herpes ja treffi seuraa

HeRpES78

Mistä tämmönen alapää herpestä sairastava ööytää kumppanin..

20

3979

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhyyyy

      Ei sit näköään mistään...vaikka varmasti mooni muukin kantaa tätä

    • mistävaan

      Sieltä mistä muutkin. Sieltä mistä ne, joilla herpes huulessa, silmässä tai vaikkapa piilossa suussa Sieltä mistä kondyloomaa kantavat, sieltä mistä terveeksi itsensä luulevat........ jne.

    • Toisesta herpestä kantavasta?

      • eivälttämättä

        Ei sen tarvitse olla toinen, joka tietää herpeksestään. Jos joku kenellä ei ole herpestä (niin että tietäisi siitä) sanoo, ettei tahdo ottaa riskiä saada tautia, ei hän varmaan sitten harrastele seksiä ollenkaan. Riski saada herpes on olemassa silloinkin, jos toinen sanoo, ettei ole mitään. Niin se menee. Herpes on oikeasti tosi monella. Enemmän on herpestä suunalueella, kasvoissa, mutta joka neljännellä myös alapäässä


      • eivälttämättä kirjoitti:

        Ei sen tarvitse olla toinen, joka tietää herpeksestään. Jos joku kenellä ei ole herpestä (niin että tietäisi siitä) sanoo, ettei tahdo ottaa riskiä saada tautia, ei hän varmaan sitten harrastele seksiä ollenkaan. Riski saada herpes on olemassa silloinkin, jos toinen sanoo, ettei ole mitään. Niin se menee. Herpes on oikeasti tosi monella. Enemmän on herpestä suunalueella, kasvoissa, mutta joka neljännellä myös alapäässä

        Jotenki tuntuu että liioitellaan aika rankasti tuo määrä tai sitte kaikki osaa olla hiljaa siitä ku en tunne ketään jolla herpes olis...


      • eivälttämättä
        jagdpanzer kirjoitti:

        Jotenki tuntuu että liioitellaan aika rankasti tuo määrä tai sitte kaikki osaa olla hiljaa siitä ku en tunne ketään jolla herpes olis...

        Lainattua Wikipediasta:"Herpes simplex on Herpes simplex -nimisen viruksen aiheuttama herpesinfektio. Viruksesta ja taudista on kaksi tyyppiä (HHV-1, eli HSV-1, ja HHV-2, eli HSV-2). Suu-, huuli- ja ihoinfektiot ovat tavallisesti HSV-1:n aiheuttamia. Genitaaliherpes on tavallisesti HSV-2:n aiheuttama. Huuli- ja genitaaliherpes voivat kuitenkin olla myös toisin päin.

        HSV-1-virusta kantaa noin 85 % aikuisväestöstä, joista puolella on jossain elämänsä vaiheessa uusiutuva infektio. HSV-2-tyypin vasta-aineita on 25 %:lla aikuisväestöstä."

        Eli herpes on monella, kaikki eivät sitä tiedä kantavansa, koska kaikki eivät saa selviä oireita, ei huuli- eikä genitaaliherpeksen kohdalla. Jos ei tahdo harrastaa seksiä ihmisen kanssa kenellä on herpes, on parempi tyytyä itseensä, tosin silloinkin voi huonolla tuurilla tartuttaa itse itselleen taudin. Ymmärrän kyllä herpeksen intiimialueelleen saaneita siitä, että pelkäävät, etteivät kelpaa, mutta hemmetti, jos porukka viis veisaa niistä lähes 90%:sta kenellä on ns. huuliherpes, niin mitä pelkäävät, koska ihan hyvin se huuliherpeksen saanut voi aiheuttaa sukupuolitaudin. Eikä se oikeasti riitä, että ihminen sanoo käyneensä testeissä ja mitään ei ole löytynyt, kun oireettomia tapauksia ei voi todeta, vaikka tyyppi voikin aiheuttaa jollekin toiselle sukupuolitaudin. Eikä monetkaan lääkärit tajua muistuttaa, että myös suuseksissä taudit leviävät.


    • Niin.. siinä miettimistä.. täällä arvostelijoita/ihmettelijöitä riittää, mikä toki sallittua. Mut jospa ne henkilöt jättäis puuttumatta keskusteluun, jos eivät tiedä mitä se on olla ja elää taudin kanssa. Ihmisiä me kaikki ollaan ja tarpeet jokaisella. Kuka taudin saanut mitenkin, se aivan sama ku asian kans elettävä kuitenkin. Miksi tuomitaan toisinaan niin rankasti?

      • miksiarvosteltava

        Niin arvostelijoita aina riittää. Itsellä monta kokemusta, että tapaan kivan miehen ja tutustutaan, mies selvästi ihastunut, kun sitten kerron herpeksestä, niin jotenkin homma jää kaveritasolle. Sitten kehutaan miten kivaa seuraa olen ja tosisymppis jne. Kivahan se on että on kavereita, mutta oikeesti kaipaisin sitä minäkin jotain muuta - ja sen iloisen ilmeen toki pidän ja kuuntelen teidän juttuja, mutta yksin sitten itken, kun tuntuu, että ei kelpaa kokonaan kenellekään. Haluaisin myös seksiä, mutta en vain sitä, vaan ihanan suhteen iloineen ja suruineen. Lapset jo tehty ja toinen elämä menossa, mutta täytyy sitten nauttia arjen pikkuiloista.


    • tyhjääää

      up..eikö oo ketään

    • Tyttövain

      Mene lääkäriin hyvä ihminen ja pyydä Acyrax nimisen lääkkeen resepti! Se on herpeksen estolääke ja sitä syödään joko päivittäin jos ei halua herpestä ollenkaan tai sitten vain silloin kuurina kun herpes on tuloillaan. Itse olen syönyt jo monta vuotta Acyrax 800mg aamuin ja illoin (kokonainen tabletti/pvä). Se maksaa suurinpiirtein kelakorvausten jälkeen noin 15-17 euroa kuukauden satsi eli ei edes kovin pahasti verota lompakkoa jos haluat elää stressitöntä elämää ilman herpeksen pelkoa. Suosittelen ehdottomasti! Sitä on myös pienempää esim 400mg Acyraxia ym, mutta ne eivät ole yhtä tehokkaita ja maksavat paljon enemmän (itse niitä kokeilin alussa), joten kannattaa vaan suoraan pyytää resepti 800mg Acyraxiin niin pääset sinäkin elämään ilman herpestä =) Tsemppiä!

      • AiTuokoHalpaa

        17€x12kk=204€/vuosi..! On tuo nyt minusta aika kallista. Herpes rauhottuu ajan mittaa, ekat vuodet voi olla rankkoja, voi iskeä useammankin kerran kuukaudessa.. mulla meni 10 vuotta 1-3 kertaa/kk ja sitten se rauhottui, nyt tulee ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Hoitoon oon käyttänyt Zovirax voidetta, reseptillä iso tuubi, ei maksa oikeasti paljon mitään.


      • Entajuasua
        AiTuokoHalpaa kirjoitti:

        17€x12kk=204€/vuosi..! On tuo nyt minusta aika kallista. Herpes rauhottuu ajan mittaa, ekat vuodet voi olla rankkoja, voi iskeä useammankin kerran kuukaudessa.. mulla meni 10 vuotta 1-3 kertaa/kk ja sitten se rauhottui, nyt tulee ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Hoitoon oon käyttänyt Zovirax voidetta, reseptillä iso tuubi, ei maksa oikeasti paljon mitään.

        kerrot kuinka herpes vaivasi sinua 10 vuoden ajan 1-3krt/kk ja silti mielestäsi 17euroa/kk lääkityksestä joka siis pitää herpeksen täysin poissa on mielestäsi kallis??!! Et taida tienata vielä itse leipääsi kun ei toi suhteellisuudentaju vielä tunnu olevan hyvin hanskassa? Jos esim elää suhteessa niin mielestäni tuo lääkitys kannattaa maksaa vaikka herpes ei oireilisikaan kun 2krt/vuodessa,sitä kun ei tiedä milloin se vihulainen tulee jonkin kivan hetken pilaamaan ja sen paranemista saa kuitenkin aina odotella sen pariviikkoa ensioireiden jälkeen.


      • okjhyg

        "sen paranemista saa kuitenkin aina odotella sen pariviikkoa ensioireiden jälkeen."

        Aika kauan menee, jos pari viikkoa. Viikon sisällä minulla yleensä paranee. Vetyperoksidia (3%:sta) rakkulalle monta kertaa, vauhdittaa paranemista. Lääkitys mielestäni kannattaa, jos sen avulla pysyy edes oireet poissa.


    • Anonyymi

      Itsellä ensi oireet ilmeni reilu vuosi sitten.Nyt vuoden aikana oireillut muutaman kerran.Kestää yleensä 2vk ja sit yht äkkiä oireet häviää.Viimeisin oireilu oli paha,öisin heräsi siihen,kun tuntu että iho syöpyis rikki oire kohdasta.Pitääkin kysäistä tuota lääkettä,ei paha jos 20€/kk.
      Itse sinkku nainen, joten olis hieno että olis vaikka joku suljettu SinkkuRyhmä Facebookissa tai jotain,missä vois keskustella ja tutustua ihmisiin joilla tämä on.Itsellä ystäväpiirissä monella on herpes,ja se on kyllä helpottanut kun voi jutella aiheesta vapaasti heille.Toi HerpesTreffit paikka on ainakin mulle hirmu hankala käyttää...oikeastaan en edes pääse sinne kirjautumaan kun homma tökkii niin pahasti.Joku näppärähän voisi sellaisen ryhmän sinne Facebookin puolelle perustaa..vink vink

    • Anonyymi

      Ainakin olet rehellinen kun kerrot vaivastasi.

    • Herpes treffit sivustolla on linkki jolla voi liittyä salaiseen Facebook ryhmään. Sinne vaan!

    • Anonyymi

      https://www.iskelma.fi/uutiset/terveys-ja-hyvinvointi/a-112956

      Kysyjä pohtii myös lysiinin vaikutusta herpekseen. Lysiini on välttämätön aminohappo, jota saadaan ruoasta. Lysiinin kanssa taistelukaverina toimii arginiini, jota HSV tarvitsee lisääntyäkseen. Heinonen varoittaa arginiinin käytöstä, jos henkilöllä on yskänrokko tai taipumus siihen.

      Arginiinia saa muun muassa pähkinöistä ja siemenistä. Arginiinilisää syödään myös paljon, sillä se on mieskuntoon ja potenssiin vaikuttava sekä typpioksidia elimistössä lisäävä aine.

      Lysiini kilpailee arginiinin kanssa siitä, kumpi pääsee imeytymään munuaisista takaisin. Kun lysiini pääsee, niin arginiini erittyy kehosta pois. Lysiini kilpailee arginiinin kanssa myös imeytymisestä suolistossa. Lisäksi se lisää arginaasientsyymin toimintaa, mikä johtaa siihen, että arginiini hajoaa kehossa. Lysiini kilpailee arginiinin kanssa myös soluihin sisään pääsemisestä.

      - On todellakin mahdollista, että lysiinistä on hyötyä. Tässä ruokavaliossa sinun pitäisi suosia sellaisia ruokia, joissa on paljon lysiiniä. Se saattaa estää sen, että virus ei pääse monistumaan, Heinonen opastaa kysyjää.

      Lysiiniä on paljon pavuissa, kalassa, kalkkunassa, kanassa ja monissa vihanneksissa. Kasvissyöjän kannattaa lisätä ruokavalioon siis muun muassa papuja ja vihanneksia. Kannattaa myös välttää ruoka-aineita, joissa on paljon arginiinia. Tällaisia ovat muiden muassa pähkinät, seesaminsiemenet, sipuli, riisi, täysjyväviljat ja sienet. Heinosen mukaan kehoon voi tulla lysiinin ja arginiinin epätasapaino, mikä voi heikentää tilannetta.

    • Anonyymi

      https://www.is.fi/kysy-seksista/art-2000000407832.html

      Koska L-arginiinin on todettu lisäävän herpesviruksen aktivoitumista, onko järkevää lisätä sitä kondomeihin ilman varoitustekstiä. Kondomi on ongelma niille joilla on toistuvaa genitaaliherpeksen aktivoitumista (eli joutuvat käyttämään kondomia joka yhdynnässä)?

    • Anonyymi

      Kannattaa pyrkiä siihen, että partnerien lukumäärä pysyy pienenä ja, että nykyiseen solmitaan kestävä, turvallinen suhde. Vaihtamalla partneria seksi ei välttämättä parane ja vaihtamisella asettuu tartuntavaaraan monen taudin kohdalla. Jumala on armollinen, mutta lähtökohtaisesti kieltää esiaviollisen seksin.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe