Minun filateelinen vaistoni sanoo, että siinä vaiheessa kun joku maa julkaisee Aku-Ankka -aiheisen postimerkin, kannattaa lopettaa ko. maan postimerkkien keräily.
Suomi saavutti tämän vaiheen muutama vuosi sitten.
Tosin Matti Nykänen -postimerkin ilmestyminen vuonna 1988 oli jo sellainen pohjanoteeraus, että eipä ole sen jälkeen ilmestyneet suomalaiset merkit kiinnostaneet...
Harmillista sinänsä. Vielä 1970-luvulla suomalaisia merkkejä arvostettiin maailmalla. Maltillinen julkaisutahti ja järkevät aihevalinnat vetosivat vielä silloin filatelisteihin.
Aku-Ankka -efekti
2
535
Vastaukset
- Aku-Ankkojen ja postimerkki...
Siis mitä hemmetin pahaa on Aku-Ankka -postimerkeissä? Sen julkaisemiseen oli kumminkin selvä tarkoitus, 50-vuotisjuhla. Aku-Ankka on sentään Suomen luetuin sarjakuvalehti ja suomalaiset ovat ahkerimpien joukossa akkareiden lukemisessa. Kerrotko minulle, mitä järkeä on julkaista "Iisalmi 100 vuotta"-postimerkkiä. Harvase vuosihan joku kunta täyttää vuosia. Iisalmessahan on vaivaiset muutama tuhat asukasta!
- $ € £
Postilla ei ole ollut tapana mainostaa kaupallisia tuotteita.
Mutta Aku Ankkaa julkaiseva Sanoma osakeyhtiö on ilmeisesti niin mahtava firma, että se saa Suomen Postinkin polvilleen.
Nyt kun Aku Ankalla on oma postimerkki, niin pitää saada oma merkki myös McDonaldsille, Essolle ja Microsoftille. Millä perusteella esim. McDonalds on jotenkin huonompi tuotemerkki kuin Aku Ankka? Sekä McDonalds että Aku Ankka tarjoavat lapsille kaikenlaista kivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky685224Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa
Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va2644323Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla
nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty1013940Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta
ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,1822332Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.331643Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar651381Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!
Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk61009- 17979
Ajattelen sinua
Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii38963- 94899