19. Kaupunginosa La Villette / Canal Saint Martin

Sarahh82

Varattiin hotelli 19. kaupunginosasta. Hotellimme on kanavan rannalla. Millainen seutu se on? Hotelli on varmasti hyvä, sitä en epäile, mutta ympäristö mietityttää. Onko turvallinen iltaisin? Millaisia ravintoloita ja kauppoja alueella on? Hintataso? Entä tunnelma ylipäätään? Kiitos jos joku osaa vastata :)

5

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-musslimi

Siinä lähistöllä on muslimialueita, joita ainakin naisten kannattaa varoa.

• Parriisisa

Kanavan ranta-alue on hipsterialuetta, mutta siitä Montmartren suuntaan on tosiaan vähän epämääräisiä alueitakin. Erittäin sektorisoitunutta: yksi katu ok ja seuraava ei, kannattaa vähän katsoa ympärilleen. Iltaisin varsinkin kesällä saattaa olla menoa ja meininkiä. Siellä ylempänä on järjestetty Paris Plage joinain vuosina, en ole seurannut tämän vuoden suunnitelmia.

• Pariisissa

Siellä suunnalla on tosiaan paljon arabeja, mutta en mä ole kokenut mitenkään pelottavana kävellä siellä pimeälläkään. Itsekin asun muslimien keskellä Ranskassa, ja mulla on paljon turvallisempi olo täällä kuin Helsingin keskustassa yöllä. Ratkaisevaa on mielestäni se, että onko siellä jengejä. Jos näet nuorten miesten ryhmiä ilman naisia, kannattaa olla varuillaan. Myös jos näet yksittäisiä nuoria miehiä seisomassa uhkaavan näköisenä ikään kuin vahtimassa jotakin ( tarkoitan siis kehonkieltä - älä katsele liian pitkään) tiedät olevasi jengialueella.

• Pariisin_matkaaja

LA:sta ja esimerkiksi NY:sta on olemassa luotettavat jengi-/rikollisuuskartat netissä. Onko vastaavaa Pariisista?

NY rikollisuustilasto on kaupungin poliisilaitoksen ylläpitämä. Siinä on oppimista suomalaisille viranomaisille avoimmuudesta!

• eiSuomeenkiitos

Rikollisuuskartat, rikollisten osoitteet yms tietojen yleinen julkistaminen ei ole mielestäni hyvä asia. Sellaista Yhdysvaltojen meininkiä en toivo Suomeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      280
      2908
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      49
      2298
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      114
      1723
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1664
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      56
      1189
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe