


      • teuta
        nöino kirjoitti:

        Harmi, että sinulta jäi saarnan alku kuulematta. Ei HP saarnan vanhetessakaan antanut lupaa sille työlle mitä sinä teet täällä. Oma viisautesi ja Jumalan työhönsä asettamien miesten haukkumin eivät kuulu Kristuksen seuraajille.

        Mistäö sait sellaisen mielipiteen Minä kuulin alausta puolituntía , ja lopusta lähes saman
        enkä lainkaan kuulluut sitä sinun hienoa Niko asiaa ,kaikki oli kyllä selvää minulle siksi
        en ymmärrärrä miksei nyt saisi arvostella ,kun reppasti on tarve ., lähinnä mietin sitä
        kenen taakse siunä olet asettunut , vielä sentakia että tuli muutoksia .


      • teuta
        nöino kirjoitti:

        Harmi, että sinulta jäi saarnan alku kuulematta. Ei HP saarnan vanhetessakaan antanut lupaa sille työlle mitä sinä teet täällä. Oma viisautesi ja Jumalan työhönsä asettamien miesten haukkumin eivät kuulu Kristuksen seuraajille.

        Jänö , ei se kuulu sulleekkaan , ja toiseksi jokaisen on mainostettava niin että se kelpaa Kristukseklle ,.


      • näino
        teuta kirjoitti:

        Mistäö sait sellaisen mielipiteen Minä kuulin alausta puolituntía , ja lopusta lähes saman
        enkä lainkaan kuulluut sitä sinun hienoa Niko asiaa ,kaikki oli kyllä selvää minulle siksi
        en ymmärrärrä miksei nyt saisi arvostella ,kun reppasti on tarve ., lähinnä mietin sitä
        kenen taakse siunä olet asettunut , vielä sentakia että tuli muutoksia .

        Kuulossasi on pahasti vikaa, tai kirjoitat ihan eri seuroista. Lauantai- iltana HP aloitti saarnansa puhumalla Laestadiuksen saarnaa mukaillen Nikodemuksesta. Saarnaa en kuullut luettavan, mutta puheesta selvisi mistä saarnassa oli kyse.


      • teuta
        näino kirjoitti:

        Kuulossasi on pahasti vikaa, tai kirjoitat ihan eri seuroista. Lauantai- iltana HP aloitti saarnansa puhumalla Laestadiuksen saarnaa mukaillen Nikodemuksesta. Saarnaa en kuullut luettavan, mutta puheesta selvisi mistä saarnassa oli kyse.

        Kyllä voi ollakin ,mistä saadaan selitys , ettei tartte heittää hetula .
        voisiko tarkistus nauhan voinut ajaa läpi.


      • teuta
        nöino kirjoitti:

        Harmi, että sinulta jäi saarnan alku kuulematta. Ei HP saarnan vanhetessakaan antanut lupaa sille työlle mitä sinä teet täällä. Oma viisautesi ja Jumalan työhönsä asettamien miesten haukkumin eivät kuulu Kristuksen seuraajille.

        Niin noista saarnoista ,LLL:ä on ainakin 3 saarnaa joissa hän puhuu ,nikosta , minä en välitä
        kuin siitä joka Johdanto Joh;3:7-8, ja siihen on ottanu evankeliumin tekstiksi Joh. 3:1-7 ja yleensä
        kun marmatan marmatan tästä että hän ei ole tarkistanut asioita jouita minä välitän ..
        .
        Juuri yhtään muuta kuin vain sitä mitä tapahtui juuri ensimmäisella kerralla ,Miksi LLL. ei puhu
        muista kerroista , Siis Jeesus tuli virallisen ajan aukana Temppelin juhlille ja hän kävi vielä 8 ker-
        taa ,joissa jokaisessa oli kutsu tulla Nikodeemuksen luo YÖPYMÄÄN. haluaisin tietää .
        .
        kuinka mätä päukut tämä'n asian klaaraa, tai oikeastaan en halua ,koska te voitte sanoa vaikka mitä ,niin että pitäisikö se paikkansa , minusta tuntuu että on parempi kun pidätte tietonne. sillä
        oikein olisi vain se ,joka rakkaudesta annetaan ,ei väkisin, mutta kuinka luulette että teidän tieto
        vain olisi oikein ,kun tänään taas kuulin että Suomessa Raamatuntuntemus on mennyt alaspäin
        Mistä kohtaa mitattu ,LLL:n ajastako , Kyllä tähän on helppo vastata , Ainakin Jeesuksesta TÄNNE
        .
        tästä voisi puhua lisääkin.


    • omituistakatkokävelyä

      millä teu kirjoitat tuollaista ihmeellistä pätkäkatkotekstiä jossa ei ole mitään lookisutta!?

      • teuta

        Näillä samoilla naruilla ,etkö osaa yhdistää niitä mihinkään.
        Ensin tule sellainen seikka , että ei voi liikaa paljastaa sitten
        tulee sellaunen seikka ,että toiset on saanut aivan erilaisen koulutuksen
        enkä tarkoita nyt Opettajaani tässä asiassa vaan itseäni ja vanhempiani
        jotka kouluttivat vanhemman veljeni , joka on jo kohta ollut 25 vuotta
        kuollut ja joskus muutenkin tuntuu että hän ei olisi tarvinnut mitään
        koulutusta ,koska meni hunninkolle kuitenkin ..
        .
        Tämän takia olen pienesti katkera, koska minä olisin tarvinnut koulutusta ,
        Mutta silloin 1954 kun hän lähti yhteiskouluun oli päätetty ,että minä
        olen Kyntömies , mutta kun äitimme kuoli 4 vuodenpäästä ja isä myi
        tilansa ei siitä ollut kaan kohteeksi jossa KYNTÄISIN , joten jouduin
        kyntämään toisten sarkoja ..Olin konepuuseppäoppilaana armeijaan
        menoon asti 1963 pääsin 1964 siviliin .
        .
        Vaikka olin vapaaehtoinen Armeijassa sain siellä kaksi asiaa suoritin
        RAUKIN , ja tulin Alikersantiksi . ja toinen asia oli se että kuntullessa mainitsin
        Silloisen VLKY:n tekivät heti Iltahartauksen pitä'jän , no se sattui ,meillä oli Auk:ssa
        eräs Hoffreen ,joka haki usein pitämään iltahartausta koska määräsin virren .
        hän poikkeuksetta aloitti "Joutukaa sielut " ja minä luvin Rukouksen Lahden littansta
        .
        se oli ; Kaikkivaltias JUMALA HERRA JEESUS KRITUS , Rauhan kuninkas , anna
        meille ja kaikelle kristikunnalle Rauha ja sovinto , riidat ja sodat pois estä , meidän
        Esivaltaamme aina siunaa ,ja anna alamaisten esimiehilleen kuuliaiset olla , ja keskenänsä Rauhassa ja sovinnossa elää ,,Aamen .
        .
        Kertoisiko tämä jotain , miksi teen jotakin asiaa eritavalla kuin toinen , ei ketuilla ollut
        kuin luolansa , mutta ihmisen Poika sanoi etti minulla ole sitäkään,. noin vapaasti
        kerrottuna , Todellisuudessa oli Jeesuksella Isänsä ,joka kyllä piti Hänestä huolen .
        .
        Kaiken kaikkiaan ei tämä ole niin helppoa ..


      • teuta

        Tietenkin se joka ei tunne asioita ,hänen on hankala mieltää mitään .
        ja ne on kaukaisia asioita ,kun Leeviläiaset erosi ,1965. en nyt siitä kiusaa
        enenpää , koska et sinäkään tunne tapausta .

        Kerron kuitenkin ,sen Että meidän talossa oli H-lahdessa oli pidetty Seuroja jo noin 1917 lähtien ,ja kun oli saatu taloon miniä Kokemäeltä jossa silloin oli vakaa kristillisyys koska
        siellä kävi Niku ja Kuoksu 1903 kierroksella ,Hakolan kartanon liepeilä , Isän isä ,F Hjal-
        mar oli se mies joka haki Hilman nuoreksi emännäksi . .
        .
        kun tuli kierros 1905 Hilman ja Hjaimarin mukaan lähti kokoemän seuroihin vanha pari '
        Agatha ja Matti , ja kun he tuli takaisin ,heillä olikin 4.kristittyä vaikka mennessä oli 2. .
        Siellä oli Salmiset ,Rajapurot hakoiset ,,tarkoitan nyt kokemäellä. , ja siksi en ymmärrä
        Miksi ES; on luisumassa ja ollut kauan tiukkisten pakeilla ,. ,
        .
        Joitakin asui kokemän tulkkilassa ,niistä on nimet hukkunut , Se vanha isäntä MATTI ..
        k.1933 joten hän oli uskomassa n.30, v. Hjalmar oli tehnyt parannusta ennen häitä .
        koska Hilma oli kunnon kristitty ja vaati sitä ennen kuin oli häät siis Parannusta, sittenkin
        aika lähellä n.1903. vuonna. hän oli s.1884. .
        .
        Sen Leeviläis pampun SM: vaimo oli isäi sisko anna . Ja hän oli järkänyt monet isonseran ruokailut ja tiesi mitä tarvitaan , kun olitiedossa n.35 että tulee vieraita eurasta
        kokemältä Turusta , ptisti hän miehiä lahtaamaan sopivan eläimen kastikkeeksi ym.
        lihoja , perunoita oli kellarissa ja Leipiä paistettiin talkoilla kuten Kakkuja ,pullaa, ..
        .
        Kun Isäni sodan aikana meni Avioon ja Sodan jälkeen asettui tilaa hoitaman kohta jo
        minäkin synnyin Anna oli apuna kun emännän taitoa oli . hänellä oli työn sujumisen taito
        ,sittemmin hän oma perhe kasvoi isoksi ,se ei mitääm olisi haitannut muuten ,mutta
        SM. ajoi asiat siihen malliin (hänen apuna oli Ruotsalaisia entisiä LV:t

        miehiä ,jotka sitten kun ero tapahtui ,niin ,seuraavana jouluna oli tiukasti etupenkissä ja joulu kirje kun valmistu 1965 Oli miehen nimi 3. Hoah. ,kuinka se oli mahdollista ..
        miksei siihen puututa viläkään. ,en paremmin sano . Vielä' muistelen yhden asian .
        kun nyt oli oma poppoo ,jota ei oltu Annalle kerrottu , Anna kysyi seuraavissa Isoissa seuroissa missä on vieraat hänelle annettiin vastaus ei ne tulekaan kun he on eronneet
        meistä. ?? Anna ihmettelee , on tapettu lehmä ,sikakin olisi riittänyt , Ehkä Anna tiesi vähän enemmän kuin hänen annettiin ymmärtää. alihan hän kuitenkin Arvolan tyttöjä
        "Tilan nimi oli Arvola ," Ja sletä monet on lähtöisin jotka sitä' nimeä kantaa .Toinen
        nimi on 1903 Tammisto lähtöisin..


      • matkamiesmaa
        teuta kirjoitti:

        Tietenkin se joka ei tunne asioita ,hänen on hankala mieltää mitään .
        ja ne on kaukaisia asioita ,kun Leeviläiaset erosi ,1965. en nyt siitä kiusaa
        enenpää , koska et sinäkään tunne tapausta .

        Kerron kuitenkin ,sen Että meidän talossa oli H-lahdessa oli pidetty Seuroja jo noin 1917 lähtien ,ja kun oli saatu taloon miniä Kokemäeltä jossa silloin oli vakaa kristillisyys koska
        siellä kävi Niku ja Kuoksu 1903 kierroksella ,Hakolan kartanon liepeilä , Isän isä ,F Hjal-
        mar oli se mies joka haki Hilman nuoreksi emännäksi . .
        .
        kun tuli kierros 1905 Hilman ja Hjaimarin mukaan lähti kokoemän seuroihin vanha pari '
        Agatha ja Matti , ja kun he tuli takaisin ,heillä olikin 4.kristittyä vaikka mennessä oli 2. .
        Siellä oli Salmiset ,Rajapurot hakoiset ,,tarkoitan nyt kokemäellä. , ja siksi en ymmärrä
        Miksi ES; on luisumassa ja ollut kauan tiukkisten pakeilla ,. ,
        .
        Joitakin asui kokemän tulkkilassa ,niistä on nimet hukkunut , Se vanha isäntä MATTI ..
        k.1933 joten hän oli uskomassa n.30, v. Hjalmar oli tehnyt parannusta ennen häitä .
        koska Hilma oli kunnon kristitty ja vaati sitä ennen kuin oli häät siis Parannusta, sittenkin
        aika lähellä n.1903. vuonna. hän oli s.1884. .
        .
        Sen Leeviläis pampun SM: vaimo oli isäi sisko anna . Ja hän oli järkänyt monet isonseran ruokailut ja tiesi mitä tarvitaan , kun olitiedossa n.35 että tulee vieraita eurasta
        kokemältä Turusta , ptisti hän miehiä lahtaamaan sopivan eläimen kastikkeeksi ym.
        lihoja , perunoita oli kellarissa ja Leipiä paistettiin talkoilla kuten Kakkuja ,pullaa, ..
        .
        Kun Isäni sodan aikana meni Avioon ja Sodan jälkeen asettui tilaa hoitaman kohta jo
        minäkin synnyin Anna oli apuna kun emännän taitoa oli . hänellä oli työn sujumisen taito
        ,sittemmin hän oma perhe kasvoi isoksi ,se ei mitääm olisi haitannut muuten ,mutta
        SM. ajoi asiat siihen malliin (hänen apuna oli Ruotsalaisia entisiä LV:t

        miehiä ,jotka sitten kun ero tapahtui ,niin ,seuraavana jouluna oli tiukasti etupenkissä ja joulu kirje kun valmistu 1965 Oli miehen nimi 3. Hoah. ,kuinka se oli mahdollista ..
        miksei siihen puututa viläkään. ,en paremmin sano . Vielä' muistelen yhden asian .
        kun nyt oli oma poppoo ,jota ei oltu Annalle kerrottu , Anna kysyi seuraavissa Isoissa seuroissa missä on vieraat hänelle annettiin vastaus ei ne tulekaan kun he on eronneet
        meistä. ?? Anna ihmettelee , on tapettu lehmä ,sikakin olisi riittänyt , Ehkä Anna tiesi vähän enemmän kuin hänen annettiin ymmärtää. alihan hän kuitenkin Arvolan tyttöjä
        "Tilan nimi oli Arvola ," Ja sletä monet on lähtöisin jotka sitä' nimeä kantaa .Toinen
        nimi on 1903 Tammisto lähtöisin..

        että silleen. tutki tutki, kysele kysele,valheita on paljon.


      • TEUTA
        matkamiesmaa kirjoitti:

        että silleen. tutki tutki, kysele kysele,valheita on paljon.

        NOISTA ,TUTKIMUKSISTANI EI OLE YKSIKÄÄN VALHE . KOSKA KAIKKI ON TUTKITTAVISSA TOISEKSI KUKAPA NIISTÄ TIETÄISI PAREMMIN KUIN MÄ.,
        JOKA OLEN ELÄNYT SIELLÄ PAIKANPÄÄLLÄ 1945 ASTI . JA KUN ON ISOT KORVAT
        ON OPPINUT KUULEMAAN VANHENPIA ASIOITA ..
        .
        VALHEEKSI MINÄ SANOISIN SELLAISTA ,JOKA EI PIDÄ PAIKKANS ALAINKAAN,
        ELI LV:t SILLOIN 1937 -1948. (JA SITTEN SE SALASSA KAILOTETTU EROON ASTI
        1950-1965 JOLLOIN SATAKUNTA EROSI NORMAALISTA Es/lESTOISTA .
        .
        1967 , OLI LÄHETYS MIEHET EROAMASSA SUOMESSA ,,HEITÄ' OLI KAIKKI MUUT
        EROAMASSA ,KUIN,, AV.ja HS. tÄMÄ KOKOUS OLI T:RE , LLA JOKA KUITENKIN
        PYSÄYTTI SILLOISET LÄHETYS MIEHET , MITÄ LUULET ETTÄ OLISI TAPAHTUNUT
        JOS AJATUS OLISI MENNYT KUIN OLIVAT SUUNNITELLEET ,,ERO SIITÄ OLISI TULLUT, MUTTA MISTÄ (LAPIN VANHIMMISTAKO ) AINAKIN SE ESIKOIS-
        KRISTILLISYYS JOKA SILLOIN OLI VALLALLA ..

        OLISIKO KAIKKI OLLEET, SILLOISEN LEEVILÄISYYDEN JATKOA ,KUKA ON PEREHTYNYT ASIAAN KAKAISKOON ULOS ,,JOHAN TÄSTÄ TULEE 50. V
        KULUNEEKSI TÄNÄ VUONNA , JA TOINEN KOKOUS ,
        .
        OLI 1967 T:RE , SIITÄKIN JO 48. V ..SEN OLISIN HALUNUT TIETÄÄ TARKASTI
        MIHIN HE OLISIVAT OLLEET EROOAMASSA ,JA MIKSI ?
        .
        JOS KATSOTAAN TÄMÄN PÄIVÄN LV:n HEIDÄN SANANA ON SITÄ MISTÄ
        HE PALJON PUHUU ETTÄ NE MUSTAT LINNUT SYÖVÄT SIEMENIÄ HEIDÄN
        HARTIOILLAAN ISTUVAT JA KUN SIEMEN LÄHTEE SUUSTA KORPPI SEN VAIN
        NIELEE ,JA MONET ON LV, n JOTKA ON ANTANUT SEN TAPAHTUA . VALITAN.


    • teuta

      Täällä tä'nään mikkelin oma poika kailotti taas kuin ennen , kun HP:oli sivilii asioilla ,
      ei olisi pitänyt päästää oli syy mikä tahansa , Minusta päivä saarna meni meni vanhaan
      Loukkuun ikään kuinpahasti eipä ole aikoihin heuttu LV:t taas siihewn malliin ..
      .
      ReH. teki työtä käskettyä miten kehtaakin , en paremmin sano.. kapuloita vain rattaihin .
      mm.viimekesästä' kuinka pljon on saatu siunausta, Eipä tiennyt REH ettei mitään ,vaan
      Pahaa on tullut siitä kierroksesta, ,, voi ,voi ,voi ,,en viitsi kaikkea kirjoittaa , mutta kyllä sitä
      tuli , kuinka sai kaikki mahtumaankin en nosta hattua.

      • teuta

        Nyt on kiva kuulla , mitä IS sanoo kun sai kumppanilta ikään kuin simputusta .
        se näkyy siinä 18:30 ollaal kuulolla..


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Nyt on kiva kuulla , mitä IS sanoo kun sai kumppanilta ikään kuin simputusta .
        se näkyy siinä 18:30 ollaal kuulolla..

        Voi, Voi, Voi ,, alku meni ReH.kerhumisiin voi. toiseksi teksti oli PS, 27 sen hän selitti ok.
        mutta kun teksti loppu alkoi uusi selostus ,eli asiallinen teko Ei JUMALAN ja siksi
        sanoin päivällä että miten menee, /mahtaa mennä. siinä se nähtiin ..
        .
        Nyt on ainoa asia jota minä aion ajaa ReH, lähetys mihenä näyttää puheensa pitäneen .
        tämä on sana HP :lle .seurat loppu 19.15 .


      • rietasasuusiellä

        Teu parka tee parannus


      • teuta
        rietasasuusiellä kirjoitti:

        Teu parka tee parannus

        Kyllä ,minä teen heti parannuksen , kun Kristus osoittaa mulle synnin
        en paremmin sano jos niinkään hyvin .
        .
        Reh oli poikamiehenä Mikkelissä tunnettu nimellä LOTHAR, ainakin
        hiuksia on yhtävähän , kokoa ei ,no ehkä ääntä , ja väriä.


    • gghkj

      huh huh

      • teuta

        Niin sanoi Jänis pakkasella , .

        Jos ette kuunnelut ,ette voi arvostellakaan !

        Asian selvittely voisi mennä kahtalaisesti eteen päin !.

        Miksi pitääisi Henkilökohtaisia pahoja noudattaa,

        Ja miksi ei saa esittää totuuksia koskapa näkyy selvästi että pahaa on ilmapiirissä.

        Olen sitä mieltä että kaikkien pitää ottaa asiat onkeen . niinkuin on opetettu. .

        Vielä joku sana siitä Kuinka kristillisyys levisi kautta koko maan . otan 2. esimerkkiä
        eka on P-joki tänne tuli 1867 ensikerran lähetysmiehet ja se oli sama vuosi kuin
        Tammelaan tuli ,mutta siellä ei ole ainoatakaan ollut enä'ä vuosiin ehkäpä kymme-
        niin vuosiin ,,vai onko jollakin tiedossa ..(edes VL:t ) ei taida olla ..


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Niin sanoi Jänis pakkasella , .

        Jos ette kuunnelut ,ette voi arvostellakaan !

        Asian selvittely voisi mennä kahtalaisesti eteen päin !.

        Miksi pitääisi Henkilökohtaisia pahoja noudattaa,

        Ja miksi ei saa esittää totuuksia koskapa näkyy selvästi että pahaa on ilmapiirissä.

        Olen sitä mieltä että kaikkien pitää ottaa asiat onkeen . niinkuin on opetettu. .

        Vielä joku sana siitä Kuinka kristillisyys levisi kautta koko maan . otan 2. esimerkkiä
        eka on P-joki tänne tuli 1867 ensikerran lähetysmiehet ja se oli sama vuosi kuin
        Tammelaan tuli ,mutta siellä ei ole ainoatakaan ollut enä'ä vuosiin ehkäpä kymme-
        niin vuosiin ,,vai onko jollakin tiedossa ..(edes VL:t ) ei taida olla ..

        Minulla on Agricolan Raamattu ,Onko teillä Es /lesta Raamattu ,kuitenkin niin metkoja asioita selitätte , Ei kenenkään pidä luulla että uudet Raamartut olisi painettu Es/Lesta
        malliin ,koska sen on oltava samaa kuin ennenkin JA Kristusta senkin on kuultava sekä'
        jokaisen meistä .EN PAREMMIN SANO. jos niinkään hyvin. ..


    • pimeämies

      Vetoomus sulle raamatussa sanotaan jotain sovi riitaveljen kanssa kahden kesken yksinänsä
      ja mitähän se sun Luther sanoo siitä kun sontaa täällä jauhat saarnaajista. Siunaa sinä Riston kanssa vaikka autotalli

      • teuta

        Sinulla ei taida olla käsitystä , että kyseisten saarnaajienkin piti tietää
        mitä saa puhua ja mitä ei SE Mitä Raamattu sanuu on sama kuin Jumalan
        sana Meny ny siivoomaan se talli si että pääsemme siunaamaan ..
        .
        Luther ,kävi 1510-11 talvikaunna Roomassa ja sai ymmärtää että Kartolinen
        oli mennyt siihen mihin te vasta haluuutte ,oletko ymmärtänyt ,jos niin ahaa.
        elämys taitaa tulla sinulekin toivon kuitenkin huvää ja rauhaisaa kevättä.
        .
        Se että me solimme silloin meillä ,on vain hyvä ja kaunis asia ,risto siunasi
        talomme joka alkoi olla valmis . n.2004. lammi ..Hän oli Tuuloksen kh. silloin
        .
        Tässä sinun vetoomuksessa on yksi ,paha puoli ,mikä'än ei ole yksipuolinen
        jos minä olemn tehnyt virheen ,mietippä onko joku toinenkin tehnyt esim.Reh.
        koska ei mitenkään halua nauttia Lutherin sanaa joka noudattaa R¤aamatun
        sanaa, sillä LV:t ei noudata kuin omaa ,olen huomannut kolitettavasta vantti.


      • rietasasuusiellä

        Tässä nähtiin taasen miten hukassa kaveri on
        nii sä et usko Pyhänhengen ilmoitukseen. Mitä se auttaa vaikka osaisit raamatun ulkoa mutta kuun valossa kun sitä sitten yrittää lukea niin lopun saa arvata.


      • teuta
        rietasasuusiellä kirjoitti:

        Tässä nähtiin taasen miten hukassa kaveri on
        nii sä et usko Pyhänhengen ilmoitukseen. Mitä se auttaa vaikka osaisit raamatun ulkoa mutta kuun valossa kun sitä sitten yrittää lukea niin lopun saa arvata.

        Taisit kirjoitta itselle kun Sanaset menee kuin ReH illä äläpä te liikaa omia johtopätöksia
        minä en ole kirjoittanut PYHÄSTÄ HENGESTÄ mitään tuollaista ja jos sinun ilmoirus
        on noin , jos minä en osaa mitään, miksii tivaat vai olitko jotenkin härämässä taka kynteen
        .
        Minä voin kertoa muillekin asiani , mutta sinun en tiä menisikö hyvin ,vai hyvin huonosti .
        en ymmärrärrä kuutamosta mitään , mutta ei minun tariikkaan ,silloin nukutaan ,toiseksi
        kysyn nyt vielä oletko kuunnellut jälki tarkastus nauhan , siinä selviää vasta sinun
        lapsellinen puolustus , se ei voi olla millään oikein ,hanki nauha ,.


      • teuta
        rietasasuusiellä kirjoitti:

        Tässä nähtiin taasen miten hukassa kaveri on
        nii sä et usko Pyhänhengen ilmoitukseen. Mitä se auttaa vaikka osaisit raamatun ulkoa mutta kuun valossa kun sitä sitten yrittää lukea niin lopun saa arvata.

        Kyllä minä uskon Pyhään Henkeen ,mutta minusta tuntuu ettei Hän ollut läsnä. Kun
        Siellä kailotettiin näitä asioita .
        Jos oli kerro missä on puolustuksesi nyt Sinä puhut kuin minulla olisi ollut sanomista
        jo vaikka kuinka kauan , jos minä puhun 20 4-2015 asiasta miten sinun verukkeesi
        kävisi ,sinä sanot niin kuin vanhaan ,tämä on tästä asiasta tänään .
        .
        Sen sanot oikein että tästä nähtiin miten väärässä kaveri on , ReH.
        Mistä sinä tiedät PH; liikkeistä Mikkelissä silloin on parempi kun ei
        liikaa kailota tätä asiaa ,nimittäin olet kuitenkin kolmas sanoja.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Kyllä minä uskon Pyhään Henkeen ,mutta minusta tuntuu ettei Hän ollut läsnä. Kun
        Siellä kailotettiin näitä asioita .
        Jos oli kerro missä on puolustuksesi nyt Sinä puhut kuin minulla olisi ollut sanomista
        jo vaikka kuinka kauan , jos minä puhun 20 4-2015 asiasta miten sinun verukkeesi
        kävisi ,sinä sanot niin kuin vanhaan ,tämä on tästä asiasta tänään .
        .
        Sen sanot oikein että tästä nähtiin miten väärässä kaveri on , ReH.
        Mistä sinä tiedät PH; liikkeistä Mikkelissä silloin on parempi kun ei
        liikaa kailota tätä asiaa ,nimittäin olet kuitenkin kolmas sanoja.

        Käskystä' voin pyytää anteeksi vaikkei se ihan oikein mene . sitä kautta ..
        toiseksi mikä on yhteinen ymmärrys ? Mikä teki Lutherin jälkeen niitä kaiken laisia
        vääriä tekoja , SE oli sen ajan häiriköt ,vähän samanlaisia sen jälkeenkin tänne asti
        Tiedän sata varmasti että Lutherin Oikeellisuus oli LLL: aikaan vielä kokopaljon ok.
        .
        Vanhimmat 1800 luvun lopussa oli JR, hallinnassa ,tiedät varmaan että JR kuoli 1899 ja
        hänen seuraajakseen oli valittu PURNU jo 2-3 kk ennen kuin JR: kuoli .Vanhinten kirjassa
        tai Julkaisussa, oli kertomus 1901 Sirkan maa ja kumppanit oliko 4-5 Tornionjokilaaksin
        saarnaajaa ja heidän toilauksistaan (ei kai tämä ole yhteistä ymmärrystä .
        .
        Mainitsit TV:n kuin syntinä ,älä tee sellaista , jos TV:N oli ollut synti Olisi Jumala lähettänyt
        Enkelin tuomaan listan siitä ja muista, katsoppa Meidän kylään tuli koekäyttöön n.1956. se
        oli koe käyttö Helmikuussa ja todella muutamia oli syksyn aikana jo ostettu , välineitä .
        Äitini täti oli yksi heistä, no entä kristillisyys eipä tainnut olla tietoakaan, kun 1957 tv.n vain
        lisääntyi , ehkä 1958 alettiin paheksua koko töllötintä , mutta ei se silloin sen paremmin oikein
        mennyt. Kun ohjelmat oli se mihin piti puuttua ,eli huono ohjelma voi olla synti muttei kone .
        .
        Samaa koskee nettiä' siinä voidaan kirjoittaa pahasti tai hyvästi Jeesus sanoi valitse HYVÄ;
        ei hän kieltänyt laitetta ,,, Uskon kuuliaisuus olisi hyvä kun kävisitte asian läpi , '
        pitää kysyä saitko hepulin ...sanoi Älköön jokainen katsoko omaansa , vaan myös toisen etua,
        pitää muistaa ,ne on asiallisia ,
        .
        Minusta sellaiset kun puhuu Sakramenteista jotka ei tunne asiaa , tai kirkkoa ei näillä näkymillä,
        ole asian Puutteellisuuden kanssa oikein mitään tehtävää, siksi että tämä OTTO voi olla vaikka synti koska silloin tehdään jonkin laista kirkko väki valtaa , mutta se ei ole kaikki ,ei kai vain ole
        unehtunut muutkin Papilliset toimet, kuten ,Kaste , rippikoulu avioon meno . Alttarin sakramentti
        ja Siunaus . Kuinka olette ne pehmittäneet , en tiedä mitä muita onkaan, mutta näistä tuli ensin
        mieleen , Olen myös sanonut ,että ei asioita paatoksella oikaista , eikä syyttämällä ,niin kuin
        ei kenelläkään ole lupa olla tuomari , ja se on KARITSA..


      • teuta

        VETOOMUS , SANOIT OVELASTAI ETTÄ RIITA VELJEN KANSSA PITÄÄ SOPIA .
        .
        OLEN SAMAA MIELTÄ , TÄMÄ ASIA TULI VASTA =20.4 -2015 ESIIN .SIIS KUINKA
        MINUT LEIMATAAN RIITAKUNPPANIKSI "KUN MINÄ KIRJOITAN ASIASTA 20.4
        NETTII ,TÄMÄ' EI OLE MINULLE SYNTI , MIETTIKÄÄ ASIAA SILTÄ KANTILTA .
        .
        KUN MINÄ HUOMAUTAN TOISELLA PAIKKUNNALLA ENSIN KUULTUANI ASIAN
        OLEN SILLOIN OIKEASSA KUN HUOMAUTAN SIITÄ ,SII SAMANA PÄIVÄNÄ EN
        TIETENKÄÄN OTA ITSEÄNI MITENKÄÄN VAPAAKSI , MUTTA HALUAN ETTÄ
        TOISETKIN TAJUISI MISTÄ ,,PUHUN .,


    • teuta

      Jos minun saarnaaja ,voi saarnata syntiä pelkästään (siis tarkoitan nyt Ihmis syntiä ja jota Herra
      on määrittänyt alusta alkaen ,Niin tarkoittaa HERRA kaikkia niitä syntejä joita Hän on itse määrittänyt
      Ja sitten ne joita HERRA ei ole nimittänyt vaan ihminen joita Ihminen edelleen saarnaa synniksi Olettaen, että se vieläkin on synti niin se vieläkin saarnataansynniksi , tajuamatta ,että astutaan HERRAN varpaalle ,.

      Hän ei ole, Määrittänyt yhtään meikkiä' tai hiusväriä tai mitään muutakaan Ihmis-syntiä , Eikö jokaisen Saaraanajan joka käyttää ihmis-synnnin . pitäisi heti lopettaa ihmissyntien ja määrit-
      telyn käyttö ja alettava käyttää JUMALAN ja JEESUKSEN Määrityksia. ja vain niitä ..
      Sillä mikä on saarnattu synti ei se ole mikään synti ,sillä se on joko uusisaarnattu synti tai,
      tai vanha saarnattu synti , ja ei ole Jumalan määrittämä sunti ,ne on kaikki Raamatussa
      mutta ei mikään ihmissynti ..
      .
      Emme voi tunnustaa Akiteeraajia , esimerkiksi Ruotsit ,ovat vieraan valtion ihmisiä jotka ei
      kunnioita mitään muutakun Itteensä. , heillä ei ole tietenkään kirkko muutakun huono ,niin
      olisi aikanaan pitää nyt käydä kirkossa että olisi jäänyt tietoon mitä olisi pitänyt tehdä.
      Ja muistaa sen että ei LV:t ole mitään tietoo suomen kirkosta tuskin on käeneetkään täällä
      muuta kun HPE, kun Joku meikäläinen on saarnannut , niin mistä valitetaan liturkistako
      koska se on ainoa joka jää jälelle , Kävisivät kirkossa kyllä asiat selviýtyy ..näkemiin .

      • teuta

        onhane käyneet kirkoissamme ,saanaamasa sitä ihmissyntiä ,jota ovat opetelleet
        Norbottenissa (kotona ) ,en ainakaan tiedä että monta kertaa olisi HPE:llä
        olleet ,vaikka olisi pitänyt , oli tässä taannoin loppiaiskirkko ,jossa yksikään
        vanhin ei nuossut ylös kun laulettiin Ylisyävä VIRSI .
        .
        se oli muistaakseni Enkelitaivaan 10 säkeistö , Ei mitään tietoa kuinka
        tulisi käyttäytyä Meidän kirkossa. ,,vaan piittaamattomuutta ottaa
        selvää kuinka käyttäydytään .
        .
        Entä se pöytä soosi ,eräässä kirkossa en sano paremmin . Huononpaan
        on mennyt joka vuosi jo 1992 rähtien ja niin menee kummasti kyllä
        joka kierroksella ,tommoisia mokia jotka pitäisi jo pikkupoikien OSATA.
        saatikka ne mustat korpit jotka nokkii siemeniä harteilta , niikuin he
        ovat itseväittäneet. n.2 viikon päästä taas alkaa , en paremmin sano..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe