Ruusufinni/antibiootti

Ruusuinenn

Kävin ihotautilääkärillä näyttämössä naamani ensimmäistä kertaa. Ikää minulla 27v. Totesi heti kärsiväni ruusufinnistä ja määräsi antibioottia nimeltä Lymesykliini. Tämä ymmärtääkseni hyvin Tetrasykliinin kaltainen. Olen nyt viikon popsinut lääkettä ja minusta tuntuu että näppyjä on tullut hirvittävästi lisää! Naaman ihokin tuntuu välistä kuivavan entistä pahemmin. Närästystä ja ylävatsakipuja on myös ollut. Onko muilla ollut millaisia sivuvaikutuksia antibiootista? Entä toimiko kuuri/minkä pituisen kuurin söit?

4

1145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • msiii

Minulle taas lääkäri sanoi että ei ole lääkettä olemassa ruusufinniin. Voidereseptejä antoi mutta sanoi että ei nekään auta.

Mutta olen ostanut otsonoitua oliiviöljyä, ikään kuin se vähän auttaisi! Riittoisa purkki.

• koitaedes

Hei. Itse taistellut saman vaivan kanssa jo pitkään. Helpotusta olen saanut maidottomalla / gluteiinittomalla ruokavaliolla ruoansulatustablettien nauttiminen ruokailujen yhteydessä plussaa. Rosazol skinoren voiteena eikä mitään muuta voidetta kasvoihin koska muuten ärtyy ja pahasti. Maitohappobakteereja myös otettava. Antibiooteista minulla ei ole ollut hyötyä päinvastoin kuurin lopetettua pahentunut entisestään. Olen myös käyttänyt acetiumia sillon kun otan viiniä tai gluteiinitonta olutta. Pahimmat polttelut ovat jääneet taakse.

• Ruusuinenn

Naaman kunto vain pahenee. Iho on rutikuiva ja pientä näppyä tullut vain lisää. Alan epäillä onko tämä edes ruusufinniä. Naamani punottaa mielestäni enemminkin siksi kun se on niin rutikuiva. Pieniä märkänäppylöitä välistä on muutamia mutta muutoin ihonalaisia. Niitä on nyt reilusti. Tuntuu että antibiootti on vain pahentanut asiaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe