Anoreksia ja murrosikä

parantumista

Haluaisin kysyä muutaman kysymyksen murrosikäisen anoreksiasta ja siitä parantumisesta.

Eli olen vuoden laihduttanut (13-vuotiaasta siis) ja syönyt 700-1000kcal per päivä. Olen laihtunut muutaman kilon. (Olen 161cm ja 45kg)
Olen päättänyt loppettaa tän pelleilyn ja alkaa syömään terveellisesti sekä liikkumaan.
Vuoden aikana en ole kasvanut yhtään, josta siis tulee ensimmäinen kysymys: Loppuuko mun kasvu tähän? Lopetinko nyt kasvamisen anoreksian takia? Jalkani on ainakin kasvanut.

Sitten, äidilläni on alkanut kuukautiset 13-vuotiaana, samoin pikkusiskollani ja isosiskollani, omat kuukautiseni eivät ole alkaneet, josta tulee seuraava kysymys: Alkaako minulle enää kuukautisia?
Lisäksi vielä jatko kysymyksenä, rintani eivät ole kasvaneet vuoteen, vaan ne lopettivat kasvun, eli kasvavatko nekään enää?

Ja vielä kolmas kysymys: MITEN PÄÄSEN YLI NÄISTÄ AJATUKSISTA? Aina kun syön, mietin sen kalorit.
Lisäksi kun yritän syödä taas normaalisti, alan tuntea itseni lihavaksi ja ahdistun, vaikka en lihoisi yhtään.

Tahtoisin olla taas kuin ennen, olin iloinen ja pystyin syömään mitä vaan. Lisäksi en itkenyt itseäni uneen joka ilta ajatellen että olen turha ja kukaan ei rakasta minua.
En tahdo tätä enää. Tahdon parantua. VIHAAN anoreksiaa, mutta silti "rakastan"..
Välillä tuntuu että syömättömyys ratkaisee kaikki ongelmat, yleensä se on hetkellistä ja käy toisinpäin.

Eli haluan sanoa kaikille: JOS HARKITSETTE LAIHDUTTAMISTA, TEHKÄÄ SE TERVEELLISESTI. ANOREKSIA EI OLE SITÄ MITÄ HALUATTE. TÄMÄ ON JOKAPÄIVÄISTÄ HELVETTIÄ JA EN TIEDÄ MITEN TÄSTÄ PÄÄSISI EROON. olette kaikki kauniita. Muistakaa se ♥

3

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengessämukana

      Itelläki todettu alkava anoreksia. Mä koen olevani läski vaikka oon 14-vuotias tyttö, 160 cm pitkä ja 45 kg. Eli aika samoissa mitoissa ku säki.
      Itellä se on lähinnä se päänsisäinen ääni, joka käskee laihuttaan. Mulla itellä on kans se tieto jossain tääl syvellä mielessä et mä oon normaali. Mun pitää syyä.
      Paras apu on ollu kaverit jokka jaksanu jankata et mä oon sopiva ja mun kuuluu syyä. Lisäksi jatkuva kamppailu sitä päänsisäistä ääntä vastaan. Ja välissä mä mietin tälleen jos pitää syyä "mä oon nyt 5 min laskematta kaloreita. Vain sen verran. Enkä yhtään kauempaa" siinä ajassa saat syötyä ja sen jälkeen voi olla omalla tavalla pettyny olo (mulla ainaki) mutta lähempänä voittoa. Koska silloin mä oon syöny, mun kroppa saa energiaa, mä jaksan silloin elää ja olla ja liikkua.
      Ja paljon tsemppiä sulle. Oon täysillä hengessä mukana. *voimahali*

      • parantumista

        Voih.. inhottaa tuo laihdutustäti siellä päässä, kai se sitten lähtee jos vain päättää olla kuuntelematta sitä.. *voimahali* sinnekkin!


    • vanhempinaisihminen

      Aloita kunnolla syöminen. Olet nyt hyvin hoikka, muttet vielä anorektisen laiha, Luojan kiitos.

      Kuukautisesi alkavat lähiaikoina. Teidän suvussa vaan hieman keskimääräistä myöhemmin. Se on ihan normaalia. Sanoisin että jos vuoden kuluessa eivät ole alkaneet, voisit käväistä lääkärissä.

      Tärkeintä on aloittaa normaali syöminen, johon kuuluu lihaa / kalaa, maitoa / juustoa, vihanneksia ja marjoja, täysjyväviljaa, joskus papuja / linssejä.

      Äläkä sano, että sinulla on anoreksia ja sinun on pakko laihduttaa. Sinun EI OLE PAKKO laihduttaa. Valitset itse, mitä teet ja syöt. Jos terveytesi on sinulle tärkeä, alat syödä kunnolla. Aloituksesi on osoitus siitä, että pystyt syömään kunnolla ja haluat lopettaa laihduttamisen.

      Sama pätee teihin muihinkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe