Olin -93 Kuusamossa sukulaisissa kun ystävä soitti Ranualta ja kertoi, että useampi uskonsisar on kokoontunut ja synnyttämässä uutta lestadiolaisliikettä. En havainnut hänen olevan missään "hurmoksessa", kuten jotkut ovat väittäneet.
Paria vuotta myöhemmin tunsin itseni uuslestadiolaiseksi ja löysin sen mielenrauhan mitä olin kauan hakenut. Minustakin tuli uuslestadiolainen.
90-luvun uuslestadiolaisuus...
3
863
Vastaukset
- feikki
Hurmos syntyi vuonna 1994, eikä 1993. Valehtelet siis. Silloin ranualla syntyi sivuttaisliike ja joskus pyöriväkin. Sieltä ne uudet lestadiolaiset sitten uusiintui niin että koko maa kohisi.
- huonokuuloinen
Maa kohisi? Vai oliko kohina ehkä vain korvissasi?
Minä en ole siitä mitään kuullut. Olisin utelias tietämään lisää tuosta liikkeestä. - irma
huonokuuloinen kirjoitti:
Maa kohisi? Vai oliko kohina ehkä vain korvissasi?
Minä en ole siitä mitään kuullut. Olisin utelias tietämään lisää tuosta liikkeestä.elimäeltä tuli poikkipuolinen sana vasta vuonna 1995, silloisen johtotähden mersun saattelemana. ei pidetty tukan kähertämisestä naisten keskuudessa eikä liiemmin avokauluksista eikä roikkuvista housuista miespuolisilla ilmestyksillä. juopottelusta ei elimäkeläiset sanoneet mitään sillä sehän on ollut sallittua elimäellä aina. liian avokauluksiset rintsikat oli myös kiellettävä. aina niitä vaatimuksia satelee sieltä päin mutta muistetaan me että se on ulkoista, se on ulkoista kovin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 412428
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086