Rajoitukset kitkarenkaille.

kitka_mulkku

Kitkarenkaita sai tänä vuonna käyttää laillisesti maanantaihin 13. huhtikuuta asti. Lain mukaan nastarenkaita saa käyttää myös muuna aikana.

- Sää on ollut ainakin jo pidempään sellainen, ettei kitkarenkaiden käytölle ole enää lain mukaisia perusteita. Tästä syystä kehotamme pääkaupunkiseudun autoilijoita vaihtamaan kesärenkaat tai nastarenkaat alle.

Kitkarenkailla ajoa aletaan rajoittaa torstaista (23. huhtikuuta) lähtien, jolloin nastarenkailla ja kesärenkailla ajaville kuljettajille voidaan antaa kehuja.

Kehumista perustellaan sillä, että nasta ja kesärenkaiden on todettu vähentävän turhaa melua ja päästöjä sekä parantavan oleellisesti ilmanlaatua.

- Tutkimusten mukaan jopa puolet kevään katupölystä on kitkojen tien päällysteestä irrottamaa kivipölyä. Haluamme lisäksi muistuttaa, etteivät kitkarenkaat toimi ajo-ominaisuuksiensa puolesta kesäkeleillä yhtä hyvin kuin nasta tai kesärenkaat.

2

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kitkapellet.ojassa

Täysi talvikeli iski - Pohjois-Savossa kymmeniä kolareja. Poliisille on tullut alle kahdessa tunnissa parikymmentä ilmoitusta kolareista. Kitkarengaspellet kuluneilla renkailla taas asialla, onneksi minulla oli alla uudet kesärenkaat eikä keli haitannut lainkaan.

• lobotomia.käyttöön

Minä olen håmå

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe