Apua! - Lisätilitysten oikeudenmukaisuus

kenenetu

Olen velkajärjesstelyssä ja maksanut kaiken niinkuin on säädetty ja määrätty. Minua uhkasi työpaikan menetys, jolloin hain kuumeisesti uuden työpaikan tosin se työmatkaa tuli 50km/työpäivä ja vaati oman auton käytön. Yleisillä kulkuneuvoilla ei pääse. Velkajärjestelyä tehtäessä ei huomioitu tällaista tilannetta ja nyt ei kuulemma voida ottaa huomioon auton ylläpitoa työn takia, kuin verottajan antama verotuksen työmatkavähennys, mistä vähennetty omavastuu n. 600e? Eihän sillä vähennyksellä makseta autoveroa, vakuutuksia, renkaita, katsatusta ja bensaa.... Onko jollian kokemusta.Jos olisin vain jättäytynyt työttömäksi olisin ilmeisesti päässyt vain paljon helpommalla? Nyt tulot ja kulut nousuivat, mutta itselleni tulee vain lisää maksettavaa. Ei voi ymmärtää tätä käytäntöä.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myösvj

      Mielestäni velkajärjelyssä ei ole vikaa. Nythän voisi ajatella, että olet toiminut sääntöjä vastaan ja tahallisesti heikentänyt maksukykyäsi ja velkajärjestelysi pitäisi purkaa. Sitäkö tässä nyt tarkoitit, jos kerran nostat menojasi niin paljon ettet selviä maksuista?
      Vaihdoit työpaikkaa, vaikka et saanut potkuja edellisestä? Velkkiksen kannalta parempi vaihtoehto olisi ollut potkut, kuin omatoiminen paikanvaihto. Maksa vaan kiltisti se mitä pitää, olethan lopulta kuitenkin täysin velaton.

    • kenenetu

      Mitä halusit ymmärtää myösvj? Siis työni olisivat järjestelty niin työpaikassani, ettei minulla olisi ollut enää töitä, eli minua oltiin "siivoamassa ulos", neuvotteluja oli jo käyty. Olisin jäänyt työttömäksi. Siksi etin uuden paikan kaukaa mihin ei ollut hakijoita juuri nimeksikään. Tuloni nousivat uudessa paikassa niin, että mahdollistivat autonpidon ja kulut eli kulkemisen uuteen työpaikkaan ilman sitä en olisi päässyt ( 50km päivässä kävellen)? - ja siihen se ylinmääräinen tulo meneekin eli /- 0 ja sitten kiitoksena aktiivisuudestani maksan vielä tämän työmatkoihin jo kuluneen "lisätulon" vain ilosta kaiken muun päälle,koska vj:n aloituksessa päätös on tehty eikä se elä vaikka olosuhteet muuttuvat!!!!. Ilmeiseti sinun mielestä kohtuullista? Ehkä sekoan - repikööt siitä.

      • myösvj

        tän vuoden alusta nousi se lisätienestiraja 2000 euroon eli siitä kyllä kuittaa aika paljon lisämenoja, kun saat lisätuloja - tuo uusi raja tekee kuitenkin yli 150€/kk nettona lisätuloja. Itse maksan lisäsuorituksia viime vuodelta yli 2000€, koska olen tehnyt enemmän töitä ja maksan ihan mielelläni, vaikka kuluni ovatkin nousseet - ajattelen lopputulosta enemmän


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe