Miten Jumalan Sanaa tulisi lukea? Jae sieltä, luku täältä? Mutta luetko muita kirjoja siten?
- Todennäköisesti et.
Raamattua luetaan eri tavoilla, mutta kuinka Jumala on tarkoittanut Sanansa luettavaksi?
David Pawson opettaa:
https://www.youtube.com/watch?v=SKwJ9wSPpdo
KUINKA LUKEA RAAMATTUA?
12
<50
Vastaukset
- tällainen-suositus
Eräs suositus olis aloittaa Uudesta Testamentista
Johanneksen evankeliumin 20. luku, jae 31, puhuu Raamatun ylimmästä tarkoitusperästä. Siellä sanotaan:
"Tämä on kirjoitettu siksi, jotta uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.” (Joh. 20:31)- tämä-olisi-hyvä
Uudessa Testamentissa on ensin Matteuksen evankeliumi ja se alkaa sukuluettelolla, siitä se lähtee...!
Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.1.html - he-yllättyivät
tämä-olisi-hyvä kirjoitti:
Uudessa Testamentissa on ensin Matteuksen evankeliumi ja se alkaa sukuluettelolla, siitä se lähtee...!
Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
20. Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
21. Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
22. Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
24. Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
25. eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.1.htmlKun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
2. ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
3. Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan. - silloin-alussa
he-yllättyivät kirjoitti:
Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Beetlehemissä kuningas Herodeksen aikana, niin katso, tietäjiä tuli itäisiltä mailta Jerusalemiin,
2. ja he sanoivat: "Missä on se äsken syntynyt juutalaisten kuningas? Sillä me näimme hänen tähtensä itäisillä mailla ja olemme tulleet häntä kumartamaan."
3. Kun kuningas Herodes sen kuuli, hämmästyi hän ja koko Jerusalem hänen kanssaan.Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
5. He sanoivat hänelle: "Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:
6. 'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'."
7. Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.
8. Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan".
9. Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.
10. Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti.
11. Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
12. Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
13. Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet".
14. Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin.
15. Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani".
16. Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut.
17. Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo:
18. "Ääni kuuluu Raamasta, itku ja iso parku; Raakel itkee lapsiansa eikä lohdutuksesta huoli, kun heitä ei enää ole".
19. Mutta kun Herodes oli kuollut, niin katso, Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille Egyptissä
20. ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja mene Israelin maahan, sillä ne ovat kuolleet, jotka väijyivät lapsen henkeä".
21. Niin hän nousi, otti lapsen ja hänen äitinsä ja meni Israelin maahan. - Luettiin-yhdessä
silloin-alussa kirjoitti:
Ja hän kokosi kaikki kansan ylipapit ja kirjanoppineet ja kyseli heiltä, missä Kristus oli syntyvä.
5. He sanoivat hänelle: "Juudean Beetlehemissä; sillä näin on kirjoitettu profeetan kautta:
6. 'Ja sinä Beetlehem, sinä Juudan seutu, et suinkaan ole vähäisin Juudan ruhtinasten joukossa, sillä sinusta on lähtevä hallitsija, joka kaitsee minun kansaani Israelia'."
7. Silloin Herodes kutsui salaa tietäjät tykönsä ja tutkiskeli heiltä tarkoin, mihin aikaan tähti oli ilmestynyt.
8. Ja hän lähetti heidät Beetlehemiin sanoen: "Menkää ja tiedustelkaa tarkasti lasta; ja kun sen löydätte, niin ilmoittakaa minulle, että minäkin tulisin häntä kumartamaan".
9. Kuultuaan kuninkaan sanat he lähtivät matkalle; ja katso, tähti, jonka he olivat itäisillä mailla nähneet, kulki heidän edellään, kunnes se tuli sen paikan päälle, jossa lapsi oli, ja pysähtyi siihen.
10. Nähdessään tähden he ihastuivat ylen suuresti.
11. Niin he menivät huoneeseen ja näkivät lapsen ynnä Marian, hänen äitinsä. Ja he lankesivat maahan ja kumarsivat häntä, avasivat aarteensa ja antoivat hänelle lahjoja: kultaa ja suitsuketta ja mirhaa.
12. Ja Jumala kielsi heitä unessa Herodeksen tykö palaamasta, ja he menivät toista tietä takaisin omaan maahansa.
13. Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet".
14. Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin.
15. Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani".
16. Silloin Herodes, nähtyään, että tietäjät olivat hänet pettäneet, vihastui kovin ja lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut.
17. Silloin kävi toteen, mikä on puhuttu profeetta Jeremiaan kautta, joka sanoo:
18. "Ääni kuuluu Raamasta, itku ja iso parku; Raakel itkee lapsiansa eikä lohdutuksesta huoli, kun heitä ei enää ole".
19. Mutta kun Herodes oli kuollut, niin katso, Herran enkeli ilmestyi unessa Joosefille Egyptissä
20. ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja mene Israelin maahan, sillä ne ovat kuolleet, jotka väijyivät lapsen henkeä".
21. Niin hän nousi, otti lapsen ja hänen äitinsä ja meni Israelin maahan.Mutta kun hän kuuli, että Arkelaus hallitsi Juudeaa isänsä Herodeksen jälkeen, niin hän pelkäsi mennä sinne. Ja hän sai unessa Jumalalta käskyn ja lähti Galilean alueelle.
23. Ja sinne tultuaan hän asettui asumaan kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret; että kävisi toteen, mikä profeettain kautta on puhuttu: "Hän on kutsuttava Nasaretilaiseksi".
http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.2.html
- kylmätotuus
Minun tutustustumiseni Raamattuun alkoi lukemalla Uusi Testamentti.
Sen pohjalta olen uskoni rakentanut.
Luin ja tulkitsin tekstit niinkuin ne ymmärsin omakohtaisesti.
En ole "kirjanoppinut",enkä siihen kykenisikään.
Minulle Jeesuksen antamat elämänohjeet,joita en alkuunkaan ole pystynyt noudattamaan,säilyvät uskoni pohjana.
Kun lukee Uuttta Testamenttia,niin se on tehtävä ns."lapsenuskoisesti",on pakko unohtaa aiemmat tulkinnat.
Tämä on minun "neuvoni".
Toki olen lukenut muitakin kirjoja ja yritän pitää mieleni avoimena niitäkin lukiessani.
Kaikkiin kirjoihin en ole kuitenkaan saanut "otetta" ja mieleni on "lukittu"-valitettavasti. - kmjuhng
Teille, jotka tutkitte Jeesuksen evankeliumia, niin:
-älkää antako siinä tekstissä olevien viiteiden ohjata teitä pois Jeesuksen ja Mooseksen kirjojen teksteistä.
-ja kun väärennetty Jeesuksen evankeliumi tuottaa ongelmia, niin on muutamia keinoja miten löytää Jeesuksen totuus väärennöksistä huolimatta; Esim. Jeesus ei anna samasta asiasta kahta; toisistaan poikkeavia tietoja, ne ovat raamatun väärentäjän sopaskaa. Ja silloin pitää olla tarkkana, pitää muistaa, että Jeesuksen opit pitää olla "yhtä" ja että Jeesuksen tekoihin sopusoinnussa. Esimerkiksi pesu, peseytyminen "kaste" opin tilalle, Jeesus todisti raamatun väärennetyksi pesemällä opetuslapsiensa jalat. Kreikan kielen "kaste" sana merkitsee myös pesemistä ja se pelastaa tänäänkin maailmassa tuhansia ihmisiä, mm sairaaloissa.
Mitä huolellisemmin luet Jeesuksen evankeliumit, (ellet ole uskontunnustuksen kaltainen) niin vähitellen tulee apua Jumalallisuuden ymmärtämisen muodossa. Sinun ei tarvitse usko vaan selvyydet ovat sielusi Jumalan Valtakunnan kaltaisuudessa jos et ole siitä ja ihmisyydestäs luopupunut uskontunnustuksessa. Minulla ei ole tietoa, kokemusta siitä, että voiko uskontunnustuksen herralle ja sen herra epäjumalille antaneet palautua takaisin Luojan luomaa kaltaisuuteensa. Jos joku on se kokenut niin olis tosi miellyttävää tietää se. Tosin tämä ei ehkä ole paras paikka sellaisen asian tarkaan tutkimiseen mutta mutta....
Uskovaiset ja etenkin pappislupauksen antaneet papit eivät saa tätä Jeesuksen antamaa käskyä noudattaa:
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
-Matteuksen evankeliumista
-Markuksen evankeliumista
-Luukkaan evankeliumista
-Johanneksen evankeliumista
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
Pappislupaus
Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalilais-luterilaisuuden sopaskaa!
Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"- kjuhybng
Nykyinen raamattu on mielestäni kolmi-osaiseksi tietolähteeksi sopivin ja samalla antaa mahdollisuuden "valita" Jumalansa ja Jumalia joiden oppeja noudattaa ja siten uskoo.
VT - on historiaa jonka muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.
JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.
UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä.
Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.
Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "
Muistakaa; Jeesus ei käskenyt omien opetuslapsien saarnata paavalilais-luterilaisuuden eksyttäjien evankelimumia jota he valheellisesti Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimeen tulkitsemalla käyttävät saatanan palvelemiseen.
Jokaisen jäljellä olevan Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tahdon löydät Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen evankeliumien Jeesuksen ilmoittamana OSITTAIN VÄÄRENNETTYNÄ.
Siis apostolien teot, roomalaiskirjeet, Paavali tekstit jne EIVÄT OLE JUMALAN JA JEESUKSEN OMAN SANAN TIETOA vaan tulkintoja ja JUMALAN JA JEESUKSEN LAIN JA OPPIEN väärentelemisiä:
VT
5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
UT
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Esimerkkejä Jumalan ja Jeesuksen Nimissä annettuista opeista jotka saatanaa palvelevat eksyttäjät käyttävät:
"Jumalan on avioliiton asettanut" VALE
"älä tee aviorikosta" VALE
"perisynti" VALE
"lapsikaste" VALE
"hätä lapsikaste" VALE
"kolminaisuusoppi" VALE
"rippi ja salarippi" VALHEET
...JNE.............
Tulkintojen vaarasta lyhyesti:
Kun eksyttäjät, rikolliset jne tulkitsevat raamattua niin se johtaa ihmisiä pois Jumalallisuudesta saatanaa herranaan palvelevien epäjumaliin uskoviksi uskovaisiksi joka näkyy opeissa ja teoissa. Rikollisen kristinuskon oppit ja teot osoittavat selvyydellä, että esim. Jumalallisuuden "älä tapa" käsky muuttuu "älä ole tappamatta " käskyksi kun herra ja herra epäjumalat käskee! Se on saatanallisesti Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien tulkitsemista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
Toinen esimerkki Jumalan ja Jeesuksen Lain "älä tee huorin" käskystä. Kun saatanaa palvelevat eksyttäjät harhauttaa ihmisiä pois jumalallisuudesta niin eivät kaihda edes Lain väärentämistä ja silloin "älä tee huorin" käsky muutetaan "älä tee aviorikosta" käskyksi että herraa ja sen epäjumalia uskovat huoraisivat mielin määrin Jumalan ja Jeesuksen Lain vastaisesti!
Selvää kieroa saatanallisuuden herra jumalan rikollisuutta.
Pawsonin näkökulma on hyvä, mutta Raamatun lukeminen on moninaista eikä yhtä ainoaa oikeaa tapaa voi nimetä.
Peruskysymys on oikeastaan tämä. Kuka sinä olet ja mitä sinä tarvitset ja etsit?- 92onparas
Petrillä syvä katkeruuden juuri?
- tosi_outoa
Miksi kristinuskon pyhässä kirjassa Raamatussa on osana juutalaisten Vanha Testamentti? Se ei ole kristinuskon mukaista. Lukemattomia tappokäskyjä, kostoa kolmanteen ja neljänteen polveen, eläinten teurastamista Jumalan kunniaksi jne jne. Edellä olevat kommentitkin koskevat Uutta Testamenttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv332917- 1452762
- 1372247
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162183Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131920Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161821479Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311256Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo961244Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891202Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1361171