Kirjoja ja tietoa aloittelijalle

PikkuWicca

(Ja nyt tähän alkuun, minä EN ole kysymässä kristinuskoisilta sitä että onko wicca väärä uskonto ikäiselleni, onko se saatanan palvontaa, yms.) Hei. Olen siis 12 vuotias wiccan polkunsa aloittanut tyttö. Haluaisin tietää hieman lisää wiccasta joten olisiko teillä hyviä kirja ehdotuksia tai muuta tietoa? Ei haittaa vaikka niissä olisi samoja asioita, sillä haluaisin tietää miten muut ihmiset näkevät ja kokevat wiccan. Itse olen lukenut tietoa varjojen kirjasta (nettisivulta), mutta kaipaisin lisää tietoa. Kiitos jos autat! :)

6

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuojelevaIsä
      • Olet_häviäjä

        Haista sinä HomoilevaIsä huoravapahtajasi verinen perse.


      • Kolminkertaisenatakaisin
        Olet_häviäjä kirjoitti:

        Haista sinä HomoilevaIsä huoravapahtajasi verinen perse.

        Eli joudut haistelemaan itse kolmesti... :D


      • kieltohoukuttaa

        Ja juuri tätähän aloittaja EI kysynyt, josset sattunut huomaamaan, arvon Suojelevaisä.


    • Mirjamarjajokuvaan

      Tässä hyviä kirjoja (lista kopsattu toiselta palstalta, mutta olen itsekin nämä lukenut):

      Crowley, Vivianne: Wicca
      (Alexandrialainen ja Gardnerilainen wicca, perusasioita ja coventoimintaa)

      Cunningham, Scott: The Complete Book of Incense, Oils and Brews
      (Perusteos suitsukkeista ja öljyistä. Paljon reseptejä.)

      Farrar, Stewart & Farrar, Janet:
      - A witches' bible (Se ensimmäinen kirja, jota ainakin aleksandrialaisuudesta kiinnostuneita kehotetaan lukemaan. Käsittelee myös eettisiä kysymyksiä ja selventää asioita.)
      - The Witches God ja The Witches Goddess
      (Perusteokset jumalan ja jumalattaren aspekteista.)

      Gardner, Gerald: Witchcraft Today
      http://www.hermetics.org/pdf/witchcrafttoday.pdf
      (Jokaisen olisi hyvä tutustua tähän. Julkaistu 1954. Garnerin ajatuksia historiasta ja noituudesta. Eräs wiccan historian merkittävimpiä teoksia.)

      Hjelm, Titus (toim.): Mitä wicca on?
      (Suomalaista näkökulmaa wiccaan ja wiccan kenttään.)

      Hutton, Ronald: The triumph of the moon
      (Tieteellistä tutkimusta wiccan historiasta ja kehityksestä.)

      Lamond, Frederic: Fifty years of wicca
      (Gerald Gardnerin Bricket Wood-covenin initiaatin teos wiccan historiasta henkilökohtaisesta näkökulmasta.)

      Leland, Charles G.: Aradia, or the Gospel of the Witches http://www.hermetics.org/pdf/ariadia.pdf
      (Yksi teoksista joka on tiettävästi vaikuttanut Gardnerin BoS:in teksteihin.)

      McLelland, Lilith: Out of the shadows – myth and truths of modern wicca
      (Mm. 15 asiaa, jotka jokaisen wiccan olisi syytä tietää. Mitä eroa on wiccalla, noidalla ja pakanalla? Asioita, joita olisi hyvä ottaa huomioon omaa suuntausta tai covenia valitessa.)

      Moura, Ann: Green Witchcraft: Folk Magic, Fairy Lore & Herb Craft (1996)
      (Hyvä kirja niille, jotka vasta alkavat yksinharjoittaa wiccalaisuutta)

      Piippo Sinikka:
      - Kasvien salaiset voimat
      (Todella hyvä suomankielinen kasvikirja. Kirjan alussa myös tietoa wiccasta, noituudesta, magiasta)
      - Mielen ja rakkauden kasvit (Piippo, Sinikka & Salo, Ulla)
      (Mieleen vaikuttavista kasveista, ikäänkuin jatkoa edelliseen kirjaan täydentäen)

      RavenWolf, Silver: The Ultimate Book of Shadows for the New Generation (2003)
      (Kertoo monista seikoista kuten kuun vaiheista, astrologiasta, toteemieläimen etsimisestä, miten valitaan aika loitsuille jne.)

      Valiente, Doreen:
      - Witchcraft for Tomorrow
      (Perusteos, joissa Valiente vastaa mm. kysymyksiin miten tulla noidaksi.)
      - ABC of Witchcraft Past & Present
      (Perushakuteos)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      3419
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2171
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      75
      1617
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe