Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

TUKSU PUHUU VIISAITA..

MaterialGirlie

Tuksu puhuu viisaita:

"No palataan nyt lyhyesti vielä nykyhetkeen: arvomaailmani on muuttunut, en palvo enää rahaa samalla tavalla kuin joskus tein. Ihan pienet asiat tekevät minut jo onnelliseksi, enkä kiinny materiaan, oli se miten arvokasta tahansa. Jos Jumala sanoisi minulle, että mun pitää tuhota kaikki merkkilaukkuni ja lempivaatteeni: tekisin sen heti. Minulle ei ole mikään yhtä arvokasta kuin yhteys Jumalaan, ja pelastuminen. "

Ps. MInusta tuntuu, että Tuksun suurin haaste ja vaikeus on päihteet. Jos hän niistä pääsee eroon, niin elämässä voi suunta muuttua, muuten ei.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veturit

      Jos Tuksu joku päivä raitistuu pysyvästi, niin hänestä voisi tulla hyvä ammattilainen nuorisotyöhön. Tuksu voisi olla todella hyvä tukihenkilö tuolloin sellaisille nuorille, joilla on päihde- taii muita ongelmia. Tuksu on kokenut elämässään paljon ja taatusti pystyisi auttamaan koulukiusattuja ja nuoria, edellyttäen että hän raitistuu ja muuttaa nykyisen elämäntyylinsä "kansalaiskelpoiseksi".

      • Taivaanrannamaalari

        Totta, ja jättäisi tuon typerän pilvilinnoissa ja vaaleanpunaisissa hattaroissa haihattelun.


      • Glamourelämää
        Taivaanrannamaalari kirjoitti:

        Totta, ja jättäisi tuon typerän pilvilinnoissa ja vaaleanpunaisissa hattaroissa haihattelun.

        Tunkin elämä koostuu siitä, että yrittää vuodesta toiseen vakuuttaa tutuille ja tuntemattomille olevansa seksikäs, menestynyt ja lahjakas.


      • Ei-tähän

        En pidä häntä sopivana toimimaan nuorten keskuudessa. Olisi katastrofi, kun hän manipuloisi nuoria ihmisiä oman maailmankuvansa pauloihin.


    • werz

      Eihän tuo olisi vieläkään myöhäistä lähteä Tuksulla kouluun ja opiskella itselleen esimerkiksi jokin kunnon ammatti vaikka nuorisotyön saralta?
      Sitä rikasta, tummaa ja komeaa liikemiestä ei kannata odotella tekemättä mitään.

      • Aikka

        Ajanpuutteesta Tunkilla ei ole ainakaan kyse.


      • eisenoinvainkäy

        Kaikkiin sosiaalialan ammatteihin vaaditaan ns.soveltuvuus eli luonnetesti, tuksu tuskin läpäisisi ko.testiä. sitäpaitsi jo tuksun pitkä ja vakava päihdehistoria estää alalle pääsyn.


      • Skitsosavolaisuus
        eisenoinvainkäy kirjoitti:

        Kaikkiin sosiaalialan ammatteihin vaaditaan ns.soveltuvuus eli luonnetesti, tuksu tuskin läpäisisi ko.testiä. sitäpaitsi jo tuksun pitkä ja vakava päihdehistoria estää alalle pääsyn.

        Tukiainen sekoaa kiihtyvällä vauhdilla.
        Pakko olla skitsofrenia tai joku muu vakava mielensairaus.


      • Kohta-kuva-kokonainen
        Skitsosavolaisuus kirjoitti:

        Tukiainen sekoaa kiihtyvällä vauhdilla.
        Pakko olla skitsofrenia tai joku muu vakava mielensairaus.

        Totuus Madamesta selviää kuin palapeli: pala palalta.


    • talotjaautot

      Jotkut ihmiset eivät ole valmiita näkemään vaivaa sen eteen, että myöhemmin elämässä ja kovalla työllä/opiskelulla saavuttavat jotain. Nämä ihmiset haluavat saada kaiken heti ja mielellään vielä niin, että lystin maksaa joku toinen.

      • Lyhytjännitteinen

        Tukiaisen Johannalta taitaa puuttua pitkäjänteisyys.


      • Kapakkamoppi
        Lyhytjännitteinen kirjoitti:

        Tukiaisen Johannalta taitaa puuttua pitkäjänteisyys.

        Muistinvirkistys Johannan opiskeluyrityksistä:

        "Niko on pistänyt minut miettimään, että jatkaisin opiskelua kun minulla on YO-lakki erittäin menestyksekkäillä arvosanoilla, lukion päästötodistus ka 9,2 ja kirjoitin 4 laudaturia (jotka laskettiin lautakunnassa eximiaan) niin voisin jatkaa opiskelua ehkä ensi vuonna, minulle on jo aiemmin ehdotettu monta krt Helsingin Kauppakorkeakoulua.

        Opiskelin tradenomiksi Haaga-Heliassa vajaan vuoden mutta kyllästyin. Sosionomi-diakoni linjalla olin myös Helsingin sosionomidiakoni ammattikorkeakoulussa, josta Tanja Karpela on valmistunut. Pääsin siellä heti ekalla yrittämällä 6 tunnin psykologiset, matemaattiset, loogisen päättelykyvyn yms. testit läpi.

        Säikähdin siinä vaiheessa, kun kouluun tuli kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät, jotka perustuivat liikaa matematiikkaan. Olen hyvä myös matikassa, osaan keskittyä siihenkin. Mutta silloin minua kiinnosti viihdeala ja tanssihomma."

        Bloggaus 15.7.2011: http://johannatukiainen.seiska.fi/2011/07/15/olen-vuoden-2011-kesakissa/


      • Gamboa
        Kapakkamoppi kirjoitti:

        Muistinvirkistys Johannan opiskeluyrityksistä:

        "Niko on pistänyt minut miettimään, että jatkaisin opiskelua kun minulla on YO-lakki erittäin menestyksekkäillä arvosanoilla, lukion päästötodistus ka 9,2 ja kirjoitin 4 laudaturia (jotka laskettiin lautakunnassa eximiaan) niin voisin jatkaa opiskelua ehkä ensi vuonna, minulle on jo aiemmin ehdotettu monta krt Helsingin Kauppakorkeakoulua.

        Opiskelin tradenomiksi Haaga-Heliassa vajaan vuoden mutta kyllästyin. Sosionomi-diakoni linjalla olin myös Helsingin sosionomidiakoni ammattikorkeakoulussa, josta Tanja Karpela on valmistunut. Pääsin siellä heti ekalla yrittämällä 6 tunnin psykologiset, matemaattiset, loogisen päättelykyvyn yms. testit läpi.

        Säikähdin siinä vaiheessa, kun kouluun tuli kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät, jotka perustuivat liikaa matematiikkaan. Olen hyvä myös matikassa, osaan keskittyä siihenkin. Mutta silloin minua kiinnosti viihdeala ja tanssihomma."

        Bloggaus 15.7.2011: http://johannatukiainen.seiska.fi/2011/07/15/olen-vuoden-2011-kesakissa/

        Tuksun opiskelut näyttävät olleen kuin savolainen projekti: aloittamista vaille valmiit. :)


    • etner

      Kyllä Tuksu voisi koulussa pärjätä, jos vain ottaisi itseään niskasta kiinni.
      Keski-ikää lähestyvän naisen ei kannata enää haaveilla pitkästä mallin urasta tms.

      • Aivohyrske

        Nykyään on hyvä koulutustarjonta myös aikuisopiskelijoille.


      • päihteetvie

        Älä viitsi naurattaa... tuksusta ei ole sitoutumaan yhtään mihinkään muuhun kuin päihteisiin... onhan tuo nähty vuosien mittaan.


      • Mielimehua-ja-pastilleja
        päihteetvie kirjoitti:

        Älä viitsi naurattaa... tuksusta ei ole sitoutumaan yhtään mihinkään muuhun kuin päihteisiin... onhan tuo nähty vuosien mittaan.

        Tunkki EI PYSTY saavuttamaan raittiutta.


      • Kyky-tämäkin
        Mielimehua-ja-pastilleja kirjoitti:

        Tunkki EI PYSTY saavuttamaan raittiutta.

        Tunkki löytää aina hyvää kännäilyseuraa.


      • Aizaz
        Mielimehua-ja-pastilleja kirjoitti:

        Tunkki EI PYSTY saavuttamaan raittiutta.

        Elämänmuutos on iso asia.


      • Minnesotaa
        Mielimehua-ja-pastilleja kirjoitti:

        Tunkki EI PYSTY saavuttamaan raittiutta.

        Aika näyttänee tämän jutun laidan.


      • Asennekysymys
        Kyky-tämäkin kirjoitti:

        Tunkki löytää aina hyvää kännäilyseuraa.

        Kun Johannan asenteella mennään, aina tulee konflikteja ja vaikeuksia.


    • njiiihhh

      Saavuttaa raittiuden kun tulee taas uskoon jälleen kerran

      • uskoomitäuskoo

        Eipä nuo aikaisemmatkaan uskoontulot ole ryyppäämistä estäneet. Tuksun usko on fariseukselaista omanedun tavoittelua.


      • Jumalan-Morsian

        Johanna = "Jumala on armollinen" = uskon tarkoituksenmukainen tulkinta omaksi eduksi tilanteessa kuin tilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe