Järjestylaina ja maksuhäiriömerkintä

EpätoivoinenIhminen

Onko maksuhäiriömerkinnän omaavan henkilön mahdotonta saada mistään pankista järjestelylainaa n. 8000-10000€?

Kysyin asiaa omalta pankkineuvojaltani Nordeasta, mutta hän sanoi ettei voi perustella lainaa pankinjohtajalle, koska pankin luottokortit yht. 4000€ ovat päätyneet ulosottoon. Ymmärrän kyllä hyvin saamani vastauksen.. Mutta olisivat saaneet takuun lainalle asunnostani, josta velkaa on 80 000€ ja arvo 150 000€. Ja töissä olen.
Velkani ovat aiheutuneet vakavan sairastumisen aiheuttaman syöksykierteen myötä.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkcxjkfcfjuj

Oletko ottanut selvää Takuu-Säätiön takauksesta tai kunnan sosiaalisesta luotosta? Myös lakisääteinen velkajärjestely tulee joissain tapauksissa kyseeseen.

• EpätoivoinenIhminen

Olen ajatellut kyllä Takuu-säätiötä, mutta olen nyt miettinyt myös tuota pankkien mahdollista lainaa, jos en saakaan Takuu-säätiöstä apua.
        Sosiaalinen luottoa ei meillä myönnetä noin paljoa.

• Nyt heti tutustumaan aiheeseen Takuu-Säätiön sivuille. Riippuu paljonko velkaa on asuntolainan lisäksi. Seuraavat ehdot: vakituinen työ, velkaantuminen päättynyt eli ei esim pikavippipanoja tiliotteissa viim 3-6 kk ajalta, olet hoitanut säntillisesti velkojasi. Velkaa ei saisi olla 34.000€ enempää pl asuntolaina. Säätiöllä ilmainen Velkalinja josta voi kysellä asioita.

Säätiö takasi itselleni 34.000€ järjestelylainan jonka hain sitten omasta pankistani Nordeasta.
      Laina myönnettiin parissa päivässä. Yksi Nordea Rahoituksen velkakin oli mennyt ulosottoon mutta asiaan saattoi vaikuttaa myönteisesti laina jota kaikesta huolimata olin hoitanut sovitusti koska tässä oli äitini takaajana.

• EpätoivoinenIhminen

Kiitos vastauksestasi! Olen tulostanut Takuu-Säätiön esitteitä, lomakkeita ja täytin jo maksuvaralaskelmankin.
      En ole velkaantunut sitten viime kesän enää vaan olen epätoivoisesti kamppaillut kaikkien laskujen kanssa, siirrellyt eräpäiviä ja liian moni lasku on kiertänyt perinnän kautta. Tämä kierre sekä tilanteesta kokemani häpeä ja tilanteen salailu on vienyt energiani.
      Auto- ja opintolainani olen maksanut kuukausittain. Muita lainoja ei minulla ole.

• aikavähän

Ilmoitikto silloin luottokortin myöntäjälle että maksuvaikeuksien syy on sairastuminen? Ei olisi saanut antaa silloin maksuhäiriömerkintöjä. Toisaalta jos on vain4000eur ulosotossa sehän hoituu alle vuodessa.Pyydälyhennysvapaata asuntolainastasi.

• Naurunpaikka

Uskomatonta.

• Sairaus_on_seuraus

Ei tuossa mikään sairastuminen enää ole syynä. Ihan terveenä aloittaja on ottanut asuntolainan, autolainan, opintolainan ja höylännyt kortit tappiin. Sairastuminen on seuraus järjettömästä taloudenpidosta.

• Jaomaahölmöyttä

Kämppä myyntiin ja oot kuivilla.

• puokinkaikilin

Olenkohan ymmärtänyt niin, että järjestelylainalla kasataan asiakkaan useampi laina yhteen lainaan ja sitä sitten maksetaan. Tämä lienee tarkoittaa sitä, että asiakkaalla pitää olla maksukykyä ja halua hoitaa asiat kuntoon. Tälläinen laina ei ole siis mikään uuden velan ottotapa ja vaatinee myös maksukykyä ja luottokelpoisuutta.

Mutta... taidampa tietää tapauksen, jossa pankki antoi asiakkaalle järjestelylainan ja ei kuitenkaan pitänyt huolta siitä, että asiakkaan talous olisi alkanut tasapainottumaan.... velkaantuminen jatkui ja loppupelissä vaadittiin paljon kovemmat otteet ja tulos oli katastroofi.

Tässä mielessä olisi taas sen positiivisen luottorekisterin paikka. Kaikkien jotka toimivat rahoituksessa olisi tiedettävä asiakkaaksi pyrkivän ihmisen todellinen tilanne kaikinpuolin.

• Kyllä vain. Ainakin Takuu-Säätiön järjestelylainalla maksetaan velallisen kaikki velat kerralla. Luotot, vipit ihan kaikki rästitkin. Tästä johtuu se että velallinen aloittaa ihan puhtaalta pöydältä velkojen suhteen. On vain yksi velka jota maksetaan. Jos maksuhäiriömerkintää ei vielä ole niin nythän se tulee vapaaehtoisen maksuhäiriömerkinnän muodossa. Tällä estetään lisävelan otto lainojen maksun jälkeen. Oma tilanne muuttui samantein siten että tilipäivänä jäi rahaa käteen ja myös säästöön laitettavaksi ensimmäistä kertaa vuosikausiin. Nyt on mojova vararahasto pahan päivän varalle ja kk-menot mukavan kohtuulliset. Meni siis myös kuukausittainen rahankäyttökin remonttiin. Kaikki turha pois, ainoastan asumiskulut ja puhelinkulut kuukausittain. Joskus sähkölasku ja kerran vuodessa vakuutukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      70
      1664
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1275
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1038
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1030
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      884
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      862
    Aihe