Minulla on ultraäänen mukaan n. 8cm lipooma vatsassa/kyljessä oikealla joka kipuilee selänkin puolella ja joka kasvaa hitaasti. Tuntuu että se alkaa näkyä selän puolella kyljessä kohta.
Nyt on alkanut tuntumaan myös vähän kylkiluiden allakin ylempänä paineentunteena.
Onko kellään ollut vatsassa/kyljessä lipoomaa tai liposarkoomaa ja miten se oireili?
Minua kun mietityttää koko ajan tuo patti ja nämä oireet.
Patti on ollut minulla n 4v ja kasvanut hiljalleen ja muita patteja ei tunnut.
Ikää minulla 47v ja olen nainen. Lääkäri oli sitä mieltä ja minäkin että leikataan pois.
Lipooma/liposarkooma vatsassa ? Kokemuksia?
3
5171
Vastaukset
- Madara
Mullakin nyt ollut max viikon oikean kyljen puolella kipeä patti paineen tunne ja sattuu välillä...lääkäri epäili rasvapatiksi ja jos vielä 2 viikon jälkeen on ni sit uudestaan lekuriin??
- lipoomapotilas
Minkälaisia kipuja sulla on? Mulla tuntuu yleensä iltaisin kun kun makuulle. Vihloo ja sähköistä kipuilua reisissä asti. Välillä pelottaa että vakavampaa.
- Kesärauha
Mullakin on ollut jo useita vuosia muistaakseni alunperin noin 5 x 3 cm lipooma vatsassa, navasta ylöspäin vähän oikealla. Se on ultrattu kaksi kertaa, viimeksi pari vuotta sitten. Nyt se on alkanut todellakin haitata. Syömisen tai esim. kahvin juomisen jälkeen vatsa tulee pinkeäksi ja juuri lipooman kohdalta särkee. Epäilen lipooman painavan suolistoa jotenkin. Tänään täällä googlaien, koska sain ruokailun jälkeen todella kivuliaita kramppeja vatsaan. En pystynyt kävelemään takaisin työpaikalle, kun vatsa kramppasi niin, että ajattelin tajun lähtevän, kun oli vaikea hengittääkin. Kaveri nappasi autoon ja lähdimme kohti terveyskeskusta. Autossa pääsin nojaamaan taaksepäin ja vähitellen krampit helpottivat. Terkkarissa oli niin täyttä, etten päässyt lääkärille. Aiemmin on sanottu, ettei tarvitse poistaa tästä kohdasta (uppoutuu mahaan - huomasin kun tein vatsalihasliikkeitä ja ihmettelin mikä kova pullahtaa vatsiksia tehdessä ulos...) mutta nyt kun tästä on tulossa päivittäinen riesa, asialle täytynee tehdä jotain. Ja tämän päivän kokemus alkoi jo pelottamaankin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723