Lihomisvauhti osastolla...

fipnjifd

Onks ihan normaalia että oon lihonut osastolla ollessa VIIKOSSA 3 kiloa? Ruokamäärät ovat kyllä hirveän suuria, mutta SILTI! Tavoite oli 1 kg viikossa. Miten nopeasti te muut ootte lihoneet?

2

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anakonkari

      Avohoidossa suositelta painonnoston vauhti on puolesta kilosta kiloon viikossa, osastolla voi olla nopeampi. On tosi yksilöllistä kuinka nopeesti paino nousee; mun sh-hoitaja kertoi, että mitä pidempään on ollut hyvin alhaisessa painossa, sitä hitaampaa painonnousu on, koska keho ei muista sitä sen normaalitilaa; jos olit normaalipainossa puoli vuotta sitten, paino voi nousta aika nopeaa, koska keho muistaa sen normaalitilan.
      Mulle on käynyt samalla tavalla kuin sulle, eli osastohoidossa paino on noussut kolmekin kiloa viikossa. Sitä ei pidetä ihanteena, mutta sille ei voi mitään eikä missään nimessä pidä ruveta himmaamaan. Toisilla tosiaan painonnousu vaatii hirvittävästi energiaa - ruokasuunnitelma voi sisältää yli 3000 kcal/vrk ja siltikin joutuu juomaan fresubinia/nutreja useamman kappaleen päivässä - ja toisilla paino nousee pienemmällä energiamäärällä.
      Ei se paino pitkään tuota vauhtia nouse, vaan painonnousu hidastuu tai voi pysähtyä kokonaan, jolloin ruokasuunnitelmaa joudutaan yleensä laajentamaan.

      Sun kroppa on ollut nälässä ja nyt sieppaa ihan kaiken mitä se saa, mutta kun ravinnonsaanti on jatkuvaa, hätätila rupeaa siitä vaimenemaan. Lisäksi muista se, että se ei ole "lihomista"! Sun keholla on niin paljon muuta tehtävää kuin kerätä se ravinto rasvaksi, sillä perustoimintojen lisäksi se joutuu paikkaamaan jo syntyneitä vahinkoja sun solutasolla ja elimissä.

      Tiiän et on turha sanoo, et älä murehdi turhia, koska mä tiiän et murehdit. Mut tilanne tasaantuu ihan varmasti. Sun paino ei jatka nousuaan loputtomiin. Alkuun se voi oikeasti nousta nopeastikin ja yli sun osastolla asetetun tavoitepainon mutta se tasaantuu, ja sun keho pyrkii sen omaan biologiseen painoon, jossa se myös pysyy normaali(hko)lla ruoalla.
      Tsemppiä ja vointeja sulle osastolle :)

    • 000000

      Uskoisin että tuostakin 3 kilosta suurin osa oli vaan nesteitä.
      Itse kauhistuin päiväosastolla ollessani painoni noustua kilon viikossa, mutta seuraavana päivänä punnitessani painoni oli laskenutkin takaisin alkoituspainoon, eli en ollut lihonut yhtään :/ :0
      Vaihtelee tietysti tosi paljon henkilöstä riippuen, jollain paino lähtee pienistä määristä nousemaan nopeasti, jotkut taas jopa LAIHTUVAT vaikka ruokamäärät ovatkin valtavat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2963
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1463
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1321
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1151
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe