90-luvun uuslestadiolaisuus...

UL-eläkelainen

Olin -93 Kuusamossa sukulaisissa kun ystävä soitti Ranualta ja kertoi, että useampi uskonsisar on kokoontunut ja synnyttämässä uutta lestadiolaisliikettä. En havainnut hänen olevan missään "hurmoksessa", kuten jotkut ovat väittäneet.

Paria vuotta myöhemmin tunsin itseni uuslestadiolaiseksi ja löysin sen mielenrauhan mitä olin kauan hakenut. Minustakin tuli uuslestadiolainen.

3

877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feikki

Hurmos syntyi vuonna 1994, eikä 1993. Valehtelet siis. Silloin ranualla syntyi sivuttaisliike ja joskus pyöriväkin. Sieltä ne uudet lestadiolaiset sitten uusiintui niin että koko maa kohisi.

• huonokuuloinen

Maa kohisi? Vai oliko kohina ehkä vain korvissasi?
        Minä en ole siitä mitään kuullut. Olisin utelias tietämään lisää tuosta liikkeestä.

• irma
        huonokuuloinen kirjoitti:

Maa kohisi? Vai oliko kohina ehkä vain korvissasi?
        Minä en ole siitä mitään kuullut. Olisin utelias tietämään lisää tuosta liikkeestä.

elimäeltä tuli poikkipuolinen sana vasta vuonna 1995, silloisen johtotähden mersun saattelemana. ei pidetty tukan kähertämisestä naisten keskuudessa eikä liiemmin avokauluksista eikä roikkuvista housuista miespuolisilla ilmestyksillä. juopottelusta ei elimäkeläiset sanoneet mitään sillä sehän on ollut sallittua elimäellä aina. liian avokauluksiset rintsikat oli myös kiellettävä. aina niitä vaatimuksia satelee sieltä päin mutta muistetaan me että se on ulkoista, se on ulkoista kovin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      247
      10802
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      127
      6913
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5583
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      4860
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      40
      4134
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3649
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3454
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3382
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      19
      2824
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      55
      2599
    Aihe