Oma tuotantoyhtiö?

18v.tyttö

Hei! Haluaisin perustaa elokuvatuotantoyhtiön, mutta onko elokuvia mahdollista tehdä ns. "pienimuotoisesti"? Eli että tuottaisi korkeintaan kaksi tai kolme elokuvaa vuodessa (jos olisi esim. sekä lyhytelokuvia että kokoillan leffoja). Ja että suurin osa niistä elokuvista olisi tehty mahd. pienellä budjetilla. Tällä hetkellä minulla on käytössäni toistaiseksi epävirallinen elokuvaproduktion nimi, mutta haluaisin virallistaa sen ja saada elokuvani näytille elokuvateattereihin ja mahdollisesti myös -festivaaleille. En suinkaan ole haaveilemassa yrityksen perustamisesta yksin, vaan tunnen ihmisiä jotka voisivat työskennellä omilla osa-alueillaan yhtiössä. Olen käynyt vain peruskoulun, ja olen miettinyt lukiota. En siis ole varsinaista elokuvakurssia tms. käynyt, mutta tiedän ihmisiä jotka voisivat minua ehkä auttaa yrityksen perustamisessa, ja olen siis kokenut näyttelijä ja suht. kokenut ohjaaja. Eräs kavereistani sanoi miettineensä serkkunsa kanssa tätä myöskin, joten ajattelin nyt kysyä täällä asiasta. Tietäisikö kukaan vastausta? Mitä tulee tietää yritystä/tuotantoyhtiötä perustettaessa tai harkittaessa perustamista?

11

2373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elsa-Pekka

      Starttiraha on olemassa. Sitten pitää vissiin käyttää tilitoimiston palveluita, tai tulee tehtyä rikoksen. Muistan sellaisen tapauksen synnyinpitäjästäni 1990-luvulta, kun eräät yrittäjäveljekset joutuivat oikeuteen, kun ei ollut tehty kirjanpitoa.

      • 18v.tyttö

        Kirjanpitäjä tiedettäisiin jo. :)


    • Vaikuttaa hienolta idealta. Onnea ja menestystä sinulle!

    • niin.tota

      En tiedä mitään mutta jos joskus tarttet 13v. Tyttöä näyttelemää niin voisin tullakkin

      • 18v.tyttö

        Selvä, laitan sitten tarvittaessa ilmoituksen tänne elokuvantekijät-palstalle ;)


      • moikaikki33

        Olisin myös kiinnostunut olen 15v poika joka on todeölakin kiinostunut näyttelemisestä ja tuotannon mukana kulkemisesta että
        Jos joskus tarviit nii ot yhteyttä


    • Hyvinmeneeoonvarma

      Onnea yritykseen! Mahtava idea :) olet varmasti lahjakas:))

    • 12v

      Oon 12v tyttö ja oisin myös kiinnostunut tulemaan näyttelemään jos joskus tarviit. Ei oo kyl mitenkään hirveesti kokemusta.

    • Sinun pitäisi ensin hankkia ammatti ja harrastuksen ohessa voisit
      kehittää elokuvan tekemistä. Yrittävä elämänasenne on hyvä
      luonteenpiirre. Uuden oppiminen kuuluu ihmisen elämään ja
      ahkeruudella pääsee eteenpäin. Toivotan menestystä.

      Minun sivuillani käydään 40 eri maasta katsomassa nettisivuja.
      Minulle on tullut viestejä, että kerro lisää elokuvan suunnittelusta.
      Minulla on kehitteillä digitaalinen valmistusjärjestelmä, joka puoli-
      automaattisesti neuvoo onnistumiseen. Pieni osa näkyy romaanistani
      ym. sivuilla spyfilmfinland.com Seppo Korpela Nokia.

    • Yrrrrff

      Eiköhän se vaadittava osaaminen kannata hankkia ennen firman perustamista. Suomestakin löytyy useita esimerkkejä miten itse tekemällä ja youtuben kautta on päästy menestyksen apajille.

    • Anonyymi

      Menestyksen apajillahan täällä maailmassa useimmat tuntuvat olevan - ja se tuntuu. Planeetta voi huonosti, kasvit ja eläimet häviävät, ihminen paisuu ja haaveilee aina vain uudesta ja leveämmästä, kukin alallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe