Turkish hajosi laskussa ja löi liekkiä

taastontiin

Hard landing ja oikealta telineet hajalle, tokalla yrityksellä sitten oikea siipi rojahti maahan ja liekkivana perässä. Siinä oli taas Turkin pojalla katastrofi todella lähellä. Ketään kiinnosta, kunhan saa sitä jotain "hyvää palvelua" eli mitä se sitten onkaan, ilmainen bisse tai jotain, silloin turkkilainen on hiton hyvä yhtiö.

http://www.lentoposti.fi/uutiset/turkish_airlinesin_a320_koneen_moottori_tulessa_kovan_laskun_ja_ylosvedon_jalkeen

18

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiOngelmaa

      Loppu hyvin ja kaikki hyvin. Mikä on ongelmana?

      • ReiluVastaus

        Kysyt vielä mikä on ongelmana. Epäpätevät surkeat lentäjät.


      • EiOngelmaa
        ReiluVastaus kirjoitti:

        Kysyt vielä mikä on ongelmana. Epäpätevät surkeat lentäjät.

        Ei kovin epäpäteviä,saivat koneen turvallisesti maahan.Ei ongelmaa.


    • kgkekgkek

      Airbus kone siinä vaan temppuili taas. Samoja käyttää Finnair. Eli voi käydä myös sinivalkoisille

      • lukutaitoinen

        Ensimmäinen laskuyritys kovassa tuulessa ja ylösveto. Kyllä kyse oli lentäjän surkeasta lentotaidosta ei siitä minkä mallinen koneToope.


      • LisääTurkkilaisista

        Eikä ainut Turkkilaisten onnettomuus tänä vuonna tämänkin lentäjän ammattitaidottomuus.
        http://www.lentoposti.fi/uutiset/turkish_airlinesin_airbus_a330_ulos_kiitotielta_katmandussa
        Vai oliko tuokin lentokoneen vika :)


      • faktaakehään
        lukutaitoinen kirjoitti:

        Ensimmäinen laskuyritys kovassa tuulessa ja ylösveto. Kyllä kyse oli lentäjän surkeasta lentotaidosta ei siitä minkä mallinen koneToope.

        Siellä mitään kovaa tuulta ollut, METARin mukaan muutama solmu vain eli noin 3m/s, kevyt henkäys. Kyllä siinä pilotti ryssi homman alkuun kunnolla.


      • HenkensäKaupalla
        faktaakehään kirjoitti:

        Siellä mitään kovaa tuulta ollut, METARin mukaan muutama solmu vain eli noin 3m/s, kevyt henkäys. Kyllä siinä pilotti ryssi homman alkuun kunnolla.

        Aivan normaalit olosuhteet mutta Turkin poika näytti kuinka ammattitaidottomia lentäjiä ne on. Onnettomuuksia harva se kuukausi kohta yhtiö asetetaan lentokieltoon liikaa läheltä piti tilanteita.


    • plus40jayli

      Löytyykö vielä lisää haukkuja lentäjää kohtaan, koska ilmeisesti tämä oli lentäjän syy? Sohvalta anonyyminä on hyvä huudella kun on katsonut Foxilta Lentoturmatutkintaa...

      • EiTurkilaisellaIkinä

        Kaksi läheltä piti tilannetta tänä vuonna kertoo paljon. Molemmissa kyseessä lentäjän taidot. Miksi kieltää tätä faktaa.


    • Matkaaja123

      Lensin Turkish Airlinesilla tammikuussa kaksi matkaa yhdellä kertaa, ensimmäisen ja viimeisen. Otin gin-tonikin ennen ruokaa. Lentoemotyttelillä ei ollut mittään käsitystä juomasta, desilitra giniä ja tilkka tonicia, lähes pelkkä giniä jäi juomatta. Ruokatarjoilu koneessa käsittämätöntä sähellystä, milloin puuttui . mitäkin ja taas hakemaan puuttuvaa keittiöosasta.
      Vieressäni matkalla Istanbul-Helsinki istui suomalainen mies joka oli lentänyt liikennekoneita. Häneen mukaansa laskeutuminen Helsinkiin tapahtui liian suurella nopeudella, joten rysähdys oli melkoinen.
      Positiivinen asia: entinen lentäjä uskaltaa olla matkustajana. Nämä liian rajut laskeutumiset vaikuttavat tietenkin koneen rakenteisiin

      • Matkaaja987

        Joskus on omien aikataulujen vuoksi valittava turvaton lentoyhtiö.


      • HuolentontaMatkaa

        Erittäin synkälle Turkkilaisen onnettomuustilasto näyttää.
        Incidents and accidents

        In its history, Turkish Airlines suffered a total of 15 accidents of which 14 were fatal. The most remarkable occurred in 1974, when Turkish Airlines Flight 981 crashed shortly after takeoff from Orly Airport, France, claiming the lives of all 346 people on board. To date, it is the second-deadliest single-aircraft accident in the world.
        On 17 February 1959, a Vickers Viscount Type 793, registration TC-SEV, operating a charter flight and carrying Turkish Prime Minister Adnan Menderes and a governmental delegation to London for signing the London and Zurich Agreements crashed in dense fog on approach to London Gatwick Airport. Nine of the sixteen passengers and five of the eight crew lost their lives. Adnan Menderes, who was sitting in the back part of the aircraft, survived the accident.[88]
        On 23 September 1961, Turkish Airlines Flight 835, a Fokker F27-100 registered as TC-TAY, crashed at Karanlıktepe in Ankara Province on approach to Esenboğa Airport, Ankara. All of the 4 crew and 24 of the 25 passengers on board were killed.[89]
        On 8 March 1962, a Fairchild F-27, registration TC-KOP, crashed into Taurus Mountains on approach to Adana Şakirpaşa Airport. All three crew and all eight passengers on board died.[90]
        On 3 February 1964, a Douglas C-47, registered as TC-ETI, on a domestic cargo flight, flew into terrain whilst on approach to Esenboğa Airport, Ankara. All three crew members on board were killed.[91]
        On 2 February 1969, a Vickers Viscount Type 794, registered as TC-SET, crashed on approach to Esenboğa Airport. There were no casualties.[92]
        On 26 January 1974, Turkish Airlines Flight 301, a Fokker F28-1000 registered as TC-JAO, crashed shortly after takeoff from Izmir Cumaovası Airport due to atmospheric icing on the wings. The aircraft disintegrated and caught fire, killing 4 of the 5 crew and 62 of the 68 passengers on board.[93]
        On 3 March 1974, Turkish Airlines Flight 981, a McDonnell Douglas DC-10 registered as TC-JAV, crashed into Ermenonville Forest, Fontaine-Chaalis, Oise, France due to explosive decompression, killing all 335 passengers and 11 crew on board. The main cause was a design fault on the cargo doors of McDonnell Douglas DC-10. Prior to the Tenerife airport disaster, it was the deadliest aviation disaster in the world.[94][95]
        On 30 January 1975, Turkish Airlines Flight 345, a Fokker F28-1000 registration TC-JAP, crashed into the Sea of Marmara during final approach to Istanbul Yeşilköy Airport. All 4 crew and all 38 passengers on board the aircraft were killed.[96]
        On 19 September 1976, a Boeing 727-200 registered as TC-JBH operating Turkish Airlines Flight 452 from Istanbul Yeşilköy Airport to Antalya Airport, struck high ground in Karatepe Mountains during an attempted landing in Isparta instead of Antalya by pilot error. All 154 people on board the aircraft perished in the accident.[97]
        On 23 December 1979, a Fokker F28-1000, registration TC-JAT, on a flight from Samsun-Çarşamba Airport to Esenboğa Airport struck a hill in Kuyumcuköy village at Çubuk, Ankara, 32 km (20 mi) north-east of its destination airport in severe turbulence. Three of the four crew and 38 of the 41 passengers on board were killed.[98]
        On 16 January 1983, Turkish Airlines Flight 158, a Boeing 727-200 registered as TC-JBR, landed about 50 m (160 ft) short of the runway at Esenboğa Airport in driving snow, broke up and caught fire. All of the 7 crew survived, however, of the 60 passengers on board, 47 were killed.[99]
        On 29 December 1994, Turkish Airlines Flight 278, a Boeing 737-400 registration TC-JES, crashed during its final approach to Van Ferit Melen Airport in driving snow. Five of the seven crew and 52 of the 69 passengers died.[100]
        On 7 April 1999, Turkish Airlines Flight 5904, a Boeing 737-400 registered as TC-JEP on a repositioning flight, crashed near Ceyhan, Adana shortly after taking off from Adana Şakirpaşa Airport. There were no passengers on board, but all six crew members perished in the accident.[101]
        On 8 January 2003, Turkish Airlines Flight 634, an Avro RJ-100 registration TC-THG, crashed on approach to Diyarbakır Airport, Turkey. Of the 80 people on board, 75 were killed.[102]
        On October 3 2006, Turkish Airlines Flight 1476 en route from Tirana, Albania to İstanbul was hijacked by Turkish citizen Hakan Ekinci in Greek airspace. The hijacker surrendered after a forced landing in Brindisi, Italy.[103]
        On 25 February 2009, Turkish Airlines Flight 1951, a Boeing 737-800 registered as TC-JGE carrying 128 passengers and a crew of 7, crashed during final approach to Amsterdam Airport Schiphol, Netherlands. It was determined that a faulty radar altimeter caused the aircraft to throttle the engines back to idle and that the crew subsequently failed to react properly which resulted in an unrecoverable stall and the subsequent crash. Of the 135 people on board, nine people, including the three pilots, were kil


      • Huoletontamatkaa

        Ja nämä viimeisimmät
        On 3 March 2015, Turkish Airlines Flight 726 departed the runway on landing at Tribhuvan International Airport, Kathmandu, Nepal. The Airbus A330-300 operating the flight, TC-JOC, was severely damaged when its nose gear collapsed, causing damage to the fuselage and both wings. All 227 passengers and 11 crew members on board escaped uninjured.[108]
        On 25 April 2015, Turkish Airlines Flight 1878, operated by Airbus A320-200 TC-JPE was severely damaged in a landing accident at Ataturk International Airport, Istanbul. All on board were successfully evacuated without any injuries reported.[109]


    • Lentäjäntyttärentytär

      Finnairin mokat kerrotaan vasta vuosi kaksi tapahtuneen jälkeen...

      • 2kysymystä

        Höpö höpö. Onko sinulla kebabin vääntäjä poikaystävänä? Käytkö Turkissa panoreissuilla?


    • Snaditipu
    • TurvallistaMatkaa

      Nyt ne Turkkilaiset ovat törmänneet putkeen Hki-Vantaalla
      Kohta rysähtää isosti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe