Mitkä merkit/oireet?

mammoo

Mistä merkeistä/oireista rupesitte itse epäilemään aspergeria tai autismia lapsessanne ja minkä ikäinen lapsenne tuolloin oli. Viivästyikö diagnoosi?

Esim. muistatteko millaisia erityispiirteitä lapsessanne oli esim. vauvana, 1-vuotiaana, 1,5-vuotiaana ja 2-vuotiaana?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammoo

      katujen_kuningatar, vastauksesi on omituinen. Tällä palstalla todella saa kysellä näistä asioista ilman mitään lopputyön tai gradun tekoa ja jos sellaista joku tekee on silloin ihan luonnollista kertoa siitä! Itse kyselen oman lapseni vuoksi eikä minun tarvitse avutua asiasta enempää kuin haluan.

    • huuhaapalsta

      Sitten sanoisin, että väärä palsta

    • sholmes

      Mistä merkeistä tunnistaa, että tämän palstan kysymykset ja vastaukset tulevat samasta tuutista?

    • t_watson

      Ei mistään. Olet vainoharhainen.

    • Akatta

      Infon dna:ta löytyy kaikista viesteistä

      • jupiter8

        Tarkentaisitko?


    • Apua_autismiin

      http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/15/apua-autismiin

    • Ihmettelin ite et miks olen erilainen ku muut. Sit selasin ympäristö- ja luonnontieto kirjaa kuudennella luokalla, jossa oli infoa erilaisista ihmistyypeistä ja erikoisluokista. Sit siin luki: "Autisti ei kuuntele sääntöjä, vaan ovat sulkeutuneita omiin kiinnostuksenkohtiin". Tuohan kuvaa just mua, ajattelin.

      Olisin selittänyt äidille että miks en oo normaali just tän vastauksen kanssa, mutta elin siinä epäilyksessä että äiti olisi sanonut tyyliin: "jos luet lääkärikirjaa, löydät itsestäsi kaikki kirjan sairaudet". Joten pidin asian omana tietona, sen sijaan et oisin ollut leimattuna hulluksi. Epätyypillinen autismi diagnosoitiin 16-vuotiaana kun asuin välivuotena vanhempien luona.

    • Kaverit

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      3170
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      117
      2214
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1624
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1408
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      76
      1112
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      941
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      904
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      900
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      815
    10. Rahtari s salmi

      Onkohan jutussa perää että kylän tyhmin rahtari on palanut ratista
      Suomussalmi
      8
      795
    Aihe