Narsisti ja varastelu

Miehenkokemaa

Eli onko kuinka tyypillistä tuo varastelu narsistiselle luonteelle ja mihin perustuu ? Erosimme noin vuosi sitten ja psykologini käsityksen mukaan ( johon jouduin erossamme turvautumaan ) vaimoni on luonteeltaan "narsistinen" perustuen siihen, mitä olen kertonut hänen toiminnastaan ja käytöksestään avioliitossamme ja erossamme ja tutustutti minut narsistien uhrien kotisivuille.

Olen antanut eromme jälkeen exäni käydä kodissani ilman läsnäoloani joitakin kertoja eri syistä ja joutunut jälkeenpäin pariin otteeseen havaitsemaan kodistani lähteneen hänen matkaansa luvatta pieniä vähäarvoisia asioita mm.risteilylahjakorttia. Viimeksi totesin hänen lähes 99 % varmuudella ottaneen postini joukosta tyttäreni lähettämän postikortin. Tyttäreni asuu äitinsä luona. Minun ja tyttäreni välit ovat erittäin lämpimät ja tytär kertoo avoimesti usein siitä kuinka tärkeä olen hänelle. Sen olen huomannut, että tyttäreni äiti tarkoituksella haluasi eristää minut tytöstä tavalla tai toisella ja ikään kuin omia hänet täysin itselleen. En tiedä haluaako ex. vaimoni ottamalla luvatta tavaroitani edelleen satuttaa, kostaa tarkoituksella vielä eromme jälkeenkin minua parhaansa mukaan vai mihin tämä hänen toiminta perustuu ? Erossa minut jätettiin täysin kylmäverisesti ilman perusteluita, ilman keskusteluja. Ainoa perustelu oli " löysin paremman " No perustelu tietysti tämäkin ja nyt on kolmas mies kierroksessa vuoden sisään.

42

2445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytär-

      No, mulla on narsistivanhempi. Joka harrastaa tätä samanlaista käytöstä. Kotoani on kadonnut mm. uudehko pölynimuri, mattoja, työkaluja, taskulamppu yms. Ja aina hän palaa *rikospaikalle* muina miehinä. Ei häpeä tekojaan mitenkään. Kyselin imurini perään. Hän kertoi omansa menneen rikki. Sanoin tuolloin hänelle, että yleensä KAUPASTA ostetaan tilalle uusi. Eikä haida toisen kotoa. Mutta kait se tarkoitti sitä, että minä VOIN HAKEA KAUPASTA uuden imurin kadonneen tilalle. Voi voi.. näitä juttuja riittää, jos vaan viitsii kertoa.

    • oirekuva

      Narsistisesti sekoileva työkaveri varastelee toisten huiveja, hanskoja, tilaisuuden saatuaan rahaa, mitä milloinkin kohdalle osuu. Työnantajan kamoja sekä asiakkailta "unohtuneita" tavaroita vie myös. Kassasta varastaa 10-20€ summia aina lomalle lähtiessään. Aiemmin otti satasiakin, mutta on siinä suhteessa muuttanut käytöstään. Ämmä levittelee "varmaa tietoa", että varas on hänen erityisesti vihaamansa työkaveri, vaikka kaikki tietävät miten asia todellisuudessa on. Muija ei häpeä mitään, tekee vaikka mitä, eikä kaikkea voi täällä kertoa.

    • dfswdefsf

      Narsistin haalii tavaraa itselleen, se on itsekkyyttä, sekä hän on kateellinen työantajalle/yritykselle ja varastaa. Narsistille ei riitä se palkka jota työnantaja maksaa hänen huippuarvokkaasta työstään vaan palkanlisää täytyy saada. Koska narsisti haluaisi olla kaiken yläpuolella, hän saattaa myös tehdä suurta vahinkoa toisille kohottaakseen itsensä ylemmäs. Mitä alemmaksi hän toiset saisi sitä ylemmäksi hän itsensä tuntee. Narsisteilla ei ole rajoja, ei myöskään omaisuudessa, toisten omaisuus on tavallaan hänen omaisuuttaan myös. He käyttävät toisten omaisuutta kuin omaansa, mutta heidän oma omaisuutensa on tarkasti vain heille.
      Ahneus, narsisti on tunnetusti myös ahne. Tiedän kaverin joka on haalinut laatikoittan työkaluja ja tarvikkeita. Hän ei edes tarvitse niitä, mutta hän mielellään esitelee niitä. Hän ylpeilee niillä, ne ovat hänelle itsetunnon jatketta.

      • Miehenkokemaa

        En tiedä onko kyseessä pelkästään ahneus ja kateus, jotenkin uskon että kuvassa on myös toisen tarkoituksellinen tässä tapauksessa entisen puolison halventaminen, kosto, mitätöinti, kiusaaminen, alistaminen tms. mitä sitten lieneekin. Nämä " varkaudet " ovat vain olleet niin kovin helposti jäljitettävissä. Olisi mielenkiintoista kuulla esim. jonkun " narsistisen" henkilön mielipide asiaan, mitä ns, kicksejä narsistinen ihminen saa tällaisista teoista eli entiseltä puolisolta varastamisesta vai tuliko vastaus jo noilla kahdella ensimmäisellä rivillä itse oivallettua ?


      • MunVaiSun

        Samaa mieltä eli kyse lienee enemmän siitä että narsisti tekee kiusaa ja haluaa osoittaa kuinka vähät välittää toisesta tai tämän omaisuudesta. Oma lähipiirin narsisti "laineilee" tavaraa, tai tavaraa jotenkin ajautuu hänen käyttöönsä, ja sitten hän "unohtaa" palauttaa. Kyse on yleensä varsin arvottomasta tavarasta, tai niin pienistä summista rahaa, että jos kyselet perään niin narsisisti "unohtaa" ne uudestaan ja uudestaan, eihän hän voi moisia pikkuasioita muistaa kaiken tärkeämmän keskellä. Siinä alkaa itsekin tuntea itsensä typeräksi jos jatkaa, ja sitähän narsisti ajaa takaa.

        Olen tosin ujuttanut joskus narsistille tavaraa käyttöön tietäen hänen tapansa. Tiesin että hän loukkaantuisi jos tarjoaisin käytettyä tavaraa josta olisi perheelle hyötyä, sehän olisi ollut vihjaus että en luota hänen kykyynsä huolehtia perheestä. Kun narsistille tuli tilaisuus varastaa tavara ("lainata") hän tarttui heti syöttiin.

        Narsisti kyllä on varastanut tavaraa mm. sairaalasta, joten hän taitaa varastaa muutenkin, jos vain siihen on tilaisuus ja kiinnijäämisen riski/seuraukset olemattomat. Narsistin lapsi on myös jäänyt kiinni varastamisesta mutta se kuulemma oli sen henkilön vika joka teki varastamisen niin helpoksi lapselle. Eihän lapsi itselleen mitään voi....


      • syntymäoikeus
        MunVaiSun kirjoitti:

        Samaa mieltä eli kyse lienee enemmän siitä että narsisti tekee kiusaa ja haluaa osoittaa kuinka vähät välittää toisesta tai tämän omaisuudesta. Oma lähipiirin narsisti "laineilee" tavaraa, tai tavaraa jotenkin ajautuu hänen käyttöönsä, ja sitten hän "unohtaa" palauttaa. Kyse on yleensä varsin arvottomasta tavarasta, tai niin pienistä summista rahaa, että jos kyselet perään niin narsisisti "unohtaa" ne uudestaan ja uudestaan, eihän hän voi moisia pikkuasioita muistaa kaiken tärkeämmän keskellä. Siinä alkaa itsekin tuntea itsensä typeräksi jos jatkaa, ja sitähän narsisti ajaa takaa.

        Olen tosin ujuttanut joskus narsistille tavaraa käyttöön tietäen hänen tapansa. Tiesin että hän loukkaantuisi jos tarjoaisin käytettyä tavaraa josta olisi perheelle hyötyä, sehän olisi ollut vihjaus että en luota hänen kykyynsä huolehtia perheestä. Kun narsistille tuli tilaisuus varastaa tavara ("lainata") hän tarttui heti syöttiin.

        Narsisti kyllä on varastanut tavaraa mm. sairaalasta, joten hän taitaa varastaa muutenkin, jos vain siihen on tilaisuus ja kiinnijäämisen riski/seuraukset olemattomat. Narsistin lapsi on myös jäänyt kiinni varastamisesta mutta se kuulemma oli sen henkilön vika joka teki varastamisen niin helpoksi lapselle. Eihän lapsi itselleen mitään voi....

        Täsmälleen samat huomiot olen tehnyt. Tavarat tai rahat mukamas ajautuvat narsistille ja jäävät hänelle. Narsisti ei näe tässä mitään kummallista. Vuorotyössäkin rahakkaimmat vuorot ikäänkuin itsestäänselvyytenä kuuluvat hänelle. Joka huomauttaa nassea näistä ja pyytää omiaan takaisin, saa naamalleen raivon roiskauksen syyllistävien solvausten säestämänä. Lisäksi kostotoimet seuraavat perästä. Tällaisissa tilanteissa narsistin ajatus- ja asennemaailma tulee selkeästi esiin. Hän ei tunne vastavuoroisuutta, eikä tasajakoa, vaan ottaa röyhkeästi haluamansa ja edellyttää muiden tyytyvän tähteisiin.


      • juu_uu

        Joo, exä varasti työpaikalta asioita. Melkeinpä arvottomia. Kun pomo ansaitsi sen.... Ja tiedän hänen pöllineen kaupasta tavaraa.


      • Anonyymi
        MunVaiSun kirjoitti:

        Samaa mieltä eli kyse lienee enemmän siitä että narsisti tekee kiusaa ja haluaa osoittaa kuinka vähät välittää toisesta tai tämän omaisuudesta. Oma lähipiirin narsisti "laineilee" tavaraa, tai tavaraa jotenkin ajautuu hänen käyttöönsä, ja sitten hän "unohtaa" palauttaa. Kyse on yleensä varsin arvottomasta tavarasta, tai niin pienistä summista rahaa, että jos kyselet perään niin narsisisti "unohtaa" ne uudestaan ja uudestaan, eihän hän voi moisia pikkuasioita muistaa kaiken tärkeämmän keskellä. Siinä alkaa itsekin tuntea itsensä typeräksi jos jatkaa, ja sitähän narsisti ajaa takaa.

        Olen tosin ujuttanut joskus narsistille tavaraa käyttöön tietäen hänen tapansa. Tiesin että hän loukkaantuisi jos tarjoaisin käytettyä tavaraa josta olisi perheelle hyötyä, sehän olisi ollut vihjaus että en luota hänen kykyynsä huolehtia perheestä. Kun narsistille tuli tilaisuus varastaa tavara ("lainata") hän tarttui heti syöttiin.

        Narsisti kyllä on varastanut tavaraa mm. sairaalasta, joten hän taitaa varastaa muutenkin, jos vain siihen on tilaisuus ja kiinnijäämisen riski/seuraukset olemattomat. Narsistin lapsi on myös jäänyt kiinni varastamisesta mutta se kuulemma oli sen henkilön vika joka teki varastamisen niin helpoksi lapselle. Eihän lapsi itselleen mitään voi....

        Kyllä. Nähty on.


    • toistaa_aina_historiaa

      Taittava narsisti on myös hyvin perfektionistinen. Eli narsisti tekee kaiken asian niin mistä on hänelle hyötyä ja jos tietää,että mistä on hänelle haittaa niin narsisti todellakin hoittaa asian niin "päivä järjestyksen"(pois alta asian) heti. Eli poistaa todisteet ja sen mistä toinen hyötyy.Kyse on ilmeisesti siitä,että narsisti ei ole koskaan tyytyväinen eli on hyvin materiastinen missä asiassa hyvänsä.
      Narsisti saa siitä itselleen mieli hyvää ja "pönkittää" itseään eteen päin,kun voi itse pahoin,eli pahenee pahoin vointiaan. Usein miten narsisti ei edes tajua omaa tilaansa ja usein miten ei pääse koskaan pois. Vaikka elämä olisi helpompaa jonkun aikaa,mutta narsisti toistaa itseään ja historiaa niin kauan,kun elää. Vaikka välillä uskoo omaan elämän parantuneen,mutta narsistiselle ei koskaan mikään riitä ja tylsistyy yhä uudelleen. Joten narsisti on niin vajaa,että on jäännyt sinne tietyn lapsen tasolle,eli hyvin lapsellinen. Narsistin huumori on myös sen mukainen,vaikka luulee olevansa vitsikäs ja hauska. Ja tietämätön ihminen ei sitä huomaa.

      • Anonyymi

        Niinhän se on. Narsisti näyttää aina lopulta ilkeän puolensa vaikka välillä lipevästi lirkuttelee ihmisille-ja täydestä menee aina-.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on. Narsisti näyttää aina lopulta ilkeän puolensa vaikka välillä lipevästi lirkuttelee ihmisille-ja täydestä menee aina-.

        Tämä on tuttua.


    • tytär-

      Minun narsistivanhempi tekee nämä *näpistämiset* pelkästään ilkeyttään. Ottaakseen pois minulta tavaroita, jotka olen ilmoittanut itselleni tarpeellisiksi.
      Harvoin hän näitä tavaroita itselleen tarvitsee. Hän *ostaa* näillä viemillään tavaroilla, itselleen arvostusta saajan silmissä.(Hyödyntavoittelu, toisen kustannuksella)
      Ei saaja varmastikkaan tiedä, tämän kyseisen tavaran alkuperää. Eikä siis sitä, että narsisti on varastanut ko. tavarat ensin omalta lapseltaan.

    • Eikö_jo_kannata

      Eikö jo kannata pidättää omat avaimet itselleen ja koti omaan käyttöön.

    • narsisti87

      Itse varastan, jos tilaisuus tekee sen mahdolliseksi. Vaikkapa lompakko kadulla, jossa olisi läjä sadan euron seteleitä. Näin nyt ei ikävä kyllä kovin usein satu, ja veikkaanpa, että muutkin kuin narsistit eivät kykene vastustaa kiusausta olla viemättä rahoja omaan säästöönsä löytötavaratoimiston sijaan.

      Kaupasta nyt eniten varastaa jotkut heimolaiset, narkomaanit (eli vähän sama, kuin tuo ketju, jossa alkoholisteja verrastettiin narsisteihin. Rahaa tarvitsevat vaan eri syystä).

      Mutta on totta, että narsisti, jolla on rahaa - hakee jännitystä varastelemalla. Joskus uutisissakin on ollut tästä ilmiöstä, kun rikkaatkin varastelevat kaupoista, vaikka rahaa ois ostaa koko kauppa.

      Asia on mielenkiintoinen. Ja ihmismieli on mysteerejä täynnä.

      • Anonyymi

        Minäkin ottaisin ,jos löytäisin lompakon niin läheiset pois. Omiltani en varasta.


    • luottamus--

      Itse löysin joku aika sitten lompakon maasta,ei kyllä tullut mieleenkään alkaa tutkimaan onko siellä rahaa.Sen verran raotin että näin muovikortista nimen,otin numero tiedot ja soitin omistajalle.Sovimme missä nähdään ja omistaja sai lompakkonsa.Työkin on sellainen,että ihmisten talot jää tyhjilleen viikoksiki.Avaimet on käytössäni,mut eipä ole tarvinnut kajota kenenkään omaisuuteen,kyllä pitää osata olla luottamuksen arvoinen.

      • narsisti87

        Olet toisin sanoen typerä.

        Luottamus on toki tärkeää, mutta eri juttu kenelle sitä suo.

        Korostit itseäsi kertomalla, kuinka SINÄ olit niin fiksu ja herttainen ihminen, että lompakonkin oikein palautit. Tuli vain mieleen, että MINÄ olen auttanut ihmisiä, jotka ovat apua tarvinneet, kun sata ihmistä on kävellyt ohi - haluamatta auttaa.

        Edelleen kuitenkin lompakon pitäisin itselläni, jossa olisi läjä satalappusia. : )

        Ihmiset tosiaan ovat tyhmiä. Kadulla ei auteta sairauskohtauksen saaneita, vaan otetaan kameralla kuvia epileptikosta kohtauksessaan. Mutta lompakot viedään poliisiasemalle.

        Ilmankos olen narsisti, kun näin itsekkäästi ajattelen. Tsihih.


    • uhri_mies

      Minulla samanlainen kokemus kuin alottajalla.
      Ex-vaimo pomotti vielä kauan eromme jälkeen. Tuli kerrankin hakemaan poikaa 2 tuntia aikaisemmin omilla avaimilla. Olimme pojan kanssa tulossa puistosta kotiin ja näin, että ex-vaimon auto on parkkipaikalla.
      Heidän lähdettyään huomasin, että tavarat oli pengottu läpikotaisin ja siskoni kaivertamat kristallilasit oli hävinneet. Ja ties mitä muuta sälää.

      Kun vaihdoin lukon eikä ex-vaimo enää päässyt sisään, niin oli katkaissut avaimen lukkoon.

      Tilanteesta selvisin vain narsistisen naistyökaverin avulla. Hän alkoi esiintymään tyttöystävänäni. Ja hyvä niin, sillä jos olisi ollut oikeasta tyttöystävästä kyse, ei meidän suhde olis kestänyt. Sellaista temppuilua ex-vaimo piti.

      Se loppui siihen (tai no pari vuotta on ollut rauhallista mutta en tiedä onko se oikeasti loppu) että työkaveri soitti ex-vaimolleni ja uhkasi viranomaisilla. Pojalla oli hoitoon tullessaan selvä kämmenen jälki takapuolessaan. Häntä oli läimäisty -ja lujaa! Se kuvattiin päivämäärän kera. Sitä kuvaa oli pakko käyttää uhkauksena.

      Narsistille pärjää vain narsistin omilla aseilla. Valitettavasti

      • Miehenkokemaa

        Samaa pomotusta meillä myös on ollut. Vaikka on jo erottu soittaa ex. vaimo vähintään kerran viikossa ja käskyttää milloin mistäkin ja odottaa minun edelleen käyttäytyväni hänen määräämässä tahdissa ja tavalla, ikään kuin olisin hänen "alaisensa " ja jos en toimi hänen esittämällä tavalla on lopputuloksena raivoaminen ja erilaiset uhkaukset. Ei ihan normaalin ihmisen toimintaa.


      • tytär-

        Joopa, narsisti on juuri tuollainen. Määrää tahdin ja odottaa ilmaispalveluja palkattomalta *palkolliselta*, ilman vastalauseita. Syyllistää ja puhuu seläntakana pahaa ja siirtää omat pahat tekonsa, aina toisen tekemiksi.
        Ja kaikesta huolimatta, häntä pitäisi AINA palvella, kuin *kuninkaallista*. Eikä hän itse huomaa omassa käytöksessä mitää kummallista. Suuttuu, jos joku kyseenalaistaa hänen epätodet juttunsa. Eikä muuta koskaan tapojaan, saati pyytäisi anteeksi huonoa käytöstä.


    • Onko_vielä_tunteita

      Se kiinnostaisi, että onko alottajalla vielä tunteita narsistista ex-vaimoa kohtaan?

      Nimittäin jos on, niin olisi aika alkaa tekemään asian eteen jotain.

      • Miehenkokemaa

        Tunteita oli kieltämättä hyvin pitkään eron jälkeenkin. Hän oli hyvin itsekeskeinen läpi avioliiton, mutta sopeuduin sillä osasi omalla tavallaan koukuttaa ja pitkä yhteinen elämä kasvatti yhteen. Yllätyksenä tuli kaksoielämä ja se toinen puoli ihmisestä mitä en tiennyt hänessä olevan, totaalinen laskelmoivuus, kylmyys, empatiakyvyttömyys. Tunteet ovat alkaneet haihtumaan samoin tunneside, hyvä tietysti näin


    • elämän_sokeita

      Oma kokemukseni oli se,että narsisti esitti suhteemme koko ajan hyvää kumppania. Eli pelasi koko ajan selän takana aivan muuta. Tilanteet alkoi pikkuhiljaa....asioiten salailu,valehtelu ja varastelu,yms...Narsisti myös kokeili,että miten asiat upposivat....ja veti jopa vääriä todisteita asioihin,jolloin ylensä ihminen uskoo. Narsisti halusi rakentaa uudelle paikkakunnalle uuden elämän,jossa ei häntä tunnettu. Narsku selvitteli salaa millainen kukin ihminen on ja kuka lähti hänen "hoviin" mukaan niin sai hyvän ystävän. Narsku rakensi hovia monet vuodet hiljaisuudessa ja sai "hovineidotkin" mukaan. Narsku antoi itsestään täydellisen kuvan hoville. Narsku varoi niitä ihmisiä koko ajan joita hän ei saannut mukaansa.Hän oli niin oleva ja juoni,että mikään ei yltänyt sinne saakka. Ja hovihan uskoo täysin narskun viattomuuttaan,koska hovi on sokea ja ovat itsekin usein narsistisia tai pelkäävät narskun näkymätöntä kiusan tekoa. Narskun hovissa vallitsee usein alkoholi ongelmaiset ihmiset,jotka peittävät omia ongelmiaan,jotta eivät paljastusi. Sillä taittava narsisti tietää ihmisten heikkoudet ja sillä henkisellä tasolla hallitsee hoviaan.
      Ja hovi on uskollinen narskulle,"sillä narsku pitää hyvää imagoa hoviin",koska hän hyötyy edetessään hovista. Ja narsku rakastaa rahaa,tavaroita,mainetta,kunniaa,yms. ja mikään muu ei mene sen asian edelle. Parisuhdekin on vain näyttelyä niin kauan kuin se on riittävää narskulle. Mutta kun jokin menee pieleen tai ei saa sitä mitä narsku janoaa niin silloin narsku,etsii uutta salaa ja kun "tie on raivattu" niin silloin hän iskee uhriin ja jättää aikomoisen sotkun. Ja tietämätön joutuu sellaiseen tilanteseen,että jota ei voi kukaan edes kuvitella.Sen takia ei moni edes ymmärrä mitä kaikkea uhri joutuu kokemaan henkisen ja jopa ruumillisen vallan alla,joka voi aiheutta toisella ikuisen ison "haavan" elämään. Johon ei välttämättä mikään apu ei yllä,koska sellaista ei voi käsittää monikaan. Eli ymmärrys ei riitä ollenkaan. Koska ihmiset elää niin pinnallista ja materiasti aikaa,että se sokeuttaa ihmisen elämän pyörteisiin.

      • Miehenkokemaa

        " Parisuhdekin on vain näyttelyä niin kauan kuin se on riittävää narskulle. Mutta kun jokin menee pieleen tai ei saa sitä mitä narsku janoaa niin silloin narsku,etsii uutta salaa ja kun "tie on raivattu" niin silloin hän iskee uhriin ja jättää aikomoisen sotkun. Ja tietämätön joutuu sellaiseen tilanteseen,että jota ei voi kukaan edes kuvitella.Sen takia ei moni edes ymmärrä mitä kaikkea uhri joutuu kokemaan henkisen ja jopa ruumillisen vallan alla,joka voi aiheutta toisella ikuisen ison "haavan" elämään. "

        Lainasin tuosta edellä olevasta viestistä kirjoituksen, koska näin todella kävi meillä aivan kirjaimellisesti. Vaimoni vaikka oli monessa suhteessa itsekeskeinen veti täydellisen pullantuoksuisen ydinperheen äidin roolia todella hyvin, kunnes paljastui hänen rakentaneen jo hyvän aikaan toista elämää muualla. Kun tämä kaikki paljastui ja kulissit romahti vieritti hän kaiken syyn minun niskoilleni myös syyt pettämiseen olivat minussa. Hänessä ei ollut mitään vikaa vaan, mutta katkerin paikka hänelle oli hänen tekojensa tuleminen julki " suvun piirissä. "

        Minulle ehkä järkyttävintä oli tämän ihmisen kaksinaamaisuus ja uskomaton kyky valehdella kirkkain silmin puolisolle ja lapsille vaikka todisteet hänen väärinteoistaan oli päivänselvät. Hänessä oleva "toisen persoonan" olemassa olo oli minulle käsittämätön asia, tosin hän toi joskus ilmi ettemme voi tietää mitä hän sisimmissään ajattelee. Hankin muutaman kirjan narsismista ja tuli outo valaiseva tunne kun luin noita kirjoja, monet asiat olivat minulle liiankin tuttuja omasta elämästä. Nyt vaan mietin miten tällaisen narsistisen ihmisen kanssa, jonka kanssa on yhteiset lapset tulee jatkossa parhaiten toimeen haavoittamatta itseään. Mitätöinti, hyödyn tavoittelu, varastaminen ja valehtelukin jatkuvat edelleen vaikka olemme jo eri osoitteissa.


    • näyttelyn_mestari

      Narsisti varastaa myös toisten elämän omaksi hyödykseen ja eduksi. Mikään ei ole hänelle pyhää,ei edes lapset.Hän on kuin PIRU itse. Josta hän vdetää kaiken kuiviin,jota ei jätä arveilun varaan. Uuden edessä hän on kuin pieni lapsi,jolla on uusi leikki kalu ja kun se alkaa tymppiä niin heitetään pois...sitä ennen hän jo haalii uutta lelua. Mikään ei riitä.

    • ällöä

      ovat ihmisiä, jotka jossain elämänvaiheessa kokeneet liian raskailta tuntuvia menetyksiä, kerran selitti
      mulle eräs mielisairaanhoitaja kleptomania-sairauden syntyä. Joku kostoteema kysees tai hakea hyvitystä tappiolleen tai kärsimilleen vahingoilleen, siihen varmaan perustuu häijyt jututkin ja temputkin
      toisille - ketä kulloinkin kohteeksi ottavat. Kuulostaa kaikki "narskujututkin hoveineen" tavallisen kansan keskuudessa jotenkin oudoilta - vai onko mielestänne väkivalta, häpeärangaistukset " joka kurassa vedettyä kuttua" tekemällä oikeutettua kanssaihmisille?
      Enempikin vihan lietsomista, yksinäisyyttä, eristämistä ihmisille jotka entuudestaan tietää olevansa kuolevainen, raadoksi raadeltuna ainoat ystävät raatolinnut, madot ja kärpäset.

    • fsdfsdfscascas

      "raadoksi raadeltuna ainoat ystävät raatolinnut, madot ja kärpäset."

      Noiden kavereiden kanssa on mukava pelata vaikka korttia.

    • fghfghfg

      Rapulainen ja kiukkuinen narsisti varastaa vaikka verkon veneestä.

    • samankokenut

      Kyllä. Kokenut tämän saman. Oliskos kade sinulle tärkeästä ja mukavasta asiasta kuten risteily? Tai hänen mielestään hänellä on oikeus varastaa. Ei hän varasta hän,ottaa sen minkä haluaa ja kaikki on hänelle sallittua. Menepä sanomaa häntä varkaaksi. Sen päivänen draama ja loukkaantuminen ja olet valehtelija joka kerrot hänestä valheita. Tärkeintä ei ole tavaran arvo, vaan se että se on sinun tai sinulle tärkeä.

      • Miehenkokemaa

        Lähestyt varmasti ihan oikeaa asiaa. Hän ei välttämättä koe itseään "varkaaksi " vaan oikeutetuksi ottaa haluamiaan vähäarvoisiakin tavaroita joilla voi olla minulle merkitystä tai tunnetasolla kortti jonka tyttäreni minulle lähetti ulkomailta oli hävinnyt sattumalta postin joukosta hänen käydessään kotonani. Luulen, että pääasiallinen tarkoitus on yksinkertaisesti piruilla ja kostaa, mutta mitä tämä narsistinen ihminen sitten hakee kostollaan on minulle arvoitus ja miksi haluaa jotain kostaa tai jostain rangaista ? En tiedä saanko koskaan tähän vastausta, mutta mietteliääksi vetää tämän miehen, täysin sairasta touhua. Mielenkiintoista hänen käytöksessään on myös se ,että esimerkiksi aivan muutama päivä sitten lähetti tekstiviestin iltamyöhällä, jossa kysyi voiko " käyttää hyväksi" eräässä toisessa täysin mitättömässä asiassa, jonka olisi pystynyt itsekin hoitamaan helposti. Tärkeintä on ilmeisesti saada edes jonkinlaista huomioita, onko vastaus kielteinen tai myönteinen sillä ei merkitystä, kunhan vaan saa huomiota.


    • Seerr

      Sehän rakastaa vain sinua yhä ja haluaa jotain sulta saadakseen olla lähelläsi. Ei vain ilkeä pyytää etkä antaisi. Pikkuhousut laske vielä.

    • asdf324dfasdf

      onko varastelu tyypillistä lapsille vai aikuisille? oletko tavannut lapsen isossa vartalossa? kaikenlainen kikkailu.. tekeekö aikuinen sellaista. lapsi on täysin itserakas, hoivaaminen on aikuisvietti.

    • Todellakin kaikki kelpasi ja kaikki mikä narsua kiinnosti oli hänen. Lupaa kysymättä. Kaikkein huvittavan oli kun hän kysyi saako viedä kotiinsa ompeluneulan että voi korjata vaatteitaan, niin tää oli vienyt kaikki ompeluneulat. Eihän ne ole edes minkään arvoisia. Hänellä on ulkomailla asunto ja sinne näpisteli kotoani mitä pystyi. Jopa minun sormikkaat. Eihän mies tee mitään naisten sormikkailla. Kerran tulin kotiini vähän aiemmin ja hän oli jäänyt laittamaan minulle ruokaa. Kas kummaa narsulla oli minun kaulakoru kaulassa. Sai varmaan hyvän mielen kun näpisteli milloin mitäkin. Taloudellisesti pummi minulta kaiken minkä pystyi ja leikki rahatonta. No toivottavasti olen oppirahani maksanut enkä enää ole yhtä sinisilmäinen.

    • Anonyymi

      Narsisti varastaa aina ja tekee sen kekseliäästi. Riippuu asemasta ja asetelmasta, mikä vaihtaa omistajaa tai on narsistille ilmaista.

      Jos narsisti on edennyt päälliköksi, hän on erittäin luova järjestellessään työnantajan rahaa omalle tililleen. Hän järjestää viikkopalaverin mieluusti kokoushuoneen sijasta vaikkapa 2-3 tunnin ajomatkan päässä sijaitsevassa viihtyisässä kohteessa. Näin osallistujille järjestyy osapäivä- ja päivärahoja sekä kilometrikorvauksia. Lounaat ja kahvittelut menevät edustuskuihin, eikä työpäivän aikana tarvitse esittää tekevänsä muita töitä, kuin pitää lyhyt palaveri.

      Tavistasolla narsisti varastelee kamaa naapureiden pihoilta, pyykkinaruilta ja ihmisten laukuista. Tavarat on helppo muuttaa rahaksi kirpputoreilla.

      Eräs nassukka muutti vuokralle sukulaisensa omistamaan asuntoon ja jätti vuokrat pääsääntöisesti maksamatta. Narsistin mielestä asunnon omistajalla oli muutoinkin rahaa, joten tälle ei tarvinnut maksaa asunnon käytöstä. Ei ainakaan joka kuukausi, eikä ainakaan ihan sovittua summaa.

    • Anonyymi

      Narsistin toimintaa on turha yrittää ymmärtää. Tärkeintä on myöntää itselleen, että on tekemisissä patologisen tapauksen kanssa ja pitää tähän etäisyyttä niin paljon kuin voi.
      Kun narsisti kuuluu perheeseen, joutuu hänen kanssaan tekemisiin väkisinkin.

      Ystäväni sisar on vaikea narsisti. Kun sisarusten dementoitunut äiti oli hoitokodissa, kävi narsisti häntä harvoin katsomassa. Vieraillessaan narsisti piti edelleen tapoinaan varastaa äidiltään jotakin. Yleensä nämä tavarat olivat muiden sisarusten äidilleen lahjoittamia. Narsisti arvosteli sukulaisiaan siitä, että nämä veivät uusia vaatteita vanhalle naiselle. Kun katoamisista tuli puhe, narsisti väitti hoitajien varastelevan silloinkin, kun kadonnut villatakki sattui olemaan hänen yllään.

    • Anonyymi

      Minä kyllä täppään tilaisuuden tullen joskus jotain.

    • Anonyymi

      Tietämäni psykonarsu varastaa työaikaa eli tekee ylimääräistä 15 min -tunti, vaikka tälle ei ole olemassa mitään tarvetta. Esimies hyväksyy nämä `ylityöt`, koska korvaamatonta työntekijää kuuluu palkita jotenkin.

    • Anonyymi

      Minun ex-vaimo käy myös välillä salaa napsimassa tavaroita. Selittää myöhemmin kiinni jäätyään, että lainasi. Mulla on siis kamera. On luvannut monta kertaa, ettei enää tule omin luvin. Mutta kameraan tulee tasaiseen tahtiin kuvia. Viimeksi oli hakenut omin luvin pari puutarhatuoliani. Selitti jälleen, että oli tarkoitus palauttaa myöhemmin.

      Hänellä oli myös eroprosessia ennen jo ns pedattu uusi suhde valmiiksi. Ja sitten kaikki tapahtui ykskaks tosi tökerösti, ja yritti vielä pimittää rahoja, ja oli salaa kääntänyt jo pitkän aikaa kaikki laskut minun maksettavaksi. Syy oli täysin minun, kuulemma.

      Ero oli minulle kova paikka, tottakai, kun lapset ja kaikki. Hän yritti eron jälkeen mitätöidä ja tuhota minut täysin, yrittäen saada jatkuvasti minusta esiin reaktioita. Reagoinkin alussa, kunnes tajusin pelin hengen, ja irtauduin hänen mind-game pelistään. Aloin olla reagoimatta mihinkään.

      Uskon että nuo varastelut ovat myös reaktion hakemista. En ole reagoinut niihinkään, olen vain sanonut kylmän rauhallisesti, että tavarat pitää palauttaa, ja kummasti ne on palautunut.

      Nyt viime talvena, hän on yrittänyt tehdä lapsiemme koulunkäynnistä ongelmaa, vaikka todellisia ongelmia ei omasta mielestäni ole, eikä koulunkaan suunnalta ole tullut mitään aloitteellista. Exä on siis ammatiltaan opettaja, ja hän käyttää uskottavuuttaan häikäilemättä hyväkseen. Hän yritti jätättää kaksi lastamme luokalle, sekä kaikenlaista lääkitystä yrittää lääkäreiltä kinua, yms yms, vaikka koulun puolelta viesti oli se, ettei he olleet kovin huolestuneita. Kauhean väännön kautta, sain puhuttua järkeä, koska osa opettajista oli jo kääntymässä exän kannalle, ihan hänen uskottavusedun kautta.

      Lopuksi hän parkui itkemään ja uhriutui että hänen ammattitaitoa ei arvosteta. Sanoin että me ollaan vain vanhemman roolissa, ja koulu päättää loppupeleissä näistä asioista. Eli hän yritti hakea vain tässäkin reaktiota, tai sitten pönkittää ammatillista itsetuntoaan omien lasten kustannuksella. Sairasta, sanon minä.

      Koko ajan itsellä sellainen olo, kuin Suomella jatkosodassa, jatkuvasti saa yrittää tehdä torjuntavoittoja Venäjän hyökkäykseltä. Ja vastaanottaa ties mitä provokaatioita. Paras puolustus on torjua iskut, ja olla provosoitumatta muutoin.

    • Anonyymi

      Loysin paremman on kieltamatta narsistinen letkautus lue se niin, etta han loysi paremman heijstuspinnan omalle narsismilleen kauniimman alykkaamman tms.

    • Anonyymi

      Se varakkuus unohtui, varakkaamman lypsettavan jne pinnallisia arvoja.

    • Anonyymi

      Se kolmas lienee sopivin lahde, toivottavasti hairioton narsistitasapainon vuoksi.

    • Anonyymi

      Narsismista lyhyesti: narsistin piirteisiin ei kuulu oleellisena varastelu. Varastelija on kleptomaani, joka ei voi taipumukselleen mitään.

      Toki myös narsisti voi varastaa kuten kuka hyvänsä muukin, mutta varastelu ei ole narsismia.

      Minusta täällä haukutaan narsistiksi jokainen ihminen, jonka kanssa eläminen on tullut hankalaksi.

      Kuka sitten on narsisti? Narsistin ylikorostunut luonteenpiirre on itseihailu. Narsisti uskoo olevansa muita kauniimpi, älykkäämpi, osaavampi, hyväsydämisempi, avokätisempi, hyvätapaisempi, arvostetumpi jne. Tämä voi johtaa muiden aliarvioimiseen, jolloin alkaa vaikeudet.

      Ihan pikkasen tervettä narsismia on sama kuin terve itsetunto ja luottamus itseen. Sillä pääsee pitemmälle kuin itsensä mitätöimisellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe