B-kortin teoriakoe, älytöntä x(

oppilasautooulus

Noniin nyt se sitten oli teoriakoe henkilöautoon ja eihän se läpi menny, minkä uskoin kyllä olevankin mahdollista. Kuvissa tuli 2 virhettä liikaa eli 10 yhteensä.
Myönnän, että pieni osa virheistä johtui ihan siitä, etten huomannut jtain, mutta suurin osa oli ihan älyttömiä. En käsitä miten ne kuvat on suunniteltu niin huonosti ja mitä niiden tekijä on ajatellut. Tulet risteykseen ja kysymys on, että pitääkö väistää ketään. Edessä vaakasuoraan olevan suojatien reunalla seisoo henkilö ja, kun painan "ei tarvitse" väittää kone, että suojatielle tulevaa jalankulkijaa on väistettävä, vaikka se ei kuvassa ollut astumassa suojatielle. Sitten taas toisessa samanlaisessa kuvassa painan "pitää väistää" ja kone sanoo, että henkilö ei ole aikeissa tulla suojatielle, joten ei tarvitse. Ilmeisesti on ihan miten kuvan ottaja on asian päättänyt eli ei auta kuin arvailla? Sitten ohitustilanteessa "saanko ohittaa" edellä ajaa rekka ja kaistoja meno suuntaan on kaksi. Lumi pölyää tälle kaistalle ja omassa sivupeilissä näkyy vain vesihuurua ja sohjoa niin järjen kanssa ei pitäs väistää, mutta kone sanoo, ettei mikään kiellä ohittamasta. Ihan tällaisten tyhmien virheiden takia menee pieleen ja rahaa kuluu. Myös harjoituksissa samaa vikaa ollut.

Miten ihmeessä tämän kanssa voisi tehdä?

12

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytä taksia ja valitse joku muu kuin saksalainen merkki, niissä on väkevä hapankaalin lemu.

• riispussiapinakiikku

eikä varsinkaan jaappanin apinakiikkuriisipussia!!!!!!!!!!!

• 545665465

Blaa blaa blaa blaa... Aihe käsitelty noin 17 kertaa aikasemmin.

Teoriakoe RANKAISEE myös liiasta varovaisuudesta, eli esim. siitä että et lähde ohittamaan ylämäessä katkoviivalla jne

• retgregret

Oho, anteeksi en lukenut viestiäsi loppuun...

Tai sitten tuo peilikysymys on JOKA kokeessa, eli pitää lähteä ohittamaan kun peilissä näkyy vetistä sohjoa

Tosin jos oikeassa elämässä toimisisi 100% kuten teoriakokeessa, olisi kohta esitukinnassa kuolemantuottamuksesta

• kolme-yritystä

nuo teoria kokeet on ihan turhia sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa pärjääkö liikenteessä ei se auta että osaa teoriassa ajaa kun ei käytännössä mitään ! kyllä käytäntö opettaa ei kirjan luku !

ihan liian vaikea ja turha koe jos auto koulun teoria tunnit missä kukaan ei opi mitään oikeasti ajettaisi niin paljon paremmin oppisi siinä !

• yh-dys-sa-nat

Kirjoitusvirheittesi määrästä voi jo olettaa, että lukeminenkaan ei ole sinulle se maailman helpoin asia.

Toisaalta olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Määrätään nyt pakolliset 19 teoriatuntia ajotunneiksi. Varmasti tulisi parempia kuljettajia. Hinta tosin nousisi yli tuhannella eurolla, mutta se onkin kokonaan toinen asia. Vai mitä?

• eihyväidea
        yh-dys-sa-nat kirjoitti:

Kirjoitusvirheittesi määrästä voi jo olettaa, että lukeminenkaan ei ole sinulle se maailman helpoin asia.

Toisaalta olen kyllä kanssasi samaa mieltä. Määrätään nyt pakolliset 19 teoriatuntia ajotunneiksi. Varmasti tulisi parempia kuljettajia. Hinta tosin nousisi yli tuhannella eurolla, mutta se onkin kokonaan toinen asia. Vai mitä?

Miten esimerkiksi jossain "tuppukylän" autokoulussa opetettaisiin sitten raitiovaunut, yksisuuntaiset, moottoritiet ym. jos teoriatunteja ei pidettäisi ollenkaan?

• kuyinkas

Reputin aikoinaan opetuslupahakemuksen siksi, että laitoin vahingossa viereisen liikennemerkin numeron vastaukseen; ei auttanut selitys!

• eikait

Hylättiinkö sut yhdestä virheestä?

• kaasuttaja

Autokoulun koneella kun harjoittelee niin oppii helposti nuo konnuudet teoriakokeessa.

Minä olen tehnyt teoriakokeen A1 korttiin, B korttiin x2 , C korttiin ja CE korttiin.
      Kaikissa ollut korkeintaan yksi väärä vastaus.
      Kannattaa vaan hinkata sitä harjoitusohjelmaa riittävästi ,vaikka kuin tuntuu tylsältä.

• No teoriakokeen kysymyksiä ei saa mistään harjoittelukäyttöön...

Entä tosielämä? Ei liity juuri mitenkään, noista virheistä ei tule juuri mitään vahinkoa tosielämässä, tosin saattaa säästää jonkun hengen jos toimii eritavoin kuin kokeessa

• paapppa

Koesarjoissa on toki epäselviä kuvia niin kuin liikennetilanteissakin. Menee varsinkin oudolla paikkakunnalla helposti sormi suuhun. Oikeasti vaikeita tapauksia on niin vähän että koe ei niihin voi kaatua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33