onko diplomi-insinööriksi opiskelemaan pääseminen ja opinnoissa pärjääminen kuinka realistinen ajatus abitytölle, jolla matikka lukiossa välillä 6-8 mut fysiikka ja kemia menevät(tosin kursseja ei ole montaa käytynä) ihan ok.
onko minulla mitään mahdollisuuksia pärjätä
6
799
Vastaukset
- teekkaritypy
Mä pärjäsin lukiomatikassa vieläkin huonommin kuin sä, mutta kaikki matikankurssit meni 2:sella läpi. Kemiankurssit oli helppoja, pitkälti samaa kuin lukiossa, mutta fyssa tuottaa ongelmia.. Fyssassa aiheet karkas jonnekin ylempiin sfääreihin ja nyt istun kolmatta kertaa fyssa I:ssä..
Vinkki opintoihin: istu kaikilla luennoilla, kirjoittele muistiinpanoja (matikankursseilla kaikki yleensä kirjoittaa muistiinpanot ylös) ja yritä ainakin tehdä laskuharjoituksia. Laskareihin vinkki, että monet muodostaa muutaman hengen ryhmiä ja niissä sitten yhdessä tehdään tehtäviä, ei tarvitse yksin pähkäillä :)
Kyllä se varmasti sujuu, tsemppiä vaan! Mihin koulutusohjelmaan olet ajatellut hakea?- alkuperäine
ajattelin hakea ehkä konepuolelle kun kuulin suurista sisäänottomääristä et ehkä sinne helpoiten sisään.... tosin ala ei muuten ehkä aivan se mun juttu... sitä olenkin vähän yrittänyt miettiä et jos on jotain suositeltavaa niin olisin kyl kiitollinen =)
kiitos myös rohkaisusta =) - teekkaritypy
alkuperäine kirjoitti:
ajattelin hakea ehkä konepuolelle kun kuulin suurista sisäänottomääristä et ehkä sinne helpoiten sisään.... tosin ala ei muuten ehkä aivan se mun juttu... sitä olenkin vähän yrittänyt miettiä et jos on jotain suositeltavaa niin olisin kyl kiitollinen =)
kiitos myös rohkaisusta =)Ei kannata hakea sinne, missä aita on matalin.. Tai jos olet kiinnostunut todella aiheesta, niin sitten.. Kaverini (myös tyttö) haki koneelle, istuu nyt neljättä vuotta, saanut ehkä vajaat 20 ov kasaan.. Ja koneelle aineet on pitkälti laskemista ja teoriapohjaista, paljon fysiikkaa.. Mulla meni jauhot kurkkuun, kun vilkaisin kaverini kirjoja.. Joku koneteekkari saa tässä kohtaa oikaista mun käsityksiä..
Koneella kuulemma matikankurssit, varsinkin eka kurssi saattaa tuottaa ongelmia.. Mulla oli eri matikka (niitä ryhmiä on erilaisia ja eritasoisia ja se, mihin ryhmään päädyt, riippuu koulutusohjelmasta). No, tämäkin riippuu ihmisestä..
Eli mieti nyt ensin rauhassa, mikä ala/aihe kiinnostaa. Tutkaile opinto-opasta ja tutustu kaikkiin koulutusohjelmiin. Ei kannata välttämättä mennä sinne, minne pääsee helpoten. Yleisissä aineissa saattaa jotkut kurssit maistua puulle, mutta 3. vuonna helpottaa, kun pääset opiskelemaan omaa alaasi :)
Mikä sua kiinnostaisi? Voin yrittää neuvoa, jos vaan osaan.. Ja sekin on mun mielestä aika turhaa, jos haet polille sen takia, että "porukat olisivat ylpeitä". Jos aihe ei kiinnosta yhtään, tuskin tulet etenemään opinnoissasi.. Eli kuuntele vaan omaa sydäntäsi :) - alkuperäine
teekkaritypy kirjoitti:
Ei kannata hakea sinne, missä aita on matalin.. Tai jos olet kiinnostunut todella aiheesta, niin sitten.. Kaverini (myös tyttö) haki koneelle, istuu nyt neljättä vuotta, saanut ehkä vajaat 20 ov kasaan.. Ja koneelle aineet on pitkälti laskemista ja teoriapohjaista, paljon fysiikkaa.. Mulla meni jauhot kurkkuun, kun vilkaisin kaverini kirjoja.. Joku koneteekkari saa tässä kohtaa oikaista mun käsityksiä..
Koneella kuulemma matikankurssit, varsinkin eka kurssi saattaa tuottaa ongelmia.. Mulla oli eri matikka (niitä ryhmiä on erilaisia ja eritasoisia ja se, mihin ryhmään päädyt, riippuu koulutusohjelmasta). No, tämäkin riippuu ihmisestä..
Eli mieti nyt ensin rauhassa, mikä ala/aihe kiinnostaa. Tutkaile opinto-opasta ja tutustu kaikkiin koulutusohjelmiin. Ei kannata välttämättä mennä sinne, minne pääsee helpoten. Yleisissä aineissa saattaa jotkut kurssit maistua puulle, mutta 3. vuonna helpottaa, kun pääset opiskelemaan omaa alaasi :)
Mikä sua kiinnostaisi? Voin yrittää neuvoa, jos vaan osaan.. Ja sekin on mun mielestä aika turhaa, jos haet polille sen takia, että "porukat olisivat ylpeitä". Jos aihe ei kiinnosta yhtään, tuskin tulet etenemään opinnoissasi.. Eli kuuntele vaan omaa sydäntäsi :)niin mitä sä itse opiskelet? ja missä päin... kyllä monäki ajattelin et jos kuitenkin jotain muuta alaa yrittäisin hakea =) ei ehkä runsas laskeminen ole se mihin tähtään...
- Joppe
Jos lyön päätäni seinään tarpeeksi monta kertaa, meneekö se seinän läpi ennenkuin hajoaa kokonaan?
- aioogiooeaos
sanoa kun et kertonut miten paksu ja vahva se seinä on. Jos se on esim. japanilaistyylinen paperiseinä niin veikkaan ettei pääsi hajoa. Paitsi telkkarissa joskus eräs kiinalainen heppu käveli paperin päällä, sen jälkeen miekkojen päällä, melkoinen velikulta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?363874- 1003472
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim1103407- 773158
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m853139Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862825- 352600
- 692493
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se472469- 902186